Ok Robbieazerty, zeg het maar!
Wie is het? Je doet het zo goed in de pool dat ik je niet meer vertrouw!
Welke speciale hint heb je daarvoor gebruikt??!
Talpa
Sorry, beroepsgeheim!
Iemand op een ander forum (malder) heeft nog een paar mogelijke hints (die best geloofwaardig zijn)
Marc is de Mol. Waarom?
Dé reden waarom het Marc is:
Stond op
www.wieisdemol.be en ik heb er een eigen theorietje aan toegevoegd:
"Iedereen herinnert zich de pijltjes op de paal met Antwerpen en Rome erop. Er is al over gediscussieerd, sommigen dachten dat het een tip naar Antwerpen si als woonplaats van Shadia, anderen dachten aan sluikreclame.
Ik vermoed echter dat het meer is. Vooral die pijltjes intrigeren mij mateloos.
Et voila, ik kreeg volgende ingeving:
Dit lijkt verdacht veel op een wegwijzer. Nu, langs welke Italiaanse weg zou zo'n pijl kunnen staan? Idd, een weg die vanuit Rome richting Antwerpen leidt.
Laten we even naar het oude Romeinse Rijk teruggaan. Zoals algemeen bekend leid(d)en alle wegen naar Rome, maar er is slechts één weg die in de richting van Antwerpen vertrekt, en dat is de Via Aurelius. Inderdaad Aurelius, zoals in keizer Marcus Aurelius. Hij heeft de weg laten aanleggen en er zijn naam aan gegeven. Deze weg loopt van Rome in Noordwestelijke richting langs de kust naar Livorno en Genua. Dat is dezelfde richting van Bracciano, Terni, Narni, Vierbo, kortom, hij doorkruist de streek waar de Mol zich dit jaar afspeelt (uitgezonderd aflevering 1 aflevering 1).
Bovendien: Marcus Aurelius staat bekend als de keizer-filosoof. Dit zou een link kunnen zijn met "de denker" van Rodin.
Ik zou eens moeten nagaan of ik nog links met Marcus Aurelius en het programma kan vinden, heb het toch nu al gepostzodat indien iemand aan iets denkt, kan aanvullen... "
Ik dacht wat verder en zocht andere links met Romeinse keizers:
Ik vond dit een heel intrigerende theorie en ga nog een stapje verder:
de letter L wordt automatisch gelezen als "el". Een el is, als ik het goed voorheb 69 cm.
de letter 10: Hier passen we de Romeinse-keizerstheorie op toe: laten we eens zien wie de 10e keizer is. Deze blijkt geregeerd te hebben in het jaar 69 (!) en zijn naam is MARCus Salvius Otho. Toeval of niet, het zou hilarisch zijn moest het kloppen !
Aangaande de Letter "L" en "10" : deze bleven tijdens de vorige aflevering (10) en deze aflevering (L) opvallend langer staan....