Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307398 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #540 Gepost op: 4-03-2011, 19:15:37 »
Ik vind die opmerking van Patrick juist helemaal niet verdacht.. misschien is Patrick wel de mol maar ik vind het niet echt.. je zit namelijk in een spel en je bent blij dat je een vrijstelling hebt, de anderen niet, dusja, jij bent de enige die (voor je gevoel!!) als enige zeker is van de finaleplek.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #541 Gepost op: 4-03-2011, 19:32:17 »
Ik vind het wel super vaag dat de mol tweet ''mag je liegen in een kerk?''
Dat zal dan slaan op Karin en Art, maar de mol tweet niet ''mag ik liegen in de kerk?''
Dus ook dit weer kan op van alles slaan, maar toch is het een rare tweet voor als Patrick de mol is (beetje jammer, want ik voel me goed in de Patrick-tunnel)

Zijn er verder nog tijdens de koffie/vulkaan vragen dingen geweest waaruit blijkt dat Patrick super verdacht bezig was (ipv Art?)

Ik zit eigenlijk in een Patrick-tunnel maar telkens als Art weer met zijn gemol komt ga ik aan me tunnel twijfelen :(
'Ik ben niet de mol hahaha' - Carolien Borgers

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #542 Gepost op: 4-03-2011, 20:14:47 »
Nadat de kandidaten en de mol antwoord hadden gegeven op de koffie/vulkaan vragen zat Soundos behoorlijk (en terecht) te zeuren over Art zijn molacties. Maar terwijl Soundos alles aan Karin verteld geeft Patrick achter hun rug Art een schouderklopje:


Oke, dat is wel een beetje raar ja. Maar ik wil niet geloven in de theorie dat Patrick de mol is en Art hulpmol....

By the way, waarom heb jij het plaatje 'BAKSTEEN' genoemd ?  ::rofl::
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #543 Gepost op: 4-03-2011, 20:15:56 »
Patrick was best bot tegen die jongen in de boot, niet bepaald beleefd. Moest wel erg lachen om die jongen die niets van de blijdschap van Patrick begreep toen hij de brief van de mol kreeg!
 
-Over de opdracht van het eiland. Patrick doet het voorkomen alsof ze min of meer toevallig bij het eiland kwamen waar zijn vrijstellingsboei lag maar volgens mij leidde hij de groep daar wel degelijk naartoe. Ik vermoed dat hij voorkennis had waar hij moest zijn voor die vrijstelling. De kans is best groot dat je die boei tijdens zo'n opdracht helemaal niet kunt bereiken. Hij verzamelt de anderen bij elkaar in één boot vlakbij de boei en slaat dan toe.

-Bij de vragen met de vulkaan geeft Patrick een paar foute antwoorden. De laatste vraag had Soundos verkeerd doorgegeven (16, 17 jaar en zij zei 20 jaar)Als Karin zegt 50 pond nee dat is erg veel, zegt Patrick, ja het was veel en geven ze dus het foute antwoord. Ik vind één pond niet bepaald veel. Patrick noemt wel een groot deel van 732.267 maar gaat achter de punt de mist in. Art en Soundos hadden veel meer vragen goed ondanks het feit dat Art probeerde wat fouten te maken.

-Zou Patrick niet gewoon die 400 euro uit de pot hebben gehaald? Hij is wel degene die dat het makkelijkste kon doen. Hij was er niet echt blij mee dat Karin zijn penningmeesterschap ter discussie stelde.

- Vraag me alleen af waarom Patrick dan niet beter zijn best deed om veel verschillende nationaliteiten te zoeken. Aan de andere kant denk ik dat het voor twee dames een stuk makkelijker is om mensen te ronselen. Karin was er ook erg goed in....

-Patrick zegt in afl. 9 dat Art de enige is die hij nog vertrouwt. Maar hij heeft hem ook in de test meegenomen bekent ie zelfs aan Art. Vertrouwt hij hem nu wel of niet? Waarom zou je als kandidaat Art vertrouwen. Hij schept constant verwarring waardoor zowel Soundos als Karin hem niet vertrouwen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 20:52:43 door Lonneke14 »

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #544 Gepost op: 4-03-2011, 20:25:17 »
Ik heb net even op youtube een oud interview van Patrick terug gekeken. Ik was heel erg op zoek naar een ander gedrag, andere manier van praten maar het valt me heel erg mee. Vooral de dubbele zinnen en de 'dat, dat'-stotters komen gewoon voor in dit filmpje uit 2007. Dat dubbele praten is blijkbaar geen hint. Patrick praat gewoon zo  ::rofl::


Edit: Ik zie het filmpje niet: Link http://www.youtube.com/watch?v=0HFj1X9cN_0
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 22:20:22 door jellevv1 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #545 Gepost op: 4-03-2011, 20:30:33 »
alleen het stukje achter de = in de youtube tags zetten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #546 Gepost op: 4-03-2011, 21:15:44 »
The British are not impressed.

Offline Tos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #547 Gepost op: 4-03-2011, 21:51:59 »
Oke, dat is wel een beetje raar ja. Maar ik wil niet geloven in de theorie dat Patrick de mol is en Art hulpmol....

By the way, waarom heb jij het plaatje 'BAKSTEEN' genoemd ?  ::rofl::

Omdat ik dat altijd doe als ik plaatjes weer van me computer ga verwijderen :D
'Ik ben niet de mol hahaha' - Carolien Borgers

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #548 Gepost op: 4-03-2011, 21:57:29 »
Ik heb net even op youtube een oud interview van Patrick terug gekeken. Ik was heel erg op zoek naar een ander gedrag, andere manier van praten maar het valt me heel erg mee. Vooral de dubbele zinnen en de 'dat, dat'-stotters komen gewoon voor in dit filmpje uit 2007. Dat dubbele praten is blijkbaar geen hint. Patrick praat gewoon zo  ::rofl::


Wat ik ook leuk vond, ik las ergens dat Patrick een Herman van Veen imitatie deed in zijn solo show. Omdat sommigen twijfelden of het wel Patrick was die "Anne" zong bij de schilderopdracht. Nou, ja dus  :D

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #549 Gepost op: 4-03-2011, 22:28:49 »
Ik dacht ook een aantal keer tijdens de laatste aflevering dat Patrick wel erg kandidaterig deed ineens. Maar toch, zit v.a. afl. 2 in mijn tunnel en ik ga er niet meer uit.
Laten we jabberen.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #550 Gepost op: 4-03-2011, 22:30:12 »
In bovenstaand filmpje heeft hij het over EndeMOL  :o Dat moet wel een hint zijn  :P ;)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Tos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #551 Gepost op: 4-03-2011, 22:31:32 »
In bovenstaand filmpje heeft hij het over EndeMOL  :o Dat moet wel een hint zijn  :P ;)

Dat filmpje is toch drie jaar geleden opgenomen? Zal wel heel tof zijn als ze toen al begonnen met hints geven!
'Ik ben niet de mol hahaha' - Carolien Borgers

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #552 Gepost op: 5-03-2011, 10:20:31 »
Ik heb nog eens nagedacht over die vuurwerkopdracht in aflevering 1 en ben van mening dat Patrick daar enorm aan het mollen is geweest. Het molduel omschrijft het als "Patrick past het plan van Horace wat aan". Maar wat er eigenlijk gebeurt is "Patrick maakt een plan dat lijkt op dat van Horace, maar totaal ongeschikt is voor de methode van verzenden". Wat hij namelijk doet is een code maken zonder redundantie, en dus ook zonder corrigerend vermogen. Redundantie wil zeggen dat niet elke willekeurige tekenreeks een geldige code is. Met corrigerend vermogen bedoel ik dat als in de verzending een fout zit, dat die later hersteld kan worden doordat een ongeldige code ontstaat.

Het punt is: de mol weet hoe de boodschappen verstuurd gaan worden. De mol weet dat de manier van versturen gevoelig is voor foutjes. Wil hij zo effectief mogelijk mollen, dan moet hij dus een systeem bedenken dat zodanig is, dat als er een foutje in de verzending zit, dat die fout dan niet door de rest van de boodschap weer wordt hersteld. Oftewel, een systeem zonder corrigerend vermogen. Horace's systeem was corrigerend. Patrick's systeem niet.

Een voorbeeld van wat ik bedoel. Horace's systeem was ongeveer zo:
a = 1; b = 11; c = 111; d = 1111
e = 2; f = 22; g = 222; h = 2222
i = 3; j = 33; k = 333; l = 3333
m = 4; n = 44; o = 444; p = 4444
q = 5; r = 55; s = 555; t = 5555
u = 6; v = 66; w = 666; x = 6666
De cijfers zijn even de kleuren. Patrick's systeem was ongeveer zo:
a = 11; b = 12; c = 13; d = 14
e = 21; f = 22; g = 23; h = 24
i = 31; j = 32; k = 33; l = 34
m = 41; n = 42; o = 43; p = 44
q = 51; r = 52; s = 53; t = 54
u = 61; v = 62; w = 63; x = 64
Stel we willen de boodschap "PEPIJN DE MOL" versturen met het systeem van Horace:
P   EP   IJ N D   EMO  L
444424444333441111244443333
Maar Art drukt een knopje te veel in aan het begin:
4444424444333441111244443333
O  N EP   IJ N D   EMO  L
Het bericht wordt nu als het correct wordt gelezen ONEPIJNDEMOL. (Dat MP = NO = ON = PM, IJ = JI = K en MO = NN = OM = P neem ik even niet mee. Horace's systeem was niet perfect. Het gaat om de vergelijking.) Het bericht is weliswaar fout, maar nog steeds leesbaar. Nu willen we hetzelfde bericht versturen met het systeem van Patrick.
P E P I J N D E M O L
4421443132421421414334
Maar Art drukt een knopje te veel in aan het begin:
44421443132421421414334
P N D O C H E N D D K ?
Totaal onleesbaar. Door één lullig foutje. Hetzelfde lullige foutje ontstaat als één vuurpijl niet wordt gezien bij het lezen. Door de adrenaline is het goed mogelijk dat de eerste vuurpijl wordt vergeten te decoderen. De Mol weet dat. Patrick's systeem is zodanig dat als je een oneven aantal vuurpijlen te veel of te weinig hebt, dat dan ook als je de rest volledig correct decodeert, er totaal geen kaas meer van te maken is.

Dit is een subtiele maar geslaagde molactie van Patrick. Het leuke is dat de actie heel kandidaats overkomt, omdat het er op het eerste gezicht wel degelijk uitziet als een heel goed systeem (zo dacht ik er ook over tijdens de uitleg ervan, van, ja zo moet je het doen). Omdat de andere kandidaten de methode van verzenden op dat moment nog niet kennen!

De keuze voor de naam Pepijn is trouwens omdat die in Patrick's systeem alleen de kleuren 1...4 gebruikt. Dat illustreert het probleem het beste.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #553 Gepost op: 5-03-2011, 10:44:06 »
Patrick was best bot tegen die jongen in de boot, niet bepaald beleefd. Moest wel erg lachen om die jongen die niets van de blijdschap van Patrick begreep toen hij de brief van de mol kreeg!

Patrick is wel vaker nogal bot bezig. Deur in het gezicht van Anna dichtgooien, gescheld en getier als hij zijn zin niet krijgt. Dat is denk ik ook wel echt Patrick - hooguit overdrijft hij bepaalde emoties een beetje zoals de over the top reactie op die vrijstelling.  ;)
 
Citaat
-Bij de vragen met de vulkaan geeft Patrick een paar foute antwoorden. De laatste vraag had Soundos verkeerd doorgegeven (16, 17 jaar en zij zei 20 jaar)Als Karin zegt 50 pond nee dat is erg veel, zegt Patrick, ja het was veel en geven ze dus het foute antwoord. Ik vind één pond niet bepaald veel. Patrick noemt wel een groot deel van 732.267 maar gaat achter de punt de mist in. Art en Soundos hadden veel meer vragen goed ondanks het feit dat Art probeerde wat fouten te maken.

Idd exact wat een mol zou doen.
Fout bij de vraag met het onmogelijke getal valt niet op, de koffie revenue was wel belachelijk hoog ingeschat maar dat schrijven ze allebei aan hun gebrek aan rekenkunst toe  ::) - en Patrick laat Karin rustig eerst antwoorden.
En die leeftijd van de bomen was idd verkeerd aangegeven.

Patrick zou als mol waarschijnlijk ook geweten hebben dat de nationaliteit van de ontdekker van de indigenous species gevraagd zou worden, en heeft dit leuk weggelaten. Art komt hier dan via een associatie en gok toevallig toch nog op.  ;D
Citaat
-Zou Patrick niet gewoon die 400 euro uit de pot hebben gehaald? Hij is wel degene die dat het makkelijkste kon doen. Hij was er niet echt blij mee dat Karin zijn penningmeesterschap ter discussie stelde.
Mwah. Zou kunnen maar ik denk eerder dat Patrick wat verbolgen was over het feit dat ze al die tijd de pot bij hem hebben gelaten en nu ineens een overdracht eisten. Niet logisch want hij is de mol in hun ogen maar Patrick lijkt soms eerder primair emotioneel dan rationeel te reageren.  ::)
Maar goed het kan dan zullen we het in afl 11 wel zien neem ik aan.  ::tandpastasmiley::

Citaat
- Vraag me alleen af waarom Patrick dan niet beter zijn best deed om veel verschillende nationaliteiten te zoeken. Aan de andere kant denk ik dat het voor twee dames een stuk makkelijker is om mensen te ronselen. Karin was er ook erg goed in....

Patrick was werkelijk drijf- en drijfnat van het zweet in die opdracht. Duidelijk een hete dag want menigeen had geen zin van zijn koele plekje naar de hitte van het plein te komen. Daarnaast zullen idd vrouwen het meestal iets beter doen bij dit soort taken, en aangezien Karin hier wel heel goed met Engels uit de voeten kon itt tot afl 3 deed ze het wel heel goed.

Citaat
-Patrick zegt in afl. 9 dat Art de enige is die hij nog vertrouwt. Maar hij heeft hem ook in de test meegenomen bekent ie zelfs aan Art. Vertrouwt hij hem nu wel of niet? Waarom zou je als kandidaat Art vertrouwen. Hij schept constant verwarring waardoor zowel Soundos als Karin hem niet vertrouwen.

Dat sloeg inderdaad nergens op - Hij is de enige die ik vertrouw maar ik stem wel deels op hem (tja want als Karin er straks uitgaat moet ie nog wel iemand hebben op wie hij zou stemmen he??  ::rofl:: )

Ik vond zijn biechts over verdenkingen van Pepijn redelijk geloofwaardig ook zelfs zijn gedrag omtrent wat verdacht was aan zijn handelingen zoals met Mastermind of de plankenopdracht - hij was behoorlijk consequent hierin sinds afl 3 ongeveer. De meeste mollen zijn hier lang zo consequent niet in geweest, dus redelijk geloofwaardig.

Maar sinds Pepijn exit gegaan is heb ik hierover geen woord van verbazing gehoord van Patrick (wat je wel zou verwachten als je nog in het spel zit en al sinds 4 afleveringen deels, of zelfs gespreid over twee volgens eigen zeggen) de rondes overleeft... Dan ben je zoals Karin zeer verbaasd dat je mol er ineens uitgaat.

Nee nu verdenkt hij ineens sinds twee afleveringen Art.. niet erg geloofwaardig, of zelfs helemaal niet.  ::ohno::
Maar goed als Karin er straks uitligt moet hij nog wel op een finalemol stemmen he  ::rofl::

@E.Leppen

Interessant, zo had ik die invulling nog niet bekeken.
Het systeem van Patrick was sluitend geweest als ze goede afspraken hadden gemaakt over coordinaties en spaties en dergelijke maar dan is er misschien idd wel een grotere kans op errors en vergissingen.

Ga ik eens verder over nadenken.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2011, 01:50:50 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #554 Gepost op: 5-03-2011, 14:26:22 »
Patrick gebruikte wel een heel merkwaardig woord tijdens een biecht. Hij verwisselde 'pot' met 'poet'. Erg subtiel en eigenaardig, want poet is Bargoens of beter gezegd dieventaal dat staat voor 'kleine diefstal' of 'gestolen buit'. Dat zou wel eens zo'n hint kunnen zijn à la "Is Eg(d)o de Mol?" met een subtiel verschil...

Daarbij hadden ze het net voor de biecht over geld dat verdwenen was uit de pot. Patrick/de Mol heeft het dus misschien toch wel gestolen!

http://www.youtube.com/watch?v=bRFxox7hJxA&feature=player_detailpage#t=247s

Voor de geïnteresseerden, hier een site met allemaal bargoens voor beginners.
http://www.voorbeginners.info/bargoens/

Met het woord poet, hier vertaald als 'buit'. Laat dit wel duidelijk zijn, het gaat over gestolen buit, niet een synoniem voor pot! Net hetgeen waar hij Soundos of Anna van beschuldigde. De Mol is een dief!
http://www.voorbeginners.info/bargoens/misdaad.htm

Misschien zijn er zo wel meer dingen te vinden en is er wel een hele theorie aan verbonden. Patrick komt namelijk vaak zeer verward over. Een perfecte houding dus om zo'n woorden in zijn betoog te stoppen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #555 Gepost op: 5-03-2011, 16:48:27 »
Allereerst vind ik het gek dat de plant de loterijplant wordt genoemd. Ik kom deze niet tegen in wikipedia. Waarom is het zo vertaald?

Dan de zin van Patrick tegen Art: Ik heb jou met de vorige test meegenomen omdat ik volgens mij, in mijn gevoel kon het nooit Soundos en Anna zijn en ik en ik durf het niet aan om op 1 iemand te gaan zitten. Direct daarop in de biecht zegt Patrick: De vorige 2 testen heb ik gespreid, Karin en Art, gewoon puur voor de veiligheid.

Ik heb het idee dat we hier iets mee moeten gaan doen. Wat hij eigenlijk zegt is dat hij Karin en Art heeft gebruikt omdat bij hun de hint te vinden is? Soundos en Anna hebben geen waarde.

In aflevering 7 noemt hij Karin en aflevering 8 Art als mol.

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #556 Gepost op: 5-03-2011, 17:40:56 »
voor degene die zitten op patrick:
voor bij de 888, 666 theorie enzo
het getal wat er in het waterbekken kon, na en voor de punt afzonderlijk op geteld is 999!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #557 Gepost op: 5-03-2011, 17:41:43 »
Allereerst vind ik het gek dat de plant de loterijplant wordt genoemd. Ik kom deze niet tegen in wikipedia. Waarom is het zo vertaald?

Dan de zin van Patrick tegen Art: Ik heb jou met de vorige test meegenomen omdat ik volgens mij, in mijn gevoel kon het nooit Soundos en Anna zijn en ik en ik durf het niet aan om op 1 iemand te gaan zitten. Direct daarop in de biecht zegt Patrick: De vorige 2 testen heb ik gespreid, Karin en Art, gewoon puur voor de veiligheid.

Ik heb het idee dat we hier iets mee moeten gaan doen. Wat hij eigenlijk zegt is dat hij Karin en Art heeft gebruikt omdat bij hun de hint te vinden is? Soundos en Anna hebben geen waarde.

In aflevering 7 noemt hij Karin en aflevering 8 Art als mol.
Als je in het spaans zoekt op "la planta de lotería" dan krijg je wel plaatjes van die plant te zien. Loterijplant is waarschijnlijk niet de officiele naam. Ik heb ergens gelezen dat de inboorlingen als ze de plant tegenkomen het aantal witte stipjes op de bladen tellen en een loterij lot kopen met die getallen.

In het Nederlands heet de plant "Dieffenbachia". Dit zal ook wel de officiele naam zijn.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #558 Gepost op: 5-03-2011, 18:48:57 »
Als je in het spaans zoekt op "la planta de lotería" dan krijg je wel plaatjes van die plant te zien. Loterijplant is waarschijnlijk niet de officiele naam. Ik heb ergens gelezen dat de inboorlingen als ze de plant tegenkomen het aantal witte stipjes op de bladen tellen en een loterij lot kopen met die getallen.

In het Nederlands heet de plant "Dieffenbachia". Dit zal ook wel de officiele naam zijn.
Wel interssant want ik kom weer bij de kleuren terecht wat voor mijn gevoel echt wel een rol speelt in deze serie.
Voor sommige diersoorten echter is Dieffenbachia een onmisbare schakel in de voortplanting, zoals de pijlgifkikker.
De kleurenpracht bij pijlgifkikkers is alom bekend; ze hebben felle kleuren zoals geel, oranje, groen, rood en blauw.
De driekleurige gifkikker is een kleine, gedrongen kikker die te herkennen is aan de zeer bonte en afstekende kleuren. De huid is glad en steenrood van kleur met drie meestal duidelijk afstekende groene lengtestrepen op de rug. Exemplaren met een netachtige vlekkentekening komen ook voor. De kleur van die strepen varieert per individu, hetgeen door kwekers wordt gebruikt om ook blauwe en witte varianten op de markt te brengen. De huid van de jonge dieren is bruin.



Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #559 Gepost op: 5-03-2011, 19:39:22 »
Dit moet de ultieme mol-hint zijn:

De mol is blind en wie bedekt in deze serie regelmatig zijn ogen? Patrick!
Jelsir heeft in dit topic (antwoord #520 op pagina 27) al een collage van screenshots gepost. Op het moment dat bij de executie het rode scherm verschijnt, gaan elke keer Patrick's handen naar z'n hoofd (soms voorhoofd, soms z'n ogen). Niet uit verrassing of uit opluchting, maar omdat de (blinde) mol weer heeft toegeslagen. Hij zit ook altijd achterin, zodat het niet opvalt voor de rest van de groep.

Maar in aflevering 1 doet hij het héél duidelijk! Na de busopdracht en de vraag van Pieter Jan wie er in de bus zat, waarop de groep besluit geen antwoord te geven, zegt Pieter Jan: "Jullie zaten in de bus met de mol." Vlak daarna bedekt Patrick z'n ogen, als een blinde mol. In de samenvatting aan het begin van aflevering 2 heeft men de uitspraak van Pieter Jan en het shot met Patrick met bedekte ogen zelfs vlak achter elkaar gemonteerd!

In aflevering 9 bedekt Patrick opnieuw zijn ogen als hij de anderen heeft verteld dat hij de opdracht heeft gesaboteerd om de vrijstelling te pakken.

Goede jacht!