Ik ben eigenlijk verbaasd dat niemand dit nog gedropt heeft, maar Wolfje heeft de oplichtende cijfertjes en letters kunnen 'ontcijferen'.
Het is namelijk een bijbelvers:
Lc 5:10
En wat zegt dat specifieke bijbelvers? "Weest niet bevreesd, vanaf nu zult gij mensen vangen". Jezus zegt dit tegen Simon --> Marc Simons?
Ik zeg al in mijn betoog dat ik verre van zeker ben van de oplossing die ik aandraag. Jij daarintegen stelt dat Lc 5:10 wel de juiste ontrafeling van de aanwijzing is en daar ben ik ook niet zeker van, hoewel slim gevonden.
- 5:10 vind ik op zijn minst creatief gevonden (de trema aanwijzing dan)
- Simon moet dan verwijzen naar Simons. Valt wat voor te zeggen maar het is toch ook weer een stap die niet 100% duidelijk is omdat het Marc nu eenmaal niet Simon heet van zijn achternaam.
- Zult gij mensen vangen. Misschien een uitdrukking van vangen. Dan zou je moeten zeggen vangen is misleiden maar daar zet ik ook mijn vraagtekens bij. Bovendien zo kun je ook zeggen dat dit een aanwijzing is naar de winnaar van het spel i.p.v. de mol. De winnaar moet immers de mol zien te vangen en niet andersom.
Dus je zult begrijpen dat ik het niet zondermeer eens ben met de uitleg. Er zit in ieder geval iets vreemds aan de letters GENDE na aflevering 1 of het is tijd voor een nieuwe video te kopen