Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 110711 keer)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 1
« Reactie #120 Gepost op: 8-01-2010, 12:44:41 »
Waarom was Hinds sleutelhanger bij opdracht 1 als enige rood?

Hmmm, dat had ik gemist. Goed punt om in de gaten te houden.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline ridderhenck

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #121 Gepost op: 8-01-2010, 12:47:47 »
Ben weer helemaal heppie met wie is de mol,wat mij opviel was de opmerking van Kim tijdens het invullen van de vragen:Kennis Is Macht....misschien dat t al iemand anders ook is opgevallen?

Verder zijn Barbera en Tim voor mij ook mollerig!

Offline xLindaaa

• Forumlid
  • 32e in de WIDM pool 2011 geworden
Aflevering 1
« Reactie #122 Gepost op: 8-01-2010, 12:49:29 »
Valt bij jullie ook op dat de intro bij de groene streep bij iedereen razendsnel gaat behalve bij Manuel, Kim en Hind :S??

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Aflevering 1
« Reactie #123 Gepost op: 8-01-2010, 12:50:09 »
Ik had het zelf gemist, maar velen zagen deze a in beeld:

Of wellicht een gespiegelde 6 of dubbel gespiegelde 9  :-X

Anyways, ik weet niet wat dit betekend, maar opvallend is 't wel.

Als elke aflevering een letter verschijnt, dan is "Arjen is mol" exact 10 letters.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
Aflevering 1
« Reactie #124 Gepost op: 8-01-2010, 12:56:34 »

Als elke aflevering een letter verschijnt, dan is "Arjen is mol" exact 10 letters.

Of Frits is mol. En de 6e letter van het alfabet is de F. Mocht het een 9 zijn zou er een kandidaat met een I moeten zijn en die is er niet.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline JVB2

• Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Aflevering 1
« Reactie #125 Gepost op: 8-01-2010, 12:58:01 »
Waarom gaat Barbara overigens door Frits heen staan roepen: "Hier is Frits!" Dat is onnodig verwarring zaaien lijkt me.

Offline -ELISE-

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Reactie #126 Gepost op: 8-01-2010, 13:07:55 »

Hmmm.. Interesting.. Ik had m niet gezien... Volgende keer goed opletten maar... Ik denk dat dit wel iets is eigenlijk.. Ik vindt het een typische mollenhint
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline JVB2

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #127 Gepost op: 8-01-2010, 13:11:40 »
Het moge duidelijk zijn dat het voor de Mol van belang was de 1e opdracht te laten mislukken, er was tenslotte 8000 euro te verdienen. Hind en Kim hebben veel staan kijken met de verrekijker en hebben ook vaak besloten wie waar stond. Aan de andere kant was Erik nogal stellig in zijn beslissingen met de kistjes en ging Tim vrij makkelijk met hem mee (misschien omdat hij als Mol zijnde het wel prima vond dat Erik de fout in ging). Die 4 maken zich dus erg verdacht.

Offline JVB2

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #128 Gepost op: 8-01-2010, 13:26:37 »
Wanneer PJ vraagt wie er vetorecht wil voor de 2e opdracht, steken Barbara, Loretta, Arjen, Erik en Manuel hun hand op. De rest niet. De mol weet wat de opdracht is dus je zou er vanuit kunnen gaan dat die niet het vetorecht wil om zodoende de opdracht direct te kunnen saboteren. Voor mij blijven dan opnieuw Tim, Kim en Hind over als verdachten (terwijl Frits en Sanne dus ook geen vetorecht willen).

Offline ogiri

• Forumlid
  • Edo rulez !
Aflevering 1
« Reactie #129 Gepost op: 8-01-2010, 13:30:24 »
Wanneer PJ vraagt wie er vetorecht wil voor de 2e opdracht, steken Barbara, Loretta, Arjen, Erik en Manuel hun hand op. De rest niet. De mol weet wat de opdracht is dus je zou er vanuit kunnen gaan dat die niet het vetorecht wil om zodoende de opdracht direct te kunnen saboteren. Voor mij blijven dan opnieuw Tim, Kim en Hind over als verdachten (terwijl Frits en Sanne dus ook geen vetorecht willen).

Of de mol wil juist wel vetorecht, zodat hij op het laatste moment het nog kan verpesten, maar aangezien alles goed was heeft de mol zich waarschijnlijk gewoon stil gehouden, aangezien het toch niet om veel geld ging

Offline JVB2

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #130 Gepost op: 8-01-2010, 13:34:03 »
Of de mol wil juist wel vetorecht, zodat hij op het laatste moment het nog kan verpesten, maar aangezien alles goed was heeft de mol zich waarschijnlijk gewoon stil gehouden, aangezien het toch niet om veel geld ging

Maar als vetorecht hebbende sta je wel erg in de picture en is het stukken opvallender als je saboteert, bij het langslopen hoef je maar 1 persoon over te halen en weet verder niemand wie welke keuze heeft gemaakt.

Offline G-root

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #131 Gepost op: 8-01-2010, 13:42:03 »
Hmmm.. Interesting.. Ik had m niet gezien... Volgende keer goed opletten maar... Ik denk dat dit wel iets is eigenlijk.. Ik vindt het een typische mollenhint

Ik vind 't ook een typische mollenhint. Ik denk dat ze bij de productie nu denken "shit, ze hebben 't al gezien", en dat ze de volgende 9 letters niet meer laten zien  ;).

Offline JVB2

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #132 Gepost op: 8-01-2010, 13:45:03 »
Ook wel opvallend dat de stropdas van Frits helemaal niet aan bod/in beeld komt tijdens de opdracht, alleen bij de uiteindelijke keuzes van Manuel en Loretta.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Aflevering 1
« Reactie #133 Gepost op: 8-01-2010, 13:47:26 »
Ik vind 't ook een typische mollenhint. Ik denk dat ze bij de productie nu denken "shit, ze hebben 't al gezien", en dat ze de volgende 9 letters niet meer laten zien  ;).

Ik denk dat de volgende letters dan zullen worden:

"I", "G", "E", "E", "N", "H", "I", "N", "T".

:)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline JVB2

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #134 Gepost op: 8-01-2010, 14:09:01 »
Ik vond dit zeer frapant: . In shot 1 lijken zowat alle kleuren te zijn gefilterd, behalve de kleuren blauw op het shirt, blauw op de hoed (en het donkere shirt) Vervolgens zie je een shot van de vraag Wie is de mol? Direct gevolgd door een shot van het papier met de kleuren, waar ook alle kleuren zijn gefilterd behalve de kleuren blauw, die matchen met het shirt/hoed van Barbara.

Sterker nog, Barbara kiest het mintgroene molboekje en ook na de bovenstaande 3 shots volgen nog enkele shots waarin die kleur terug komt (de touwen van de boot, de hoedjes van de kinderen). Verder is het duidelijk dat Barbara een 9 op haar shirt heeft staan, wat weer wijst naar de 'A' onder Tokyo International Airport, een dubbel gespiegelde 6 wordt dan een 9.  ::vergroot::

Offline highs013

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #135 Gepost op: 8-01-2010, 14:09:24 »
Tot nu toe is iedereen voor mij verdacht. Je kunt bij iedereen wel iets vinden wat je aan het denken zet. Domheid is natuurlijk geen indicatie, maar anders Barbara. "Waar komt de zon hier op?"

Mijn hemel! :P

Wil niemand beledigen, maar dat is wel een typische vrouwen uitspraak. Zo vraagt mijn vrouw zich ook af waarom de tomtom op een rotonde niet aangeeft of je links- of rechtsaf moet om de rotonde te verlaten....

Offline G-root

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #136 Gepost op: 8-01-2010, 14:11:40 »
Zo vraagt mijn vrouw zich ook af waarom de tomtom op een rotonde niet aangeeft of je links- of rechtsaf moet om de rotonde te verlaten....
::rofl::

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Aflevering 1
« Reactie #137 Gepost op: 8-01-2010, 14:22:01 »
Zoals de sleutels er bijliggen is het idd net de Japanse vlag en is het niet bedoeld als aanwijzing richting Hind, maar als hint naar.......vul zelf maar in, of later gewoon uit te leggen door de bedenkers als zijnde de 'vlagopdracht'
(of is dit dan weer te ver gezocht  :-\\)
Ik denk dat er hints langs gaan komen die wijzen op verschillende landen waar de mol is geweest. Dit is overduidelijk Japan: een rode sleutel tussen de witte sleutels.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Aflevering 1
« Reactie #138 Gepost op: 8-01-2010, 14:31:52 »
Ik vraag me af waarom George net zo'n pakkie draagt als de Japanners met de guns in het introfilmpje en het volgende week-filmpje.

Offline califax

• Forumlid
Aflevering 1
« Reactie #139 Gepost op: 8-01-2010, 14:42:16 »

Foto is zo te zien door een ruit/raam/glas genomen. Die 6 is dus een reflectie van iets wat achter de cameraman stond... 

Moving on...