Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166895 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #500 Gepost op: 9-01-2011, 18:11:23 »
Ik heb het idee dat dit seizoen TOTAAL anders is dan voorgaande jaren...
En in welke opzichten zou het seizoen dan anders worden, denk je?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #501 Gepost op: 9-01-2011, 18:13:09 »
Ik heb het idee dat dit seizoen TOTAAL anders is dan voorgaande jaren...

In principe is dit ook zo, het uiterlijk is namelijk TOTAAL anders..  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #502 Gepost op: 9-01-2011, 18:14:09 »
Maar dat het de stem is van Inge Iepenburg, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken!!!
Kijk uit hoor, straks neemt iemand een vuurtje mee naar de fandag.
The British are not impressed.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #503 Gepost op: 9-01-2011, 18:15:44 »
Ja ik zit ook nog een beetje met die vuurwerkopdracht in m'n maag. Die hele opdracht is sowieso verkloot maar wat je wel in beeld ziet, is dat Art per ongeluk 2x groen afsteekt ipv 1x. Vervolgens zien we Jan druk bezig met kleuren opnoemen.
Jan zegt rood - blauw dat klopt hebben we gezien (27:13) Volgens de code rood blauw = M
Vervolgens zien wij als kijker alleen nog blauw en weerkaatsing rood en Jan zegt blauw - rood,volgens de code= D

Dus bij het kleuren opnoemen is het niet verkeerd gegaan, als je verder luistert en Hanna de reeks letters opnoemt hoor je MD..(27:41)dat komt overeen met wat Jan had gezegd en wat we zelf ook hebben gezien.
Conclusie het kan bij die letter maar op 1 manier verkeerd zijn gegaan en dat is bij degene die het vuurwerk afstaken. De enige die de letter M in de naam heeft Miryanna. Nu moesten Anna en Miryanna de namen Karin en Miryanna doorseinen. In 24:46 zie je Miryanna aan de knoppen staan en Anna druk bezig met letters omzetten in de juiste kleuren en deze doorspelen aan Miryanna. Op 27:25 vraagt Anna aan Miryanna mag ik de laatste doen? Hieruit zou je kunnen aannemen dat Miryanna de hele tijd achter de knoppen heeft gestaan..en zij dus de codes voor M en D heeft doorgegeven..De Mol. Wie gaf de codes door Miryanna.. dus Miryanna de mol?

Maar goed, er klopte helemaal geen enkele naam in die hele reeks maar dit is misschien mega ver gezocht, maar ik vond het wel leuk om te delen

Offline Ordovicium

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #504 Gepost op: 9-01-2011, 18:16:35 »
En in welke opzichten zou het seizoen dan anders worden, denk je?
Dat is voornamelijk een gevoel en valt moeilijk te expliceren.
Scare the world: Be exactly who you say you are and tell the truth.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 1
« Reactie #505 Gepost op: 9-01-2011, 18:22:19 »
Kijk uit hoor, straks neemt iemand een vuurtje mee naar de fandag.

Daar ben ik niet bang voor.
Maar zeg nou zelf...denk jij dan niet dat het de stem is van II??? (nu ik dit zo opschrijf, zie ik dat de initialen  van Inge ook een 11 kunnen zijn- Grappig...)
Kan misschien een techneut dat stukje van haar stem uitknippen en laten zien/horen als screenshot??? Ik ben niet zo handig... ;) Maar dan kunnen jullie ook horen dat het echt Inge is!

(Ik krijg hier net zo'n deja-vu gevoel over mijn verdenkingen jegens Inge en Jon. En toen werd ik ook niet geloofd terwijl het wel zo bleek te zijn!!!  ::))
Nu wil ik overigens niet beweren dat de mol Maryanna is...maar het is wel de stem van Inge! :P
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 18:33:23 door narcissus »
Carpe Diem!!!

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #506 Gepost op: 9-01-2011, 18:32:43 »
Leuke eerste aflevering gezien, hoewel ik wel het muziekje bij de executie mis.

Verder denk ik er op het moment als volgt over, zonder me met hints, cijfers en vreemde tekens en zo bezig te houden:

Opdracht 1: Kun je niet zo veel mee, de mol ligt denk ik niet echt wakker van die paar tientjes. Dat Karin een fout antwoord gaf zegt me niet zo veel.

Opdracht 2: Hoewel de opdracht misschien al tot mislukken was gedoemd, denk ik toch dat je als mol bij de ontvangers wilt zitten. Al was het alleen maar vanwege de multiple choice optie, dan bestaat er altijd een kans dat de goede envelop wordt gekozen.

Opdracht 3: De mol zal zeker als 1 van de eersten naar boven willen, meeste kans op verwarring zaaien etcetera. Degenen die geld gepakt hebben sluit ik sowieso uit als mol.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #507 Gepost op: 9-01-2011, 18:36:07 »
Opdracht 3: De mol zal zeker als 1 van de eersten naar boven willen, meeste kans op verwarring zaaien etcetera. Degenen die geld gepakt hebben sluit ik sowieso uit als mol.


Alleen had Anna als enige zelf invloed. De anderen moesten afwachten of ze gekozen werden. Als je als mol als een van de laatste werd gekozen kon het niet anders dan dat je geld ging pakken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #508 Gepost op: 9-01-2011, 18:48:50 »
Alleen had Anna als enige zelf invloed. De anderen moesten afwachten of ze gekozen werden. Als je als mol als een van de laatste werd gekozen kon het niet anders dan dat je geld ging pakken...
Maar dan kun je met een smoesje nog 500 of 1000 euro pakken, maar 3000 is heel erg veel hoor...
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #509 Gepost op: 9-01-2011, 18:54:36 »
Maar dat het de stem is van Inge Iepenburg, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken!!!  8) Maar wat het precies inhoudt  ???

Dat is inderdaad inge Ipenburg die dat zegt, maar wat het wil zeggen weet ik niet. Ze geeft een soort extra informatie over miryanna, want die speelde in de film Liever Verliefd. Echter, de rol die ze daarin speelde heette Anna...
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #510 Gepost op: 9-01-2011, 21:21:35 »
'Naast jullie zelf, zat er één kandidaat in de bus.'
'Jullie zaten namelijk in de bus met de mol.'
Is dit wat letterlijk gezegd werd door PJ? Vond zelf de theorie dat de mol was gaan zitten in de bus namelijk wel mooi gevonden, dan is het niet zo dat hij/zij ook fysiek aanwezig was.
Maar die 2e zin zou dan natuurlijk niet kloppen...

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #511 Gepost op: 9-01-2011, 22:51:09 »
Wat een heerlijke eerste aflevering! Letterlijk een knaller! :P

Voorlopig bven ik er nog niet uit wie de mol is. Verdenk momenteel verschillende kandaten nog :P



Hier een foto.
Volgens mij kun je hier wel Jan Kooijman inzien van achteren.
Ik vond het ook wel raar dat de geit bij iedereen tien tien heette en bij Jan niet
Verder had je de getallen 2x 3 en 11 dacht ik op de shirts. En hier ergens las ik als je 2 3'en spiegelt dat je een 8 kan vormen.
En zo kwam ik misschien op deze theorie uit:
3=Jan(3letters) en als je dan met de 3 te spiegelen een 8 hebt=Kooijman (8 letters) en dan de 11 die dan misschien verwijst naar Jan Kooijman de 11de mol? ;)
Verder hield hij zich ook erg afzijdig in de eerste aflevering vond ik.. Hij noemde bij de vuurwerkopdracht de kleuren en volgens mij zou het wel kunnen dat hij de kleuren juist kon noemen omdat hij toch wist dat de opdracht meer dan waarschijnlijk ging mislukken...

Maar ik vond ook wel 2 uitspraken van Anna verdacht, nl:
- Als ze op de bus komt en ze stelt zich voor zegt ze iets van "Ik neem wel graag de leiding. Enfin ik krijg ze soms, en dan neem ik ze wel aan" ofzoiets.
Zou het misschien kunnen: Ze krijgt de leiding, ze is de mol? ;)
- En ook de uitspraak toen ze op het voetbalveld kwam vond ik een beetje raar. Ze zei iets van: "Het was als een soort van gladiatoren. Gladiator-> de mol?

Verder las ik hiet ook nog veel theorieën over Horace. Verdenk hem momenteel nog niet, maar hou hem wel in mijn achterhoofd.
Ook Art las ik veel, is ook nog een mogelijkheid.

Enfin, ik ga nog eens goed nadenken wat ik voor m'n pool ga doen en hoop dat we mss in afl. 2 iets wijzer worden:-)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2011, 22:56:15 door Bubbles »
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #512 Gepost op: 9-01-2011, 23:27:58 »
Het is volgens mij al gepost maar nog niet in deze context.
TinTin aka Kuifje
Uitspraken van Anna: Professor Barabas & Gladiatoren

Dit alles samen brengt ons tot : http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_geheim_der_gladiatoren
Een verhaal over Suske&Wiske (Prof Barabas) gepubliceerd in een Kuifje stripboek...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #513 Gepost op: 9-01-2011, 23:37:11 »
Het is volgens mij al gepost maar nog niet in deze context.
TinTin aka Kuifje
Uitspraken van Anna: Professor Barabas & Gladiatoren

Dit alles samen brengt ons tot : http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_geheim_der_gladiatoren
Een verhaal over Suske&Wiske (Prof Barabas) gepubliceerd in een Kuifje stripboek...

Kuifje weekblad. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuifje_(weekblad)

(Ik voel me oud.)

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 1
« Reactie #514 Gepost op: 9-01-2011, 23:52:27 »
Ik heb een aardig theorietje in gedachten, maar deze kan ik helaas pas bekend maken nadat ik 15 minuten en 4 seconden heb gezien van de aflevering op 3-3-2011  ;D

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 1
« Reactie #515 Gepost op: 10-01-2011, 00:59:22 »
Uit het Moldagboek: Net als bij de laatste opdracht, want daar zijn duizenden euro's blijven liggen. Al met al kan ik handenwrijvend terugzien op een geslaagde vuurdoop in Wie is de Mol 2011. Nu maar hopen dat ik die lijn door kan trekken.



Dit neigt toch wel heel sterk naar Soundos. Geen euro pakken in de laatste opdracht. En wie zit er handenwrijvend in beeld op 48:56? Juist, Soundos!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #516 Gepost op: 10-01-2011, 07:58:34 »
Ik heb een aardig theorietje in gedachten, maar deze kan ik helaas pas bekend maken nadat ik 15 minuten en 4 seconden heb gezien van de aflevering op 3-3-2011  ;D

Of 4 minuten en 15 seconden. Lijkt me een heel goed theorietje om te toetsen.
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Crullie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #517 Gepost op: 10-01-2011, 13:48:45 »
Wat een heerlijke eerste aflevering! Letterlijk een knaller! :P


Voorlopig bven ik er nog niet uit wie de mol is. Verdenk momenteel verschillende kandaten nog :P
Volgens mij kun je hier wel Jan Kooijman inzien van achteren.

Verder had je de getallen 2x 3 en 11 dacht ik op de shirts. En hier ergens las ik als je 2 3'en spiegelt dat je een 8 kan vormen.



-




In die foto van jou zit volgens mij voor de man met de pet... Jody Bernal...

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #518 Gepost op: 10-01-2011, 15:00:02 »
Even nog over de opdracht met de mandjes.

Pepijn zegt dat er iets in het laatste mandje zit. Mollenactie, maar wel een beetje opzichtig. Soundos: ook erg opzichtig. Wat ik veel verdachter vind:

De mannen die na Pepijn de wandeling maken (Jan, Art en Patrick) zeggen geen van allen dat Pepijn onzin uitkraamt. Niemand die zegt dat de mand wel leeg is. De mol volgt vaak andere mollenacties...

Als één van die drie mannen de mol is dan is het erg slim... door te zwijgen over het laatste mandje gaat Soundos er vanuit dat er iets in zit.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #519 Gepost op: 10-01-2011, 15:18:53 »
Even nog over de opdracht met de mandjes.

Pepijn zegt dat er iets in het laatste mandje zit. Mollenactie, maar wel een beetje opzichtig. Soundos: ook erg opzichtig. Wat ik veel verdachter vind:

De mannen die na Pepijn de wandeling maken (Jan, Art en Patrick) zeggen geen van allen dat Pepijn onzin uitkraamt. Niemand die zegt dat de mand wel leeg is. De mol volgt vaak andere mollenacties...

Als één van die drie mannen de mol is dan is het erg slim... door te zwijgen over het laatste mandje gaat Soundos er vanuit dat er iets in zit.

Ik sluit me het liefst bij de laatste opmerking aan.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)