Auteur Topic: [Kandidaat] ERIK is niet de mol  (gelezen 102198 keer)

Offline jovawi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de mol ontdek je door goed te kijken
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #40 Gepost op: 13-01-2010, 08:31:13 »
Oh dat wist ik niet  ::) Wel beetje overdreven om er dan ook nog een tijdslimiet aan vast te stellen

Nee dat is opzich wel logisch. Dat is namelijk een psychologisch aspect van de opdracht. Doordat PJH zegt dat je maar 5 minuten hebben ga je druk vullen. Je denkt dan dat je moet opschieten waardoor je minder goed nadenkt. Hadden ze langer de tijd gehad dan hadden ze geen druk gevoelt en hadden ze misschien wel bedacht de de kistjes voor de pilaren stonden. 

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2010, 12:03:03 »
Ik heb pj nergens horen zeggen dat ze maar 4 pogingen mochten doen, alleen dat ze 5 minuten hadden.

Maar als hun tijd bijna om is stoppen ze allebei duidelijk waarna Pj concludeert dat ze 4 pogingen hebben gedaan en stoppen.

PS. Ik vind dat de opdrachten dit jaar moeilijk te volgen zijn door een gebrek aan info voor de kijkers, we zagen bv ook al niet waarom juist Erik en Tim in de heli moesten.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2010, 12:05:00 »
Ik heb pj nergens horen zeggen dat ze maar 4 pogingen mochten doen, alleen dat ze 5 minuten hadden.

Maar als hun tijd bijna om is stoppen ze allebei duidelijk waarna Pj concludeert dat ze 4 pogingen hebben gedaan en stoppen.

Het is logisch dat ze bij ieder kistje maar 1 poging mochten doen, anders dan was alle gedoe voor niets, hadden ze net zo goed alle sleutels op alle kistjes kunnen proberen ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2010, 12:16:22 »
Ja,je hebt misschien wel gelijk. Maar echt letterlijk is dit niet vermeld (heb ook site gecheckt en daar staat dit ook niet bij de opdrachtomschrijving). Toch ga ik er vanuit dat het inderdaad zo wel zal zijn aangezien het niet bij de hints op de nl site staat.



« Laatst bewerkt op: 13-01-2010, 12:22:57 door lili(s)chat »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2010, 12:25:05 »
Klopt, maar er is in die opdracht maar weinig letterlijk uitgelegd, we hebben moeizaam vanuit de verhalen van de kandidaten moeten halen hoe de opdracht in elkaar zat...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2010, 15:33:30 »
Ik vind dat niet zo logisch eigenlijk... Waarschijnlijk had ik dan gewoon een vragende opmerking gemaakt van: Dus kunnen we net zo goed alle kistjes openmaken. Waarop PJ zou antwoorden, nee je mag maar 4 keer proberen.

Maar dat wordt nooit uitgezonden, zou ook minder spannend zijn.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2010, 19:53:22 »
Ja, ik vind het wel irritant als mollenjager dat de opdrachten niet altijd even duidelijk zijn voor ons. Maar het maakt het inderdaad wel spannender omdat je er dan wat meer kan achter gaan zoeken en dat is wel een leuk deel van het mollenjagen.

Re: [Kandidaat] Erik
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2010, 22:06:29 »

Zie dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=uXiP6JZkklA
Of hierboven als het lukt :)
Maar zoals je ziet staat er achter een bord met kandidaten en het "De Mol" logo. Als je kijkt naar Erik (0.17) zie je dat hij als de enige precies voor het logo staat..!!
Misschien een hint...
Ik vind dit minder opvallend dan de groene slippers die bij verschillende kandidaten ( telkens in een andere opstelling ) getoond worden. Zit hier een aanwijzing in ?

Offline J

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2010, 19:02:24 »
Ik zat net de backstagevideo van aflevering 2 (nieuwsbrief VARA) te kijken, en het viel me op dat (telkens) als Erik aan het woord is, de wereldbol-lamp aan is (of het licht valt er fel op of zoiets). Maar bij de andere kandidaten is die lamp in ieder geval uit. Behalve 1x bij Sanne is die ook aan. En bij Erik is het shot ook telkens van wat verder weg gefilmd, bij alle andere kandidaten van dicht(er)bij.

Hier even een beetje offtopic: ik heb ook geprobeerd iets te maken van de richting en de positie van het japanse vlaggetje t.o.v. de kandidaten in het filmpje, maar volgens mij is dat niks:
persoon links/vlaggetje rechts (wijst naar rechts): manuel, sanne, arjen, kim
persoon links/vlaggetje rechts (wijst naar links): erik, frits, tim
persoon rechts/vlaggetje links (wijst naar rechts): hind, barbara, PJ
persoon recht/vlaggetje links (wijst naar links): /
« Laatst bewerkt op: 14-01-2010, 19:07:40 door J »

Offline alex3305

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2010, 22:26:54 »
Volgens mij is Erik de mol om de volgende redenen:

Japan is het land van de rijzende zon. Echter in de intro van WIDM daalt de zon vóór Erik. Daarnaast houdt een mol niet van daglicht, dus ik vind het een opmerkelijke opvolging van beelden en dat is voor mij dan al een goede aanwijzing.

Voor aflevering twee waarschuwt de Mol op Twitter dat je op moet letten voor 'kokervisie'. Dit slaat natuurlijk op de eerste opdracht uit aflevering twee, het tramspel. Hierbij loopt het groepje van Erik constant langs een koker, waarna Erik deze als eerste ziet. Hij ziet dus als enigste de koker, een vorm van kokervisie.

In aflevering twee zat Erik (samen met Manuel) in een donkere biecht ruimte, waarbij bij de rest het licht op de achtergrond in de badkamer aan was. Weer een 'aanwijzing' dat de Mol niet tegen het donker kan.

Dit kan natuurlijk allemaal tunnelvisie zijn, echter blijf ik voorlopig even bij deze mening :).

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2010, 22:30:07 »
Ik zat net de backstagevideo van aflevering 2 (nieuwsbrief VARA) te kijken, en het viel me op dat (telkens) als Erik aan het woord is, de wereldbol-lamp aan is (of het licht valt er fel op of zoiets). Maar bij de andere kandidaten is die lamp in ieder geval uit. Behalve 1x bij Sanne is die ook aan.


Ik kan je uit de droom helpen... de interviews zijn denk ik achter elkaar opgenomen (dus ook van de eerste molmails), en de lamp was aan bij Erik, Sanne en ... Loretta. Ik dacht ook al: dat zijn de 3 finalisten. Maar helaas :S Ik zou er dus maar niet te veel achter zoeken... helaas :S Want het was wel cool geweest

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2010, 22:32:02 »
Japan is het land van de rijzende zon. Echter in de intro van WIDM daalt de zon vóór Erik. Daarnaast houdt een mol niet van daglicht, dus ik vind het een opmerkelijke opvolging van beelden en dat is voor mij dan al een goede aanwijzing.

Voor aflevering twee waarschuwt de Mol op Twitter dat je op moet letten voor 'kokervisie'. Dit slaat natuurlijk op de eerste opdracht uit aflevering twee, het tramspel. Hierbij loopt het groepje van Erik constant langs een koker, waarna Erik deze als eerste ziet. Hij ziet dus als enigste de koker, een vorm van kokervisie.

Eerste is erg leuk gevonden ! Die 2de vind ik iets minder overtuigend maar ook niet onaardig  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline M0rtijn

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2010, 22:37:30 »
Niet over de aflevering zelf maar over de interviews over afl. 2 op wieisdemol.nl Als erik voor de tweede keer praat komt er rechtsonder onder de wereldbol in het wit iets japans te staan. dit staat voor HI-N-TO ofwel hint! Ik weet alleen niet wat de hint is :p

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2010, 22:39:14 »
Niet over de aflevering zelf maar over de interviews over afl. 2 op wieisdemol.nl Als erik voor de tweede keer praat komt er rechtsonder onder de wereldbol in het wit iets japans te staan. dit staat voor HI-N-TO ofwel hint! Ik weet alleen niet wat de hint is :p


Dat je op het DVD hoesje moet klikken voor een bonusfilmpje  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2010, 23:05:55 »
Erik vindt de koker bij het bord, niet echt mols.

Offline alex3305

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2010, 01:29:34 »
Erik vindt de koker bij het bord, niet echt mols.

Echter waren ze hier al meerdere keren langsgelopen. Daarnaast moet een mol de aandacht ook wat van zich afleiden, door bijvoorbeeld zo'n rol te vinden.

Offline memademol

  • Forumlid
  • Boe!
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2010, 08:24:38 »
erik is de mol: In wie is de mol aflevering 1 komt na 40 minuten en 47 seconden groot en erg duidelijk (maar toch vrij kort) een stoplicht in beeld. naast dat stoplicht hangt een bord waarop staat aangegeven: customhome.
dit zou kunnen staan voor customize home wat een duidelijke aanwijzing richting erik is (vanwege zijn programma's als het blok en samenwonen waarin huizen worden gecustomized).

voor mij is het wel duidelijk.



Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2010, 09:31:42 »
Erik is superfanatiek in het oplossen van het raadsel in de tram, ook niet echt mols.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2010, 23:11:42 »
Kan Erik straks met de Mol bellen?
(of wordt het een gesprek met hemzelf :P)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ERIK
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2010, 23:24:31 »
Erik heb ik nu definitief als mol afgeschreven, een mol trekt andere kanidadaten niet voor, dankzij erik heeft arjen een joker en is hij dus voorgetrokken :)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!