Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 167030 keer)

Offline perdokkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #280 Gepost op: 7-01-2011, 20:35:54 »
Hallo allemaal,

Ook mijn eerste post hier onder deze naam. Vroeger wel eens hier geweest. Nu van het wieisdemol.nl forum afgestapt vanwege toenemende irritaties over de soms erg onwetende posten daar. Ik moet zeggen dat dit forum een stuk beter is.

Nu de eerste aflevering:

Wat mij betreft een top aflevering maar waar volgens mij nog niet super veel uit te halen is. Wat mij de laatste seizoen erg stoort is dat elke kandidaat teveel bezig is met zelf mollen of om elkaar aan te spreken over het mol zijn. Voor mijn gevoel was dit in eerdere seizoenen niet zo.

Wat mij ook opvalt dat ik al in 4 afzonderlijke berichten elke keer de muziek tijdens de uitzending tegenkom. Elke keer betreft dit filmmuziek. De volgende titels heb ik al gelezen: "Dead Silence", "Inception", "21 grams" en een liedje van Steely Dan - Do it Again wat door een andere band is gecoverd. Deze cover is gebruikt in "Me, myself & Irene". Ik weet niet of we hier wat mee moeten maar het viel me gewoon op. Of deze muziek ook daadwerkelijk bij de genoemde films hoort weet ik niet. Ik heb het alleen op 4 afzonderlijke plekken gelezen.

Opdracht 1:
Wat mij opviel tijdens deze opdracht was de jongen die voorin de bus stond elke keer. Wat er op zijn shirt staat heb ik nog niet kunnen ontcijferen. Ook de man met het petje die telkens weg duikt valt natuurlijk op. Verder denk ik dat er wel iets is met de geit en "Tien Tien" maar wat dit inhoudt heb ik nog geen flauw idee van. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de mol daadwerkelijk zelf in de bus heeft gezeten. Een te groot risico voor een 1e aflevering denk ik. De slotaflevering zal dit moeten uitwijzen. Ik denk dat ze gekozen hebben voor een meer subtielere hint. Een voorwerp, tekst of cijfer wat wijst naar een andere kandidaat en dus de mol (ik denk via of de geit of via de cijfers op de shirts...)

Opdracht 2:
Deze opdracht was gedoemd te mislukken dus echte mol-acties heb ik hier niet kunnen onderscheiden. Ik denk dus niet dat we de mol hier in actie hebben gezien.

Opdracht 3:
Leuke opdracht. Miryanna en Karin brengen elk € 3000 in de pot. Mochten zij in de komende 2 a 3 afleveringen nog meer geld in de pot brengen vallen ze af als Mol voor mij. Tenzij er in aflevering 5 nog weer veiling o.i.d. komt uiteraard. Voor de rest weinig opvallende zaken. Alleen Peppijn liegt over de inhoud van het laatste mandje. Vreemd genoeg hoor je hier niks over terug.

Algemeen:
-Het bord met het pistool (gun) met de streep erdoor (weg) --> Gunneweg
-Het woord Art dat een paar keer is de lezen in de aflevering. Museo de Arte (op 42:44) en Marte (op 42:54)
-Het rare shot op 42:35 (versneld beeld)
-Tijdens het voorstellen van Miryanna zegt ze dat we haar kunnen kennen van "Julia's Tango". Ze laten echter beelden zien van "Liever Verliefd". Wat ook nog wordt gezegd door iemand (niet door Miryanna volgens mij).
-Art heeft het al over de blind-date met de mol terwijl hier in beeld niks over wordt gezegd. Voorkennis? Of gaat hij er van uit dat de blind-date er gaat komen omdat dit de vorige jaren ook zo was? Een verspreking zal het niet zijn want deze zullen naar mijn mening nooit in beeld komen...

Er zitten de laatste jaren ook zoveel mogelijk uitlegbare hints in naar de Mol die in de laatste aflevering worden uitgelegd dat zeker 2 a 3 kandidaten (nu dus het bord met het pistool en Marte etc) op basis van deze beelden de mol zouden kunnen zijn. Wat is dit jaar de hoofdhint?? (ketting, vingers op foto etc etc)

Voorlopig geloof ik (nog) niet in herhaling van hints als vingers die raar geplaatst zijn op foto's op teksten op t-shirts etc. Voorlopig beschouw ik dit als opzettelijkheden van de kandidaten.

Veel plezier allemaal nog!
« Laatst bewerkt op: 7-01-2011, 21:46:06 door perdokkie »

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #281 Gepost op: 7-01-2011, 20:43:27 »
Is het jullie ook opgevallen dat er iets raars aan de hand is bij het voorstellen van Miryanna? Als je de aflevering bekijkt via internet en spoelt naar 30:20 dan gaat Miryanna zich voorstellen. Op een gegeven moment zegt ze: 'U kunt mij kennen van de serie Julia's Tango'. Daarna wordt er gezegd 'en Liever Verliefd'. Dit laatste stukje wordt volgens mij niet door Miryanna zelf gezegd. Op andere forums zijn er mensen die denken dat het gezegd wordt door Inge Ipenburg, dus mol van 2007.
Als je het zo terug luistert is het inderdaad precies de stem van Inge, maar ik denk dat die twee stemmen gewoon heel erg op elkaar lijken.
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1
« Reactie #282 Gepost op: 7-01-2011, 20:44:55 »
Als je het zo terug luistert is het inderdaad precies de stem van Inge, maar ik denk dat die twee stemmen gewoon heel erg op elkaar lijken.
dat denk ik dus ook
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #283 Gepost op: 7-01-2011, 20:51:25 »
HUH idd. Jemig. Dat klinkt idd als Inge. En het wordt ook heel snel gezegd zovan 'jullie moeten denken dat dit Miryanna is'. Hmmm.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #284 Gepost op: 7-01-2011, 20:53:19 »
kan iemand mij vertellen waar dat verbodsbord met pistool precies te zien is?
 ???
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #285 Gepost op: 7-01-2011, 20:54:19 »
zie topic  "groepsfoto"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline perdokkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #286 Gepost op: 7-01-2011, 20:58:12 »
kan iemand mij vertellen waar dat verbodsbord met pistool precies te zien is?
 ???
Bij de eerste groepsfoto op 16:34

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #287 Gepost op: 7-01-2011, 21:00:04 »
tnx
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #288 Gepost op: 7-01-2011, 21:10:23 »
Gunweg is inderdaad grappig gevonden, maar ik denk niet dat het dat betekent.

Ik denk eerder aan een redactioneel grapje. Gun is Engels, en Weg is Nederlands, dus ik denk niet dat ze in een Spaanstalig land een Engels-Nederlandstalig (of althans als zodanig uit te leggen) verkeersbord in gebruik hebben.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #289 Gepost op: 7-01-2011, 21:16:15 »
En dan heb je ook nog de bus met Arce. Wat spaans is voor esdoorn en een beetje op Art lijkt :P

Tijd voor een interessant weetje betreffende Miryanna! (van Wiki geplukt):

Miryanna van Reeden (Rotterdam, 25 augustus 1967) is een Nederlandse actrice. In 1990 studeerde ze af aan de Toneelschool in Amsterdam waarna ze de eerste jaren in diverse theaterrollen speelde. Ze spreekt ook regelmatig tv- en radioreclamespotjes in. Ze gebruikte in het verleden ook de naam Miryanna Boom.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #290 Gepost op: 7-01-2011, 21:18:35 »
Ja het kan ook een 3 zijn. Dan wordt het 33. Is ook vast wat mee te vinden  ::tandpastasmiley::

Ja hoor. 3 en 3 kun je gespiegeld tegen elkaar plakken. Heb je weer een 8  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #291 Gepost op: 7-01-2011, 21:34:33 »
Ja hoor. 3 en 3 kun je gespiegeld tegen elkaar plakken. Heb je weer een 8  ::vergroot::

Maar dan kom je weer een 3 tekort.

Nu begint het hier wel al te veel op het Rummikubfanforum te lijken. ::)

Re: Aflevering 1
« Reactie #292 Gepost op: 7-01-2011, 21:37:50 »
Ik vond vooral de introductie van Miryanna erg opvallend. Ze vertelt dat ze in Julia's Tango speelde, net zoals de Mol van vorig seizoen. Ook vertelt ze dat ze speelde in de film Liever Verliefd, waar ze de rol speelt van Anna. In het stukje film dat ze laten zien tijdens de aflevering, wordt ook tweemaal de naam Anna genoemd.

Wat mij betreft een hint richting mevrouw Drijver...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #293 Gepost op: 7-01-2011, 21:41:31 »
Citaat Theoreticus: Op 10:13 zijn 4 mannen op de rug te zien (vanuit het oogpunt van de mol?). Op hun kleding staat respectievelijk: 11, zwart, 8 en 3.

11 = de 11e mol/mol 2011
Zwart = de Mol
8 = De 8e letter van het alfabet de H
3 = De 3e letter van het alfabet de C

De 11e mol/mol 2011 is Horace Cohen?
"

Sja Theoreticus, dat is ook een goeie!
Of toch de geboortedatum van Anna Drijver? 011083

In ieder geval heb ik me scheel zitten turen naar het voorlaatste (rode) cijfer.
Ik denk inderdaad dat dit een 8 is.
Bovenste bolle gedeelte is compleet gesloten.
Duidelijk te zien op 10.02 en 10.16 (als HC in de bus is bedenk ik me nu).
Onderste gedeelte lijkt niet gesloten te zijn.

De mol in de bus is niet de man met blond haar (of pruik zoals ook gedacht wordt) maar
de mol wordt weergegeven middels deze cijfers op de shirts.
99% Zeker (of 99% tunnelvisie :D)!
« Laatst bewerkt op: 7-01-2011, 21:44:07 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #294 Gepost op: 7-01-2011, 21:49:07 »
Toch nog even beginnen over het nieuwe uiterlijk van het programma: vind het toch wel jammer dat het normale testmuziekje er niet bij is en de executie is ook minder spannend met het gebruikelijke geluid..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 1
« Reactie #295 Gepost op: 7-01-2011, 21:50:14 »
Het veel me op dat, als Miryanna de bus in tuurt, de persoon met de blonde haren en beige pet meteen naar beneden kijkt. Dit vind ik echt iets wat de mol zou doen om zijn of haar gezicht te verbergen.

Ik neem aan dat als de echte mol de bus in gaat om de opdracht te doen, een productielid de pruik en pet op zet, zodat ook met de mol een shot van de mysterieuze pruik-pet-persoon gemaakt kan worden.

Echter vind ik dat naar beneden kijken echt typisch voor iemand die zijn gezicht wil verbergen. Bij de echte mol zou de angst om meteen gezien te worden groter zijn dan bij een 'willekeurig' productielid wat even de pruik en pet op zet.

Edit; en ik weet ook haast zeker dat er Inception muziek te horen is als ze het stadium binnen komen. Inception gaat over dromen. Art zegt daarna dat hij, zoals elke jongen, droomde over voetballer worden. Hint?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #296 Gepost op: 7-01-2011, 21:51:09 »
Citaat Theoreticus: Op 10:13 zijn 4 mannen op de rug te zien (vanuit het oogpunt van de mol?). Op hun kleding staat respectievelijk: 11, zwart, 8 en 3.

11 = de 11e mol/mol 2011
Zwart = de Mol
8 = De 8e letter van het alfabet de H
3 = De 3e letter van het alfabet de C

De 11e mol/mol 2011 is Horace Cohen?
"

Sja Theoreticus, dat is ook een goeie!
Of toch de geboortedatum van Anna Drijver? 011083

In ieder geval heb ik me scheel zitten turen naar het voorlaatste (rode) cijfer.
Ik denk inderdaad dat dit een 8 is.
Bovenste bolle gedeelte is compleet gesloten.
Duidelijk te zien op 10.02 en 10.16 (als HC in de bus is bedenk ik me nu).
Onderste gedeelte lijkt niet gesloten te zijn.

De mol in de bus is niet de man met blond haar (of pruik zoals ook gedacht wordt) maar
de mol wordt weergegeven middels deze cijfers op de shirts.
99% Zeker (of 99% tunnelvisie :D)!

Dan zal ik je illusie weer ontkrachten want het is gewoon een 3! Ook al eerder in dit topic te lezen!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #297 Gepost op: 7-01-2011, 21:51:58 »
Tijd voor een interessant weetje betreffende Miryanna! (van Wiki geplukt):

Miryanna van Reeden (Rotterdam, 25 augustus 1967) is een Nederlandse actrice. In 1990 studeerde ze af aan de Toneelschool in Amsterdam waarna ze de eerste jaren in diverse theaterrollen speelde. Ze spreekt ook regelmatig tv- en radioreclamespotjes in. Ze gebruikte in het verleden ook de naam Miryanna Boom.
Dus jij denkt dat de WIDM crew die bus heeft gekocht omdat er op de voorkant arce staat! =D
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #298 Gepost op: 7-01-2011, 21:52:31 »
I.v.m. theorettes t.a.v. Christus:

Anna Drijver
AD
Ad Domini:
Het systeem voor jaartelling met als beginpunt de geboorte van Christus

Oftewel:

"Ten eerste"
(radiofragment)
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #299 Gepost op: 7-01-2011, 21:54:07 »
Dus jij denkt dat de WIDM crew die bus heeft gekocht omdat er op de voorkant arce staat! =D

Welnee. Maar om diezelfde reden kan het toch ook niet op Art slaan. M.i.