De "eenvoudige" score (heb ook een ingewikkeldere):
Methode:
Bij iedere opdracht zijn 2,1 of 0 punten te verdienen. Twee punten voor een sleutelpostie waarbij jij alleen de proef onopvallend kunt laten mislukken. Een punt als je het resultaat negatief kunt beinvloeden. Nul punten als je geen of heel weinig onopvallende sabotagekansen hebt.
De opdrachten en punten (als een kandidaat geen 2 of 1 punt krijgt, heeft hij/zij 0 punten):
1.1 abseilen + bagage:
1 punt: Kerstin, Prince, Ellen, Karen
1.2 portvaten:
2 punt: Kerstin, Karen
2.1 denkers, dromers, doeners:
2 punt: Jantien, Karen, George
1 punt: Harry, Prince, John
2.2 regatta + druivenplukken:
1 punt: Harry, Jantien
3.1 geldwagen:
2 punt: Dick, Jantien
1 punt: Karen, Kerstin
3.2 fietsen:
1 punt: Prince, John
3.3 balvangen:
geen punten
4 geen punten vanwege mogelijke molse keuzes door vele kandidaten
5.1 zingen + paintballen:
1 punt: Ellen, Prince, Harry, John, Karen, Kerstin
5.2 ontvoering:
1 punt: Ellen, Prince, Harry, John, Karen, Jantien, George
6.1 rondleiding:
0 punten vanwege geringe sabotagekansen voor allen
6.2 vliegen + kinderziektes:
2 punt: Karen, George
7.1 schapen tellen + dillemma's:
2 punt: John, Jantien
1 punt: Harry. Prince
7.2 uitspraken:
geen punten vanwege gelijke sabotagekansen voor allen
Scores na deling door hoeveelheid puntentoekenningen (bij opdrachten waar kandidaat nog in spel was (bv voor Kerstin 5 punten / 8 opdrachten)).
0.68 Jantien
0.55 John
0.45 George
0.41 Harry
0.27 Ellen
Afvallers:
1.00 Karen (probeerde heel mols over te komen)
0.63 Kerstin
0.55 Prince
0.33 Dick
0.00 Pamela
0.00 Erik
Kun je hieruit nu concluderen dat Janttien de mol is? Nee, alleen dat ze de beste molkansen heeft gehad. Maar dit kan ook haar eigen keuze als kandidaat zijn geweest. Ik ben zelf eerder genijgd Ellen op basis hiervan af te schrijven als mol, aangezien zij zich bijna nooit op een 'goede molpositie' bevindt.
Graag opmerkingen + verbeteringen.
(Maar liever geen algemene opmerkingen in de trant van niet-met-dit-onderwerp-samenhangende argumenten waarom Ellen wel de mol is, daarvoor lees ik het topic Ellen is de mol graag)
In de ingewikkelde methode heb ik punten tussen 0 en 10 toegekend. De uitslag is bijna gelijk alleen de positie van Harry en George is omgekeerd. De verschilllen tussen allen blijven relatief even groot.