Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166953 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 1 - opdracht 3
« Reactie #100 Gepost op: 7-01-2011, 00:04:45 »
Citaat
Soundos speelde dit dom, ze had immers het geld voor het grijpen.
Maar doordat ze 3000 euro voor de pot pakten zijn Karin en Hannah * nu toch wel al mol-af lijkt me. Gezien eerdere edities is het vrij ondenkbaar dat de mol zo'n groot bedrag binnenhaalt. Daarmee was het niet-pakken van de 3000 de enige optie van Soundos.


* was dat nou Hannah of Miryam, van die 2e 3000 euro, ik wist t even niet meer

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1 - opdracht 2
« Reactie #101 Gepost op: 7-01-2011, 00:04:58 »
Ik heb me voorgenomen alleen nog te letten op acties die juist niet van een mol zijn, sabotageacties kunnen nl van iedereen komen. In dat kader:ik vond t meteen ook een goed systeem, en vooral helder uitgelegd. Dat doe je ofwel als je even iets te fanatiek bent, ofwel je als mol weet dat t juist niet gaat lukken.
Mijn vraag is daarom aan jou: waarom lukte dit dan uiteindelijk juist niet ?
doordat het met vuurwerk gedaan wordt, iedereen schiet tegelijk allemaal vuurwerk de lucht in en de ontvangers zien van allemaal kanten vuurwerk, dan mis je al snel bepaalde kleuren en heb je al snel verkeerde letters
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - opdracht 3
« Reactie #102 Gepost op: 7-01-2011, 00:05:56 »
Dat was Miryanna!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #103 Gepost op: 7-01-2011, 00:06:15 »
Of ze hebben toch een korte briefing gekregen, zonder dat er te veel gezegd werd. Bijvoorbeeld iets van: "niet boven die pijpen hier hangen en er kan misschien wat geluid af komen." Lijkt me op zich wel handig.
Daar zit wat in maar ze staan er wel zeker 5 meter vanaf. Denk eerder dat Soundos uit eigen oogpunt haar vingers in de oren stak om niet al te hard te schrikken van iets waarvan ze niet wist wat er komen ging.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - opdracht 3
« Reactie #104 Gepost op: 7-01-2011, 00:06:17 »
Myrianne ::jaja::

er zijn wel meer mollen die veel geld hebben verzameld.
Maar die gingen later in veiling in.....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Aflevering 1
« Reactie #105 Gepost op: 7-01-2011, 00:07:22 »
Wat een prachtige eerste aflevering weer! ::bravo::

Ik blijf op Art of Anna  ::love:: ::vergroot::
2024: wie is de Mol?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - opdracht 3
« Reactie #106 Gepost op: 7-01-2011, 00:10:06 »
Myrianne ::jaja::

er zijn wel meer mollen die veel geld hebben verzameld.
Maar die gingen later in veiling in.....
Dat klopt, maar Miryanna moet de komende afleveringen dan niet te veel geld meer gaan binnenhalen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 3
« Reactie #107 Gepost op: 7-01-2011, 00:10:48 »
Nu ik er later over nadenk is de actie van Anna een perfecte molactie.
Ze kon als eerste het beste kaartje pakken, en dus een vrijstelling uit het spel halen... Daarna Hanna de andere vrijstelling met medekandidataat laten pakken en zorgen zat ze zelf die 2e kandidaat zou worden... Op die manier speelt ze zomaar 2 vrijstellingen weg als ze zelf de mol is... Ze kon immers niet weg omdat ze de mol is.. Ze speelt dan als t ware 2 extra mensen weg
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #108 Gepost op: 7-01-2011, 00:17:49 »
Is er iemand die net als ik een Inge Iepenburgje heeft gezien? Let op de rechterhand van Art bij het shot van de groep, zowel aan het begin, als aan het einde van de aflevering. Met name het shot op het einde is geen natuurlijke houding.

Klopt, viel me ook op, zeker in combinatie met verschillende bronnen die benadrukken dat die gebarentaalhint nu echt niet meer kan omdat 'ie te duidelijk zou zijn!

Nu ben ik je even kwijt? Elfde kandidaat? Of bedoel je de geit?
Nee, toen er werd gezegd: 'er zat nóg een kandidaat in de bus' dachten wij heel even dat er een elfde kandidaat zou zijn ivm de elfde serie en de elf afleveringen. Maar dat bleek dus al heel gauw de mol te zijn.
Tell me what your telescope says

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1
« Reactie #109 Gepost op: 7-01-2011, 00:19:17 »
Klopt, viel me ook op, zeker in combinatie met verschillende bronnen die benadrukken dat die gebarentaalhint nu echt niet meer kan omdat 'ie te duidelijk zou zijn!
Nee, toen er werd gezegd: 'er zat nóg een kandidaat in de bus' dachten wij heel even dat er een elfde kandidaat zou zijn ivm de elfde serie en de elf afleveringen. Maar dat bleek dus al heel gauw de mol te zijn.
En toen dacht ik echt even, het zal toch niet..... Jody Bernal.... ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #110 Gepost op: 7-01-2011, 00:20:21 »
En toen dacht ik echt even, het zal toch niet..... Jody Bernal.... ::rofl::

Ik was er even bang voor.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #111 Gepost op: 7-01-2011, 00:20:37 »
"De natuurlijke leider heeft zich nog niet geopenbaard onder de kersverse kandidaten"?
Uitspraak van PJ gaat denk ik over de mol.. Vind m verdacht

Patrick en Horace namen duidelijk het voortouw tijdens de tweede opdracht..

De natuurlijke leider heeft zich nog niet geopenbaard onder de kersverse kandidaten.
De verwarring was groot bij het bedenken van een communicatiesysteem voor het vuurwerk.
De ideeen van Patrick, Anna en Horace vlogen over tafel en het leidde allemaal tot niets.
Tien kandidaten, net geland(t) en nog niet heel erg bedreven in de jacht op mol.


En dat van Anna leidde tot niets...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 3
« Reactie #112 Gepost op: 7-01-2011, 00:24:08 »
Het is niet zeker dat Hanna haar 2e vrijstelling aan Anna zal geven! Dat hebben ze niet in beeld samen besproken.

Verder hadden we een discussie over de acties van Pepijn: is hij nu een kandidaat, omdat hij door zelf een vrijstelling te pakken en daarna anderen naar het lege laatste mandje te sturen, zijn tegenspelers benadeelt en zichzelf extra verdacht maakt? En dat hij iedereen gezellig een rondje laat blijven door ze allemaal vrij te stellen?
Of is het, zoals Heinz zei, raar dat hij na die mandjesactie dan alsnog iedereen een vrijstelling gunt, en heeft hij de kandidaten alleen maar naar dat laatste mandje laten lopen omdat hij niet wilde dat er geld in de pot kwam? Dan is hij dus de mol. Moeilijk!!!
Tell me what your telescope says

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 3
« Reactie #113 Gepost op: 7-01-2011, 00:26:54 »
Moeilijk idd... We weten natuurlijk niet precies wat er allemaal is besproken maar ik denk dat Anna echt wel aan Hanna heeft gevraagd of ze haar dan mee neemt die aflevering.. Aangezien ze op de tv er zo duidelijk van overtuigd ois dat Hanna haar wel mee neemt
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2
« Reactie #114 Gepost op: 7-01-2011, 00:29:47 »
Ik denk dat de mol bij de ontvangers heeft gezeten, omdat het dáár misging. Karin streep ik af, want die pakte geld bij de derde opdracht. Over Patrick twijfel ik, want die bedacht het systeem (in principe goed) en hij zorgde bij de derde opdracht dat er na hem geld zou worden gepakt. Blijven dus over Jan en Hanna. Ik ga er nog eens goed naar kijken dit weekend!
Tell me what your telescope says

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 3
« Reactie #115 Gepost op: 7-01-2011, 00:32:30 »
Er is zoveel te zeggen over elke actie, hier kun je nauwelijks een mol uithalen. Nog niet iig. Later in het seizoen misschien wat meer?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #116 Gepost op: 7-01-2011, 00:35:31 »
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel voor Pepijn is om naast zijn vrijstelling alle kandidaten in de race te houden. Ik zie alleen maar nadelen? Dit is toch vaker gebeurd in oudere series? Hoe zat de situatie toen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1 - opdracht 1
« Reactie #117 Gepost op: 7-01-2011, 00:47:01 »
Kan iemand me uitleggen hoe het zit met TinTin, Tien Tien, Geit, Art, Kuifje en de bus?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1 - opdracht 2
« Reactie #118 Gepost op: 7-01-2011, 00:47:48 »
Snapt iemand hoe hun code werkte? Uitleg?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #119 Gepost op: 7-01-2011, 00:50:24 »
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel voor Pepijn is om naast zijn vrijstelling alle kandidaten in de race te houden. Ik zie alleen maar nadelen? Dit is toch vaker gebeurd in oudere series? Hoe zat de situatie toen?

Ik denk dat het nogal een dilemma is. Als je niet de mol bent, verraad je jezelf misschien als je iemand naar huis stuurt. Blijkbaar zijn de kandidaten écht je concurrenten. Bovendien maak je jezelf niet geliefd in de groep. Dat kan zich later tegen je keren. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat de mol deze vrijstelling pakt. Je wordt al meteen veel te veel in het spotlicht gezet. Voor mij is Pepijn mol-af, of hij nu wel of niet iemand naar huis had gestuurd.