Auteur Topic: René is (niet) de mol!  (gelezen 74614 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:René is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 25-04-2003, 22:27:09 »
Aha een nieuwe aanhanger van de "iedereen gelijke kansen" theorie
Ja, maar in de "iedereen gelijke kansen theorie" heeft mijn mol (Ron) bij lange na niet die delta die ik wil dat ie heeft.
Dus dan ga ik weer twijfelen hè.. aan je theorie

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 27-04-2003, 05:55:15 »
Tijdens de perron-opdracht loopt René buiten (om 15:51) terwijl het nog klaarlichte dag is (het was waarschijnlijk veel vroeger) om de anderen te bellen.
Nog geen kwartier later zien we eveneens anderen buiten lopen en dan is het al geheel donker, waar René tussentijds was is onbekend.

Om 16:05 zegt René tegen Elise dat het station voor haar te ver is om te lopen (15 minuten loopafstand), en dat terwijl René niet beter weet dan dat zij daar pas om 17:30 verwacht worden, hier klopt iets niet, evenmin dat hij desondanks zelfs een uur eerder als bedoelt als eerste op het station is (George-> de oude bekende zei: ik zie je om 16:30 op het perron, hetgeen ook het geval was met René).

René is de enige aan wie George niet vroeg of hij wist waar het perron was.

Daarnaast, het telefoongesprek van George (terwijl René poetst) neemt hooguit 20 seconden in beslag, gedurende al die tijd is René de linkerschoen van George aan het poetsen, op het moment dat George ineens zegt: ik zie je daar (oid) en bedankt (tegen René) zijn ineens beide schoenen gepoetst, er is dus duidelijk geknipt in dit stukje, het schoenpoetsgebeuren (ik zag René bij andere 'klanten' met kwastjes in de weer) neemt wel zo'n 10 minuten in beslag, een "where are you from gesprekje" is niet uitgezonden, misschien omdat ze gezellig in het Nederlands aan het babbelen waren.

« Laatst bewerkt op: 27-04-2003, 05:55:46 door Cosma »

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 27-04-2003, 14:41:25 »
Ik vind dit heel goed gevonden Cosma. Heb Rene allang afgeschreven als mol maar ben behoorlijk onder de indruk van wat je hier aanhaalt. Ga het zeker nog even terugkijken op de video aangezien er idd weinig lijkt te kloppen van het schoenenpoetsen...

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Lonneke

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #143 Gepost op: 27-04-2003, 21:42:18 »
 :oIk vond het nogal vreemd dat René de aanwijzing van George niet of nauwelijks oppikte, terwijl hij duidelijk luisterde naar het telefoongesprek. Als George zegt om half vijf in Bonaventura Station (in het Engels dan) reageert René 'with shiny shoes'. Een teken dat hij wel degelijk goed naar dat gesprek luisterde.
-Ook vreemd dat hij zelf George aansprak, kan toeval zijn natuurlijk, maar George zag er niet bepaald uitnodigend uit met zijn zonnebril op en zijn niet bepaald geschikte bergschoenen aan.....
-René moet lachen als hij George zijn schoenen gaat poetsen
-René lacht ook als Elise belt en zegt dat ze om half zes bij het metrostation Bonaventura moeten zijn. Leedvermaak?

Ik zit nog op Elise, maar moet toegeven dat René zich verdacht gedroeg... ??? :-\ Het blijft spannend tot de laatste aflevering.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 28-04-2003, 17:29:42 »
Daarnaast, het telefoongesprek van George (terwijl René poetst) neemt hooguit 20 seconden in beslag, gedurende al die tijd is René de linkerschoen van George aan het poetsen, op het moment dat George ineens zegt: ik zie je daar (oid) en bedankt (tegen René) zijn ineens beide schoenen gepoetst, er is dus duidelijk geknipt in dit stukje, het schoenpoetsgebeuren (ik zag René bij andere 'klanten' met kwastjes in de weer) neemt wel zo'n 10 minuten in beslag, een "where are you from gesprekje" is niet uitgezonden, misschien omdat ze gezellig in het Nederlands aan het babbelen waren.

Ik heb nog 'ns goed gekeken naar dit stukje en er is idd in geknipt, maar niet zoals jij hier schetst denk ik. We krijgen eerst 't begin van 't telefoongesprek van George te zien, waarbij Rene begint met 't poetsen van de rechterschoen. Daarna krijgen we ineens 't einde van 't gesprek te zien, waarbij Rene met de linkerschoen bezig is. George heeft dus waarschijnlijk 'n veel langer telefoongesprek gevoerd, waarbij hij in 't begin vroeg waar en wanneer hij de persoon aan de andere kant van de lijn zou moeten treffen. Daarna hebben ze 't over vanalles en nog wat gehad en aan 't einde van 't gesprek bevestigt hij nog 'n keer dat ze elkaar zullen zien om 15.30 uur op 't metrostation Bonaventura. Waarschijnlijk was George er niet helemaal zeker van dat Rene de aanwijzing wel gehoord had en heeft hij 't daarom aan 't einde van 't gesprek nog 'ns herhaald. Bovendien is 't ook niet zo vreemd om op 't laatst nog 'n keer de tijd en plaats te herhalen om er zeker van te zijn dat je 't goed hebt afgesproken met die andere persoon.

't is dus eigenlijk niet zo gek dat Rene ineens klaar is met poetsen. In 't echt heeft hij er dus wel degelijk langer over gedaan. Bovendien waren 't bergschoenen, waar op zich niet zo veel aan te poetsen is. Daarbij hoefde hij iig niet met schoenpoets in de weer, dus dat scheelt ook al wat tijd.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #145 Gepost op: 28-04-2003, 18:14:30 »
Was mij inderdaad ook opgevallen dat die laatste schoen ineens erg snel klaar was.. Viel me ook op dat René deed alsof de hele hint lang hem heen ging ,maar hij zei wel meteen toen George had afgesloten met doei schat of zo, dat Goerge er dan met mooi gepoetste schoenen heen ging, dus hij zatwélmee te luisteren naar dat gesprek..

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Mole Catcher

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 28-04-2003, 20:29:41 »
Als Rene met George in de auto zit te praten heeft hij naast het microfoontje wat op de linkse rever zit en aan de rechterkant net precies onder zijn ligt een oortje op zijn das. Het is een rond dopje met een klein snoertje eraan!!  ???
Bij Chandrika haar gesprek is hiervan niets te zien. Nou heeft zij wel een zwarte trui aan maar toch.
Is hier het beroemde oortje waarover altijd gesproken wordt? ::)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 28-04-2003, 22:01:47 »
Volgens mij is dat zijn microfoon.
Wie legt er nou een oortje op zijn schouder?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 29-04-2003, 02:07:13 »
Ik heb nog 'ns goed gekeken naar dit stukje en er is idd in geknipt, maar niet zoals jij hier schetst denk ik. We krijgen eerst 't begin van 't telefoongesprek van George te zien, waarbij Rene begint met 't poetsen van de rechterschoen. Daarna krijgen we ineens 't einde van 't gesprek te zien, waarbij Rene met de linkerschoen bezig is. George heeft dus waarschijnlijk 'n veel langer telefoongesprek gevoerd, waarbij hij in 't begin vroeg waar en wanneer hij de persoon aan de andere kant van de lijn zou moeten treffen. Daarna hebben ze 't over vanalles en nog wat gehad en aan 't einde van 't gesprek bevestigt hij nog 'n keer dat ze elkaar zullen zien om 15.30 uur op 't metrostation Bonaventura. Waarschijnlijk was George er niet helemaal zeker van dat Rene de aanwijzing wel gehoord had en heeft hij 't daarom aan 't einde van 't gesprek nog 'ns herhaald. Bovendien is 't ook niet zo vreemd om op 't laatst nog 'n keer de tijd en plaats te herhalen om er zeker van te zijn dat je 't goed hebt afgesproken met die andere persoon.

Ik kan me hier wel in vinden, maar George was toch  duidelijk een vermomd personage, zijn stem is herkenbaar (ookal is zijn Engels prima), indien hij daadwerkelijk een kwartiertje zit te bellen dan moet je toch aardig wat spraakwater hebben, en is de kans dat je qua niet-Canadees zijn (oude bekende) door de mand valt.

in het begin kijkt René heel indringend naar het gezicht van George (wanneer hij hem aanspreekt, goed te zien in beeldje voor beeldje afspelen) en lacht wanneer George daarop naar beneden kijkt.
Tijdens het telefoongesprek lacht René ook steeds, en luisterd idd het gesprek af (zoals velen hier al meldden), toch heeft hij geen flauw idee wat de hint moet zijn.

Citaat
't is dus eigenlijk niet zo gek dat Rene ineens klaar is met poetsen. In 't echt heeft hij er dus wel degelijk langer over gedaan. Bovendien waren 't bergschoenen, waar op zich niet zo veel aan te poetsen is. Daarbij hoefde hij iig niet met schoenpoets in de weer, dus dat scheelt ook al wat tijd.

Indien hij er langer over heeft gedaan, des te groter dat hij George heeft kunnen 'ontmaskeren' (indien hij al niet op de hoogte was, erg verbaasd keek hij niet toen George vroeg of hij danwel Chandrika wisten wie hij was).

Ik vond het ook opmerkelijk dat George aan ALLE kandidaten (behalve aan René) heeft gevraagd of ze wisten waar dat metro-station was.

Aan het begin zegt Angela (tot de mol): Je ontmoet vandaag een oude bekende, [zorg dat je hem op tijd vindt![/b].
Misschien moeten we daar niets achter zoeken, maar René en Chandrika zijn de enigen die George op tijd vonden.

(het leek ook even of er een enveloppe in de bergschoen van George zat, maar ik heb het op longplay opgenomen dus krijg het niet scherp, gaat vrij snel nl).

Wat ik ook vreemd vind, wanneer George naar René gaat, gaat hij eerst een roltrap op, en dan weer en een af  ???

Winkelcentrum waar René zich bevond was: Shopping Centre Place Alexis Nihon te 1500 Atwater Street. (kunnen we daar nog iets mee, René pakte explciciet de een na onderste enveloppe nl).

« Laatst bewerkt op: 29-04-2003, 02:10:58 door Cosma »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 29-04-2003, 03:00:45 »
Nog even 2 René merkwaardigheden;

Hij heeft een foto van de eigenaar en herkend hem  ??? , dat is het begin van zijn opdracht.

De eigenaar begroet hem met: Goedenmorgen! (om 15:00 's middags  ??? )

We zien alle kandidaten 'zoeken' naar hun opdrachtplek, alleen René zien we wanneer hij al ter plekke is, terwijl het in die enorme mall echt wel even zoeken is naar de juiste shop (er zijn zelfs verschillende verdiepingen.

René moet 5 paar schoenen poetsen, wij zien hem bij:
1 vrouw poetsen
1 man en vrouw poetsen (een echtpaar)
1 man poetsen (George)

Dat zijn 4 paar schoenen, 2 mannen en 2 vrouwen (het vijfde paar zien wij niet, heeft René zijn eigen schoenen gepoetst?, of staan de 2 mannen en vrouwen voor Elise, Chandrika, Ron en Ferdi en is René dus de 5e die niet in beeld komt?)

Nog iets raars, ik meen overal Kerstversiering te zien hangen in die Mall. (opgehangen in de letter M aan de plafonds rondom René).
Ik meen dat eea is opgenomen ergens in september?
Wat doet die Kerstversiering daar in september?

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 29-04-2003, 11:32:11 »
Crew en kandidaten zijn in november afgereisd naar Canada.
Die 'M' waar je het over hebt intrigeert me wel!  ::)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 29-04-2003, 11:35:58 »
Is het niet de M van Merry Xmas?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 29-04-2003, 12:27:47 »
in het begin kijkt René heel indringend naar het gezicht van George (wanneer hij hem aanspreekt, goed te zien in beeldje voor beeldje afspelen) en lacht wanneer George daarop naar beneden kijkt.

Dit vind ik ook 'n beetje 'n vreemd moment. Nadat Rene George aanspreekt om te vragen of hij z'n schoenen moet poetsen vraagt George tot twee keer toe of dat nodig is dan. Rene zit hierbij 'n beetje vreemd zenuwachtig te lachen en reageert niet echt op z'n vraag. Volgens mij begreep hij gewoon niet echt wat George 'm vroeg en wist hij niet hoe hij moest reageren. Gelukkig voor hem ('t was immers 'n beetje 'n ongemakkelijk situatitie als je niet weet wat je moet zeggen) stemt George snel toe om z'n schoenen toch te laten poetsen.

Citaat
Ik vond het ook opmerkelijk dat George aan ALLE kandidaten (behalve aan René) heeft gevraagd of ze wisten waar dat metro-station was.

Is ook wel vreemd, maar ik denk dat 't makkelijk te verklaren is. Rene is namelijk de enige die zelf George aansprak. George kon nu moeilijk die schoenpoetsbeurt weigeren en ineens vragen of hij wist waar 't metrostation Bonaventura lag. 't leek immers nu alsof George zelf Rene niet aangesproken zou hebben, omdat Rene hem voor was. Daarom heeft George de aanwijzing ook maar in 'n telefoongesprek gestopt en 'm zelfs 2 keer herhaald zodat Rene 'm zeker gehoord heeft. (des te vreemder natuurlijk dat hij die hint niet opgepikt heeft, maar dit terzijde) Ik denk dus eigenlijk dat gepland was dat George ook Rene zou aanspreken, maar dat dit niet meer mogelijk was omdat Rene George al aansprak.

Citaat
Nog iets raars, ik meen overal Kerstversiering te zien hangen in die Mall. (opgehangen in de letter M aan de plafonds rondom René).
Ik meen dat eea is opgenomen ergens in september?

Ik weet dat men over 't algemeen in Amerika ook altijd erg vroeg is met de kerstversiering, dus zo gek vind ik 't eigenlijk niet dat ook in 'n winkelcentrum in Canada de versiering al vroeg hangt. Volgens mij zijn ze trouwens dit jaar wat later vertrokken, dus misschien dat ze pas in oktober daar waren, wat natuurlijk nog dichter bij kerstmis ligt.

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 29-04-2003, 12:31:32 »
Het is misschien heel stom, maar het brede lopen van rene zorgt ervoor dat er een "m" gevormt wordt.
Ach het kan ook zijn dat hij een michelin winterjas aan heeft  ;D

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 29-04-2003, 12:46:28 »
Is het jullie ook niet opgevallen dat er bij het wassen (in aflevering 6), toen de hun was gesplitst moest worden, dacht rene waarschijnlijk: "Oh een opdracht" en zei bij de handschoen van Patricia (de hele grote witte handschoenen) "Die is van Chandrika".
Ik heb chandrika nog niet met zulke grote handschoenen gezien.

Ach het zal wel niks zijn, maar nooit geschoten is altijd.......

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 29-04-2003, 13:08:35 »
Wat ik ook een beetje vreemd vond was dat René een plattegrond had en de anderen blijkbaar niet?
Of wel? Heeft iemand dat gezien?

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 29-04-2003, 13:12:33 »
Wat ik ook een beetje vreemd vond was dat René een plattegrond had en de anderen blijkbaar niet?
Of wel? Heeft iemand dat gezien?

Misschien heeft de eigenaar van de schoenenzaak die gegeven ::)

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #157 Gepost op: 29-04-2003, 14:28:21 »
Dit vind ik ook 'n beetje 'n vreemd moment. Nadat Rene George aanspreekt om te vragen of hij z'n schoenen moet poetsen vraagt George tot twee keer toe of dat nodig is dan. Rene zit hierbij 'n beetje vreemd zenuwachtig te lachen en reageert niet echt op z'n vraag. Volgens mij begreep hij gewoon niet echt wat George 'm vroeg en wist hij niet hoe hij moest reageren.

Volgens mij dacht hij dat die vent (George ;) ) een beetje geirriteerd was of een tof figuur was waar hij geen ruzie mee wilde en daarom even niet wist wat hij moest zeggen. Niks geks dus.

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 29-04-2003, 14:33:47 »
Is het jullie ook niet opgevallen dat er bij het wassen (in aflevering 6), toen de hun was gesplitst moest worden, dacht rene waarschijnlijk: "Oh een opdracht" en zei bij de handschoen van Patricia (de hele grote witte handschoenen) "Die is van Chandrika".

Nog ff nagekeken: hij zei 'Die is van... Patricia'.

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 29-04-2003, 15:15:19 »
Nog ff nagekeken: hij zei 'Die is van... Patricia'.

Foutje..... ;D....Ach wie niet waagt wie niet.....