Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166945 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #380 Gepost op: 8-01-2011, 15:35:01 »
Nog meer dubbele cijfers:

Naast elkaar op 2 deuren in het stadion: 3 en nog een 3...(18.41).

De Mol "zat" in de bus...
De enige die echt in een stoel heeft gezeten is Miryanna (09.07),
echter Horace zat ook, zij het op een leuning.
Plaatjes van HC's shirt in de spiegel zijn prachtig gevonden.
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 1
« Reactie #381 Gepost op: 8-01-2011, 15:35:33 »
Zou ik mogen vragen wat je hier precies mee bedoelt? Wat is het verschil tussen overnieuw beginnen en doorgaan met een groep waar nog niemand is afgevallen?  ???

tunnel 1
Vooraf aan de eerste aflevering had ik dat al gedacht en het sluit aan bij de dubbeltheorie.

tunnel 2
Het zou ook nog kunnen dat er elke week een andere nepmol komt. Dat zou dan weer met de hint tien te maken hebben. Ook vanwege de nieuwe tweets; waarschijnlijk een vrouw dan volgende week. In dat geval zouden we steeds de nepmol moeten zien te vinden en dan kijken wie er in het spoor daarvan opereert.

Ik twijfel nog tussen deze twee tunnels. Ik neig nu een beetje naar de tweede, maar ik wil niet in een tunnel geraken. NIWHL
;)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2011, 15:38:48 door Avogadro »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #382 Gepost op: 8-01-2011, 15:36:28 »
Ja! Natuurlijk! GEORGE ZAT IN DIE BUS!  ::rofl:: (die moet toch minstens één keer per serie terugkomen en in serie 4 kon hij zich ook goed vermommen).

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 1
« Reactie #383 Gepost op: 8-01-2011, 15:37:43 »
Is de man met de roze cirkels de man die zijn handen op steekt?

De kans is er wel, al is het armbandje niet zo goed te zien bij de derde foto.

Ik denk niet dat er twee verschillende bussen zijn gebruikt.. bovendien zie je in bij alle plaatjes zo dat "paaltje" in het bagagerek met de vlag van Brazilië en zijn die flessen weg. Ik weet het niet zeker hoor, maar zou het kunnen dat er ondertussen ook mensen zijn uitgestapt?

Om hier nog wat op toe te voegen, zoals je ziet op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ncaNl_Qv4UQ Is het waarschijnlijk geen echte bus met echte mensen erin. Het kan dus zo zijn dat ze twee bussen precies hetzelfde hebben geprepareerd of dat ze gewoon één bus hebben.

Alleen ik zie het nut van twee bussen nog niet zo erg. Want iedereen staat op een ander moment in de bus en (als je moet geloven wat iedereen zegt) ook maar drie minuten in de bus...

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 1
« Reactie #384 Gepost op: 8-01-2011, 15:39:38 »
Nee ik denk die vrouw voor hem

@ Devin, ja dat is wel logisch. :P In aflevering 5 gaan ze naar Nicuragua.

Dom dat is waar ook!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #385 Gepost op: 8-01-2011, 15:41:00 »
Om hier nog wat op toe te voegen, zoals je ziet op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ncaNl_Qv4UQ Is het waarschijnlijk geen echte bus met echte mensen erin. Het kan dus zo zijn dat ze twee bussen precies hetzelfde hebben geprepareerd of dat ze gewoon één bus hebben.

Alleen ik zie het nut van twee bussen nog niet zo erg. Want iedereen staat op een ander moment in de bus en (als je moet geloven wat iedereen zegt) ook maar drie minuten in de bus...

Hmm, da's waar.

Door het bekijken van het filmpje vraag ik me af waarom ze eigenlijk een (geheime?) camera hebben gemonteerd aan de voorkant van de bus, terwijl we daar geen beelden van hebben gezien..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #386 Gepost op: 8-01-2011, 15:45:40 »
Voor de achter de schermen filmpjes? :D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 1
« Reactie #387 Gepost op: 8-01-2011, 15:47:10 »
Hmm, da's waar.

Door het bekijken van het filmpje vraag ik me af waarom ze eigenlijk een (geheime?) camera hebben gemonteerd aan de voorkant van de bus, terwijl we daar geen beelden van hebben gezien..

Dat vond ik ook vreemd, maar dat kan natuurlijk ook gewoon zijn weggevallen in de productie. Wie wil er nou een shot van de voorkant van een bus zien.

Overigens leek de camera die ze voor op de bus monteerden niet een echte professionele camera. Zeker als je dit gaat vergelijken met de shots van WIDM..  :P

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #388 Gepost op: 8-01-2011, 15:49:50 »
Volgens mij is de bus waarmee het rondje werd gereden met de camera een andere;
die vogel leek verweerd, was bruin, scheve vleugels.
Ik meen dat in de bus waarin de kandidaten reden de vogel goed glimmend was.
Leek zilver en wel degelijk gepoetst:)
Maar geeft geen hint lijkt me zo.
 
Omnia vincit amor

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 1
« Reactie #389 Gepost op: 8-01-2011, 16:08:49 »
Ik snap dus echt niets van het feit dat sommige kandidaten wel vet ver de bus in konden lopen en sommigen dus niet. Daarnaast is er ook flink geknipt en geplakt, zie bijvoorbeeld Miryanna die wordt tegengehouden door de man met de roze kraag. Deze man staat bij sommige shots voorin de bus of achterin de bus.
Plaatje 1. Zó ver kon Soundos lopen naar de kippen.
Plaatje 2. Een shot van de bus die ze laten zien bij Art en precies het zelfde shot ook bij Patrick.
Plaatje 3. Miryanna die wordt tegen gehouden door die man met de roze kraag, ook te zien op plaatje 2 waar deze achterin de bus staat...

Het kan kloppen. Maar de bus kan ook langer zijn dan dat iedereen denkt. Zo is op deze foto: http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/images/bus_algemeen_tcm15-239371.jpg te zien dat de bus een deur in het midden heeft en vlak daarachter een wiel.

Of de bus is iets langer dan te zien op dit plaatje en deze wiel is dus de laatste. Of de bus is een stuk langer en er komt dus nog een wiel achter. Wat wel logisch lijkt als je naar de verhoudingen kijkt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #390 Gepost op: 8-01-2011, 16:12:36 »
Misschien is dat verhaal van Miryanna dat kandidaten tegen gehouden werden wel waar.
Zie bijvoorbeeld Soundos, die opzich best wel lomp de kippen bereikt.
Ze wordt hier tegengehouden. Zie die arm van die man over het middenpad heen reiken...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #391 Gepost op: 8-01-2011, 16:54:26 »
ik heb nog even over die bus nagedacht en het feit dat daar de mol in zat.
De mol moet daar vermomd hebben gezeten, dat kan bijna niet anders. Iemand als Art zou er anders zo uitspringen, net als Soundos.
Je zou dus verwachten dat de mol een pruik op heeft. We hebben allemaal de plaatjes van de persoon met de beige pet en bruine haar gezien neem ik aan. Ik denk dat dat de mol is geweest. Op basis daarvan schrijf ik Soundos af, hoe heeft zij haar haar onder die pruik gekregen? Ze kan het heel plat maken (zoals later in een shot met staart te zien is), maar dan heb je die staart die enorm is.
Karins haar lijkt me ook lastig, maar die wil ik nog niet afschrijven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #392 Gepost op: 8-01-2011, 16:59:14 »
soundos heeft natuurlijk wel het goede kleurtje om niet op te vallen in de bus ::vergroot::.
Het met toch op vallen als er iemand zo blank als art in de bus zit?
soundos zou dan toch best goed kunnen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #393 Gepost op: 8-01-2011, 16:59:46 »
soundos heeft natuurlijk wel het goede kleurtje om niet op te vallen in de bus ::vergroot::.
Het met toch op vallen als er iemand zo blank als art in de bus zit?
soundos zou dan toch best goed kunnen!
make-up ;D

zou je trouwens op mbasis van tijd in beeld de mol kunnen aanwijzen?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #394 Gepost op: 8-01-2011, 17:17:55 »
make-up ;D

zou je trouwens op mbasis van tijd in beeld de mol kunnen aanwijzen?
maar hoe krijgen ze die make up er dan zo snel weer af, want de mol moet ook als kandidaat verschijnen toch?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #395 Gepost op: 8-01-2011, 17:24:56 »
Die gaat als laatste of als eerste.
De volgorde die wij te zien kregen is door montage waarschijnlijk anders, waardoor je er niet veel kan uithalen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #396 Gepost op: 8-01-2011, 17:25:11 »
ik heb nog even over die bus nagedacht en het feit dat daar de mol in zat.
De mol moet daar vermomd hebben gezeten, dat kan bijna niet anders. Iemand als Art zou er anders zo uitspringen, net als Soundos.
Je zou dus verwachten dat de mol een pruik op heeft. We hebben allemaal de plaatjes van de persoon met de beige pet en bruine haar gezien neem ik aan. Ik denk dat dat de mol is geweest. Op basis daarvan schrijf ik Soundos af, hoe heeft zij haar haar onder die pruik gekregen? Ze kan het heel plat maken (zoals later in een shot met staart te zien is), maar dan heb je die staart die enorm is.
Karins haar lijkt me ook lastig, maar die wil ik nog niet afschrijven.
Dan zou je ook heel voorzichtig Horace moeten afschrijven, want waar zou hij zijn baard laten. Die zou immers veel te veel opvallen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1
« Reactie #397 Gepost op: 8-01-2011, 17:29:17 »
Dan zou je ook heel voorzichtig Horace moeten afschrijven, want waar zou hij zijn baard laten. Die zou immers veel te veel opvallen!
baardje met zonnebril, valt niet zo snel op hoor
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #398 Gepost op: 8-01-2011, 17:31:50 »
maar hoe krijgen ze die make up er dan zo snel weer af, want de mol moet ook als kandidaat verschijnen toch?
make-up remover. binnen 5 minuten heb je alles er af. en je doet natuurlijk ook geen dikke plak laag. het gaat om poeder, niet om mascara

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1
« Reactie #399 Gepost op: 8-01-2011, 17:34:32 »
make-up remover. binnen 5 minuten heb je alles er af. en je doet natuurlijk ook geen dikke plak laag. het gaat om poeder, niet om mascara
zullen we het anders een keer testen op je D*N ::)

gaat idd snel en makkelijk

we zullen dit wel zien in aflevering 11, want ik denk niet dat we met de beelden die we hiervan hebben wijzer kunnen worden hoe de mol eruit ziet en wie het is
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!