Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 239031 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #400 Gepost op: 4-02-2011, 20:36:07 »
Heeft iemand al gezegd dat op de homepage van de Avro van Wieisdemol, je in het onduidelijke plaatje links van 'Bekijk de laatste aflevering' Pepijn kan herkennen met clownsneus op en tong uit zijn mond?
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 20:37:42 door Run »

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #401 Gepost op: 4-02-2011, 21:52:37 »
@Run: Huh? Waar? Ik zie niks.

Pepijn is tot aan nu een beetje mijn blinde vlek geweest. Ik vond hem zo nu en dan wel erg verdacht, maar altijd wel iemand anders (veel) verdachter. Vooral Patrick.
Nu begin ik lichtelijk het gevoel te krijgen dat ik de mol de eerste vijf afleveringen zomaar gemist kan hebben...
Het is gewoon zo dat ik onderhand iedereen zo'n beetje heb uitgesloten, behalve Patrick en Pepijn.
Pepijn is mijn nieuwe nummer 2 :-)
Laten we jabberen.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PEPIJN is de mol....
« Reactie #402 Gepost op: 4-02-2011, 22:14:19 »




Haha, Soundos krijgt niks mee, die staart alleen maar naar Pieterrr Jan.

Maar goed, over Pepijn... Het hard door de kudde heen en weer rijden waardoor de koeien niet stil stonden en niemand de kokertjes kon vinden of pakken vond ik wel weer een mooie mollenactie waarbij het lijkt alsof hij hard zijn best doet maar intussen te opdracht saboteert.

Nog meer mooie subtiele molacties van Pepijn waarbij het lijkt alsof hij zijn best doet maar tegelijk de opdracht laat mislukken:
-mensen naar het laatste mandje sturen
-op het touw de rest bang maken
-mosselen fout zeggen bij een verder goed antwoord

Echter, de beste mollen zijn vaak de mol niet. Ik blijf nog even op Karin. 
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #403 Gepost op: 4-02-2011, 22:53:24 »
Volgende week de aflevering waarin de echte mol er alles aan doet om Art verdacht te maken.

Hij spreekt duidelijk zijn verdenkingen uit tegen Art, en gaat zelfs zo ver dat hij aan PJ vraagt om zijn scherm te zien.
De kandidaten zijn verbijsterd, geschokt zelfs, maar nadat (uiteraard) blijkt dat onze mol een groen scherm krijgt, zijn de andere kandidaten overtuigd: Art is DE mol!  ::vergroot::

Komt dat zien!

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #404 Gepost op: 5-02-2011, 01:52:10 »
Ik had al wat verdenkingen mbt Pepijn op andere plekken beschreven, maar ik zie dat ze hier beter passen.

Ik bleef maar met die zessen in m'n hoofd. Eerst die 666 meter in combinatie met de duivel(Diablo), later de diverse nummerborden: Witte bus:P641 664 (Pepijn, Soundos, Miryanna en Art), de voorste jeep (Soundos, Karin, Pepijn, Jan): LE 16664

Drie zessen...het merkteken van het beest (the mark of the beast). Aan wie zou je dat nou kunnen koppelen??? Nou, aan Pepijn natuurlijk! Mijn hond doet niet anders dan tijdens de wandeling zijn merkteken overal achterlaten en wie werd er in één van de eerste scène's van WIDM 2011 door een beest ondergezeken ('gemerkt')? Juist..Pepijn! >:D

En toevallig zat hij ook in beide voertuigen...

Dat gecombineerd met een wellicht opvallende uitspraak in tijdens de test in afl. 5:
"Art heeft behoorlijk zitten mollen,..... maar ik ben er bijna zeker van dat hij dat doet om de anderen te verwarren." Pas daarna voegt hij toe: "...mij te verwarren"

Dat onderscheid tussen de anderen en zichzelf.... een snel herstelde verspreking?

Dit, en natuurlijk al die hier al genoemde redenen tot verdenking, zetten meneer Gunneweg hoog op mijn lijstje!   ::vergroot::

« Laatst bewerkt op: 5-02-2011, 13:28:25 door Kittekat »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #405 Gepost op: 5-02-2011, 10:30:09 »
Alles riekte weer naar mol bij hem  :D

Zoals hij daar Anna naliep en later nog eens toen Patrick een paaltje had gevonden om wel even met de eer te gaan strijken en het geld afhandig te maken, wow  ::rofl::

En volgende week wordt het helemaal leuk als hij om belang van een groot deel van de pot (Art:  er stond heeeeeel veel op het spel) zijn rode scherm krijgt. En dan in afl. 7 wordt teruggekocht voor 'slechts' de helft van dat bedrag  ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #406 Gepost op: 5-02-2011, 13:44:19 »

Zoals hij daar Anna naliep....

....en het team dus niet de, veel snellere, 'één auto per paaltje'-tacktiek kon toepassen.

Wiens idee zou het geweest zijn om elkaar's ogen te zijn? Zou Pepijn (als mol) contact gezocht hebben zoals PJ zei...

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #407 Gepost op: 5-02-2011, 13:56:31 »
Ik ben er nu toch wel vrij zeker van dat Pepijn de mol is. Alleen Patrick doet mij af en toe nog twijfelen.

Wat ik ook een mooie actie vond was tegen Anna zeggen: je mag niet van je paard af. Dat was waarschijnlijk helemaal niet gezegd, anders was het geld wel 'ongeldig' verklaard ;)

En inderdaad dat hij met Anna opliep. Dat kan je mooi verhullen als kandidatenactie.

Het enige wat ik wel apart vond was dat hij die vogels wel slim had bedacht.

Al met al vind ik het een goede mol, als hij de mol is. Alleen iets meer saboteren is misschien een idee? A la Patrick?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #408 Gepost op: 5-02-2011, 15:57:40 »
dat hij die vogels wel slim had bedacht

Daarvan werd gezegd dat meermaals het woord duif voorkwam in het gedicht. Pech want Anna koos toch vogels. En er zou wat zijn met een handenhint. Wat precies weet ik ook niet want de handenhint was toch copyright van Inge? Art deed ook al vaag met zijn handen op wat groepsfoto's dus nepmolgedrag.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #409 Gepost op: 5-02-2011, 16:42:41 »
Al met al vind ik het een goede mol, als hij de mol is. Alleen iets meer saboteren is misschien een idee? A la Patrick?

Als hij het is, is hij zeker een goeie, subtiele mol.
Liever juist niet alles zo simpel en grofweg en obvious saboteren als Patrick doet. Dat is wel heel erg van dik hout zaagt men planken.

Pepijn zou juist in mijn ogen een 'Mol oude stijl' zijn.
Net als Ishtara heb ik juist daarom soms mijn twijfels aangezien we al jaren niet meer echt een goede en subtiele mol hebben gehad.

Toch doet hij zodanig veel en ook geraffineerd fout, en lijkt zijn hele lichaamstaal en alles te bevestigen dat hij de mol is. Zeer verwarrend.  Dus ik blijf nog maar even bij hem. ;D

@Lo, we blijven het hierover oneens.
Als Pepijn idd rood krijgt en de andere kandidaten kiezen of hij terugkomt of niet, is het eigenlijk niet meer houdbaar dat hij de mol is. Hij wordt dan afhankelijk van anderen van zijn terugkomst - en hoe lief hij ook mag zijn, hoe aardig men hem ook vindt dan is er dus altijd de kans dat iemand niet teruggekocht wordt. Als het antwoord 'nee' is zou de productie allerlei noodgrepen moeten doen en dan is het pas echt 100% duidelijk wie de mol is.  :-\\

Alleen als het helemaal in handen van de productie is kan je volhouden dat hij met zekerheid nog de mol kan zijn. En dat is nu juist een trucje dat al eens eerder toegepast is.

Dus..
1. Ik hoop gewoon dat dat gezeur en geklooi met rode schermen ons dit jaar bespaard blijft. ::jaja::
2. Ik hoop echt dat hij geen rood krijgt  ::ohno::
3. Ik hoop dat als er dan toch zo'n idiote constructie moet volgen, dit zo opgezet is dat hij niet afhankelijk is van het 'koopgedrag' van anderen.  :-\\

Wat je ook zegt Lo, in dat scenario is het m.i. eigenlijk niet meer houdbaar dat hij de mol nog is. Ik zou het erg jammer (en vooral volkomen onnodig) vinden als er zo'n soort 'stunt' komt.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 5-02-2011, 16:45:45 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline mikevd0106

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #410 Gepost op: 5-02-2011, 16:54:12 »
Tot nu toe is Art mijn nummer 1 Mol (het gaat juist mis als je op dit punt je verdenkingen gaat spreiden, hè? ;-)), maar ik heb nu  wel een goede reden om Pepijn in mijn top 3 te zetten. Stiekem hoop ik ook dat Pepijn of Patrick straks de Mol blijkt te zijn. Die zijn namelijk een stuk subtieler in het doen van Mol-acties.

Het wachten is natuurlijk op een leuke verborgen Lord Of The Rings-hint (Pepijn/Pippin :)).

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #411 Gepost op: 5-02-2011, 17:15:32 »
Daarvan werd gezegd dat meermaals het woord duif voorkwam in het gedicht. Pech want Anna koos toch vogels. En er zou wat zijn met een handenhint. Wat precies weet ik ook niet want de handenhint was toch copyright van Inge? Art deed ook al vaag met zijn handen op wat groepsfoto's dus nepmolgedrag.
Als ik denk aan een handenhint kom ik bij Anna uit. Bij de bagageopdracht maakte ze met de vingers de letter P en gespiegeld nog een keer een P. Het kan ook betekenen dat het Anna niet is maar die handenhint op Pepijn slaat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #412 Gepost op: 5-02-2011, 17:27:49 »
Als Pepijn idd rood krijgt en de andere kandidaten kiezen of hij terugkomt of niet, is het eigenlijk niet meer houdbaar dat hij de mol is

Het zou een fantastische mega-stunt zijn als dit zou gebeuren  ::bravo::. Maar wat je hierboven zegt klopt dus in mijn scenario niet he: ik heb dus het scenario geschetst waarin dit juist helemaal gekweekt en dus goed mogelijk gemaakt wordt.

Eerst overal driedubbel de held spelen: eerst al iedereen een vrijstelling geven (wat puur een bof geweest is natuurlijk, dank aan Horace). Maar dan ook geld showen (door van Anna en Patrick af te pakken) en niet te lelijk doen bij de foto-opdracht en ultiem dus de grote finale: een groot bedrag van de pot redden.

Bijv. als een aantal kandi's het scherm afkopen wat flink duiten kost maar Pepijn de boel redt door dat niet te doen..... voorbereiding dus al vorig seizoen met Arjen. Maar ditmaal wel rood. Vervolgens dus afl. 7 waarin elke kandidaat, mogelijk zelfs bij oogcontact zoals met Patrick -seizoen Milouska- was, apart genomen wordt en de keuze gegeven wordt Pepijn terug te kopen.

Bij condities deze hechte groep (zoals al vaak vermeld), buddyschap met Anna (doe je veel voor om je partner te behouden) en uberhaupt sterk in je schoenen staan om te matennaaien (ik geloof in het verleden alleen Toine gelukt om flink te matennaaien) is er vrijwel geen kans dat alle kandi's hem keihard laten vallen.

Zie jij dat lieve Karin bijv. al doen of Soundos... maar zelfs doen ze dat allen, wat ze dus niet van elkaar weten, dan komt achteraf PJ op de proppen die zegt dat Pepijn weldegelijk blijft (je denkt: er is toch iemand geweest, wie vertellen ze natuurlijk niet); de eigenlijke reden is gewoon dat de mol nooit naar huis gaat dus dit is ook keurig legitiem.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #413 Gepost op: 5-02-2011, 17:43:19 »
Tot nu toe is Art mijn nummer 1 Mol (het gaat juist mis als je op dit punt je verdenkingen gaat spreiden, hè? ;-)), maar ik heb nu  wel een goede reden om Pepijn in mijn top 3 te zetten. Stiekem hoop ik ook dat Pepijn of Patrick straks de Mol blijkt te zijn. Die zijn namelijk een stuk subtieler in het doen van Mol-acties.

Het wachten is natuurlijk op een leuke verborgen Lord Of The Rings-hint (Pepijn/Pippin :)).

achtergrondmuziek:http://www.youtube.com/watch?v=Y80ofCkPbdE

PJH:Even leek het erop dat Pepijn naar huis moest... maar waar Pepijn hen meenam in zijn vrijstelling,heeft de groep hem terug in het spel gekocht...

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #414 Gepost op: 5-02-2011, 18:21:14 »
Als ik denk aan een handenhint kom ik bij Anna uit. Bij de bagageopdracht maakte ze met de vingers de letter P en gespiegeld nog een keer een P. Het kan ook betekenen dat het Anna niet is maar die handenhint op Pepijn slaat.

En hoe denk je dat Anna bewust een hint kan maken naar de mol als ze niet weet wie de mol is?

De enige reden dat ze dat deed was om dat ze wilde doorgeven dat ze P&P oftewel Patrick en Pepijn zagen op hun scherm

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #415 Gepost op: 5-02-2011, 19:04:52 »
Pepijn heeft zijn haar kortgeknipt. :(

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #416 Gepost op: 5-02-2011, 19:44:30 »
Ohnee ik hoop echt dat we géén gedoe met rode schermen gaan krijgen  :-\\
Weer die immense discussie of een mol wel of geen rood scherm kan hebben, dan wordt het mij écht te ingewikkeld.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #417 Gepost op: 5-02-2011, 20:13:17 »
Ja.. Daar heb ik ook helemaal geen zin meer in na 3x in eerdere seizoenen.  :-\\
Ik hoop echt dat er een andere, logische verklaring is voor die preview..

De lichaamstaal van alle kandidaten bij de zwarte-sok joker-tover actie van Jan..
Let op Peppie.  ;)

Patrick slaat bijna steil achterover (of acteert dit heel erg goed.  ::) )


Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #418 Gepost op: 5-02-2011, 20:18:09 »
Hmm die is inderdaad vrij.. rustig.

Maar nog een ideetje, sprongetje, vergezocht dingetje

Het getal elf wordt wel als het dwazen- of gekkengetal gezien. Waarschijnlijk omdat het 1 minder is dan 12, het getal van perfectie — met 11 ben je dus net niet perfect. Zelfs het woord gekkengetal heeft precies elf letters.

Volgens Wikipedia.
Gekkengetal, Clown, Pepijn?
Maarja als we de programmamakers moeten geloven besluiten ze pas wie de mol is na lange gesprekken en besteden ze 0,0 aandacht aan iemands beroep.. Zeggen ze..
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #419 Gepost op: 5-02-2011, 21:56:14 »
Natuurlijk, je wil geen waardeloze mol, enkel omdat hij toevallig een circuspersoon is. Maar je kan wel dingen die je toch al hebt en toevallig zo uitkomen bij elkaar brengen. Als er nou helemaal geen aandacht aan het getal 11 zou worden gegeven, dan is het geen hint, maar als het een paar keer duidelijk in beeld komt, dan kan het wel een hint zijn.
The British are not impressed.