Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 96149 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 7
« Reactie #100 Gepost op: 18-02-2011, 00:00:50 »
Patrick liegt dat ie barst volgens mij. Hij zegt dat ie er een paar gepakt heeft maar daar geloof ik niets van. En anders heeft Soundos er veel meer weer terug in het water laten glijden dan wij hebben gezien.
1 ding is zeker, iemand heeft daar zitten f*cken  ::pinokkio::
Ofwel weggemaakt of niks gepakt.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #101 Gepost op: 18-02-2011, 00:02:13 »
1 ding is zeker, iemand heeft daar zitten f*cken  ::pinokkio::
Ofwel weggemaakt of niks gepakt.
Ik ga NU kijken :)
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #102 Gepost op: 18-02-2011, 00:11:09 »
Dit maak ik er van:

Als Soundos na de opdracht vraagt hoeveel iedereen er gepakt heeft:
Patrick 4 (Twee gebracht voor Pepijn, één voor Art, zelf twee gepakt?)
Soundos 3
Pepijn 2
Art 1
Anna 0 (Volgens Karin, geen protest)
Karin 0 (Volgens zichzelf)
Dat maakt een totaal van 10, Patrick liegt waarschijnlijk...
_____________________

Wat we te zien krijgen van de montage gedurende de opdracht:
Koker 1   > Vinder: Soundos
Koker 2   > Vinder: Pepijn > Soundos pot (Gooit tweede koker in mand)
(Koker 3) > Vinder: Pepijn > Soundos laat vallen in zee?
Koker 4   > Vinder: Art > Patrick pot
Koker 5   > Vinder: Soundos?

PJ: Nog 1 minuut (kan montage zijn):
Koker 6   > Vinder: ? > Anna pot (Gooit zesde koker in mand)
Koker 7   > ?
Koker 8   > ?
Koker 9   > Vinder: Pepijn > Pepijn pot
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #103 Gepost op: 18-02-2011, 00:13:55 »
Loebas kan jij in de aflevering eens voor me nakijken hoeveel kokers iedereen ZEGT dat hij gepakt heeft. Daar klopt geen jotta van volgens mij. Als je optelt wat ze allemaal zeggen gepakt te hebben zijn het er meer dan 9?!
Soundos vraagt :"Wie heeft er Jokers gepakt?"..10.54.

Art zegt 9 maar "geeft toe" er 1 te hebben gepakt.
Pepijn is aan het twijfelen maar komt op 4.
Patrick zegt er 3 te hebben gepakt en 2 te hebben weggebracht...maakt 5
Soundos meent er 3 te hebben ingeleverd.

Hmmmm...
Vraag: welke gepakt en gedoneerd ..en welke gepakt en zijn overgedragen aan een andere kandidaat (of de Mol... ;)).
Omnia vincit amor

Offline mrbob

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #104 Gepost op: 18-02-2011, 00:16:54 »
Lees net je opmerking; sisyphos de vader van Odysseus? Die heb ik nog niet eerder gehoord! Vertel is meer? Houd wel van dat soort linken tussen de verschillende mythen.
Hoewel ik wel verbaasd ben, want volgens mij komt Odysseus ouwe vader toch ook nog wel ergens in het verhaal voor? En Odysseus ziet Sisyphos toch ook als hij naar de onderwereld gaat? Dan zou daar toch ergens een verwijzing dat het zijn pa is in moeten zitten? Maar ik heb nog nooit een complete vertaling gelezen.. dus dat weet ik niet  ;)

Ik ken het verhaal van Odysseus ook niet precies, ik heb grieks twee jaar geleden laten vallen, maar mijn toenmalige grieks-docent had een hele theorie dat Sysyphos dus de vader van Odysseus was en die man was voordat hij docent klassieke talen werd gepromoveerd op filosofie in Duitsland dus hij is niet dom.
 Odyseus ziet volgens mij zijn moeder in de onderwereld, van zijn vader heb ik zelf nooit iets gelezen, ik dacht dat Odyseus hem nooit gekend heeft.
Dat Odysseus Sysyphos is tegengekomen in de onderwereld zal goed kunnen, maar het lijkt me sterk dat ze elkaar gesproken hebben. In de Aeneis (grotendeels gebaseerd op de Odyssee) ziet Aeneas wel bekende figuren uit de hel, maar hij spreekt er geen (enkel mensen in het Elysium spreekt hij).  

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 7
« Reactie #105 Gepost op: 18-02-2011, 00:16:54 »
Wat een FANTASTISCHE aflevering! Men, dit is echt by far de beste in tijden!
::bravo::


Waar we vorige keren half gapend op de bank zaten omdat de afvaller al min of meer bekend was was dit natuurlijk een enorme surprise executie! Heb echt lopen gillen.

Anna, Soundos en Art zijn het voor mij nog steeds niet. Karin komt wel in mijn vizier, ondanks dat ik haar eerder had afgestreept en Patrick blijft ook. Karin blijkt de enorm vertragende en chaos scheppende factor. En echt, zo dom als ze zich voordoet is ze niet. En ik vraag me af of je zo'n masker als kandidaat drie weken lang kan volhouden.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #106 Gepost op: 18-02-2011, 00:23:32 »
Anton Jongstra (het brein achter WIDM) heeft in een interview aangegeven dat we in aflevering 8 wel eens De Mol kunnen ontmaskeren. Misschien bedoelen ze dit bij de trailer voor volgende week?

Ik vond de aflevering niet geweldig, qua opdrachten dan. Montagewerk was subliem, de executie helaas niet zo spannend, gelijk de eerste.

De eerste opdracht leek leuk vantevoren, maar ik heb geen bommen en labyrint gezien. Was de zee ruiger dan vantevoren verwacht De tweede opdracht was leuk in elkaar gezet, vooral omdat ze van de berg moesten rennen. Een leuke verrassing, ik had al een vermoeden dat er iets ging gebeuren met het geld. Maar zei Pieter Jan niet dat ze alle zes binnen 7 minuten beneden moesten zijn? De derde opdracht had niet gehoeven van mij, ik hou niet zo van dat Joker-gedoe. Grote kans dat Pepijn hierdoor afgevallen is, wat ik erg jammer vind. Top-kandidaat en Mol nummer 2 voor mij. Dus moet ik het nog steeds bij Art houden. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 7
« Reactie #107 Gepost op: 18-02-2011, 00:27:31 »
Oh trouwens, ik vond de opdracht in zee nog behoorlijk gevaarlijk ook. Je zal maar omslaan en even niet meer de kracht hebben boven water te komen! Respect voor de cameramannen overigens! En inderdaad, waar waren de bommen?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #108 Gepost op: 18-02-2011, 00:29:25 »
Oh trouwens, ik vond de opdracht in zee nog behoorlijk gevaarlijk ook. Je zal maar omslaan en even niet meer de kracht hebben boven water te komen! Respect voor de cameramannen overigens! En inderdaad, waar waren de bommen?
De cameramannen waren de kandidaten zelf, ze hadden een camera om hun nek. En Karin in haar hand volgens mij...


Btw, wat zingen Pepijn en Patrick aan het begin van de bergopdracht voor lied? Iets met 'Eternal' en 'Nobi'?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 7
« Reactie #109 Gepost op: 18-02-2011, 00:30:24 »
Soundos vraagt :"Wie heeft er Jokers gepakt?"..10.54.

Art zegt 9 maar "geeft toe" er 1 te hebben gepakt.
Pepijn is aan het twijfelen maar komt op 4.
Patrick zegt er 3 te hebben gepakt en 2 te hebben weggebracht...maakt 5
Soundos meent er 3 te hebben ingeleverd.

Hmmmm...
Vraag: welke gepakt en gedoneerd ..en welke gepakt en zijn overgedragen aan een andere kandidaat (of de Mol... ;)).

13 dus, en 8.5 in de pot. Dus.... iemand liegt of iemand maakt kwijt....
  :-\\
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #110 Gepost op: 18-02-2011, 00:34:17 »
Uhm, Patrick zegt 3 gepakt en 2 weggebracht. Totaal lijkt dat 5, maar misschien heeft hij 3 gepakt, daarvan 2 weggebracht en eentje verloren aan de zee?

Dan kom ik op een totaal van 10. En dat kan kloppen. Pepijn heeft wel 4 kokers gevonden, maar de laatste kwam ondanks de snoekduik net niet in het mandje terecht. Dus totaal goed gekeurde kokers wordt dan 9.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #111 Gepost op: 18-02-2011, 00:35:08 »
Ik moet echt de titel van de muziek op minuut 23.00 weten. Zo chill! ::trots::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 7
« Reactie #112 Gepost op: 18-02-2011, 00:36:58 »
Uhm, Patrick zegt 3 gepakt en 2 weggebracht. Totaal lijkt dat 5, maar misschien heeft hij 3 gepakt, daarvan 2 weggebracht en eentje verloren aan de zee?

Dan kom ik op een totaal van 10. En dat kan kloppen. Pepijn heeft wel 4 kokers gevonden, maar de laatste kwam ondanks de snoekduik net niet in het mandje terecht. Dus totaal goed gekeurde kokers wordt dan 9.
Tsjah, dat kan ook. Zal het morgen nog eens proberen terug te kijken. T klonk in ieder geval allemaal meer dan er lag.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #113 Gepost op: 18-02-2011, 00:39:29 »
Ik moet echt de titel van de muziek op minuut 23.00 weten. Zo chill! ::trots::

Wonders Of The Deep - The Chemical Brothers

http://www.youtube.com/watch?v=h7Wea5rhseE
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 00:47:44 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #114 Gepost op: 18-02-2011, 00:42:45 »
Maar ik houd niet van het weggeven van jokers, en zeker niet via zo'n gokspel. Ik geef Anna en Pepijn groot gelijk, het is oneerlijk en vervuilt mijns inziens het spel.

Ik ben het met je eens dat ze die jokers niet zo weg hadden moeten geven in deze fase. Maar het was juist geen puur gokspel, omdat je zelf kon kiezen of je de anderen vertrouwde of niet.
Daarnaast vond ik het een beetje hypocriet van Anna om het over oneerlijk te hebben. Daar heb ik haar ook niet over gehoord toen ze een vrijstelling uit dat mandje viste en er één aan Hanna toeschoof in de hoop er nog een vrijstelling uit te slepen.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #115 Gepost op: 18-02-2011, 00:43:06 »
Wonders Of The Deep - The Chemical Brothers
Minuut 23.12 bedoelde ik?!  8) Maar dit nummer is ook mooi;)

Btw, de laatste kist, die dus uiteindelijk niet mee wordt genomen de berg op, heeft als enige een mollogo.
Art, de mol, wil deze kist met logo graag mee nemen? Is hij de mol?
Daarnaast is het wel opvallend dat er roze stippen op de kist staan? Roze is de kleur van Soundos? Soundos de mol?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #116 Gepost op: 18-02-2011, 00:47:01 »
Ik heb helemaal niks gelezen, dus het is vast al 273x gezegd, maar ik vraag me af: zou de mol meehelpen die kisten te tillen? Gaat zich daar een beetje moe maken zeker? Kan je dan niet beter hoogtevrees hebben/doen alsof je angstig bent? Hoef je niks te tillen en iedereen vind je nog zielig ook.
The British are not impressed.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #117 Gepost op: 18-02-2011, 00:48:27 »
De eerste opdracht leek leuk vantevoren, maar ik heb geen bommen en labyrint gezien.

De touwen vormden het 'labyrint (magertjes inderdaad) en ik vermoed dat er ook kokertjes waren met een verkeerde kleur, die de kandidaten gewoon weer in het water lieten vallen. Werk voor niets dus. Ik hoop dan wel dat die kokertjes van milieuvriendelijk materiaal waren gemaakt .....
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 7
« Reactie #118 Gepost op: 18-02-2011, 00:48:42 »
Waauw! Ik was van plan om te gaan slapen maar het gaat gewoon niet. Het voelde alsof ik zelf een adrenaline-shot binnenkreeg tijdens de fantastisch mooie proeven die de kandidaten te wachten stonden. Dit was veruit de beste aflevering dit seizoen, en zelfs in een heel lange tijd! Alleen al de beelden, het leken wel filmbeelden! Eerst het onderwaterlabyrinth, dan de kandidaten zien lopen van die vulkaan (leek wel alsof je zelf mee afdaalde, zo'n kick was het) en dan weer zo'n psychologische proef. Alles zat erin vandaag, en dan ook nog eens een shock-executie. Dit was top, en misschien zelfs de beste nederlandse aflevering die ik ooit al heb gezien. Gewoon consistent van een zeer hoog niveau en dat de hele aflevering lang.

Ik vraag me oprecht af hoe ze hier over kunnen! Hoop dat al het kruit nog niet is verschoten want als dit de lat is belooft het een supermooie finale te worden!  ::ok::

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #119 Gepost op: 18-02-2011, 00:49:10 »
Wat een aflevering! Het was wel weer spannend maar net als Arco vond ik de opdrachten minder leuk. De mijnen heb ik niet gezien, en de golven waren zo heftig dat er van het spel niets overbleef. Een mol kan in zo'n opdracht niet subtiel mollen. Iedereen die we geld hebben zien binnenbrengen kan eigenlijk geen mol zijn. Hetzelfde geld ook voor de vulkaanopdracht; Of de mol heeft wel geld binnengebracht, of de mol is Soundos (Dit weiger ik te geloven ;) )

Het jokerspel vond ik oneerlijk en helemaal niks toevoegen, er zijn geen aanwijzingen naar de mol en de werklust van een kandidaat wordt niet beloond.

Ik zat zelf al op Patrick en nu zelfs nog meer, hij heeft weer heerlijk uit zijn neus lopen vreten en opdrachten verzaakt. Weer veel herhalingen in zijn zinnen gehoord. Zou de titel "Tand om Tand"(Dubbelop) slaan op zijn actie op de knie van Anna ;) (Wat zou Anna dan gedaan hebben?)