Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 239045 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #220 Gepost op: 14-01-2011, 22:33:06 »
Ik vond het wel frappant dat het in principe goede antwoord van Pepijn wordt afgekeurd door Pieter Jan. Hij weet wie de mol is, helpt hij hier een handje? Wist PJ al dat áls Pepijn dit antwoord zou geven (in afwachting van wat de kandidaten voor hem zeggen), hij de mosselen fout zal rekenen? Het is natuurlijk wel opvallend dat Pepijn het juiste antwoord geeft en het uiteindelijk toch voor fout doorgaat door zo'n kleine toevoeging.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #221 Gepost op: 14-01-2011, 22:33:55 »
Ik denk echter ook aan Horace.
Maar als Horace de mol is, dan had hij dus al die lage boobytrap niet door hoeven knippen. Of als hij dat dan toch per se wilde, dan had hij de groep niet op de golfplaat met bom eronder moeten wijzen. Gewoon zelf er omheen lopen en dan doodleuk 'ik kan deze hele gang zo doorlopen' roepen. Volgende kandidaat stapt op de plaat. Kan hij altijd later zeggen, "ja maar het is toch logisch dat je daar niet op moet stappen?"
The British are not impressed.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #222 Gepost op: 14-01-2011, 23:19:26 »
Maar als Horace de mol is, dan had hij dus al die lage boobytrap niet door hoeven knippen. Of als hij dat dan toch per se wilde, dan had hij de groep niet op de golfplaat met bom eronder moeten wijzen. Gewoon zelf er omheen lopen en dan doodleuk 'ik kan deze hele gang zo doorlopen' roepen. Volgende kandidaat stapt op de plaat. Kan hij altijd later zeggen, "ja maar het is toch logisch dat je daar niet op moet stappen?"
Maar misschien gaat hij voor "de behulpzame kandidaat". Hij had bijvoorbeeld geen goede reden (of wist geen smoes) waarom ze met z'n tweeën moesten gaan. Hij dacht wellicht dat hij dan Jan en Art kon laten gaan, hopen dat ze af gaan, en dan het zelf net verpesten.

Hé, ik zie een trein... tunnel, ik weet het.

Ik vond het wel frappant dat het in principe goede antwoord van Pepijn wordt afgekeurd door Pieter Jan. Hij weet wie de mol is, helpt hij hier een handje? Wist PJ al dat áls Pepijn dit antwoord zou geven (in afwachting van wat de kandidaten voor hem zeggen), hij de mosselen fout zal rekenen? Het is natuurlijk wel opvallend dat Pepijn het juiste antwoord geeft en het uiteindelijk toch voor fout doorgaat door zo'n kleine toevoeging.

Ik had hetzelfde. Hij had inderdaad "één ding" in zijn hand, terwijl dat er eerst "twee dingen" waren. Maar de montage maakt voor mij onduidelijk wanneer hij die "mosselen" zei. Ik dacht ook dat het zoiets was (maar ik was er natuurlijk niet bij... of wel? blablabla ;))

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #223 Gepost op: 14-01-2011, 23:23:15 »
Ik vond het wel frappant dat het in principe goede antwoord van Pepijn wordt afgekeurd door Pieter Jan. Hij weet wie de mol is, helpt hij hier een handje? Wist PJ al dat áls Pepijn dit antwoord zou geven (in afwachting van wat de kandidaten voor hem zeggen), hij de mosselen fout zal rekenen? Het is natuurlijk wel opvallend dat Pepijn het juiste antwoord geeft en het uiteindelijk toch voor fout doorgaat door zo'n kleine toevoeging.
Ik weet het niet, is PJ hier scheidsrechter? Ik zou zeggen, het eerste antwoord geldt, en dat van die mosselen voegde Pepijn er later aan toe, maar is dat cruciaal voor het antwoord? Hij zag dat de man eerst twee netjes had, en later maar 1.

Kan ook een typisch gevalletje zijn van: Oh kijk eens wat ik mijn best heb gedaan, en nou wordt het TOCH afgekeurd.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #224 Gepost op: 14-01-2011, 23:27:42 »
Kan ook een typisch gevalletje zijn van: Oh kijk eens wat ik mijn best heb gedaan, en nou wordt het TOCH afgekeurd.
Exactly, hij zit naast mij in de trein die door die tunnel rijdt. ::trots::

Sorry, ik zal voor mezelf praten. :D Ik denk ook nog steeds aan Horace en Art (en Karin, Anna en toch ook Patrick ook al).

Offline Lucien

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #225 Gepost op: 15-01-2011, 00:14:55 »
Is PJ misschien niet de 11de candidaat???? misschien door expres iets fout te rekenen.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #226 Gepost op: 15-01-2011, 01:14:02 »
Wow, had precies dezelfde gedachte. Ik denk echter ook aan Horace.

is mijn nummer 3 ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #227 Gepost op: 15-01-2011, 01:44:52 »
Ja, dat mosselen-antwoord zou echt wel een typische mollenactie zijn (een gevoel dat versterkt wordt door het resoluut fout rekenen door PJ).
En als het dan toch geen molactie is, dan is het een oprecht foutje van een gewone kandidaat.

Of laat ik het anders zeggen: het is in ieder geval geen nepmollen-actie. Je weet immers niet zeker op PJ het wel fout zou rekenen. Een nepmol geeft een antwoord als dat van Hanna of Karin. Zeker weten 100% fout.

Ik wil ook niet nu al in de tunnel belanden, maar het is wel moeilijk in het geval van Pepijn. Hij gedraagt zich wat mij betreft precies als echte mol. Hangt de held uit op momenten dat er geen geld te verdienen valt. Houdt zich afzijdig bij heftige groepsdiscussies. Lijkt zich enórm in te zetten, maar komt er toch geen steek verder mee. Enz., enz.
Verder wordt er nmm ook niet écht veel aandacht op Pepijn gevestigd in de montage.

Maar ja, het feit dat hij hier toch al door behoorlijk wat mensen verdacht wordt, baart me dan wel weer zorgen. Ik zie al mensen zeggen "Zo makkelijk zullen ze het toch niet maken?" en dan weet je eigenlijk al dat ze het idd nooit zo makkelijk maken. :P
Al moet ik ook zeggen dat men niet overal Pepijn zo verdacht vindt...

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #228 Gepost op: 15-01-2011, 01:47:09 »
Is PJ misschien niet de 11de candidaat???? misschien door expres iets fout te rekenen.
Heb de aflevering nogmaals gekeken. Een mogelijke verklaring: PJ is streng (krabben zijn geen mosselen, of je nou 1 of 2 bundels zag). Voor de kijker blijven er te veel vragen onbeantwoord. De montage is zeer strak. In hoeverre is een antwoord goed?

Ik hoop gewoon dat Miryanna eruit gaat ná de volgende aflevering (nu verdenkt ze mijn mollen, ik hoop dat dat volgende aflevering verandert en [ze] in de aflevering daarna fout stemt). Waarom? Anders heb ik er nog een verdachte bij!
;)

edit: [ze]
« Laatst bewerkt op: 15-01-2011, 01:49:04 door Def Digital »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #229 Gepost op: 15-01-2011, 10:39:10 »
De mosselen vond ik zeer mols  ::jaja::

Ten eerste zie je Pepijn zeer duidelijk de beste molpositie pakken. Iedereen -of de meesten- gaan maar ergens staan maar je ziet Pepijn bewust opschuiven achterlangs waar hij bij de uitleg compleet links stond dus waar Soundos uiteindelijk begon.

En dan maakt ie dus een heel duidelijke wijziging met de subtiele mosseltoevoeging onschadelijk. Niemand aan het einde van de lijn waar uiteindelijk het geld verdiend moet worden kan die makkelijke wijziging dan nog gebruiken.

Ze (Patrick etc.) riepen wel dat Jan op de beste molpositie stond maar het uitschakelen van de duidelijkste wijzigingen lijkt mij belangrijker en samen met het ijsje vond ik de krabben wel het duidelijkst.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #230 Gepost op: 15-01-2011, 12:40:55 »
Daar heb je op zich een punt, maar dan kun je als mol beter in het midden gaan staan, denk ik. Heb je net even wat meer effect om geld dat voor je verdiend is uit te schakelen. En er is dan meestal nog wel een vrij duidelijk verschil over.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #231 Gepost op: 15-01-2011, 15:23:15 »
Nou ja dat probeerde hij wel denk ik, als 4e is redelijk in het midden en nog net op een plaats waarbij je een makkelijke hint kunt wegkapen. Met dat ijsje was het moeilijk een fout te maken maar hij kon wel met Pieter-Jan afspreken dat hij nog een toevoeging zou maken van die mosselen en dat dit wel fout zou worden gerekend.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #232 Gepost op: 15-01-2011, 16:19:40 »
Ik streep hem in ieder geval nog niet af. Het was wel een goede molactie, net als de suggestie om 2 kandidaten samen weg te sturen (hoewel dat per ongeluk wel heel goed uitpakte)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #233 Gepost op: 15-01-2011, 16:22:40 »
(hoewel dat per ongeluk wel heel goed uitpakte)
Maar toch ook een succes voor de mol, want zo is er wel 1000 euro uit de pot gebleven.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #234 Gepost op: 15-01-2011, 16:28:08 »
Had een van de kandidaten na Pepijn bij het levend stilleven opdracht niet kunnen zeggen: "Dat wat hij zei, alleen waren het krabben" ?
Ik vond PJH wel erg streng daar.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #235 Gepost op: 15-01-2011, 16:34:43 »
Maar toch ook een succes voor de mol, want zo is er wel 1000 euro uit de pot gebleven.

True, maar als ze individueel waren gegaan was denk ik alles uit de pot gebleven. Maar dat zullen we nooit weten natuurlijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #236 Gepost op: 15-01-2011, 17:12:48 »
Had een van de kandidaten na Pepijn bij het levend stilleven opdracht niet kunnen zeggen: "Dat wat hij zei, alleen waren het krabben" ?
Ik vond PJH wel erg streng daar.

Volgens mij sputterden ze ook wel wat maar PJ wist natuurlijk dat hij hier de mol de actie moest gunnen dus was onverbiddelijk. Overigens had ik nog wel willen zien wat er was gebeurd als een volgende deze wijziging alsnog, maar dan geheel goed, had genoemd (of bedoel je dat ook?). Dat heeft blijkbaar geen kandidaat geprobeerd of het is eruit geknipt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #237 Gepost op: 15-01-2011, 19:54:35 »
Wat ís dit joh? Dit wil je toch niet in je huis hebben staan, of waar dan ook? Of is het een bekend shot uit een film of zo?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2011, 00:03:46 door Lautjuh »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #238 Gepost op: 15-01-2011, 21:14:57 »
Ik heb anders een hele serie daarvan door mijn hele huis hangen. Toch gezellig?
The British are not impressed.

Offline Waterkraan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar lastig.
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #239 Gepost op: 16-01-2011, 15:16:08 »
In het mollendagboek staat:
PS. Ik hoop dat er volgende week wél iemand naar huis gaat.

Maar, de mol wil toch juist niet dat er iemand naar huis gaat? Hoe meer mensen er zijn, hoe meer verdachten, dus hoe minder hij opvalt. Wat Pepijn met de vrijstelling deed vond ik echt iets voor een mol. Iedereen gaat door. Dus minder aandacht voor hem. Uitgezonderd dat hij nu sympatiek gevonden word. Wat me ook niet verkeert lijkt als mol. Maar waarom staat dat dan in het dagboek...
- Why won't you?