Maar PJH wilde ditmaal expliciet niet weten wie de mol was. Vorig jaar was hij volgens mij door de productie er van op de hoogte gebracht.
En hoe het uitgelegd gaat worden: "Er is nog geen mol" op de MFD tijdens het vragenvuur. Daar zal wel iets uit komen dat..
- of de mol nog niet in het gebouw was >> er is nog geen mol binnen >> wie kwam als laatste? Was dat niet Anniek of Froukje?
- of de mol pas de mol is na het groene scherm
Of ze zullen zeggen: de hint zit hem in: R. is nog geen mol >> Rick is nog geen mol omdat ie nog geen groen licht kreeg (vandaar de scène met de laptop en het groene of rode scherm
). Kortom, ze kunnen alle kanten op met die ene zin die PJH moest oplezen.
Persoonlijk lijkt het mij ook te kort dag om pas na de SMS de mol uit te kiezen. Dennis wist ruim van te voren waar al het geld lag in dat luxe cruise schip (maar in plaats daar van ging ie zo lang mogelijk op zo'n plastic motor een motorgame spelen
) en Milouska wist waar de 2x -1000 euro lag bij de 1ste opdracht met memory. Natuurlijk kun je zulke dingen bij wijze van op de ochtend voor de daadwerkelijke aflevering doorgeseind krijgen als mol. Maar 't lijkt mij handiger als mol als je ruim van te voren van dergelijke dingen op de hoogte bent.
Als je het pas vlak van te voren krijgt zul je eerder krijgen: "wat was het nu ook alweer?" >> zenuwachtigheid omdat je pas zo kort op de hoogte bent van de opdracht. Ik kies dus voor: er was al wel een mol, maar die werd pas ingeluid als mol toen hij/zij het groene scherm te zien kreeg. Pas dan ben je in charachter als mol als je snapt wat ik bedoel. En dan klopt de zin: er is nog geen mol ook prima. Want de mol werd pas echt de mol na het groene scherm en eerder nog niet.