Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307472 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #480 Gepost op: 2-03-2011, 19:29:36 »
Handen in het haar bij iedere afvaller in een executie...
Toeval? Acteertalent? Hint?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #481 Gepost op: 2-03-2011, 19:37:27 »
Handen in het haar bij iedere afvaller in een executie...
Toeval? Acteertalent? Hint?
In de kinderserie wie is de mol koos de mol voor het woord verblind.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #482 Gepost op: 2-03-2011, 19:37:58 »
Ik twijfel nog steeds maar ik liep vandaag langs de Stoofsteeg  dus ik blijf bij Patrick ;).
Patrick Stoof is de mol! (zou goed voor mijn pool zijn)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #483 Gepost op: 2-03-2011, 19:38:10 »
Vind dit nou niet echt 'Verblind'... ::) Eerder 'Geshockt' ofzo.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #484 Gepost op: 2-03-2011, 19:47:22 »
Handen in het haar bij iedere afvaller in een executie...
Toeval? Acteertalent? Hint?

Het zou een hint kunnen zijn in combinatie met de dagboeken. Hierin schrijft de mol elke keer over het afscheid van een van de kandidaten behalve bij afl van week 6. En ook in week 1 waar niemand afviel.

Ik weet dat er een discussie bestaat over of de mol zelf deze teksten schrijft, maar het valt me wel op dat er elke week (soms in iets mindere mate) stil wordt gestaan bij de afvaller en hoe erg of hoe jammer de mol het vindt dat er iemand weg is. En nu is Patrick iemand die iedereen wel graag mag. (zoals hij in afl 2 zei: mensen lullen veel met me, ze vertrouwen me, waardoor hij toch een band met mensen opbouwt) Hieronder heb ik een aantal fragmenten uit het dagboek van de mol neergezet die slaan op de afvaller.
Wat denken jullie?

Week 8:Even kijken, wie zijn er nu nog over? Karin, Soundos, Patrick en Art en één van deze vier ben ik... Twee vrouwen en twee mannen. Mooi verdeeld! Maar wat een drama dat na Pepijn nu ook Anna naar huis is.


Week 7: Voordat ik aan de dankbare taak van het Mol-zijn begon, had ik niet bedacht hoe moeilijk het zou zijn om één voor één mijn medekandidaten te zien vertrekken. Nu is het weer Pepijn, die na de executie van vorige week dacht zoveel informatie over mij te hebben ingewonnen

Week 6: Nou is er alwéér niemand naar huisgegaan! Ik wist dat het kon gebeuren, maar het is toch altijd wel een beetje een domper

week 5:  Weet je wanneer ik ook heel verrast was? Toen Jan een rood scherm kreeg. Ik vind het heel jammer dat hij naar huis moest, want Jan was typisch zo'n kandidaat die heel zeker van z'n zaak recht op z'n doel afgaat, maar intussen allerlei belangrijke zaken over het hoofd ziet

Week 4:Lieve Miryanna, ik denk niet dat er iemand was die dacht dat jij de mol was. Ik wil je in ieder geval danken voor je aanwezigheid, want ik vond je echt heel erg leuk en sympathiek, maar voor de Mol moet je toch echt iets geslepener zijn. Iets minder lief, zeg maar. Misschien moet je jezelf gelukkig prijzen dat je niet zo achterdochtig en vals bent als de groep waarmee ik nu achterblijf... Ik zal je missen...

Week 3: Zo op de valreep zorgde Horace er nog even voor dat er € 2000,- uit de pot verdween. Bedankt Horace! Je bent een Mol waardig. Je koos ervoor om de vrouwen hun koffers terug te geven, maar je vergat even dat de grootste ijdeltuiten bij de mannen zitten, dus je kon erop rekenen dat de protesten bij jouw gevolgde tactiek veel harder zouden klinken dan wanneer je de mannen hun koffers had teruggegeven. Hoe dan ook, een fijne aflevering


Week 2: En ja hoor. Het eerste slachtoffer is gevallen. Als Hanna deze executie had overleefd, had ze sowieso aflevering vier gehaald en dat is zuur voor haar, maar een beetje een opluchting voor mij. Een groot Molkenner en een groot gevaar is geweken. Dat denk ik tenminste
« Laatst bewerkt op: 2-03-2011, 19:54:31 door mollenvanger20 »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #485 Gepost op: 2-03-2011, 19:48:41 »
Vind dit nou niet echt 'Verblind'... ::) Eerder 'Geshockt' ofzo.

Ik vind die van aflevering 1 best wel verblind-achtig...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #486 Gepost op: 2-03-2011, 19:56:00 »
Ik vind die van aflevering 1 best wel verblind-achtig...
In aflevering 1 was er geen rood scherm, alleen maar groen. De mol doet ineens verblind. Ik vond dat dus ook opvallend.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #487 Gepost op: 2-03-2011, 19:57:15 »
In aflevering 1 was er geen rood scherm, alleen maar groen. De mol doet ineens verblind. Ik vond dat dus ook opvallend.

En het mooie is, hij zit achteraan niemand ziet het echt ofzo(behalve soundos naast hem misschien) en is de enige die zo'n beweging maakt.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #488 Gepost op: 2-03-2011, 20:02:56 »
En het mooie is, hij zit achteraan niemand ziet het echt ofzo(behalve soundos naast hem misschien) en is de enige die zo'n beweging maakt.
nee hoor karen heeft haar handen voor haar mond, maar opvallend is het wel

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #489 Gepost op: 2-03-2011, 20:06:29 »
nee hoor karen heeft haar handen voor haar mond, maar opvallend is het wel
Oeps.. ik had daar even overheen gekeken  :P maar idd blijft opvallend ja ::vergroot::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #490 Gepost op: 2-03-2011, 20:25:13 »
We zagen op het strand staan: Coen loves coconuts. Ik denk daar nu ook een verklaring voor te hebben. Coen is een verzonnen naam voor een kind. Bij coconuts moet ik denken aan witte stranden en palmbomen (kokosnoten). Op het shirt van Patrick stond Hawaï. Bij kokosnoten moet ik denken aan het snoepgoed Bounty wat van binnen uit kokos bestaat omhuld met chocolade. In aflevering 3 zien we 2x de blaauwe M op een groen uithangbord aan de lantaarnpaal en in aflevering 6 zien we 1x de blauwe M op een groene muur. Dit doet mij denken aan M & M's het snoepgoed met vele kleuren. Mars is ook een snoepgoed en in aflevering 8 bij Patrick was het antwoord op wie schreef de beroemde tekst denkend aan Holland Marsman. Marsman als fictief wezen zijn kleine groene mannetjes.

Bij Patrick kwam ook de vraag wat de zusterstad was van Leon en dat was Utrecht. Daar komt de Domtoren uit de kinderserie weer tevoorschijn.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #491 Gepost op: 2-03-2011, 20:34:15 »
Bij Patrick kwam ook de vraag wat de zusterstad was van Leon en dat was Utrecht. Daar komt de Domtoren uit de kinderserie weer tevoorschijn.
Ehm.. De juniorserie was in Zwolle met de peperbus...
Of bedoel je dat de Domtoren op een kist stond bij de opdracht in de peperbus?
...óf niet!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #492 Gepost op: 2-03-2011, 20:42:28 »
Waarom al die links met het junior seizoen?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #493 Gepost op: 2-03-2011, 20:44:03 »
Ehm.. De juniorserie was in Zwolle met de peperbus...
Of bedoel je dat de Domtoren op een kist stond bij de opdracht in de peperbus?
Mijn avatar is gerelateerd aan de kinderserie in Zwolle en ik kom zelf uit Zwolle dus ik deze avatar erg toepasselijk vond voor mezelf.
De 1e aflevering was in de Peperbus (onze lieve vrouwekerk) en op de kisten stonden torens uit de gehele wereld en ze moesten de hoogte raden of die hoger of lager was als de vorige toren. Amin de mol had de Domtoren fout wat bij iedereen verontwaardiging opriep.
Toevallig komt Utrecht nu weer voorbij in aflevering 8.

Toevoeging:
De 112,32 (totaal 8 ) meter hoge Domtoren is de hoogste kerktoren van Nederland en het hoogste gebouw van Utrecht.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2011, 21:11:06 door yessie »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #494 Gepost op: 2-03-2011, 21:02:12 »
ik las ergens dat patrick bij de krateropdracht 1 geld briefje pakte terwijl er 2 leken te liggen. ik weet niet meer waar ik dit las. weet iemand hier meer van en heeft iemand hier een HD printscreen van?
Ik kan het toelichten...

In de aflevering zien we Art over geld heen stappen. Vervolgens zien we Patrick geld oppakken. Dan horen we Patrick tegen Art zeggen dat hij geld gevonden heeft op een plek waar Art net keek. Vervolgens horen we Patrick biechten dat hij geld heeft gevonden waar Art overheen gestapt is. Er lijkt echter sprake te zijn van creatieve montage, waardoor het niet echt mogelijk is om conclusies te trekken.

Bijgevoegd zitten screenshots (niet in geheel vanwege bestandsgrootte) van dit stukje van de krateropdracht. Op de eerste zie je Art over twee briefjes heen stappen. Op de tweede zie je dat Patrick op dat moment best ver weg staat met zijn rug naar Art. Op de derde zie je Patrick geld pakken op een plek waar je niet echt overheen kan stappen en niet op de plek lijkt waar Art over het geld heen stapt.

Het is dus niet zeker of Patrick één briefje pakt op een plek waar er twee liggen. Ik vind het wel raar dat Patrick biecht geld te pakken waar Art overheen gestapt is, want dat lijkt niet aan te sluiten bij de beelden. Een mogelijkheid is dat Patrick meer geld opgepakt heeft en verduisterd. Een andere mogelijkheid is dat Art over de rotsblokken is gelopen waar we Patrick geld zien pakken. Nog een mogelijkheid is dat Patrick later nog naar de plek gaat waar we Art over het geld zien stappen.


Ik heb ook nog een screenshot bijgevoegd waarop te zien is dat een briefje die Karin pakt kapot gescheurd is. Het derde dingetje dat ze oppakt is het afgescheurde hoekje.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2011, 21:06:05 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #495 Gepost op: 2-03-2011, 21:05:37 »
vervolg screenshots...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #496 Gepost op: 2-03-2011, 21:12:03 »
Mijn avatar is gerelateerd aan de kinderserie in Zwolle en ik kom zelf uit Zwolle dus ik deze avatar erg toepasselijk vond voor mezelf.
De 1e aflevering was in de Peperbus (onze lieve vrouwekerk) en op de kisten stonden torens uit de gehele wereld en ze moesten de hoogte raden of die hoger of lager was als de vorige toren. Amin de mol had de Domtoren fout wat bij iedereen verontwaardiging opriep.
Toevallig komt Utrecht nu weer voorbij in aflevering 8.

Toevoeging:
De 112,32 (totaal 8 ) meter hoge Domtoren is de hoogste kerktoren van Nederland en het hoogste gebouw van Utrecht.
Oké, ik dacht even dat je met die avatar niet wist dat de Mol junior in Zwolle was  ::)
...óf niet!

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #497 Gepost op: 2-03-2011, 22:32:51 »
Ik kan het toelichten...

In de aflevering zien we Art over geld heen stappen. Vervolgens zien we Patrick geld oppakken. Dan horen we Patrick tegen Art zeggen dat hij geld gevonden heeft op een plek waar Art net keek. Vervolgens horen we Patrick biechten dat hij geld heeft gevonden waar Art overheen gestapt is. Er lijkt echter sprake te zijn van creatieve montage, waardoor het niet echt mogelijk is om conclusies te trekken.

Bijgevoegd zitten screenshots (niet in geheel vanwege bestandsgrootte) van dit stukje van de krateropdracht. Op de eerste zie je Art over twee briefjes heen stappen. Op de tweede zie je dat Patrick op dat moment best ver weg staat met zijn rug naar Art. Op de derde zie je Patrick geld pakken op een plek waar je niet echt overheen kan stappen en niet op de plek lijkt waar Art over het geld heen stapt.

Het is dus niet zeker of Patrick één briefje pakt op een plek waar er twee liggen. Ik vind het wel raar dat Patrick biecht geld te pakken waar Art overheen gestapt is, want dat lijkt niet aan te sluiten bij de beelden. Een mogelijkheid is dat Patrick meer geld opgepakt heeft en verduisterd. Een andere mogelijkheid is dat Art over de rotsblokken is gelopen waar we Patrick geld zien pakken. Nog een mogelijkheid is dat Patrick later nog naar de plek gaat waar we Art over het geld zien stappen.


Ik heb ook nog een screenshot bijgevoegd waarop te zien is dat een briefje die Karin pakt kapot gescheurd is. Het derde dingetje dat ze oppakt is het afgescheurde hoekje.

bedankt ::ok::
het lijken 2 briefjes, maar daar ben ik niet zeker van.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #498 Gepost op: 3-03-2011, 16:08:42 »
Ik denk nog steeds dat de 'digitale schrijfwijze' een mogelijke hint is.
Vooral door de terugkerende 25 en het feit dat dit 'digitale schrijven'in twee afleveringen is gebruikt.
1. afl 6, de schrijvers en de lezers in het 'grid'.
2. de codes in het verlaten ziekenhuis.

Daarnaast werd van zowel afl 6 als afl 8 beweerd dat die zouden leiden naar de oplossing in 11.

Mogelijk een hint naar 's1ngle' - zou bovendien ook het herhaalde 'ten eerste' etc kunnen verklaren.

De codes (voor zover in beeld, i.e. '81', 'p1n' en '1') die niet aan de kandidaten te koppelen waren hadden iig allemaal een '1' erin.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #499 Gepost op: 3-03-2011, 17:48:48 »
Iets wat ik niet begrijp is de actie van Patrick in de busopdracht in aflevering 3.
___________________

Winnende bus: Karin & Patrick
Verliezende bus: Art & Soundos (Stelling: beide niet de mol > 3000 euro in de pot!)
_____________________________

Mol: Moet busrace winnen > geen 3000 euro in de pot!
In dit geval zouden Karin en Patrick de mol moeten zijn.

Als we dit in onze gedachten houden kunnen we zeggen dat het Karin of Patrick moet zijn. Wat er dus gebeurde is dat Patrick de bus kapot reed waardoor, als Miryanna niet faalde, ze verloren hadden en er 3000 euro de pot in zou gaan door dat Patrick en Karin's bus verloor.
Drieduizend euro is voor mol begrippen tegenwoordig best veel geld en een fout zoals Patrick die maakte kan je gewoon niet maken als mol.
Is Patrick in dit geval niet af te schrijven als mol? Uiteindelijk liep het met een sisser af...

Is Karin in dit geval niet in de beste mol positie? Karin ramde de bus aan het begin van de opdracht zodat er een voorsprong ontstond... Karin is, naast Patrick, de enige overgebleven kandidaat uit de winnende de bus...

(Uiteindelijk staat dit kiet aan het feit dat Karin 3000 euro pakte in aflevering 1...)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)