Auteur Topic: Dvd aanraders  (gelezen 9745 keer)

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Dvd aanraders
« Gepost op: 5-08-2005, 23:22:50 »
heb je nog tips van dvd's die echt gezien meoten worden? post ze hier

ik zelf ben helemaal weg van Dido en vind de dvd van haar, live in Brixton dan ook echt een aanrader  ::ok::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dvd aanraders
« Reactie #1 Gepost op: 5-08-2005, 23:45:34 »
Ik heb van de week 3 films op DVD gekocht.

1. The Shawshank Redemption >>> Geweldige film, het einde is echt magistraal, hoe je alles kon weten maar het toch niet zag aankomen ::ok::
2. Memento >>> Erg origineel, hoe een verhaal achterstevoren wordt verteld, alles lijkt zo duidelijk maar is het niet! ::ok::
3. The Bone Collecotr >>> Een film over een seriemoordenaar die gepakt moet worden in New York ... met zeer bekende muziek! ::ok::

Ook The Green Mile en The Usual Suspect zijn erge aanraders, allemaal erg spannend ::ok::

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #2 Gepost op: 9-08-2005, 17:58:30 »
le fabuleux destin d amelie poulain. wel frans en weinig actie, maar toch zo mooi

Lock stock and two smoking barrels. engels kleine kriminelen die een grote slag willen slaan tegen de gevestigde misdaad. erg veel actie, veel humor

Fight club. hier kun je niets over zeggen zonder teveel weg te geven

the idioten (regie lars von trier) een kleine commune wil de idiotie van de maatschappij aan den lijve ondervinden en speelt dat ze geschift zijn en reflecteert daar achteraf thuis over. (voor kenners een dogma film)

Reservoir dogs; quentin tarantino at its best. een aantal criminelen die een bank beroven met 1 verrader in hun midden en hoe alles fout kan gaan.

Chocolat; erg mooie ingetogen film over hoe een rustig dorpje wakker wordt door de komst van een chocolade winkeltje en een bende "piraten"

Goodbye lenin: een film over het verval van het communcisme en hoe je de werkelijkhied moet proberen te verbergen voor je medemensen.

La vita e bella: italiaanse film over concentratiekampen in de oorlog, die eens alles op een heel andere manier bekijkt, geen kanonnen, tanks en engels sprekende duitsers.

zomaar een greep uit de budget bak van de lokale dvd boer. allemaal onder de 10 euro verkrijgbaar.

en mag ik daisy complemeteren met haar prima dvd keuze   ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-08-2005, 18:00:45 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 9-08-2005, 22:36:33 »
(klik titels om trailer te zien!)
Un Long Dimanche De Fiançailles: in de categorie Frans maar oh zo mooi. Verhaal over een koppel dat net voor de oorlog zich verloofd, maar dan moet de jongen naar de oorlog natuurlijk en weet het meisje niet of hij nog leeft...

Big Fish: een soort sprookje eigenlijk, over een man die altijd van die sterke overdreven verhalen vertelt (oa dus ook over een Big Fish die hij gevangen had)

Requiem for a Dream: wat voor gevolgen drugs kan hebben

Heaven: een lerares Engels in Italië wil een drugdealer (die aan haar leerlingen dealt) tegenhouden. Na talloze keren de politie gebeld te hebben zonder enig resultaat neemt ze het heft in eigen handen en plant een bom in zijn kantoor.

In America: Aangrijpend verhaal over een Iers gezin dat na een tragische gebeurtenis naar Amerika verhuisd, hopend op een beter leven.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind: Het bedrijf Lacuna kan vervelende herinneringen uit je geheugen wissen, zodat je zonder zorgen verder kan leven. Jim Carrey's personage wil een misgelopen relatie uit zijn geheugen wissen.

21 Grams: Hoe de levens van mensen die niets met elkaar te maken hebben door een tragisch voorval met elkaar verwoven raken.

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 13-08-2005, 13:24:08 »

Lock stock and two smoking barrels. engels kleine kriminelen die een grote slag willen slaan tegen de gevestigde misdaad. erg veel actie, veel humor

die wilde ik gister nog kopen, maar niet gedaan.
Misschien moet ik toch maar terug gaan naar de winkel....

Verder vind ik Mr. en Mrs. Smith echt een topfilm!!
Er zit veel humor in. Maar ik zeg er maar niet té veel over..

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 13-08-2005, 14:21:43 »
Goodbye lenin: een film over het verval van het communcisme en hoe je de werkelijkhied moet proberen te verbergen voor je medemensen.

Da's ook een hele goede en leuke film, vooral op het moment dat moeder naar buiten gaat ::rofl::meer zeg ik niet voor mensen die 'm nog willen zien :-X

en mag ik daisy complemeteren met haar prima dvd keuze   ::ok::

Altijd ::tandpastasmiley::

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #6 Gepost op: 15-08-2005, 00:37:16 »
A Knight's Tale: hij was vanavond op Talpa, maar ik had de DVD al, dus voor iedereen die hem vanavond heeft gemist: zoek ff in de DVD-budgetbakken en misschien ligt hij nog ergens voor 5 euro ofzo, geweldige film trouwens!

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 15-08-2005, 21:30:50 »
Mijn aanrader kent iedereen (denk ik):
De DVD van PE 1, hij is geweldig!!

Offline Jorg23

• Forumlid
  • Do you think you can tell heaven from hell
« Reactie #8 Gepost op: 15-08-2005, 23:25:00 »
nog ff wat muziek dvd aanraders van mij:

1. Hou je van een beetje swoele liefdesmuziek, dan moet je absoluut de dvd simply red - home live in sicily eens bekijken, prachtig geozngen van alle klassiekers door mick hucknall, na al die ajren evne rood gebleven ::tandpastasmiley::

2. The Eagles - Finally farewell tour 1 live from Melbourne - Muziek uit de oude doos maar daarom niet minder mooi, alle klassiekers(behalve the last resort :() komen voorbij in dit 2 en half uur durende muziek spektakel, de beste dvd van the eagles, beter zelfs dan hun hell freezes over dvd, ook zeer goed , het unplugged optreden voor mtv
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 16-08-2005, 01:25:50 »
Eternal Sunshine of the Spotless Mind: Het bedrijf Lacuna kan vervelende herinneringen uit je geheugen wissen, zodat je zonder zorgen verder kan leven. Jim Carrey's personage wil een misgelopen relatie uit zijn geheugen wissen.

Zeker een aanrader! Jim Carrey en Kate Winslet zetten beide een indrukwekkende rol neer! De film is een topper, maar de manier waarop ie uitgebracht is ook. Er is een 2-disc verie in een mooie kartonnen digipack verpakking (die heb ik). Maar er is ook een 3-disc versie waar er als extra de soundtrack CD bij zit!
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #10 Gepost op: 16-08-2005, 19:03:56 »
nederlandse film :  simon, mooi ingetogen , pakkend..

voor de dames onder ons misschien Phileine zegt sorry. naar mijn smaak iets teveel cliche, maar een verre van slechte film.

voor de liefhebbers van wat hardere films in het nederlands : van God Los. over de bende van Venlo(kan ook ander limburgs dorp geweest zijn :-)). de uitzichtloosheid, de toekomstverwachtingen en de wil om snel geld te krijgen.

dan nog een psychische film in het nederlands: ik ook van jou, antonie kamerling en angela schijf. de bezetenheid van de verliefdheid en hoe die iemand kapot kan maken.

Belgische topper: Alias: hoe een toevalligheid je hele veilige leven omver kan werpen

dan nog 2 vlaamse series: de matroesjkas, in een mooie verzamelband. over de prostitutie in belgie en het ronselen van vrouwen in oost-europa en hoe hebzucht het syndikaat kapot maakt

en ASPE: de vlaamse detectiveschrijver die zijn boeken nu verfilmd zag. was ook al op de nederlandse tv onlangs op ik dacht rtl 5. dieper dan baantjer met meer personage uitdieping. elke dvd kan op zich bekeken worden, maar de serie staat wel erg mooi in je kastje  ::jaja::
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 16-08-2005, 19:50:15 »
Mijn aanrader kent iedereen (denk ik):
De DVD van PE 1, hij is geweldig!!

die zag ik pas bij mediamarkt liggen

Offline -Lieke-

• Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 20-08-2005, 18:39:35 »
The Sixth Sense is een mooie film, het gaat over een jongetje dat de geesten van overleden mensen ziet. Het einde is heel verrassend!

Save The Last Dance is ook een van m'n favorieten, het gaat over een meisje die haar droom om balletdanseres te worden opgeeft als haar moeder overlijdt. Ze gaat bij haar vader in een ghetto wonen en komt in aanraking met hiphop.

Finding Neverland is ook mooi, met Jonny Depp(!!!)

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 20-08-2005, 18:52:57 »
The Sixth Sense is een mooie film, het gaat over een jongetje dat de geesten van overleden mensen ziet. Het einde is heel verrassend!

Da's een hele mooie film ::bravo::, het einde was zo iets van ... hoe heb ik t kunnen missen, maar idd heel goed ::ok::

Dan moet je ook Unbreakable zien, misschien iets minder goed, maar nog steeds  ::ok:: en ook zo'n onverwacht einde ::jaja::

Offline -Lieke-

• Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 20-08-2005, 18:58:00 »
Dan moet je ook Unbreakable zien, misschien iets minder goed, maar nog steeds  ::ok:: en ook zo'n onverwacht einde ::jaja::
The Others is ook wel een leuke film en heeft een einde dat verdacht veel op die van de sixth sense lijkt

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 20-08-2005, 21:47:46 »
The Others is ook wel een leuke film en heeft een einde dat verdacht veel op die van de sixth sense lijkt
Ik was wel even in shock idd na het zien van het einde... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 20-08-2005, 22:07:42 »
is the perfect storm leuk?

Ik heb hem namelijk gekocht, maar nog nie gekeken.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 21-08-2005, 01:07:26 »
Was wel ok, dachtik. Heb hem gezien maar herinner me hem niet zo goed meer.

Heb net Dogville gekeken. Best wel boeiend!
Leuke setting ook. Is eigenlijk een soort toneelstuk. Speelt zich af in een dorp dat op de vloer getekend is. Ziet er zo uit:

Hele film speelt zich daar af, erg leuk. Als ze bvb op een deur kloppen (die er niet staat, maar is ingebeeld) hoor je wel gewoon geklop. :)

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 21-08-2005, 12:19:33 »
Was wel ok, dachtik. Heb hem gezien maar herinner me hem niet zo goed meer.

Heb net Dogville gekeken. Best wel boeiend!
Leuke setting ook. Is eigenlijk een soort toneelstuk. Speelt zich af in een dorp dat op de vloer getekend is. Ziet er zo uit:

Hele film speelt zich daar af, erg leuk. Als ze bvb op een deur kloppen (die er niet staat, maar is ingebeeld) hoor je wel gewoon geklop. :)

haha lijkt me wel grappig ::ok::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 21-08-2005, 15:10:38 »
Duurt wel 2 uur en 50 minuten. ;)