Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 117263 keer)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #120 Gepost op: 11-02-2011, 18:25:50 »
Idd wel leuke af levering ::rofl::

Ook best wel veel tips denk k

Zwarte Balk

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #121 Gepost op: 11-02-2011, 19:17:03 »
Ik heb ff het opgehaalde geld bekeken (teamgeld erbij op geteld)

1. Karin (3000+250+1000+1140+750+250+2500+3000=)11890!!!
2. Anna (250+1000+1140+2500+750+3000=) 8640
3. pepijn (250+1000+1140+750+2500+3000=) 8640
4. Soundos (250+1000+1140+2500+250+3000=)8140
5. Patrick (1000+1140+250+2500+3000=) 7890
6. Art (1000+1140+2500+3000=) 7640

(zonder teamgeld

1. Karin (3000+250+750+250)= 4250
2. Anna (250+750=) 1000
3. pepijn (250+750=) 1000
4. Soundos (250+250=) 500
5. Patrick 250
6. Art 0!!! <-<-<-

Je ziet dus dat art niet veeel heeft betekent maar ook patrick...

Zwarte Balk


Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #122 Gepost op: 11-02-2011, 19:18:11 »
Er is al een groot overzicht van het geld in het [theorie]follow the money topic. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #123 Gepost op: 11-02-2011, 19:23:21 »
maak me niets uit  ::tandpastasmiley::


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #124 Gepost op: 11-02-2011, 19:37:07 »
Ik ben op dit moment op vakantie, dus heb de aflevering vanochtend pas via BVN gezien (speciaal vroeg voor opgestaan ;D ). Na afloop dacht ik echt "Nou, NU zal IEDEREEN toch wel hebben gezien dat Pepijn de mol is?". Maar dan kom ik hier en dan blijkt dat sommige mensen toch niet de dingen zien die ik zie (of denk te zien). Ongelooflijk! :P

Dat hij zich gelijk 'opofferde' om z'n scherm te zien, maakte het voor mij helemaal overduidelijk. Maar in de andere opdrachten was hij ook al lekker bezig.
Ja, Pepijn is 't!  8)

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #125 Gepost op: 11-02-2011, 19:44:53 »
Hallo mensen,

ik zag het nog nergens op het forum staan maar is het volgende jullie ook opgevallen?:

In de interviews van aflevering 6 (http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?maid=tcm:8-242112) is Pieter Jan te zien bij 03:22. Hij staat hier aan de kant van de opdracht met de planken. Hij zegt: "Dit wordt helemaal niks. *CENSORED* staat zich dood te lachen". De camera man zegt: "En terecht". Waarop Pieter Jan instemmend zegt: "ja, terecht."

Hebben ze het hier over de mol? Ik denk het wel.

Als je goed hebt opgelet hoor je op de achtergrond Art zeggen: "Ja, maar luister Pepijn." (03:22-03:24).

Even opzoeken in de video van aflevering 6. Bij 29:09 is deze uitspraak van Art te horen. Kennelijk is vlak hiervoor iemand die zich "dood staat te lachen" en was dit aanleiding voor Pieter Jan om dat ook in de camera te zeggen. Even terugskippen leert ons dat Karin niets staat te doen en bij 28:47 even voorover buigt zoals je dat zou doen als je stiekem lacht. Bij 29.00 zie ik weer een soort van lachje en draait ze zich weg van de camera en richting Pepijn en Soundos die niet naar haar kijken. Daarna lijkt haar lachje betrapt door Anna en doet Karin minder geheim erover en doet alsof de situatie gewoon grappig is omdat het zo klungelig gaat.

Verdacht?





In de aflevering zie je en hoor je karin ook zeggen dat ze een giechelbui kreeg tijdens de proef.  :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #126 Gepost op: 11-02-2011, 20:10:55 »
Dat hij zich gelijk 'opofferde' om z'n scherm te zien, maakte het voor mij helemaal overduidelijk. Maar in de andere opdrachten was hij ook al lekker bezig.
Ja, Pepijn is 't!  8)

Tja, het is wel de meest logische verklaring.

Het punt is dat ze vorig jaar natuurlijk bij Arjen een stunt hebben uitgehaald met het afkopen van de schermen. Niet erop gerekend wellicht dat er ook kandidaten waren die hun scherm graag wilden zien. Dat groene scherm had toen nooit groen mogen zijn gezien hoeveel mensen toen al op Kim zaten.

Nu was er geen geld mee gemoeid en kennis verwerven lijkt wel een heel zwak argument vooral na vorig jaar omdat je er idd niet veel mee opschiet sws.

Ze hebben van vorig jaar geleerd door het te koppelen aan een spel (de twist met mastermind idd) zodat maar een deel van de schermen te zien was - suggestie is dan dat een van de overige drie rood zou hebben gekregen. Gezien het aantal afleveringen dat er is en er een tweede 'geen exit' moest komen mag je je afvragen of dat het geval was, aangezien er anders in de volgende afl wederom een stunt zou moeten komen om dit te garanderen.

Maar goed, gesteld dat dit idd zo zou zijn:

- Patrick zat op Karin en Pepijn.
- Art zat voorheen deels op Jan, nu op Karin, Patrick - en zegt dat hij vanaf nu Pepijn in de gaten gaat houden (maar dat zei hij al eerder).
- Anna heeft op 1 persoon gegokt. De vraag is dan uiteraard op wie.

Soundos: Patrick en Art (?? Hoewel het enige wat ze daarover zegt is dat ze twijfelt of hij molt als kandidaat of als mol)
Karin: Patrick en Pepijn
Pepijn: Nog altijd vaag, Karin?? Vreemd dat daar nooit iets concreters over gezegd wordt behalve 'de dood of de gladiolen' en 'dan heb ik pech want dan weet ik te weinig over de mol in een finalesituatie' -  en nog vreemder dat degenen die vnl Karin hadden allang uit het spel zijn.

Vraag 17 is verder ook opvallend:
Heeft de mol ooit een Joker in bezit gehad?
De vraag is of Soundos dit kan weten (als Pepijn de mol zou zijn) aangezien dit een cadeautje was van Horace. Ze zou die vraag dus 'per ongeluk' goed kunnen hebben. ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #127 Gepost op: 11-02-2011, 20:30:59 »
Heeft iemand de snelste route al uitgestippeld?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #128 Gepost op: 11-02-2011, 20:37:40 »
Er komen veel biechten van kandidaten die zeiden dat Soundoss de leiding nam en het heel goed deed. Eigenlijk zat ze ontzettend veel te mollen.

...


Ik weet het niet, wil de opdracht beslist nog eens goed terugkijken, maar wat ik wel weet is dat ik gister geprobeerd heb de puzzel op te lossen hoe de kandidaten zouden moeten lopen om volgens de regels met zijn zessen aan te komen. En dat kan alleen met heel veel omlopen, dus of dit echt een molactie was betwijfel ik. Eigenlijk een wonder trouwens dat ze het gehaald hebben, het is behoorlijk ingewikkeld.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 6
« Reactie #129 Gepost op: 11-02-2011, 20:49:07 »
Ik weet het niet, wil de opdracht beslist nog eens goed terugkijken, maar wat ik wel weet is dat ik gister geprobeerd heb de puzzel op te lossen hoe de kandidaten zouden moeten lopen om volgens de regels met zijn zessen aan te komen. En dat kan alleen met heel veel omlopen, dus of dit echt een molactie was betwijfel ik. Eigenlijk een wonder trouwens dat ze het gehaald hebben, het is behoorlijk ingewikkeld.

Maar Soundoss liet Art al aan het laatste stuk omlopen beginnen voordat de Kandidaten verder konden met het kleine plankje..

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #130 Gepost op: 11-02-2011, 20:50:35 »
Maar Soundoss liet Art al aan het laatste stuk omlopen beginnen voordat de Kandidaten verder konden met het kleine plankje..

Komop. :-\\
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6
« Reactie #131 Gepost op: 11-02-2011, 20:59:18 »
Btw, de rechte lijn vanuit het centrum (richting de wolken) alleen al was 1.5 km!

Scheelt zeker een kwartier om alleen die streep te trekken.

Patrick @05:55: We beginnen hier en schrijven zo het woord.


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #132 Gepost op: 11-02-2011, 21:22:54 »
Maar Soundoss liet Art al aan het laatste stuk omlopen beginnen voordat de Kandidaten verder konden met het kleine plankje..

Heb nu teruggekeken en daar heb je wel gelijk in. Patrick had het juist heel goed door hoe het moest, wat hem weer ietsje minder verdacht maakt. Ik heb trouwens bij het zoeken naar mijn oplossing er geen rekening meegehouden dat als je een eilandje verder hopt met een plank, dat anderen op het plateau waarvandaan je vertrekt de plank daarna een andere kant op konden leggen Dat maakt de oplossing een stuk eenvoudiger, en mede daarom lukte het toch vrij snel, nadat de grote plank eindelijk weer terug was na de omweg van Art. Dus al met al was Soundos hierm isschien helemaal niet oz geniaal bezig, maar hield ze mooi de schijn op :-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #133 Gepost op: 11-02-2011, 23:31:23 »
Coen loves coconuts. Is mijn gok.

Er staat idd Coen loves coconuts.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #134 Gepost op: 11-02-2011, 23:56:46 »
'I <3 my wife' and 'Coen loves coconuts'..  ::rofl::

Zal wel een geintje van de productie zijn oid.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #135 Gepost op: 12-02-2011, 00:06:30 »
The coconuts is een film van de Marx Brothers.
Amerikaanse komieken uit de jaren 30 en 40 en voorbeelden van The Ashton Brothers.(Pepijn)  ;)
Maar dat zal wel vergezocht zijn.
Wie zou dan die Coen zijn?  :P

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 6
« Reactie #136 Gepost op: 12-02-2011, 08:30:31 »
Heeft iemand de snelste route al uitgestippeld?

Ik wil me er wel mee bezig houden, maar ik weet niet of er iemand anders al bezig is, anders doe ik een beetje dubbel werk....
& hoe zou ik dit het best kunnen laten zien als ik de oplossing heb...?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #137 Gepost op: 12-02-2011, 08:42:47 »
Tja een lastig seizoen. De regie maakt het, mij en mijn vriendin in ieder geval, moeilijk. Art is heel (te) verdacht maar na het vertrek van Jan eigenlijk onmogelijk.
Jan heeft toch bij de laatste executie NIET op Art gestemd?  :-\\

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #138 Gepost op: 12-02-2011, 08:47:30 »
Ik wil me er wel mee bezig houden, maar ik weet niet of er iemand anders al bezig is, anders doe ik een beetje dubbel werk....
& hoe zou ik dit het best kunnen laten zien als ik de oplossing heb...?

Och..

Als iemand dit soort dingen vraagt, vraag ik me meestal af: Waarom doe je dat zelf niet?  ;D

Ik heb er geen tijd voor gehad cq gemaakt - misschien valt er meer uit te halen maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat.

De mol kent de oplossing. Hij of zij weet wat voor te stellen/ suggereren etc - kijk naar wat helpt en wat niet (i.e. waarmee ze vooruit komen).
Maar zelfs daar kan de mol iets positiefs hebben gesuggereerd aangezien de productie duidelijk verwachtte dat dit alles toch zou falen...

Conclusie: Volgende keer geen kandidaten selecteren die licht autistisch zijn of een bepaalde ruimtelijk-inzichtelijke gave hebben..  ;D
« Laatst bewerkt op: 12-02-2011, 08:50:19 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 6
« Reactie #139 Gepost op: 12-02-2011, 08:51:13 »
Jan heeft toch bij de laatste executie NIET op Art gestemd?  :-\\

Nee,
jan zat eerst op Art (als we hem geloven)

Daarna ging hij naar Soundos en vloog eruit...