Zonde van Max, eens met Nieky, twee keer is te veel. Misschien Sainz nu een kans geven? (met een knipoog bedoeld), echter waren er ook weer andere coureurs om te beoordelen.
1 Hamilton 8,5, oogde op de full-wetbanden al een stuk sneller dan Rosberg en na het inhalen bleek dat al gauw. Hoewel hij door een fout bij Red Bull aan de leiding kwam en hij niet geheel fantastisch reed aan het begin van zijn stint op de ultrasoft (meerdere keren banden blokkeren), reed hij een aantal fenomenale rondes op de full-wetbanden en won hij daardoor ook zelf de belangrijkste grand prix van het jaar.
2 Ricciardo 9, pakte met een goede ronde de poleposition en leek die ook lange tijd uit te kunnen buiten, maar het was het team dat bij de pitstop roet in het eten gooide. Hij probeerde het nog meerdere keren, maar verder dan klemgereden worden kwam hij niet.
3 Perez 8,5, moest starten vanaf plek zeven en reed langer door dan andere coureurs. Dit bleek een prima keuze en met een prima aangehouden tempo een topklassering.
4 Vettel 7,5, de rondjes achter Massa kostte hem uiteindelijk het podium, maar verder reed hij prima.
5 Alonso 8, reed een hele constante wedstrijd waarin hij niet te passeren bleek door Rosberg. Een vijfde plaats is een topprestatie.
6 Hulkenberg 8, reed een geweldige kwalificatie, maar kwam in de race vast te zitten achter Vettel en Massa. Dit kostte hem een hogere klassering, maar hij wist aan het einde van de wedstrijd nog wel 7 Rosberg te passeren voor plek zes.
Rosberg 4,5, kreeg wel meer respect van mij door te luisteren naar de teamorder, maar bleek wederom geen regenrijder en was niet in staat Alonso te passeren, hoewel de hoeveelheid remvloeistof bij hem niet ideaal was.
8 Sainz 7,5, had misschien op nog wat meer gehoopt, maar liet weer zien dat hij een goede coureur is.
9 Button 7, eindigde als negende, maar moest toezien hoe zijn teamgenoot als vijfde eindigde op Monaco. Waarom een zeven? Het gat naar zijn teamgenoot was maar negen seconden en dat is niet zo heel veel.
10 Massa 7, Williams heeft het niet op Monaco, maar Massa heb ik geen rare dingen zien doen en ik denk dat plek 10 het maximaal haalbare was. Daarnaast versloeg hij zijn teamgenoot.
Verder goed:
Guttierez
Verder minder:
Palmer
Kvyat
Ericsson