Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 117272 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6
« Reactie #100 Gepost op: 11-02-2011, 15:27:30 »
Ik vraag mij af wat het nut is om je scherm te willen zien. Om meer zekerheid te krijgen?
Er zijn 2 mogelijkheden:

Een groen scherm.
Heb je dan zekerheid? Het enige wat je met zekerheid weet is dat minstens 1 ander kandidaat de test slechter heeft gemaakt. Oké, je kan op de juiste mol zitten. Maar je kan er ook naast zitten en een aantal vragen die ook op de mol slaan goed hebben. Of je was net iets sneller dan de afvaller.

Een rood scherm.
Ja, dan weet je het haast wel zeker. Je zat op de verkeerde mol. Maar wat heb je aan deze zekerheid, nu je er uit ligt?

Kortom, de vraag blijft: waarom wou Pepijn per se zijn scherm zien?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6
« Reactie #101 Gepost op: 11-02-2011, 15:50:29 »
Gezien de reactie van de kandidaten op PJ: 'Tijd voor de test' uitspraak, moet ik toch constateren dat Anna geen één reactie aan zich laat af lezen. Patrick in mindere mate ook. Voorkennis? Iedereen, op Anna na, staat met een mond vol tanden.
Ik vond Art hier heel slecht acteren. Het duurde een seconde of 5 en toen bedacht hij opeens dat hij verbazing moest spelen. Er kwam toen een hele hard HUH ? uit zijn mond.
Art is niet mijn mol, maar dit was weer zo'n rare actie van hem ....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #102 Gepost op: 11-02-2011, 16:01:45 »
Toch vind ik dat we Soundoss nog niet helemaal kunnen afschrijven. Bij de plankjesopdracht wilde ze eerst aan de kant blijven staan en derest het werk laten doen. Maar omdat Patrick zei dat ze mee moest gaan ,omdat de groep anders zonder Soundoss het einde zou halen kon ze niet anders. Overigens wel raar dat ze Executie raadde moeten we hier een hint in de executie vinden ?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 6
« Reactie #103 Gepost op: 11-02-2011, 16:15:06 »
bus      600
regen    1000
koffie   1200
vulkaan  1400
executie 1600

volgens mij staat dat op de kaartjes, executie is eigenlijk wel het enige woord dat over widm gaat en dus makkelijk te raden is.

Het is waar dat executie het enige woord is dat echt widm gerelateerd is,maar als ik kijk naar deze widm serie dan zaten er in deze serie opdrachten met een bus, de vulkaan komt volgende week, de koffie kan ik niet helemaal plaatsen. En de regen tsja.. daar hebben de kandidaten ook wel iets van meegekregen denk ik ::rofl::  :P Zal er iets achter zitten achter deze woorden?

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #104 Gepost op: 11-02-2011, 16:17:03 »
zou kunnen, maar dan moeten we wel alle woorden weten en op een rijtje hebben. maar ik denk het niet. maar voor de kandidaten is executie wel het meest logisch vind ik

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #105 Gepost op: 11-02-2011, 16:24:48 »
Hoezo heeft bus niets met WIDM te maken? ???

Er waren namelijk 2 opdrachten waar de bus iets mee te maken had.

Vulkaan is ook voor gekomen -> Tekenen op muur schilderde anna een vulkaan

Koffie weet ik ook niet..

Regen is trouwens wel logisch...
Want het regende daar *nee joh*

zwarte balk

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 6
« Reactie #106 Gepost op: 11-02-2011, 16:25:26 »
Ik vind Pepijn nog steeds verdacht...
- Bij de eerste opdracht wijst hij de 'P' aan en verstijft hij als Soundos 'executie' zegt en na de logische uitleg van Art roept hij toch als eerste dat het antwoord 'mol' is.
- Bij de 2de opdracht doet hij zomaar wat in z'n eentje. Tijd rekken!
- Voordat hij de test maakt zegt hij iets over 'mollenboekje' en wrijft hij aan zijn neus (dit doet hij vaker). Hij heeft of een tik dat hij de hele tijd aan z'n neus zit of aan z'n haar. Of maybe een aanwijzing?

En daarnaast die groepsfoto's.. elke keer weer doet hij iets anders met z'n handen. Ene keer handen gekruist (een M), dan weer  handen in z'n zij (een O) of dan met zijn vingers wijzen (een L)????

aaaaargh tunnelvisie!!!!!! ???
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #107 Gepost op: 11-02-2011, 16:31:37 »
Ik kan me vergissen, maar hoe komt de groep ineens aan geld om laarzen te kopen  ???

Normaal moet de groep alles in de eerste aflevering inleveren en hebben ze alleen de "Mol-euro's" waarmee ze volgens mij toch niets kunnen betalen. Als er al geld uitgegeven mocht worden, dan kregen ze dat van PJ vooraf. Zoals bij de theateropdracht.

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #108 Gepost op: 11-02-2011, 16:34:00 »
Ik zit nu ook in een tunnel alleen dan bij art ::hypocriet::

Ik las namelijk een kuifje boek waar zoveel in stond wat bij WIDM ook staat:

Mijn getuigenis...

Ik heb iets (kleins)

Zoals iedereen weet heette de geit tintin wat ook voor kuifje staat (ja, ik ga ff door op kuifje). In 1976 (geboortje jaar van rooijakkers) kwam er een kuifje uit die ik toevallig heb: Kuifje en de Picaro's... (ik denk dat widm daar nu een beetje op gebaseerd is...) Dat is hierdoor:

Als je de getallen die genoemd worden in de 1e opdracht krijg je (10+10+4+15=39)

In het kuifje boek staat op bladzijde 39 een groot plaatje van dronken mannen die schieten... Das nie so byzonder maar wat wel byzonder is is dat ze vuurwerk afsteken...

*Nu zul je denken vuurwerk? ja vuurwerk* (citaat van Horace)

Verder is dit niet de enige opdracht die in dit kuifje boek staat.

In het boek wordt ook carnaval gevierd(dat heeft er niets mee te maken) maar als je kijkt welke data (22 feb-> 53 dat vant jaar) Op blz 53 wordt een briefje geschreven met letters maar die men niet kan lezen (afl 5)

Verder speelt in het verhaal loch lochmond (een soort Whiskey  ::tandpastasmiley::) een belangrijke rol. Loch Lomond is een meer in Schotland. Dat boeit me niet, maar wat me meer boeit is dat die whiskey in het echt in alexandrie wordt gemaakt. Dat is het land waar art het nu vaak over heeft (zie twitter )

Verder worden de Jansens ( ::zwaai::) bijna geexecuteerd -> soundos zei bijna executie en Art wist voorkomen om samen met pepijn Mol te zeggen (dat is opzig heel dom want pepijn wist dat het geschreven was en dat begint hij met een M??)

Ik zit dus op:

1. Art (help me uit de tunnel)
2. Pepijn (beetje vaag kereltje die het zo kan zijn)
3. Karin (kweenie waarom...

Verder hoop ik dat vooral Soundos ver komt want zij is cool...

Ik stop dr maar mee...

zwarte balk

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #109 Gepost op: 11-02-2011, 16:35:42 »
Ik vind Pepijn nog steeds verdacht...
- Bij de eerste opdracht wijst hij de 'P' aan en verstijft hij als Soundos 'executie' zegt en na de logische uitleg van Art roept hij toch als eerste dat het antwoord 'mol' is.
- Bij de 2de opdracht doet hij zomaar wat in z'n eentje. Tijd rekken!

Dat sloeg idd nergens op, hij ging 1,5 minuut in z'n eentje met dat plankje stoeien.  ::)
En als Soundos dan daarna oppert om 'overzicht' te krijgen en de boel te organiseren roept hij haar prompt bij zich op die plankjes om ervoor te zorgen dat ze weinig mogelijk overzicht krijgt.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #110 Gepost op: 11-02-2011, 16:39:17 »
Soundos zei ook het te weten maar dan blijft ze op de kant staan. Als iedereen er dan was stond zij dan nog op de kant (was haar ieddee denk ik dan)

 ;D


Zwarte balk

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 6
« Reactie #111 Gepost op: 11-02-2011, 16:50:04 »
Ik vraag mij af wat het nut is om je scherm te willen zien. Om meer zekerheid te krijgen?


Het kan zijn dat de producers van WIDM de kans willen verkleinen dat er in deze aflevering een kandidaat afvalt, aangezien er zo weinig kandidaten zijn.
Dat daarom de mol (Pepijn dus) zich moest opofferen.
En daarom ook het spelletje mastermind hebben bedacht. Bedoel Soundos koos 4 kleuren uit, maar wie bedacht de volgorde? PJ zei op een gegeven moment dat het goed was, zodat de kans dus kleiner was voor een afvaller.
Dat is mijn vermoeden....
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #112 Gepost op: 11-02-2011, 17:04:37 »
Soundoss zei dan wel Executie maar 2 seconden later zegt ze : Nee, dat is veelste lang. Daarna is er een stukje uitgeknipt en zeggen Pepijn en Art : Mol.

Offline Mollehmolleh

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #113 Gepost op: 11-02-2011, 17:11:50 »
Als je by de plankjes opdracht Karin in de gaten houd, is ze verdacht stil. Net de hele tyd alleen haar in de gaten gehouden... Erg interessant! Tydens de test maakt ze symbolen met haar handen. Iemand die hier iets van kan bakken?


Offline Marcelle

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #114 Gepost op: 11-02-2011, 17:21:38 »
Art of Anna, nu weet ik het zeker.

Art: 1) omdat de man in de bus met het cijfer 3 (A R T) op zijn shirt had en 2) omdat Diana (billboard) in de literatuur gelijk staat aan Artemis. Art-em-is. Wat is? De Mol!

Anna: 1) omdat ik haar interviewmomenten ongeloofwaardig vind en 2) Diana (billboard) in de Roman mythologie de godin van de jacht is. Drijver...?

 ::tandpastasmiley::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6
« Reactie #115 Gepost op: 11-02-2011, 17:24:51 »
Het kan zijn dat de producers van WIDM de kans willen verkleinen dat er in deze aflevering een kandidaat afvalt, aangezien er zo weinig kandidaten zijn.
Dat daarom de mol (Pepijn dus) zich moest opofferen.
En daarom ook het spelletje mastermind hebben bedacht. Bedoel Soundos koos 4 kleuren uit, maar wie bedacht de volgorde? PJ zei op een gegeven moment dat het goed was, zodat de kans dus kleiner was voor een afvaller.
Dat is mijn vermoeden....

Ja precies. Als mol heeft het in dit geval nut. Maar als kandidaat zijnde absoluut niet. Vorig jaar bij Arjan ging het nog om wel of geen geld uit de pot. Pepijn heeft hiermee m.i. duidelijk getoond mol te zijn.

En toch blijf ik tot het bittere eind bij Patrick
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #116 Gepost op: 11-02-2011, 18:01:56 »
Er komen veel biechten van kandidaten die zeiden dat Soundoss de leiding nam en het heel goed deed. Eigenlijk zat ze ontzettend veel te mollen.

Molactie 1 : Soundoss neemt het overzicht en laat de andere kandidaten het spel halen. Ze stelt voor om alvast met het kleine plankje te vertrekken terwijl er nog maar 2 personen op het speeldveld zijn. Eerst lopen de kandidaten als een kip zonder kop het spel te halen terwijl Soundoss natuurlijk ook meemoet. Als Pepijn uiteindelijk voorstelt om Soundoss ook naar het eerste platform te brengen gaat ze toch wel mee.

8.40 op de Klok


Molactie 2 : Soundoss laat Art helemaal omlopen tot het 2 na laatste ( grote ) platform terwijl de groep eerst gehaald moet worden voordat ze verder kunnen. Patrick stelt voor op Art naar het Middelste ( Grote ) platform te leiden en Art doet dit ook. Soundoss vind dit toch geen goed idee en laat Art hetzelfde stuk voor de 2e keer buitenom lopen.

1e keer omlopen : 7.25 op de Klok
2e keer omlopen : 5.22 op de Klok

Molactie 3 : Patrick wil de grote plank terug halen om de overgebleven vier laten oversteken. Soundoss vind dit geen goed idee en stelt voor dat Patrick met het kleine plankje de overgebleven vier deelnemers komt halen over de kleine platformen. Patrick stelt vast dat dit natuurlijk niet kan ,omdat er maar 1 iemand per klein platform mag staan. Toch zet Soundoss door en Patrick komt ze halen. Uiteindelijk stelt Patrick voor om Art terug te halen en komt art terug. Als Art bijna is aangekomen wil Soundoss toch dat Patrick hen weer komt halen.

4.57 op de Klok

Als de grote plank van Art eindelijk op de goede plaats ligt om door te gaan is er nog 2.30 op de klok door het verkeerde kant opsturen van Patrick en Art met de plankjes zijn er maarliefst 7 minuten en 30 seconden voorbijgegaan door Soundoss.

Blijkbaar vind Soundoss dit toch nog niet genoeg en gaat nog wat door met tijdrekken.

Molactie 4 :  Soundoss loopt terug zodat Art gehaald kan worden terwijl ze gewoon rechtdoor samen met Karin , anna en Pepijn op het platform kan staan. Ze kiest ervoor om terug te gaan. De kandidaten merken dit en halen haar terug.

0.50 op de Klok

In deze opdracht leek het of Soundoss het spelletje helemaal door had. Ze had dit echter niet en rekte ongeveer 8 Minuten. Als de andere kandidaten niet hadden ingegrepen was deze opdracht mislukt.








Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #117 Gepost op: 11-02-2011, 18:03:26 »
xknip Soundoss xknip

Kan je plz Soundos zonder dubbele -s typen, ik irriteer me er dood aan...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #118 Gepost op: 11-02-2011, 18:05:43 »
Even terugkomend op de koffie uit het lijstje. Het enige woord wat niet echt met de mol en land te maken heeft, kan slaan op het fragment voor de opdracht waar iedereen aan tafel zit.
Karin is enige die we zien drinken uit een mok, een koffiemok...
Daarnaast heeft Patrick ook een mok, maar zien we die niet drinken.
Misschien slaan alle woorden wel op de mol, en is Karin het?

Dit is btw ook mooi terug te koppelen aan de vorige afleveringen waarin Karin in de contactadvertentie dus zei van witte wijn te houden, en vervolgens terwijl iedereen witte wijn drinkt, zelf rosé drinkt!  ::ohno::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #119 Gepost op: 11-02-2011, 18:17:40 »
Wederom een mooie aflevering gisteren, al was ik wel een beetje afgeleid door de andere gebeurtenissen in onze wereld. Wat betreft de opdrachten vond ik dit denk ik de beste mix tot nu toe dit seizoen (hoewel aflevering 3 de leukste was).

De eerste opdracht zat erg stoer in elkaar. Dit is echt een opdracht waarin de mol goed zijn werk kan doen, maar die zeker niet gedoemd is te mislukken. Met de communicatie (vooral Karin en Art) is veel misgegaan... en waarom ze uiteindelijk voor (de) mol gekozen hebben als woord is voor mij echt een raadsel.

De tweede opdracht was fantastisch vanwege de chaos tijdens de opdracht en verbazingwekkend dat het nog goed gekomen is.

De laatste opdracht/executie vond ik ook mooi in elkaar gezet, al hebben we er denk ik als speurders niet zo veel aan.

Hopelijk vind ik snel tijd om de aflevering nog eens te bekijken, want niet alles is blijven hangen.