Auteur Topic: Mogelijke hints  (gelezen 56887 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mogelijke hints
« Reactie #80 Gepost op: 20-02-2003, 23:22:47 »
* Inge kwam als 3e aanlopen op het San Marco plein
* Kreeg Inge niet 3 punten toebedeeld bij het tekenspel (afl 1)?

Zou het dan toch... Alles wijst erop  ::)

malle pietje

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: 20-02-2003, 23:51:26 »
Ik zal hem hier ook maar ff posten, want ie zal, net als met het MSN forum, ook wel overwaaien:

Het Anagram - Malle Pietje

In sommige afleveringen blijven letters en cijfers langer in beeld.
Er blijkt nu dat in aflevering 3 iets soortgelijks gebeurde met dag 19 bracciano, 50km boven rome. dag 19 braccianno bleef langer staan. NB Alleen nu omgekeerd en letten we op de zin die als eerste verdwijnt: '50km boven rome'
Nu we zullen die 50km eens boven rome zetten en wel in het latijn (we zijn tenslotte in het land der romeinen) ...laten we beginen met 50 en rome dat wordt een L en ROMA in hetzelfde latijn. Vervolgens zetten we ze boven elkaar:

L
ROMA

wat we nu zien is omgekeerd het woord mol in een perfecte paardensprong of L!!! maar we houden een A en R over dus verder..
Als we KM (lees niet kilometer maar de letters K en M) ook gebruiken moeten we dit ook in het latijn zetten: CM het latijn kent weliswaar een K maar die kwam zeer zelden voor en mag je die K ook als C schrijven en dus krijgen we:

LCM
ROMA

wat een anagram is voor MOL MARC

Het origineel en meer staat op het forum van www.wieisdemol.be MARC: Anagram en RT

greetz MP

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
« Reactie #82 Gepost op: 21-02-2003, 00:42:49 »
malle pietje je neemt de ene keer dus de lichte kant van het negatief omdat die je beter bevalt en de andere keer de donkere kant. Dat is net zoiets als vlamings aanpassing op de slangentheorie in de superkandidatenproef. Je kijkt naar een hint, of iets wat een hint zou kunnen zijn en past het vervolgens aan aan jouw verdachte. zoiets heet foefelen met hints

Verder vind ik hem wel erg mooi gevonden en zeker van het niveau wat we zoeken.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mikaelv

• Forumlid
  • Ook dit gaat voorbij.
« Reactie #83 Gepost op: 21-02-2003, 04:12:27 »
Malle Pietje is een ongelooflijke kanjer.
Hij heeft als eerste het raadsel ontsluierd.
Proficius, en applaus op alle banken.
U hoeft niet meer te kijken.
Malle Pietje heeft u de oplossing gebracht.
Kunnen we met zijn allen de volgende zondagavonden in de zon gaan liggen.
Nog zo'n ideeën, Pietje ?
Altijd welkom, hoor.

Graven, broeders en zusters.

Offline frostyboy

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 21-02-2003, 08:18:22 »
Don Corleone is de verrader in de mafia, dacht'k !
(Stijn in bootje met corleone opgeschreven afl. 1)

malle pietje

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 21-02-2003, 10:29:35 »
malle pietje je neemt de ene keer dus de lichte kant van het negatief omdat die je beter bevalt en de andere keer de donkere kant. Dat is net zoiets als vlamings aanpassing op de slangentheorie in de superkandidatenproef. Je kijkt naar een hint, of iets wat een hint zou kunnen zijn en past het vervolgens aan aan jouw verdachte. zoiets heet foefelen met hints

Verder vind ik hem wel erg mooi gevonden en zeker van het niveau wat we zoeken.

Als u precies uitlegt wat u bedoelt met lichte-donkere kant wil ik graag mijn theorie verdedigen. Ik foefel geenszins met hints want als de L en 10 een hint zijn dan lijkt het mij logisch dat 50km boven rome er ook één is. En dat de hint dan naar Marc gaat, daarover wil ik zeggen dat als ik hem naar één van de andere kandidaten had kunnen leiden ik dat gedaan had en daag u bij deze uit om dat te doen. Verder mijn dank voor het compliment. Ik wacht op uw reply

greetz MP

Offline n@ncy

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 21-02-2003, 10:55:04 »
Ik kon het nergens vinden of dit al eerder uitgezocht is, maar heeft iemand een idee waarom bij elke aflevering als michiel begint te praten er "dag 19" staat? Bovendien is michiel elke aflevering als hij praat op dezelfde plek rond een kasteel ofzoiets. Dit verklaart waarschijnlijk dat het elke keer dag 19 is, maar zou hier een hint in zitten?

je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Lysdexie

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 21-02-2003, 12:53:17 »
Omdat de mol een grote retrospectieve is natuurlijk : 't begint op dag 19, en 't eindigt op dag 19, en alle afleveringen zijn eigenlijk flashbacks ?

Als ik me niet vergis, is dat al altijd zo geweest ...

't is beter zo dan omgekeerd !

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #88 Gepost op: 21-02-2003, 18:47:00 »
L en 10 blijven staan en die neem je dus, oke. verder verdwijnt 50km  en dan neem je dat. Dus de ene keer neem je hetgeen blijft staan en de andere keer dat wat weggaat. Dat bedoel ik met zwart en wit

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

malle pietje

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: 21-02-2003, 20:51:28 »
L en 10 blijven staan en die neem je dus, oke. verder verdwijnt 50km  en dan neem je dat. Dus de ene keer neem je hetgeen blijft staan en de andere keer dat wat weggaat. Dat bedoel ik met zwart en wit

Er is een goede redenen om dat in dit geval te doen te weten :

De mol heeft zich reeds in meer plaatsen in de buurt van Rome afgespeeld, alléén in dit geval wordt uitdrukkelijk vermeld wat de afstand is tot rome. Hoogst opmerkelijk denk ik en bovendien maken ze daarmee een uitzondering en dat is precies hetzelfde wat ik doe.

Ik denk eerder dat onze discussie is of de 50km boven rome uberhaupt een hint is. Daarvan wil ik zeggen dat als L en 10 hints zijn (waar ook nog steeds van open staat of je verdwijnende zin of de 10,L moet hebben trouwens!) dan ook 50km boven rome. De basis perceptie is immers hetzelfde of er wordt aandacht gevestigd op iets door iets eerder te laten verdwijnen of juist door het langer te laten staan.

Ik ben dan ook van mening dat dit Anagram een gedegen ondergrond heeft en ook al is het misschien niet marc die de mol is, je dit anagram uit de zin 50km boven rome kan maken en de gebruikte argumentatie daarvoor correct is.

Maar ik wil daarmee niet alle grond voor discussie wegnemen, want discussie is precies wat een forum zo leuk maakt..

Ik zie uw argumenten en die van mijn medeforumgangers met plezier tegemoet!

greetz MP

Offline Lysdexie

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 21-02-2003, 21:54:54 »
Gelezen op teletekst:

David, kandidaat Mol II verdenkt Inge. Hij zegt dat als je in elke aflevering op zoek gaat naar de 3 (van Mol 3) kom je elke keer bij Inge uit?

Loooool : David : die kon de mol nog niet vinden als hij naast hem stond.  Waarom zou hij die nu vinden ???   ;)

't is beter zo dan omgekeerd !

malle pietje

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: 22-02-2003, 10:34:33 »
Eem kleine aanvulling op mijn eerdere post.

Er zijn twee goede redenen om nu te letten op de verdwijnende zin ipv. de zin die langer blijft staan (10 en L) te weten :

De mol heeft zich reeds in meer plaatsen in de buurt van Rome afgespeeld, alléén in dit geval wordt uitdrukkelijk vermeld wat de afstand is tot rome.

Alléén in aflevering 3 verdwijnt de zin "50km boven rome" eerder in andere afleveringen blijft hij evenlang staan als "dag 19 bracciano". Hiermee wordt de aandacht dus uitdrukkelijk op de zin "50km boven rome" gevestigd en is dus naar mijn mening en verborgen hint.

greetz MP

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #92 Gepost op: 22-02-2003, 11:31:53 »
Hmm, dat ze aanduiden waar het is heeft denk ik meer te maken met dat ze verder altijd laten zien hoe ze reizen enzo en waar ze op dat moment zijn, maar dat de introtekst daar helemaal appart van staat. Ik denk dus niet dat je deat als hint moet zien.

Take a glorious bite out of the whole world

malle pietje

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: 22-02-2003, 11:54:49 »
Hmm, dat ze aanduiden waar het is heeft denk ik meer te maken met dat ze verder altijd laten zien hoe ze reizen enzo en waar ze op dat moment zijn, maar dat de introtekst daar helemaal appart van staat. Ik denk dus niet dat je deat als hint moet zien.

Dan daag ik u bij deze uit om ergens een dag-plaatsnaam titel te vinden waaronder ook de afstand staat tot een andere plaats.
Ze zijn toch al eerder in de buurt geweest van Rome? Ze hebben toch al eerder gereisd?

Verder hoop ik dat u ook het Anagram heeft gelezen en de argumentatie hiervoor in mijn eerdere posts op dit topic :
LCM
ROMA
=> MOL MARC

Want ik denk dat daar eigenlijk de discussie over moet gaan.

Er zijn naar mijn mening twee mogelijkheden:

1. die verdwijning van "50km boven rome" en de langer blijven staande "L" en de "10" zijn geen hints.

2. Het zijn wel hints en de verklaring voor "50km boven rome" is minimaal correct. Waarbij ik niet zeg dat het anagram de enigste interpretatie voor "50km boven rome" is. Maar het is zeker de eerste tot nu toe. Bovendien valt dit anagram ook binnen een theorie die a) de pijltjes op de paal rome-antwerpen
b) 10 c) L betekenis geeft. Daarvoor verwijs ik u naar www.wieisdemol.be Marc =>Anagram en de RT

greetz MP

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 22-02-2003, 15:55:53 »
Heeft iemand al eens de introductiefilmpjes aandachtig bekeken?

Wat me al wel opviel is dat er veel beelden in zitten die niet letterlijk uit de aflevering komen.

Tot nu toe heb ik bij Marc en Sandra nog geen enkel fragment gezien wat ook letterlijk (precies zo) in de aflevering zat. En bij Inge alleen maar beelden die ook precies zo uitgezonden zijn.

Voor alle anderen geldt dat er zowel beelden zijn die wel gelijk zijn en beelden die niet gelijk zijn aan de aflevering.
Zelfs het ene beeld van Nicole kun je daarbij scharen omdat haar beeld (op het plein in Mel) weliswaar letterlijk uit de aflevering kwam maar dan in spiegelbeeld!

:-\

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 22-02-2003, 16:18:05 »
Over dat "50 km boven Rome":
In vorige reeksen is dit ook zo in de introductie filmpjes gebruikt. Bij afl 1 van Mol 2 stond er eerst "Ergens in Zuid-Europa". In afl 3 "Ergens in Zuid-Spanje" en zo werd het elke week duidelijker waar ze precies waren. En op die plaats speelt de finale zich af.
Denk dus niet dat er een hint in zit.

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 22-02-2003, 16:22:31 »
En hebben ze al eens beelden in de introductiefilmpjes die wel of niet terug te halen zijn uit de aflevering gebruikt?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 22-02-2003, 16:23:29 »
Nee, wel volgorde van kandi's.

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 22-02-2003, 16:55:42 »
* Inge kwam als 3e aanlopen op het San Marco plein
* Kreeg Inge niet 3 punten toebedeeld bij het tekenspel (afl 1)?

Zou het dan toch... Alles wijst erop  ::)

Michiel zegt (in dat interview wat op de site van Knudde staat) "Het is een 3e reeks in alles..."

Aan het eind zegt hij dat hij zich één keer versproken heeft...
 ???

Offline TheNightcrawler

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 22-02-2003, 17:47:53 »
Ik kon het nergens vinden of dit al eerder uitgezocht is, maar heeft iemand een idee waarom bij elke aflevering als michiel begint te praten er "dag 19" staat? Bovendien is michiel elke aflevering als hij praat op dezelfde plek rond een kasteel ofzoiets. Dit verklaart waarschijnlijk dat het elke keer dag 19 is, maar zou hier een hint in zitten?

Dit is de laatste dag van de Mol. De mol is afgelopen of het is juist voor de finale opgenomen. Zodoende wordt er van iedere aflevering een kleine samenvatting gegeven. Mogelijk speelt de finale zich af op die plaats.

Misschien zit er inderdaad een aanwijzing in de inleiding, zoals al eerder op het forum besproken is.