Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 96147 keer)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 7
« Reactie #160 Gepost op: 18-02-2011, 12:07:41 »
Wat ik heel raar vind is dat Karin er nog steeds in zit terwijl zij al een paar keer de afvaller als mol had. Dat kan alleen als je zelf de mol bent...

Je kunt in theorie de test constant als een-na-slechtste maken, en zodoende de finale halen terwijl je constant op de verkeerde mol zit.

Apart dus, maar niet echt raar.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 7
« Reactie #161 Gepost op: 18-02-2011, 13:52:02 »
Iedere mol heeft toch een eigen soort tactiek? De onnozele Milouska, de perfecte kandidaat Inge.
Misschien is Patrick wel de partijdige mol?

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #162 Gepost op: 18-02-2011, 14:06:08 »
Wanneer Patrick, als mol, meerdere keren 1 specifieke kandidaat bevoordeeld, hier dus Art met in totaal 5 jokers gespreid over 2 afleveringen, is dat wel erg zuur en "onverkoopbaar" tov de andere kandidaten. Uiteraard is WIDM niet gebaseerd op eerlijkheid, maar elke kandidaat moet toch wel een redelijk gelijke kans kunnen hebben om achter de identiteit van de mol de komen.

Beetje boel jokers, jammer voor het spel zeker met de "hulpmol" naar alle waarschijnlijkheid nog in het vooruitzicht.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 14:08:43 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #163 Gepost op: 18-02-2011, 14:12:47 »
wat mij nu opvalt is bij die eind foto, als iemand afvalt
eerst zijn de mensen die rechts stonden weg, en nu beginnen ze aan de linkerkant
in de midden staan volgens mij art/patrick/karin
links stond ook pepijn en ook soundos
als dit klopt wat ik vermoed, betekend dat soundos volgende week eruit gaat
misschien kan hier iemand een shot van maken van die eindfoto
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 17:47:00 door valentino »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #164 Gepost op: 18-02-2011, 14:28:56 »
Wanneer Patrick, als mol, meerdere keren 1 specifieke kandidaat bevoordeeld, hier dus Art met in totaal 5 jokers gespreid over 2 afleveringen, is dat wel erg zuur en "onverkoopbaar" tov de andere kandidaten. Uiteraard is WIDM niet gebaseerd op eerlijkheid, maar elke kandidaat moet toch wel een redelijk gelijke kans kunnen hebben om achter de identiteit van de mol de komen.

Beetje boel jokers, jammer voor het spel zeker met de "hulpmol" naar alle waarschijnlijkheid nog in het vooruitzicht.

Per saldo gaat het maar om 1 joker die dubieus is.
In aflevering 1 pakte Patrick, op aanraden van Art 4 jokers. Tevens op voorwaarde dat hij daarvan 1 aan Art zou schenken. Deze belofte is hij later inderdaad nagekomen. In dezelfde aflevering gaf hij Art nog een joker. Dit is de bewuste dubieuze joker.
In aflevering 7 seinde Patrick wel naar Art naar de 3 jokers, maar andersom gebeurde dit ook. Andere kandidaten seinden ook naar elkaar, omdat ze een maatje hadden die achter PJ stonden die mee keken. Het maatje van Pepijn (Anna) stond niet achter PJ, dus hij greep naast de jokers.
Dat Art de laatste 3 jokers van Patrick kreeg had dus puur te maken met hun verbond. Zelfs als Patrick de mol mocht zijn.

En wat betreft de dubieuze joker.. Het gaat maar om één en mocht Patrick inderdaad de mol zijn, dan verwacht ik in aflevering 11 wel een verklaring waarom hij deze gaf. Ik ga hem in ieder geval niet op voorhand veroordelen als een partijdige mol.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #165 Gepost op: 18-02-2011, 14:53:41 »
Iemand nog gezien wat er in het wit op die rots stond bij de eerste kist op de vulkaan? Ik kon het niet goed zien maar het zou zo een hint kunnen zijn.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline palantir

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #166 Gepost op: 18-02-2011, 14:56:31 »
ben overtuigd dat Karin de mol is...

Zij heeft achter elkaar op diegene gestemd die er later uitlag (Jan en Pepijn)..een ander had er dan al uitgelegen...ook leek ze volledig voor hen te gaan..

daarbij hielp ze Pepijn er eigenhandig uit, door juist hem geen aanwijziging te geven tijdens joker spel..ze moet geweten hebben dat Pepijn haar op de hielen zat..daarbij bracht Pepijn redelijk veel geld binnen, zodat dat gestopt moest worden..

In afleveringen hiervoor was Karin ook al erg verdacht. Behalve bij touwbrug ging ze (ondanks hoogtevrees) ineens als een speer..erg verdacht en waarschijnlijk alleen om verdenking te minderen.

Op vulkaan durfde ze zogenaamd niet naar beneden te kijken en later rent ze de berg af..tja

Dus.....Karin!  

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #167 Gepost op: 18-02-2011, 14:58:13 »
Iemand nog gezien wat er in het wit op die rots stond bij de eerste kist op de vulkaan? Ik kon het niet goed zien maar het zou zo een hint kunnen zijn.
Nicarao Line Tours
Omnia vincit amor

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #168 Gepost op: 18-02-2011, 14:58:52 »
En hoe verklaar je dat Pepijn vol op Karin ging? En er was ook een kandidaat met evenveel fouten als Horace maar ietsje sneller, waarschijnlijk Karin. ;)

En je weet dat Karin het meeste geld van allemaal binnen heeft gebracht? ;D

Ik wil je niet uit je tunneltje halen (nouja eigenlijk wel) maar ik zou toch nog even goed nadenken. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 7
« Reactie #169 Gepost op: 18-02-2011, 15:01:14 »
ben overtuigd dat Karin de mol is...

Zij heeft achter elkaar op diegene gestemd die er later uitlag (Jan en Pepijn)..een ander had er dan al uitgelegen...ook leek ze volledig voor hen te gaan..

daarbij hielp ze Pepijn er eigenhandig uit, door juist hem geen aanwijziging te geven tijdens joker spel..ze moet geweten hebben dat Pepijn haar op de hielen zat..daarbij bracht Pepijn redelijk veel geld binnen, zodat dat gestopt moest worden..

In afleveringen hiervoor was Karin ook al erg verdacht. Behalve bij touwbrug ging ze (ondanks hoogtevrees) ineens als een speer..erg verdacht en waarschijnlijk alleen om verdenking te minderen.

Op vulkaan durfde ze zogenaamd niet naar beneden te kijken en later rent ze de berg af..tja

Dus.....Karin!  

Daarbij komt nog dat Karin ook nog flesjes aan het leeggieten was,
Ze keek daarbij recht naar beneden

K ga nu probere daar een shot van te maken

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #170 Gepost op: 18-02-2011, 15:06:10 »
Nicarao Line Tours
Ik gok dat daar "Lake Tours" moet staan. Als er echt line staat, dan is er iets raars aan de hand (Zoek de verschillen)

http://www.nicaraolake.com/

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 7
« Reactie #171 Gepost op: 18-02-2011, 15:08:48 »
Ik gok dat daar "Lake Tours" moet staan. Als er echt line staat, dan is er iets raars aan de hand (Zoek de verschillen)

http://www.nicaraolake.com/

Lake Tours is ook een stuk logischer...


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #172 Gepost op: 18-02-2011, 15:09:09 »
Ik gok dat daar "Lake Tours" moet staan. Als er echt line staat, dan is er iets raars aan de hand (Zoek de verschillen)

http://www.nicaraolake.com/
Ik zag dat ook op Google staan, maar kan er toch echt geen "a" van maken.
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #173 Gepost op: 18-02-2011, 15:13:23 »

Misschien is Patrick wel de partijdige mol?


Even inhakend op de discussie. De regie kan de mol niet apart houden, dat zou veel te opvallend zijn. Dus hoe dan ook krijg je dat de mol met iemand op 1 kamer slaapt, vaker optrekt, enzovoort. Het kan zomaar erg klikken met een bepaalde kandidaat. Denk aan Kim en Sanne vorig jaar, of Yvon en Lottie in een eerder seizoen. Stel nu eens het volgende scenario voor : het initiatief om "samen" te gaan mollen gaat helemaal uit van de niet-mol Art. Wat moet je dan als mol in zo'n geval? Ik neem aan in overleg met de regie, ga er maar zoveel mogelijk op in en win zo veel mogelijk vertrouwen bij deze persoon? Een goede bliksemafleider, en zorg dat hij jou niet gaat verdenken? Daar moet je als mol toch gewoon gebruik van gaan maken, lijkt mij? En ja dan heb je een hulpmol. En ja, die moet je misschien wel eens belonen om het vertrouwen zo groot mogelijk te maken. Of deze persoon bevoordeelt wordt ten op zichte van de anderen is nog maar de vraag. Want als al dat gedoe er voor zorgt dat hij door de echte mol stug op de verkeerde mol blijft zitten wordt de kans voor hem om eruit te vliegen juist alleen maar groter. (dat is dan met een extra joker misschien te voorkomen). Een verbond met de mol levert vaak wel een tijdje enig voordeel op maar is op den duur meestal niet lonend.

Offline Masterz

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #174 Gepost op: 18-02-2011, 15:13:43 »
Ik heb weer iets opvallends gezien. Bij alle woorden zit een a behalve bij Pepijn en Soundos.
En het woord Trust Nobody Misschien daar iets mee  ::)

T R (U) ((S)) T      (N) (O) B (O) (D) Y

Welk woord je er van kan maken is natuurlijk alleen Soundos.

Misschien zie je nog wat in de letters

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 7
« Reactie #175 Gepost op: 18-02-2011, 15:15:40 »
Ik zag dat ook op Google staan, maar kan er toch echt geen "a" van maken.


Best wel...

Sebastiaan schreef ook A's met 3hoekjes

Dat is hier wel van te maken hoor...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #176 Gepost op: 18-02-2011, 15:16:58 »
Ik heb weer iets opvallends gezien. Bij alle woorden zit een a behalve bij Pepijn en Soundos.
En het woord Trust Nobody Misschien daar iets mee  ::)

T R (U) ((S)) T      (N) (O) B (O) (D) Y

Welk woord je er van kan maken is natuurlijk alleen Soundos.

Misschien zie je nog wat in de letters


SoundoS heeft 2 S'en, truSt nobody maar 1.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #177 Gepost op: 18-02-2011, 15:17:28 »
Hahaha..  ;D

Ahww.. Ik ken het gevoel jonne..

Ik ben equally lost als jij vrees ik, momenteel.  ;) *high five* (laten-we-er-dan-dat-maar-van-maken-dat-klinkt-tenminste-positief..  ;D )

Haha, we dubbelklutsen gewoon lekker verder.

Maar eigenlijk heb ik nu bij alle kandidaatmollen een actie waarvan ik denk mwah. Alleen Art, die gaat nog, dus die zal er volgende week wel uitvliegen. :)

Ik vond het trouwens raar dat er duidelijk aan PJ gevraagd werd of iedereen op tijd beneden moest zijn, wat hij beaamde. Daarna blijkt dan dat alleen het geld van degene die te laat is niet in de pot komt. Ze reageerden trouwens vrij relaxt op Soundos die te laat binnenkwam dus óf ze wisten al dat het ze maar € 200 (toch?) scheelde, óf ze waren zo high dat het ze allemaal niet meer uitmaakte.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7
« Reactie #178 Gepost op: 18-02-2011, 15:26:35 »
Met veel van wat je zegt kan ik het eens zijn maar niet met bovenstaande.
Ik vind niet dat de mol een vrije rol heeft om te doen wat hij wil. Dat is in het verleden ook niet zo geweest. Jokers zijn nooit voor dit soort doeleinden ingezet.
Winst van een joker is meestal een toevalskans of het komt in spelen zoals in de veiling of jokerspelletjes zoals deze.

Maar de mol heeft daar nooit een directe invloed gehad.De enige precendent die ik me voor de geest haal is dus Milouska die 1x 1 joker gaf aan twee kandidaten die 3 afl lang uit het spel waren. Zelfs dat vond ik wat dubieus maar daar viel nog iets voor te zeggen.

Als je zegt dat de mol vrij spel heeft en vrij ter beschikking heeft hoe hij of zij jokers 'weggeeft' in dit soort spellen, gaat het dus niet langer meer om het spel. Dan is het maar net ofwel dat de mol bang is dat je op zijn haar spoor bent (jokers wegnemen of geven aan anderen) ofwel of hij/zij je mag. Dan heeft het zoeken naar de mol dus geen zin meer en wordt het een zaak van je inslijmen of vooral niet laten weten dat je de mol op t spoor bent.. Het tegenovergestelde dus van wat we aan het doen zijn in dit spel, en mijns inziens ook de doodssteek ervan...

Vandaar mijn protesten bij Patrick's acties.. wie zegt waar een volgende mol stopt als we eenmaal dit accepteren..?  :-\\

Supernova, sorry voor mijn late reactie maar ik wil toch nog even reageren op wat jij zei over Patricks molacties. Ik begrijp je reactie en nu ik het zo lees ben ik het daar grotendeels mee eens. Mijn uitspraak de mol heeft een vrije rol had ik iets anders moeten formuleren. Wat ik bedoelde was dat de mol in zijn opdracht de boel te saboteren een vrije taak heeft en daarbij ook verbonden met mensen kan sluiten.

Het geven van een joker of informatie over zijn haar verdachte kan daar een onderdeel van het spel zijn. Het gaat erom wie vertrouw je en wie niet(vertrouwen winnen) Dat Patrick meerdere jokers aan Art heeft gegeven zou als hij een kandidaat was echte vriendschap kunnen betekenen (Frits en Erik) wanneer hij de mol blijkt te zijn dan zou het kunnen dat hij de jokers geeft, maar hij bevoordeelt Art wel hiermee in de hoop hem op een ander spoorn te zetten. Over jokers in het algemeen: het verdienen van jokers is een gokspel en het is een handigheid (tool) om ze te gebruiken bij een test.

Dat er in jokers gehandeld wordt tussen spelers onderling geeft het spel ook een bepaalde dimensie. Alleen is het wel belangrijk voor de makers om te bepalen op welk manier een joker te verdienen is en wanneer deze is in te zetten. In mijn mening kunnen jokers worden verdiend tot afl 5/6 daarna wordt de groep zo klein dat het voordeel voor mensen met jokers groot wordt. Echter het inzetten van jokers moet volgens mij de hele serie kunnen (behalve de finale) Wanneer er spelers zijn als Jan die echt zeker zijn van hun zaak en jokers op zak houden tot later in het spel geeft dit het spel ook een extra dimensie. Mensen nemen de gok om te kijken of zij op de goede richting zijn (de dood of de gladiolen) wanneer deze persoon dan uitvliegt heeft deze gegokt en verloren.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2011, 15:28:57 door mollenvanger20 »

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #179 Gepost op: 18-02-2011, 16:10:30 »
Het blijft lastig, maar ik verdenk:
Karin, Anna, Soundos.

Karin: drink flesjes water leeg als een malle, giet water weg en doet verder eigenlijk in de zee ook niets anders dan aan haar haar zitten en de golven induiken. (Tweet van de mol: ook onder water ben ik actief)

Het zou ook kunnen zijn dat Anna de mol is en dat Soundos de winnaar is. Soundos is altijd gespiegeld. Anna is zowel van links als van rechts te lezen als ANNA. Kan zijn dat zij de mol van alle kanten ontmaskerd heeft.
Het is wat ver gezocht, maar ach dan doe ik ook eens mee in de trend!