Weet niet of het al gezegd is, maar over 'Niets is wat het lijkt' (misschien in combinatie met de rode sleutel van Hind-hint): misschien komen er in alle afleveringen wel overduidelijke hints naar een bepaalde persoon (nu dus naar Hind). Het LIJKT een hint, maar dat is het niet want Niets is wat het lijkt.
Haha dat klinkt stom, maar is wel een reden om mezelf er van te overtuigen dat Hind de mol niet is. Dat wil ik namelijk helemaal niet.
Je zou hier absoluut wel eens gelijk in kunnen hebben. We hebben in de eerste alfevering té duidelijke hints zitten (Hind & Kim). Daarbij zijn de kandidaten waar de hints op slaan tijdens de opdracht ook het meest aan het mollen.
Ik ga hieronder een wat verdergezochte en minder onderbouwde theorie plaatsen / speculatie:
"Niets is wat het lijkt."Ik denk dat er misschien wel hulpmollen ingezet worden dit jaar. En dat daar hints aan zijn gekoppeld. Het lijkt (tot nu toe) wel bijna op elke opdracht één hulpmol. Als je dat de komende drie afleveringen doet heb je aan het eind van aflevering drie, acht kandidaten als hulpmol gehad (als de volgende afleveringen 3 opdrachten hebben) en we hebben dan nog 8 kanidaten over. Dus iedereen kan aan de beurt geweest zijn.
"De mol zal zich bekend maken in aflevering 3."De laatste opdracht van aflevering drie is een opdracht waarbij de kandidaten geld kunnen verdienen door te bepalen wie in welke opdracht gemolt heeft (inclusief iemand die die opdracht aan het mollen is). Ook een mol actie van de echte mol wordt hierbij verhuld als hulpmollen actie, vandaar de opmerking dat de mol zich bekend zal maken.
Misschien dat het zoeken van een goede vriend die je niet zal verraden ook hiermee te maken heeft.
We de vermoedens een beetje aan heeft gewakkerd is het feit dat er door ex-mol George een brief werd bezorgt aan Sanne... Ik heb geen directe aanleiding, maar kam het idee dat er wel eens meer 'brieven' door de mol uitgedeelt zouden kunnen worden.
Ik heb ook een, evengoed niet onderbouwd, gevoel dat de weggepiepte stukjes in het Loretta interview bij Schiffers over een brief zouden kunnen gaan.
Daarnaast noemt Kim "kennis is macht" in haar biecht, als zij al hulpmol is geweest heeft zij belangrijke informatie over het spel die anderen nog niet hebben.
Ik hoop dat dit niet een te vaag verhaal is geworden. Ik ben zelf ook absoluut niet voor 100% overtuigt, en probeer me vooral uit mijn Kim tunnel te greven.
Ik ga in elk geval de komende afleveringen goed opletten of hier iets van waarheid in kan zitten.