I totally agree. Een mol zou zich nooit in persoonlijke conflicten mengen (net als nico en george dat niet hebben gedaan) Dat betekent dus dat rene, patricia en ferdi sowieso afvallen, naar mijn idee dan.. ![Wink ;)](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/wink.gif)
Ik ben het er niet mee eens dat de Mol steeds conflictsituaties ten allen prijze gaat vermijden.
Wat de Mol wel wil vermijden is dat er een sterke groepsleider komt die de touwtjes in handen neemt, zodat de Mol een speelbal wordt van deze nieuwe leider.
René noemt dit "initiatief nemen" van Patricia ook de aanleiding tot hun mini-crisis.
Integendeel. Neem nu Hugo, de Mol uit de vorige Vlaamse reeks, ik vond dat die meer vuurhaarden heeft aangewakkerd, meestal zelfs spontaan, dat hij op den duur wel een kleine pyromaan kleek te zijn.
![Grin ;D](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/grin.gif)
Maar daarna was hij ook steeds de eerste om als brandweerman de bluswerken te starten.
Bovendien leek het mini-brandje tussen René en Patricia vrij vlug geblust. Was dit ook de reden dat Angela ervoor koos om Patrica en René samen op pad te stuuren bij de lintjesopdracht ?
Het is dan iig uitstekend gelukt.
Ten bewijze: Na het bungeespringen had Patricia alweer problemen met Astrid en Chandrika, terwijl ze eigenlijk evenzeer weer in conflict had kunnen komen met René (en Ferdi).
Wat ik wel denk is dat de Mol nooit iemand zal "favoritiseren". Anders gezegd: Dikke maatjes zijn met één bepaalde kandi is uit den boze.
Vandaar ook dat Prince en John in de vorige reeks door mij reeds vroegtijdig af hadden gedaan als Mol.
Het maakte hen echter niet onsysmpathiek, integendeel.
Spijtig genoeg heb ik in de nieuwe reeks nog niet echt "vriendjes of vriendinnetjes" kunnen ontwaren, dus op die basis kunnen we niemand schrappen.
Maar back to reality,
René dus bij de lintjesopdracht.
Als ik mij goed herinner vraagt Angela hierbij om een "slimme vrouw" en een sterke man.
Slim moet je idd zijn voor deze opdracht, maar sterk ?
Bovendien wees Angela zelf René aan en had de groep geen keuze.
Denk hierbij ook aan de 3e muzikale aanwijziging op SchiffersFM, regel 1 uit de lyrics: "And here I am the biggest fool of them all". Indien Patricia slim is, dan is René dus de dommerik.
![Grin ;D](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/grin.gif)
En dan gaan we naar de lintjesopdracht zelf.
Patricia had een lintje gelegd nabij de blokhut. Ferdi, de brave inborst, is erg verwonderd als Patricia hem vraagt of hij dat lintje heeft weggenomen. Ik vermoed dat de derde persoon in de buurt, René dus, hier een Molactie heeft gepleegd door het lintje weg te nemen. Ik heb de tape nog niet herbekeken, maar het zou me niet verwonderen indien René noch ff buiten een plasje is gaan maken tegen een boomstronk in de buurt van het blokhut lintje, terwijl de anderen al naar binnen gingen vanwege de ijskoude temperaturen.
Bovendien is hij er meer dan waarschijnlijk in geslaagd om Patricia en Ferdi af te leiden terwijl Ron in de buurt van de blokhut was. Toen Ferdi voorbijkwam stonden ze hem buiten op te wachten. Toen Ron voorbijkwam was er geen kat te bespeuren rondom de blokhut, zelfs niet aan het vensterraam.
We gaan deze afleidingtruuk ongetwijfeld te zien krijgen in de compilatieaflevering met alle mol-acties.
Ik raad David Copperfield aan om dan goed op te letten, want een ongeziene verdwijntruuk zal aan de wereld worden getoond.
Prachtige molactie(s) tijdens deze opdracht, René.