Auteur Topic: Fotopuzzel  (gelezen 121415 keer)

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotopuzzel
« Reactie #380 Gepost op: 4-04-2008, 22:34:57 »
Dat gaat al meer de goede richting op. Met Albanië zit je alvast goed. Met de NAVO top heeft het niks te maken.

Offline Suzanna

• Forumlid
« Reactie #381 Gepost op: 4-04-2008, 22:43:39 »
Poeh hij is lastig zeg.

Ik zit nu te denken aan wereldvrede of vredesduif in Albanie... maar poeh, dan weer het icoon. Een leider met een vredesmissie in Albanie...
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #382 Gepost op: 4-04-2008, 22:53:30 »
Nog een hint: Het gaat niet om Albanië zelf. Wel iets waar Albanië iets mee te maken heeft. En het is niet zo lang geleden heel erg veel in het nieuws geweest. Ik ben een beetje bang dat ik nu weer teveel heb gezegd  ::tandpastasmiley::

Offline Suzanna

• Forumlid
« Reactie #383 Gepost op: 4-04-2008, 23:00:15 »
Pff.. nou ik vind het nog steeds even lastig hoor, haha.
Voor meer hint, gezelligheid en afkick-verschijnselen: kijk eens op het WIDM-afkick-forum!

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
« Reactie #384 Gepost op: 4-04-2008, 23:41:23 »
Ik denk dattie Kosovo bedoelt ::ohno::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 5-04-2008, 00:48:16 »
Dat bedoelt ze ;) inderdaad. Kun je ook nog uitleggen waarom? In elk geval mag je de volgende doen.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2008, 00:54:05 door Mloesje »

Offline Firesphere

• Forumlid
« Reactie #386 Gepost op: 5-04-2008, 00:53:57 »
Dat bedoelt ze ;) inderdaad. Kun je ook nog uitleggen waarom?
Niet op gelet wie de vraag stelde, maar "ie" is onzeidig ::hypocriet::

nou ja, iig is de merel het dier wat misschien op de vlag zou komen, ze zijn door Unicef en de VN erkent, en de vlag van macedonie als buurland o.i.d.

Die geestelijke geen idee, want ik weet z'n naam niet, maar zal er vast iets mee te maken hebben

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 5-04-2008, 00:59:36 »
De vlag is van Albanië, in Kosovo is de meerderheid van de bevolking Albanees. Volgens de Russen is de afscheiding illegaal, omdat op dit moment de VN er de baas is (plaatje 2). De vogel is een merel. Die staat voor de Slag op het Merelveld. Een hele beroemde slag die geleverd is in Kosovo, waar Kosovaren en Serven vochten tegen de Ottomanen (Turken). De Serven zeggen dat (onder andere vanwege) die slag Kosovo bij Servië hoort. En de foto 3 is Tsaar Lazar Hrebeljanovic, een bekende Servische vorst, die tijdens diezelfde slag gestorven is. Oké die laatste was wat vergezocht, maar als ik een vlag van Servië had geplaatst, was het wel heel simpel geweest misschien. In elk geval Firesphere mag de volgende doen  ::ok::

Offline Firesphere

• Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 5-04-2008, 01:10:06 »
De vlag is van Albanië, in Kosovo is de meerderheid van de bevolking Albanees. Volgens de Russen is de afscheiding illegaal, omdat op dit moment de VN er de baas is (plaatje 2). De vogel is een merel. Die staat voor de Slag op het Merelveld. Een hele beroemde slag die geleverd is in Kosovo, waar Kosovaren en Serven vochten tegen de Ottomanen (Turken). De Serven zeggen dat (onder andere vanwege) die slag Kosovo bij Servië hoort. En de foto 3 is Tsaar Lazar Hrebeljanovic, een bekende Servische vorst, die tijdens diezelfde slag gestorven is. Oké die laatste was wat vergezocht, maar als ik een vlag van Servië had geplaatst, was het wel heel simpel geweest misschien. In elk geval Firesphere mag de volgende doen  ::ok::
Ah, nou ja, die merel zou dus ook eerst op hun vlag komen, daar kwam ik bij, en inderdaad, ik zei Macedonie, bedoelde inderdaad Albanie, wat toch wel een buurtland is als mijn beperkte topografie het niet laat afweten

Offline Firesphere

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 5-04-2008, 01:23:08 »
Ok, wat bedoel ik:

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 5-04-2008, 09:45:17 »
De klapschaats??
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 5-04-2008, 12:35:53 »
Ik denk eigenlijk gewoon schaats (die bestaat uit de varianten klapschaats, houtje, ijzer)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollemaarten

• Forumlid
  • Weg van teruggeweest!
« Reactie #392 Gepost op: 5-04-2008, 14:17:05 »
tjeetje, slim bedacht dames... ik was net te laat, en ik had het dan toch fout gehad...
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline Firesphere

• Forumlid
« Reactie #393 Gepost op: 5-04-2008, 23:25:33 »
Durft iemand'm ook uit te leggen?

Ik had trouwens niet gedacht dattie zo makkelijk zou zijn!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 5-04-2008, 23:39:46 »
Ik denk eigenlijk gewoon schaats (die bestaat uit de varianten klapschaats, houtje, ijzer)

en schaatsen worden natuurlijk erg geassocieerd met Friesland (Thialf, Elfstedentocht, Sven Kramer, Rintje Ritsma, Falko Zandstra, Ids Postma, etc.)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Firesphere

• Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 6-04-2008, 01:05:30 »
en schaatsen worden natuurlijk erg geassocieerd met Friesland (Thialf, Elfstedentocht, Sven Kramer, Rintje Ritsma, Falko Zandstra, Ids Postma, etc.)
IJzer is fout, het is namelijk geen ijzer wat je ziet, het gaat om het object, niet het materiaal, eigenlijk wil ik'm niet goed rekenen aan degene die het antwoord goed heeft, maar het object snapt
« Laatst bewerkt op: 6-04-2008, 01:54:41 door Firesphere »

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #396 Gepost op: 6-04-2008, 08:43:59 »
De klapschaats??

Maar welk antwoord is nu dan goed Firesphere? Ik dacht eigenlijk ook klapschaats, door dat klappen ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #397 Gepost op: 6-04-2008, 09:11:24 »
Je rijdt niet op messen, maar op buizen.......

Ik had hem ook gezien, maar hij stond er al. Overigens hoef ik de volgende beurt niet, hoor.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #398 Gepost op: 6-04-2008, 10:02:10 »
Ik had hem ook gezien, maar hij stond er al. Overigens hoef ik de volgende beurt niet, hoor.

::rofl:: die verdien je dus ook niet :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

• Forumlid
« Reactie #399 Gepost op: 6-04-2008, 11:44:59 »
Nou ja, het is dus inderdaad buis, volgende keer maar iets moeilijker bedenken...

Swifty brand maar los dan