Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 239041 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #120 Gepost op: 8-01-2011, 23:56:44 »
Wanneer Pepijn zijn vrijstelling + vraagteken pakt staat Pieter Jan daar ineens. Wat doet die daar? Bij enkele overige kandidaten komt hij aan het eind uit de deuropening.
Zou Pepijn meteen de vraag hebben gekregen of hij de hele groep door wil laten gaan? Pepijn wist natuurlijk op dat moment nog niet wie wat gepakt heeft en wat de rest zou doen, die nog niet was geweest. Maar waar zou dat goed voor zijn?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2011, 23:58:51 door Lautjuh »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #121 Gepost op: 9-01-2011, 00:28:06 »
Wat vinden jullie van de reactie van Pepijn als hij de bus in komt? Ik vind het heel natuurlijk

Nee dat vond ik helemaal niet. Hij gaat op de bus af zonder zonnebril op, komt dan binnen met (blind als een mol) en zet hem dan weer af. Ik vond het juist weer een moment van duidelijk mollenspel.

En van Erik's blog geplukt: Pepijn houdt zijn wijsvinger heel onnatuurlijk en krampachtig opgeheven als Pieter-Jan na afloop vraagt wie (de mol) in de bus zat.

De rest heeft de armen langs de zij of bewegen wat maar hij houdt hem heel listig op, wel 10 seconden! En niet zo gek ook. De beste hints en het makkelijkst molzoeken is toch vaak in de 1e aflevering en daarna wordt het per week minder makkelijk. Dat doen ze natuurlijk omdat ze achteraf wel willen kunnen tonen dat je het had kunnen weten maar wel willen dat niemand de mol heeft gevonden. Steeds meer zand in de ogen strooien dus naarmate de reeks vordert dus. Hoewel je altijd denkt “volgende week zal het wel duidelijker worden” is dat meestal NIET zo… de 1e aflevering geeft vaak de beste kansen!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #122 Gepost op: 9-01-2011, 01:00:20 »
Er zijn nu wel heel veel zaken die naar Pepijn wijzen:

  • geit heet TinTin, heet de Mol PePijn?
  • cijfers t-shirts bus: 20 11 (jaar) 3 3 (leeftijd?); als de eerste opname voor 18 mei was dan was Pepijn nog net 33
  • Pepijn steekt zijn wijsvinger op als Pieter Jan vraagt welke kandidaat in de bus zat (13:58)
  • bij Soundos in de bus klinkt een nummer van Celia Cruz: CC = opnieuw 33 (7:04, of wijst dit naar Soundos?)
  • in het stadion 33 op de deuren (18:04)
  • Evitaleugen om een persoon uit het spel te halen (36:37, kost 1000 euro)

Zou het dit jaar echt zo gemakkelijk zijn of zijn we op weg naar de verkeerde tunnel?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #123 Gepost op: 9-01-2011, 01:04:36 »
Er zijn nu wel heel veel zaken die naar Pepijn wijzen:

  • geit heet TinTin, heet de Mol PePijn?
  • cijfers t-shirts bus: 20 11 (jaar) 3 3 (leeftijd?); als de eerste opname voor 18 mei was dan was Pepijn nog net 33
  • Pepijn steekt zijn wijsvinger op als Pieter Jan vraagt welke kandidaat in de bus zat (13:58)
  • bij Soundos in de bus klinkt een nummer van Celia Cruz: CC = opnieuw 33 (7:04, of wijst dit naar Soundos?)
  • in het stadion 33 op de deuren (18:04)
  • Evitaleugen om een persoon uit het spel te halen (36:37, kost 1000 euro)

Zou het dit jaar echt zo gemakkelijk zijn of zijn we op weg naar de verkeerde tunnel?

Hoewel sommige goed bedacht zijn dit wat mij betreft wat veel details uit één aflevering. De geschiedenis leert dat hints vaak niet zo verfijnd zijn als wij ze vinden en dat ze vaak verspreid zijn over meerdere afleveringen. Maar zit je nu al in een tunnel Erik? Hm, lastig, want de geschiedenis leert ook dat jij vaak in de juiste tunnel zit. Jij bent overigens toch ook van de muziek? Weet jij wat te doen met het nummer wat speelt tijdens de discussies van de mandjesopdracht?

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #124 Gepost op: 9-01-2011, 01:47:23 »
Weet jij wat te doen met het nummer wat speelt tijdens de discussies van de mandjesopdracht?

Do it again van Steely Dan was al herkend (40:46). Ik vraag me af of het erbij is gezet of dat dat nummer toevallig werd gespeeld in het museum (de geluidskwaliteit is minder dan gewoonlijk).

In het nummer zit in ieder geval het woord gunning. Leuk voor de Pepijnfans om te linken aan zijn achternaam. Verder is de tekst erg cryptisch, ideaal voor dit programma.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #125 Gepost op: 9-01-2011, 01:51:09 »
De beelden waar Pepijn op de bus wacht en de bus vervolgens komt aanrijden is een andere plek als waar je hem vervolgens ziet instappen (twee straten verder). Ik hecht er zelf niet te veel waarde aan, omdat het goed kan dat ze met meerdere kandidaten wat extra materiaal hebben opgenomen (bij Anna bijvoorbeeld klopt het volgens mij ook niet helemaal). 'K wou het jullie toch niet onthouden.

Pepijn staat trouwens wel hoog op mijn verdachten lijstje, al ligt het er wel heel dik boven op.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #126 Gepost op: 9-01-2011, 11:14:55 »
Wanneer Pepijn zijn vrijstelling + vraagteken pakt staat Pieter Jan daar ineens. Wat doet die daar? Bij enkele overige kandidaten komt hij aan het eind uit de deuropening.

Meer nog: Anna pakt die vrijstelling voor aflevering 5, en zegt vervolgens dat ze het jammer vindt dat ze die voor aflevering 3 + 1 persoon niet heeft gepakt. Maar als die vrijstelling voor aflevering 1 + ? de hele tijd in het spel heeft gezeten, zou Anna 't dan niet veel jammerder hebben gevonden dat ze de vrijstelling voor 1 + ? niet heeft gepakt? Waarom leidde ze Hanna niet naar de vrijstelling voor 1 + ? ?

Volgens mij heeft die vrijstelling niet de hele tijd in het spel gezeten...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #127 Gepost op: 9-01-2011, 11:30:46 »
vrijstelling voor aflevering 1 + ? de hele tijd in het spel heeft gezeten, zou Anna 't dan niet

Hoi, ik heb deze opdracht ook nog eens nagekeken en denk het niet. Anna zegt ook dat ze 2 interessante mandjes tegen was gekomen na de vrijstelling die ze zelf al pakte waarbij ze stond met die van 3+1. Dus ik denk dat ze met dat 3e mandje die 1+1 bedoelde.

Het zou ook wel raar zijn want achteraf kunnen de mensen van het eerste uur dan achterhalen dat er opeens wat in het spel was bijgekomen. Dus kunnen Anna, Hanna en Horace wel terugrekenen op welk moment, dan zou Horace het voor het eerst hebben gezien.

Trouwens wat Lautjuh zei over Pepijn met zijn vrijstelling + vraagteken en Pieter Jan daar ineens bij... Volgens mij is dat het shot bij het laatste mandje. Dus PJ heeft net zijn uitleg gedaan wat eruit is geknipt en Pepijn gaat naar het bordes zijn praatje houden.

Wat me wel weer opnieuw opviel: dat over-acting van Pepijn. Als Pieter-Jan de opdracht aan het begin uitlegt staat hij met werkelijk opengesperde moment stomverbaasd te luisteren alsof hij het in Keulen hoort donderen. De rest luistert gewoon geconcentreerd toe. Hij kent het spel natuurlijk al van buiten en zet steeds duidelijk een obvious acteergezicht op.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #128 Gepost op: 9-01-2011, 11:36:56 »
Er zijn nu wel heel veel zaken die naar Pepijn wijzen:

  • geit heet TinTin, heet de Mol PePijn?
  • cijfers t-shirts bus: 20 11 (jaar) 3 3 (leeftijd?); als de eerste opname voor 18 mei was dan was Pepijn nog net 33
  • Pepijn steekt zijn wijsvinger op als Pieter Jan vraagt welke kandidaat in de bus zat (13:58)
  • bij Soundos in de bus klinkt een nummer van Celia Cruz: CC = opnieuw 33 (7:04, of wijst dit naar Soundos?)
  • in het stadion 33 op de deuren (18:04)
  • Evitaleugen om een persoon uit het spel te halen (36:37, kost 1000 euro)

Zou het dit jaar echt zo gemakkelijk zijn of zijn we op weg naar de verkeerde tunnel?

Tweet: 'Wat is de overeenkomst tussen Mollen en Mijnen?' 33 mijnwerkers. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #129 Gepost op: 9-01-2011, 11:37:48 »
Trouwens wat Lautjuh zei over Pepijn met zijn vrijstelling + vraagteken en Pieter Jan daar ineens bij... Volgens mij is dat het shot bij het laatste mandje. Dus PJ heeft net zijn uitleg gedaan wat eruit is geknipt en Pepijn gaat naar het bordes zijn praatje houden.
De achtergrond is een of ander schilderij/kunstwerk. Dat lijkt mij één uit het museum waar ook de test werd gehouden.

Volgens mij heeft Pepijn voor de executie al aan zijn vriendje Horace gezegd dat iedereen door zou zijn, want in de molmail zei Horace: "Ik had wel vertrouwen in de executie want... ik had meer informatie over die executie dan anderen." Ik kan deze uitspraak moeilijk anders plaatsen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #130 Gepost op: 9-01-2011, 12:07:52 »
Horace: "Ik had wel vertrouwen in de executie want... ik had meer informatie over die executie dan anderen." Ik kan deze uitspraak moeilijk anders plaatsen.

Ja, lijkt me inderdaad dat Horace dit heeft bedoeld toen hij dat zei.

Over het andere hebben we het denk ik over een ander moment. Direct in die opdracht op tijdsindex 36.23 is volgens mij het moment dat Lauthjuh bedoelt en zie je geen achtergrond van schilderij/kunstwerk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #131 Gepost op: 9-01-2011, 12:13:36 »
We hadden het inderdaad over een ander moment. Het is bij het laatste mandje.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #132 Gepost op: 9-01-2011, 12:32:55 »
Tweet: 'Wat is de overeenkomst tussen Mollen en Mijnen?' 33 mijnwerkers. :)
Ik heb wel eens een mijn met 33 mijnwerkers gezien, maar nog nooit een mol met 33 mijnwerkers. Dus dat is geen overeenkomst.
De enige overeenkomst is dat ze allebei onder de grond te vinden zijn.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #133 Gepost op: 9-01-2011, 12:58:05 »
Trouwens wat Lautjuh zei over Pepijn met zijn vrijstelling + vraagteken en Pieter Jan daar ineens bij... Volgens mij is dat het shot bij het laatste mandje. Dus PJ heeft net zijn uitleg gedaan wat eruit is geknipt en Pepijn gaat naar het bordes zijn praatje houden.

Je hebt gelijk, door de montage lijkt het net of PJ erbij stond toen Pepijn zijn vrijstelling pakte. Hij kijkt inderdaad ook behoorlijk moeilijk tijdens de uitleg.

Offline fairplay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pepijn of art is de mol
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #134 Gepost op: 9-01-2011, 16:17:12 »
kan een aanwijzing zijn dat pepijn de mol is ::ok::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Muziekje onder Pepijn verlaat bus..
« Reactie #135 Gepost op: 9-01-2011, 19:22:10 »
Als Pepijn bijna de bus uitgaat hoor je bij hem als het enige dat bekende molmuziekje taddtadadada etc (luister maar even)dat volgens mij altijd aan het eind werd gespeeld in de vorige serie als iemand afviel. Misschien weet iemand waar dit muziekje altijd onder werd gezet? ??? Misschien heeft het iets te betekenen..Het is in ieder geval geen muziek die bij de mol in een nieuw jasje past ;).
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 10:44:45 door Lonneke14 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Pepijn zou het kunnen zijn...
« Reactie #136 Gepost op: 9-01-2011, 20:34:08 »
-Pepijn reageert bijna niet als PJ vertelt dat ze bij de mol in de bus hebben gezeten. Hij lijkt nerveus, gaat met hand door het haar. De anderen reageren uitbundiger en met meer mimiek.

- Pepijn zegt ook niets als ze aan die vuurwerkopdracht beginnen. Hij staat er maar wat bij en laat anderen theorietjes bedenken. Die zijn toch gedoemd te mislukken.

- Pepijn pakt wel erg braaf meteen de vrijstelling afl. 1+ zoals Horace hem opgedragen heeft. Ik denk dat een kandidaat misschien wel verder zou hebben gekeken...

-Pepijn is de enige die de anderen op een verkeerd been zet bij de mandjes door te zeggen dat iedereen voor hem de waarheid heeft verteld behalve over het laatste mandje. Hierdoor  wekt hij de sugggestie dat daar wel wat in zit. Soundos trapt hierin. Kan mollenstreek zijn.

-Pepijn laat niemand afvallen bij de test. Als kandidaat is dat niet slim. Als je aardig gevonden wilt worden (als mol) wel.

Ik zag Pepijn als mol toen ik de afl. 3x had gezien. Hij is nerveus in de groep (handen in haar en op kin, knipperen me ogen) Ik ga deze week dus een keer Pepijn stemmen. :D

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #137 Gepost op: 9-01-2011, 20:37:27 »
Als ik een vrijstelling voor aflevering 1 zou zien liggen had ik die ook gelijk gepakt hoor. De kandidaten voor hem waren niet zover door gegaan tot die vrijstelling en Pepijn kon dat, door Horace, dus wel.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #138 Gepost op: 9-01-2011, 20:50:59 »
Als Pepijn bijna de bus uitgaat hoor je bij hem als het enige dat bekende molmuziekje taddtadadada etc (luister maar even)dat volgens mij altijd aan het eind werd gespeeld in de vorige serie als iemand afviel. Misschien weet iemand waar dit muziekje altijd onder werd gezet? ??? Misschien heeft het iets te betekenen..Het is in ieder geval geen muziek die bij de mol in een nieuw jasje past.
Je bedoelt dit:http://www.youtube.com/watch?v=dRTnMHM1ASM&t=3m53s?
(als het goed is start hij op 3m 53s...)
Dat muziekje hoorde je altijd als er iemand was afgevallen in andere series (tot 2009 ofzo)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 20:55:46 door bartjel »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #139 Gepost op: 9-01-2011, 21:03:15 »
Je bedoelt dit:http://www.youtube.com/watch?v=dRTnMHM1ASM&t=3m53s?
(als het goed is start hij op 3m 53s...)
Dat muziekje hoorde je altijd als er iemand was afgevallen in andere series (tot 2009 ofzo)
Hmmm... ik ga misschien toch maar niet mijn afvaller in de pool aanpassen.