Elders (in 'Onze zoektocht naar de mol') kan je mijn redenen omstandiger vinden, maar hier zijn ze, kort samengevat :
- ze komt als eerste kandidate in beeld (cfr. Hugo vorige eeuw)
- ze wacht af bij de taakverdeling in proef 1. Prima gelegenheid om te saboteren, want geen kat kan zien of ze de anderen juist of fout stuurt.
- ze gooit het kompas in het water (al lijkt me dat een echt ongelukje, wegens anders te opvallend)
- Inge komt toe bij Sandra. Volledig fout gestuurd, dus. Waardoor hun radius veel kleiner wordt.
- ze heeft het eerst wel over een boot, als ze aanwijzingen geeft. 1 keer. Daarna niet meer ('hij staat naast je!')Helemaal op het einde spreekt ze weer over een boot, maar dan is het al te laat.
- ze stuurt Sandra weg, terwijl Bruno haar aan het zoeken is.
- Volgende proef : 'Ik heb vannacht niet geslapen'. Lap! Zij gaat naar de slaapproef en krijgt daar 8 punten voor. Niet de hoogste score, uiteraard niet, maar dodelijk genoeg. Een andere mol zou haar nooit zoveel punten gegeven hebben als die wist 'dat zij niet geslapen had'.
- bij de tekenproef werd er een stethoscoop getekend, maar zei zij : 'dat is een lampje'.
Meer moet dat voorlopig niet zijn, dunkt mij.