Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166935 keer)

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #440 Gepost op: 8-01-2011, 23:55:05 »
Hoe gaat deze vers dan? Die zou namelijk goed aansluiten bij mijn visie (die ik hier bevestigd zie door Avagadro). Ik zit namelijk ook nógal op de Jezustheorie en al zijn hints wijzen inderdaad in de richting van Horace.. Had zelf die handen ook gezien en ben daarom verder gaan speuren rondom Horace. Mijn hints, helaas geen shots van, ben daar niet zo bedreven in.. =  woordgrapje.. ;-)

Boven de deur van de bus hangen twee stickers die verwijzen naar Jezus Christus:

Op 04:11 goed zichtbaar (als Art de bus instapt)
#1 "Jesucristo murio por 11"
Wat zoiets zou betekenen als "Jezus Christus stierf voor 11"?

Op 04:55 (en later ook nog een paar keer):
#2 "Jesucristo verdad eterna"
Wat zich volgens mij laat vertalen naar "Jezus Christus de eeuwige waarheid"

Om vervolgens Horace binnen te zien komen wandelen met een beeltenis van De Verlosser (El Salvador) op z'n shirt. Tel daarbij op wat eerder werd aangehaald: die handen die 2x10 uitbeelden op exact 10:00 minuten. En de rest van Avagadro..

Veel in de richting van Horace dus imo!

Dan nog wat mensen,

De bus zit vol met dieren. Kan ook wijzen op de ark, die zat ook vol met dubbele dieren..
Of heb ik nu al een tunnelvisie?
Maar omdat alles in de richting van Jezus leidt...

Op een rij:

bus met dieren = ark

Zie het volgende:
De rugnummers 3 (2x naast elkaar) vormen 33. Dit getal staat in de numerologie o.a. voor het getal met de moeilijkste taak en het martelaarschap (zoals een mol). Het getal 33 wordt ook geassocieerd met Jezus Christus, zowel in moeilijke taak, als in onvoorwaardelijke liefde en geestelijke macht.(Op het volgende T-shirt van Horace staat love, peace, doves!) Jezus is gestorven op 33 jarige leeftijd.

Bovendien zijn de getallen 11, 22 en 33 in de numerologie meestergetallen. Die verdubbeling zie ik ook in de aanwijzingen terug: geit heet tien, tien. Rugnummers 3 en 3, ook op het hek bij het stadion 3 en 3. Jezus op het shirt en Jezus op de spiegel samen in beeld...

Dan nog het antwoord Amerika:  Horace heeft tevens de Amerikaanse nationaliteit.

Antwoord: El Salvadoriaans: De verlosser, J.C.

Mogelijk nog een aanwijzing: In de bus boven de ingang zijn nog eens twee stickers te onderscheiden met de tekst Jesu Cristo.

Horace draagt een T-shirt met Jezus er op. Als hij in de bus stapt zie je (9.47 min.) dat er ook een plaatje van Jezus op de spiegel is geplakt. Beide beelden zijn dan even heel mooi naast elkaar in de spiegel in beeld gebracht. Horace heet voluit: Horace Joshua Cohen. JC staat voor Jezus Christus. Of zelfs HJC Here Jezus Christus. Jezus was Joods, Horace ook.

!!!!!!!!!!!!!!!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 1
« Reactie #441 Gepost op: 9-01-2011, 00:16:39 »
Op 04:11 goed zichtbaar (als Art de bus instapt)
#1 "Jesucristo murio por 11"
Wat zoiets zou betekenen als "Jezus Christus stierf voor 11"?

Dit is vast al eerder tegen geworpen, zo niet hier dan in een ander topic, maar ben ik scheel of staat er slechts 'Jesucristo murio por ti'? Ennn 'Jezus Christus stierf voor jou/u' lijkt me een vrij logische zin nietwaar?

Je kunt ook spoken zien - als je er maar naar zoekt  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1
« Reactie #442 Gepost op: 9-01-2011, 00:21:17 »
Als je al die voorgaande posts leest zou je bijna denken dat Jezus de mol is
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 1
« Reactie #443 Gepost op: 9-01-2011, 00:51:56 »
Dat is hij ook - wist je niet dat het het Einde der Tijden is?

Hij wil alleen eerst nog even een lekker potje Wie is de Mol spelen. En terecht.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #444 Gepost op: 9-01-2011, 03:47:27 »
Wordt het niet tijd voor een topic mbt tot Jezus Christus?
Zoveel verschillende theorettes (AD -ten eerste-, HJC, 33, plaatjes/afbeeldingen/spiegel/shirt HC)
Pepijn zit (45.27) vol in beeld voor een schilderij met de afbeelding van Christus. "Heeft vrijstelling" aldus PJ (is verlost?).
Ok, 83% is katholiek in E.S., maar toch, het wordt veel benoemd...


Omnia vincit amor

Offline de vannellies

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #445 Gepost op: 9-01-2011, 09:06:12 »
Laten we niet vergeten de de mol een avro programma is... >:D

Als het daadwerkelijk zo is dat alle kandidaten samen met de mol in de bus gezeten hebben, moeten we de mol toch zoeken onder degenen die niet zijn ingestapt. En wie van de kandidaten is niet in de bus gestapt?? Kooiman en Soundos.. Of ligt dat té voor de hand??

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #446 Gepost op: 9-01-2011, 09:29:48 »
Nouja ik denk nog altijd als er een Jezus theorie is dat het feit dat de mol in de bus zat ook metaforisch opgevat kan worden. Jezus is overal, de mol is dan ook overal...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline jeroenmarillion

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #447 Gepost op: 9-01-2011, 09:44:49 »
Ik hoor rond 30:20 duidelijk inge iepenburg liever verliefd zeggen dat vind ik een behoorlijkhe hint kan ook afleiding zijn maarja

Offline de vannellies

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #448 Gepost op: 9-01-2011, 09:48:13 »
gaat te ver

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #449 Gepost op: 9-01-2011, 10:49:17 »
Horace heet voluit: Horace Joshua Cohen. JC staat voor Jezus Christus. Of zelfs HJC Here Jezus Christus. Jezus was Joods, Horace ook.

!!!!!!!!!!!!!!!
Dus de ouders van Horace wisten dat hij ooit in de mol mee ging doen en dachten, kom laten we hem Horace Joshua Cohen noemen want dat komt goed uit met de Jezus-theorie  ;)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1
« Reactie #450 Gepost op: 9-01-2011, 11:04:04 »
Dus de ouders van Horace wisten dat hij ooit in de mol mee ging doen en dachten, kom laten we hem Horace Joshua Cohen noemen want dat komt goed uit met de Jezus-theorie  ;)
Tuurlijk niet. Maar als hij eenmaal als mol is gekozen, dan is het zonde voor de makers om zijn naam niet te benutten. Ook bij De Mol 3 in België hebben ze dat gedaan. Marc's naam verwees naar het evangelie van Marcus en ze begonnen op het San Marcoplein. Bij De Mol Junior betekende de naam van de Mol "betrouwbaar". Niemand die het vantevoren wist, maar het komt wel mooi uit.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1
« Reactie #451 Gepost op: 9-01-2011, 11:07:17 »
make-up remover. binnen 5 minuten heb je alles er af. en je doet natuurlijk ook geen dikke plak laag. het gaat om poeder, niet om mascara
Bovendien gaat de kandidaat die in de bus is geweest terug naar een kamer (alleen). De Mol heeft alle tijd om de vermomming te verwijderen. Niemand weet hoeveel kandidaten voor of na hen zijn.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #452 Gepost op: 9-01-2011, 11:12:55 »


Anna is de Mol...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #453 Gepost op: 9-01-2011, 11:14:14 »
Lijkt wel een goeie photoshop...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #454 Gepost op: 9-01-2011, 11:16:58 »
Kijk de aflevering maar terug... Minuut 2.01 :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #455 Gepost op: 9-01-2011, 11:30:02 »
Een gelijkenis zie ik er niet echt in. ::)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Mollootje

  • Forumlid
  • Het spaanse woord voor molloot = tontopo
Re: Aflevering 1
« Reactie #456 Gepost op: 9-01-2011, 11:37:42 »
Je hebt wel heel veel fantasie nodig, wil je daar anna in zien!
Afl 1: Soundos, Anna, Horace       Afl 2: Anna, Art        Afl 3: Anna, Art

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: Aflevering 1
« Reactie #457 Gepost op: 9-01-2011, 11:53:20 »
Plus dat ze dan direct naast de mand met kippen zou zitten, veels te obvious.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 1
« Reactie #458 Gepost op: 9-01-2011, 12:02:13 »
Je hebt wel heel veel fantasie nodig, wil je daar anna in zien!

Pffff het is toch duidelijk dat dat een geschminkte double is. Dat bevestigd zonder twijfel dat diegene de mol moet zijn, waarom zouden ze anders een geschminkte double er in stoppen? Tevens is het jongetje in het lichtblauwe t-shirt gecast omdat hij vaag leek op een jeugdfoto van een van de kandidaten, maar dat is een valstrik en betekend juist dat die kandidaat het niet is.

Nee, kijk, de echte hint is die jongedame met de paardenstaart wiens gezicht net schuil gaat achter voorgenoemd jongetje. Wie heeft er nog meer een paardenstaart? Anne. Tevens heet de aflevering 'Kleur bekennen' en wat doet Anne bij haar introductie? Verven. Oftewel, kleuren [voor gevorderden].

Dat is toch logisch!?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Waterkraan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Soms is wat onmogelijk lijkt, alleen maar lastig.
Re: Aflevering 1
« Reactie #459 Gepost op: 9-01-2011, 12:06:09 »
Ja, het klinkt wel logisch, maar ik twijfel toch nog steeds. Eerst zien dan geloven, op naar Aflevering 2!
- Why won't you?