Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 82147 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #160 Gepost op: 16-01-2011, 22:39:02 »
Het was de bedoeling dat de kandidaten de juiste persoon bij het verhaal en de foto's vonden.
daarom is het niet gek dat bij het verhaaltje dat pepijn geschreven heeft foto's uit zijn woning te zien zijn. right?
Wel typisch want het was volgens Jan verboden om té persoonlijke dingen er in te verwerken. Pepijn is toch redelijk goed te herkennen op die foto...

Juist. En als er bij iedereen alleen maar foto's uit Pepijns woning waren gebruikt, dan had iedereen toch gezien dat de foto's bij hun eigen verhaaltje niet klopten.
Oké, van deze reactie snap ik niet zo veel! LOL
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mickeyd_Best

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #161 Gepost op: 16-01-2011, 22:48:21 »
Juist. En als er bij iedereen alleen maar foto's uit Pepijns woning waren gebruikt, dan had iedereen toch gezien dat de foto's bij hun eigen verhaaltje niet klopten.

Waarom schrok Pepijn (zoals hij zelf zei) dat er een foto van een mol (volgens hem) te zien was. Misschien had hij als mol alle foto's geleverd en zat er ineens een rare foto van een mol tussen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2
« Reactie #162 Gepost op: 16-01-2011, 22:50:06 »
Nee, alle foto's waren privé foto's van de deelnemers. Daar was een schilderij met een mol op bij de foto's van Karin
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #163 Gepost op: 16-01-2011, 22:59:16 »
Oké, van deze reactie snap ik niet zo veel! LOL
Nou, als het verhaal van bijvoorbeeld Anna wordt voorgelezen en dan zie je foto's voorbij komen die van Pepijn zijn, dan ziet Anna toch dat dat niet haar foto's bij haar verhaaltje zijn?
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #164 Gepost op: 16-01-2011, 23:03:11 »
Nou, als het verhaal van bijvoorbeeld Anna wordt voorgelezen en dan zie je foto's voorbij komen die van Pepijn zijn, dan ziet Anna toch dat dat niet haar foto's bij haar verhaaltje zijn?
Waar zegt ze dat? Zoiezo niet in die biecht tijdens de opdracht.


Btw is er iemand die dit shot iets voor 10.00 kan vastleggen in HD. Het lijkt alsof er een man in de schaduw staat op de beamer....

Toevoeging: Wat zegt Anna op 14.23.
Het was helemaal aangevroten door de ..?.. destijds
« Laatst bewerkt op: 16-01-2011, 23:08:56 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #165 Gepost op: 16-01-2011, 23:09:33 »
Waar zegt ze dat? Zoiezo niet in die biecht tijdens de opdracht.
Nee, daarom juist. Iemand suggereerde dat we misschien alleen maar foto's te zien kregen die met de mol e maken zouden hebben. En ik zeg dus dat als dat het geval was geweest, dat alle kandidaten dat dan hadden moeten opmerken. En dat is niet gebeurd, dus we hebben géén foto's geizen die alleen maar van de mol waren.
The British are not impressed.

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #166 Gepost op: 16-01-2011, 23:12:30 »
Waar zegt ze dat? Zoiezo niet in die biecht tijdens de opdracht.


Btw is er iemand die dit shot iets voor 10.00 kan vastleggen in HD. Het lijkt alsof er een man in de schaduw staat op de beamer....

Nee, dat gebeurt ook niet. Wat bedoelt wordt, is dat elke kandidaat foto's en een verhaaltje in heeft moeten leveren voor deze opdracht.

Stel nr. 1, 2 en 3 doen mee aan deze opdracht. Alle drie de personen moeten dit dan inleveren.

Persoon 1 leest het verhaaltje voor van persoon 3 en ook de foto's die persoon 3 inleverde worden dan afgespeeld.
Persoon 2 leest het verhaaltje voor van persoon 1 + foto's van persoon 1.
Persoon 3 heeft de foto's en het verhaaltje van persoon 2.

Maar stel dat persoon 1 de mol is, en dus bij alle verhaaltjes foto's van persoon 1 worden afgespeeld zal persoon 3 tijdens het voorgelezen verhaaltje van persoon 1 (waarin persoon 3 zijn eigen verhaal herkent ;) ) opvallen dat het niet de foto's zijn die hij/zij heeft ingeleverd.
In de foto's zit dus geen hint.. Althans, niet alles bij elkaar ;) Misschien zit er wel een hint in de foto's van de mol!! En misschien bedoelde Pepijn wel met het zien van een afbeelding van de mol op zijn eigen foto! :)
Want die foto's werden laten zien bij het verhaaltje van Pepijn, dus niet heel erg vreemd dat Pepijn daarop te zien was. De foto die eraan vast te plakken is, werd OOK bij het verhaal van Pepijn laten zien, dus hoogstwaarschijnlijk is t wel gewoon Pepijns appartement.

Duidelijk? :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #167 Gepost op: 16-01-2011, 23:17:05 »
Ja, mevrouw.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #168 Gepost op: 16-01-2011, 23:39:24 »
Heb even alle kaarten er bij gepakt. Misschien ziet iemand daar nog wat in? ::hypocriet::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #169 Gepost op: 16-01-2011, 23:45:00 »
Bovenaan zie je X XI V

In het Romeins is dat 24. Iemand die daar iets mee kan? ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #170 Gepost op: 16-01-2011, 23:48:35 »
Of als je het los ziet: 10 11 5
J K E: Jan Kooijman Est? Neeee...
The British are not impressed.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #171 Gepost op: 17-01-2011, 00:17:12 »
Er is iets raars met die groepsfoto's aan de hand.. de kandidaten staan bijna altijd hetzelfde, maar soms gespiegeld, en de foto bovenaan bij de WIDM site is weer net wat anders met Hanna aan de zijkant. Eigenlijk verwacht ik dat we hier uiteindelijk wel iets mee kunnen..
Andere jaren was het toch niet zo dat ze elke keer min of meer hetzelfde stonden?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #172 Gepost op: 17-01-2011, 09:39:59 »
Citaat
Toevoeging: Wat zegt Anna op 14.23.
Het was helemaal aangevroten door de ..?.. destijds

De tand des tijds.
Laten we jabberen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #173 Gepost op: 17-01-2011, 09:51:53 »
De tand des tijds.
Een uitdrukking waar ik nog nooit van gehoord had. Maar het is dus slijtage!  ::vergroot::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Xyzzal

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #174 Gepost op: 17-01-2011, 10:06:08 »
Kan Anna afgeschreven worden als mol, omdat zij in haar verhaaltje had staan dat ze een star wars fan is en ook bij die opdracht een star wars shirt aan had?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #175 Gepost op: 17-01-2011, 10:20:15 »
Kan Anna afgeschreven worden als mol, omdat zij in haar verhaaltje had staan dat ze een star wars fan is en ook bij die opdracht een star wars shirt aan had?
Of om de verdenkingen van haar af te halen want uiteindelijk zijn er in die opdracht meer als genoeg onduidelijk verhalen geweest en heeft de mol zoiezo alle verhaaltjes fout beantwoord. En is uiteindelijk niet de maximale opbrengst er uit gehaald...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Xyzzal

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #176 Gepost op: 17-01-2011, 10:38:21 »
Of om de verdenkingen van haar af te halen want uiteindelijk zijn er in die opdracht meer als genoeg onduidelijk verhalen geweest en heeft de mol zoiezo alle verhaaltjes fout beantwoord. En is uiteindelijk niet de maximale opbrengst er uit gehaald...
Maar dat weet de mol natuurlijk niet van te voren, en als mol zou ik er zoiezo voor zorgen dat mensen mijn verhaal niet raden, door het aantrekken van een star wars shirt maak ik de kans dan juist groter dat ze mijn verhaal goed raden dus dat er uiteindelijk ook geld wordt verdiend.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #177 Gepost op: 17-01-2011, 10:51:00 »
(Over achtergrond avro site "artic. jardin"):

Maar als die twee theorieën allebei instinkers zijn, hebben ze die tekst alleen maar daar geplaatst als afleiding?
3: Drijver (voor in je vijver), maar is al besproken.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2011, 11:03:30 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #178 Gepost op: 17-01-2011, 12:41:22 »
In het kader van de kleurentheorie ('kleur bekennen', felle T-shirts Art, terugblikken in zwartwit met één kleur uitgelicht) vond ik het opvallend dat Art in de biecht vlak voor de test zei: "dat geeft kleur aan de groep" (Ik zit op mijn werk dus kan nu niet de letterlijke zin terugluisteren).

Offline Jolly89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Iets is wat het lijkt... maar wat ~
Re: Aflevering 2
« Reactie #179 Gepost op: 17-01-2011, 14:50:35 »
Wel typisch want het was volgens Jan verboden om té persoonlijke dingen er in te verwerken. Pepijn is toch redelijk goed te herkennen op die foto...

Jan zei: We mochten geen specifieke personalia in de tekst verwerken.. personalia betekent dus namen ed. Verder heb ik niemand gehoord over het zelf inleveren van foto's, alleen over het schrijven van de tekst. Het is dus niet gezegt dat de kandidaten zelf de foto's hebben uitgezocht. Er wordt over de foto's alleen gezegt, dat het lastig is om op zowel de foto's als de tekst tegelijk te letten. Wat mij verder nog opviel in de eerste opdracht:
* Art zei over Patricks verhaal: "Patrick heeft het fenomiaal gedaan" (Als art de mol is, komt het hem goed uit dat patrick zo'n wazig verhaal had -fenomiaal voor Art dus- en dus gelijk de verdenking op Patrick schuiven.
* Horace zegt over zijn contactadvertentie: "Ik ben benieuwd hoeveel mensen mij hebben herkent" En dat in vergelijking met de moltweet: "Contactadvertenties: reageer jij zometeen op de mijne?"
* Art over zijn eigen contactadvertentie: "Ik moet niet te duidelijk doen, je weet niet wat er komt" Dus heeft hij bewust een 'wazig' verhaal geschreven?
* Anna nadat er 9 mensen op haar beschrijving reageerden: "Heb ik ff gemolt" Er hebben 9 kandidaten haar beschrijving goed geraden, de mol uiteraard niet lijkt me.. ze heeft dus -als mol- als enige niet op haar eigen beschrijving gestemt??

Opdracht twee:
Niet hele duidelijke aanwijzingen ofzo, het enige wat mij opviel ik dat Anna tijdens de slowmotion beelden van haar zonder geluid, haar lippen wel lijken te bewegen, waaruit ik dus concludeerd dat zij wel heeft gepraat toen haar beurt was. Blijft natuurlijk opvallend dat uiteraard bij het belangrijkste gedeelte radiostilte was. Waarop Jan metteen zegt: "Audio stuk" en Pepijn: "Molstreek" En Art na de tijd zegt: "Het komt wel heel goed uit dat het stil is voor een mol" En wat ook wel opvallend is, is dat we er na de opdracht niets meer over terughoren, een verklaring van Anna ofzo..

Opdracht drie:
Art zegt als ze in een rij moeten gaan staan om de antwoorden te geven: "Je weet niet of PieterJan links of rechts gaat beginnen, dus wat is dan een goede plek om te staan. De mol weet alles dus ook dat het belangrijk is om in de laatste helft te staan en wie staat achteraan? Jan" Waarom zegt hij 'laatste helf"t' Art staat namelijk ook als in de laatste helft. 5 rechts van hem en 4 links van hem. De mol weet dat het belangrijk is om in de laatste helft te staan. Daar komt nog bij dat Art heel erg opvallend om zich heen kijkt als de groep zich verplaatst om in een rij te gaan staan, net alsof hij aan het tellen is of hij wel goed staat.