Ik heb nog 'ns goed gekeken naar dit stukje en er is idd in geknipt, maar niet zoals jij hier schetst denk ik. We krijgen eerst 't begin van 't telefoongesprek van George te zien, waarbij Rene begint met 't poetsen van de rechterschoen. Daarna krijgen we ineens 't einde van 't gesprek te zien, waarbij Rene met de linkerschoen bezig is. George heeft dus waarschijnlijk 'n veel langer telefoongesprek gevoerd, waarbij hij in 't begin vroeg waar en wanneer hij de persoon aan de andere kant van de lijn zou moeten treffen. Daarna hebben ze 't over vanalles en nog wat gehad en aan 't einde van 't gesprek bevestigt hij nog 'n keer dat ze elkaar zullen zien om 15.30 uur op 't metrostation Bonaventura. Waarschijnlijk was George er niet helemaal zeker van dat Rene de aanwijzing wel gehoord had en heeft hij 't daarom aan 't einde van 't gesprek nog 'ns herhaald. Bovendien is 't ook niet zo vreemd om op 't laatst nog 'n keer de tijd en plaats te herhalen om er zeker van te zijn dat je 't goed hebt afgesproken met die andere persoon.
Ik kan me hier wel in vinden, maar George was toch duidelijk een vermomd personage, zijn stem is herkenbaar (ookal is zijn Engels prima), indien hij daadwerkelijk een kwartiertje zit te bellen dan moet je toch aardig wat spraakwater hebben, en is de kans dat je qua niet-Canadees zijn (oude bekende) door de mand valt.
in het begin kijkt René heel indringend naar het gezicht van George (wanneer hij hem aanspreekt, goed te zien in beeldje voor beeldje afspelen) en lacht wanneer George daarop naar beneden kijkt.
Tijdens het telefoongesprek lacht René ook steeds, en luisterd idd het gesprek af (zoals velen hier al meldden), toch heeft hij geen flauw idee wat de hint moet zijn.
't is dus eigenlijk niet zo gek dat Rene ineens klaar is met poetsen. In 't echt heeft hij er dus wel degelijk langer over gedaan. Bovendien waren 't bergschoenen, waar op zich niet zo veel aan te poetsen is. Daarbij hoefde hij iig niet met schoenpoets in de weer, dus dat scheelt ook al wat tijd.
Indien hij er langer over heeft gedaan, des te groter dat hij George heeft kunnen 'ontmaskeren' (indien hij al niet op de hoogte was, erg verbaasd keek hij niet toen George vroeg of hij danwel Chandrika wisten wie hij was).
Ik vond het ook opmerkelijk dat George aan ALLE kandidaten (behalve aan René) heeft gevraagd of ze wisten waar dat metro-station was.
Aan het begin zegt Angela (tot de mol): Je
ontmoet vandaag een oude bekende, [zorg dat je hem op tijd vindt![/b].
Misschien moeten we daar niets achter zoeken, maar René en Chandrika zijn de enigen die George op tijd vonden.
(het leek ook even of er een enveloppe in de bergschoen van George zat, maar ik heb het op longplay opgenomen dus krijg het niet scherp, gaat vrij snel nl).
Wat ik ook vreemd vind, wanneer George naar René gaat, gaat hij eerst een roltrap op, en dan weer en een af
![Huh ???](https://www.realitynet.org/Smileys/widm/huh.gif)
Winkelcentrum waar René zich bevond was: Shopping Centre Place Alexis Nihon te 1500 Atwater Street. (kunnen we daar nog iets mee, René pakte explciciet de een na onderste enveloppe nl).