Auteur Topic: DoodEind update  (gelezen 6321 keer)

Offline Sprien

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: DoodEind update
« Reactie #20 Gepost op: 2-08-2006, 22:44:49 »
Op » deze « site binnen NOS Headlines kun je een recensie lezen van DoodEind en er staat ook een filmpje met Victoria Koblenko (acteur in de film), Tanja Jess (iets met de productie) en Valerio, wat die er bij doet is me ook een raadsel.. misschien iets over de vorige post van Dae, ik weet niet..

:)
The sun came up and reality set in.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #21 Gepost op: 3-08-2006, 17:36:09 »
Valerio is van TMF en TMF is één van de sponsors. Tanja Jess was er omdat ze dezelfde agent heeft als veel van de acteurs in de film. Dat is wel het jammere van een premiere, er zijn veel mensen die eigenlijk niks met de film te maken hebben.
Maar goed, een positieve recensie in elk geval. Ik las er vandaag ook één die de film goed afbrandde. Waarin zelfs gesetld wordt dat het duidelijk te zien is dat het op de Veluwe is gefilmd, terwijl we vlakbij Haarlem zaten. :P
The British are not impressed.

Offline xki

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 3-08-2006, 20:29:45 »
haha nou noet je nagaan hoe goed die recensent opgelet heeft  ???

Heb idd ook al een stukje op tv gezien, en het ziet er erg goed uit!! Las ook ergens, weet alleen zo ff niet meer waar, dat zelfs de filmmaatschappij van Quentin Tarantino interesse heeft getoond, en nog meer buitenlandse maatschappijen  ::bravo:: ::ok::

ik zelf ben niet zo heel erg van het horror-genre, zal dan ook bij deze film, extra op de geluidsassistentie letten  ;D ::zwaai::
to mole or not to mole that's the question

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #23 Gepost op: 3-08-2006, 20:39:31 »
O ja, ik zie het ook op de NOS site.

De geluidsassistentie... Tja, zo goed als al het synchrone geluid heb ik op de mixer ingeregeld...

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 3-08-2006, 21:30:30 »
ik heb trouwens 1 vraag :P  mss een beetje stom, maar is het op de set als alles gedraaid word ook griezelig. of merk je dan nauwelijks dat het een horrorfilm word??

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #25 Gepost op: 3-08-2006, 21:35:53 »
Nou, dat ligt er aan. Het meeste hebben we overdag gewoon gedraaid, dus dat scheelt al. En sommige scenes waren in de kelder, waar het al wat enger was en andere scenes waren in een soort decor, dus dat was al minder. Als je je heel erg inleefde voelde je wel de spanning, maar als je echt met je werk bezig was niet. Er zijn dan ook zoveel mensen aanwezig, dat het zo eng niet is.
Maar de film is enger dan het maken ervan.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 4-08-2006, 10:12:49 »
dat moest ik ff weten :P  dank je :D

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #27 Gepost op: 4-08-2006, 22:06:37 »
Graag gedaan hoor. Als je nog meer wilt weten moet je het maar gewoon vragen.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #28 Gepost op: 28-09-2006, 11:58:04 »
Doodeind is op het Filmfestival in Utrecht bekroond met de Filmprijs van de stad Utrecht.

Het college van burgemeester en wethouders van Utrecht kent de Filmprijs toe aan het beste regiedebuut uit de Debutantencompetitie, waarvoor 24 films zijn geselecteerd. De prijs bestaat uit een penning en een geldbedrag van 5000 euro. De onafhankelijke jury prees onder meer de "intelligente benadering van het genre, de goed gekozen casting, de prestaties van de acteurs en het doeltreffende art design".
[nu.nl]

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 1-10-2006, 17:27:16 »
Gefeli met de prijs Daedalus! Daar deel jij toch ook wel een beetje in, niet?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #30 Gepost op: 1-10-2006, 19:09:06 »
Ja, ik krijg er verder niks voor, maar mijn gesprekken achter de schermen met de acteurs hebben vast gezorgd voor "de prestaties van de acteurs", hihi.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 7-10-2006, 17:07:57 »
Precies! En je mag in elk geval delen in de trots!

Vond je de Gouden-Ui-nominatie niet vervelend? Ben vergeten voor welk onderdeel het ook alweer was, maar ik zag DoodEind iig ertussen staan in de Metro...

Offline m@ri@nne

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 7-10-2006, 17:44:57 »
Daedales..:[hoe kom je aan zo'n naam..]:zwaai:

Als je de hele tijd met zo'n film bezig bent..is ie dan voor jou nog wel spannend om te zien..???
Neem aan dat je de afloop al wel weet.. ::niet-ok::

Groetjes Marjan& Pluisje
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #33 Gepost op: 7-10-2006, 23:43:23 »
Vond je de Gouden-Ui-nominatie niet vervelend? Ben vergeten voor welk onderdeel het ook alweer was, maar ik zag DoodEind iig ertussen staan in de Metro...
Nee, Victoria kreeg de Gouden Ui voor haar rol in Sl8n8, Doodeind stond genoemd omdat ze daar ook in speelde. Naar mijn weten heeft Doodeind geen Ui-nominatie gekregen.

Als je de hele tijd met zo'n film bezig bent..is ie dan voor jou nog wel spannend om te zien..???
Neem aan dat je de afloop al wel weet.. ::niet-ok::

Groetjes Marjan& Pluisje
Ja, ik weet de afloop wel, maar in dit geval had ik eerder alleen een ruwe montage gezien, zonder visual effects en ook nog geen sounddesign gehoord. En dat creëert ook spanningen en zo zijn er nog steeds momenten waar ik me de pleuris schrik ;)
En vergelijk het met het kijken naar een dvdtje, als je die film ook al eens hebt gezien, dan ken je hem in principe, maar hij blijft mooi. Amelie kan ik steeds weer opnieuw zien en de Back To The Future-trilogie ook en zo zijn er nog wel meer.

Offline m@ri@nne

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 8-10-2006, 00:39:58 »
Heb je ook weer gelijk in...The english patient..meedere malen gezien..en Lotr ga ik ook zeker weer eens bekijken..en niet lachen kijk elk jaar weer de tranentrekker The sound of Music..blijf een vrouw he.

Groetjes!!
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 8-10-2006, 10:07:01 »
Nee, Victoria kreeg de Gouden Ui voor haar rol in Sl8n8, Doodeind stond genoemd omdat ze daar ook in speelde. Naar mijn weten heeft Doodeind geen Ui-nominatie gekregen.
Oh, dan heb ik dat gelukkig verkeerd begrepen! ::ok::

Amelie kan ik steeds weer opnieuw zien
::jaja:: ::love:: (zeker tien keer)