Mijn beoordelingen:
1 Verstappen 9,5 Een goede kwalificatie, maar toch helaas achter zijn teamgenoot. Hij reed een ijzersterke race met een verdiende eerste plek als beloning.
2 Raikkonen 8,0 Een matige start, maar herpakte zich goed. Hoewel Vettel eigenlijk sneller was dan hem bleef hij daar toch voor en bij de kwalificatie was hij sneller.
3 Vettel 8,0 Werd er uitgekwalificeerd op zaterdag door zijn teamgenoot. Na een goede start reed hij een prima race, maar het team riep hem misschien iets te vroeg naar binnen, anders had hij voor Kimi kunnen eindigen.
4 Ricciardo 8,0 Een ijzersterke kwalificatie gevolgd door een stabiele race. Als Vettel niet de deur dicht had gegooid en hij hem gepasseerd gehad, had een top twee klassering voor hem er naar mijn idee ingezeten. Ondanks zijn lekke band werd hij toch nog vierde.
5 Bottas 7 Voor de tweede keer op rij reed hij Massa er in de kwalificatie en race uit.
6 Sainz 7,5 Deed wat hij moest en kon doen. Had geluk dat de Mercedessen uitvielen, anders was zijn prestatie minder opgevallen. Maar hij reed een sterke race en ik betwijfel eerlijk gezegd wel of Verstappen er in de torro rosso voor gebleven zou zijn, Kvyat bleef duidelijk achter hem.
7 Perez 7 Ook een sterke race van hem met een keurige zevende plaats.
8 Massa 6 Na een slechte kwalificatie knokte hij zich vanaf plek achttien in de punten, maar ver achter Bottas.
9 Button 7,5 Na een mindere kwalificatie waar zijn teamgenoot Alonso sneller was, was Button na een goede start de snellere dan de voor eigen publiek rijdende Spanjaard die uiteindelijk uitviel.
10 Kvyat 6 Na een matige kwalificatie en een matig begin van de race en een sterk rijdende teamgenoot waar hij ver achter zat wist hij op het eind na een aantal snelle rondes toch een punt te pakken. Beter dan niets na zijn degradatie.