Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 96124 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 7
« Reactie #220 Gepost op: 20-02-2011, 11:10:10 »
Om nog even terug te komen op het halve kokertje..
Die was niet van Soundos na het laten vallen van de koker van Pepijn heeft ze niks meer in haar hand.


Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 7
« Reactie #221 Gepost op: 20-02-2011, 12:39:18 »
Om nog even terug te komen op het halve kokertje..
Die was niet van Soundos na het laten vallen van de koker van Pepijn heeft ze niks meer in haar hand.



Dat is waar, maar waarom doet ze hier dan alsof ze hem wel heeft ???

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #222 Gepost op: 20-02-2011, 13:48:56 »
Tijdens de vulkaanopdracht waren er 4 kisten. Er waren 3 kisten met een geel touw en een rood uiteinde, en 1 kist met een gewoon touw en een rood uiteinde (die van 600 de 3e kisr).
Geel zou kunnen betekenen de kleur van de molbus maar ik kom met de kleur rood niet verder.

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 7
« Reactie #223 Gepost op: 20-02-2011, 13:57:33 »
Tijdens de vulkaanopdracht waren er 4 kisten. Er waren 3 kisten met een geel touw en een rood uiteinde, en 1 kist met een gewoon touw en een rood uiteinde (die van 600 de 3e kisr).
Geel zou kunnen betekenen de kleur van de molbus maar ik kom met de kleur rood niet verder.

Geel van de molbus maar dan rood van niet waar...
Of anders gezegd  in de andere bus....

(nee, dit denk ik zelf ook niet)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #224 Gepost op: 20-02-2011, 15:10:53 »
Ik kan me alleen bedenken dat rood voor executie staat. De kist met 600 (6) kan op aflevering 6 slaan waar Anna voor het woord executie koos.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #225 Gepost op: 20-02-2011, 15:30:02 »
Of het gele touw was gewoon op.

Offline natasjaw

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #226 Gepost op: 20-02-2011, 15:45:36 »
In de test zie je dat Soundos de 11e vraag beantwoord, zou zij de 11e mol zijn?! ??? ???

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7
« Reactie #227 Gepost op: 20-02-2011, 15:59:11 »
Er zijn er al meer die vraag 11 hebben beantwoord!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 7
« Reactie #228 Gepost op: 20-02-2011, 15:59:31 »
Bij interview 4 over aflevering 4 zie je rond minuut 1.05 het woordje stoof in beeld..
Verwijst dit naar Patrick, is het een hint of gewoon een foutje van de avro?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 16:06:48 door Molloot00 »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #229 Gepost op: 20-02-2011, 16:03:09 »
Bij interview 4 over aflevering 4 zie je rond minuut 1.05 het woordje stoof in beeld..
Verwijst dit naar Patrick, is het een hint of gewoon een foutje van de avro?


ajb (alleen alles achter de = tussen de youtube tags)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Aflevering 7
« Reactie #230 Gepost op: 20-02-2011, 16:07:40 »
ajb (alleen alles achter de = tussen de youtube tags)
Dank   :-*

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #231 Gepost op: 20-02-2011, 16:46:34 »
Bij aflevering 7 moet ik gelijk aan de bagageopdracht denken. Er was een kamernummer 25 (2+5). Wie er in zaten weten we niet. Wel lag de sleutel van Anna en Soundos achter de spiegel. (Soundos de hulpmol). De beelden vanuit Anna´s kamer kwamen vanuit 2 camera´s, die van de cameraman en vanuit de camera waartegen ze communiceerden. Naast Pepijn kwam Anna ook op het idee dat er via een derde kanaal gecommuniceerd werd.
In aflevering 7 waren er weer veel spiegelingen.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #232 Gepost op: 20-02-2011, 21:21:39 »
Ik zag net een reclame voor WIDM aankomende donderdag.

ik snap nu waar de tekst: "het is zover" voor staat.

In afl. 1 zegt PJ: de mol neemt contact met je op als het zover is.

De kandidaten krijgen as donderdag de kans om contact te krijgen met de mol in ruil voor een joker!

Belooft dus een zeer leuke aflevering te worden! ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7
« Reactie #233 Gepost op: 20-02-2011, 21:27:42 »
Ik zag net een reclame voor WIDM aankomende donderdag.

ik snap nu waar de tekst: "het is zover" voor staat.

In afl. 1 zegt PJ: de mol neemt contact met je op als het zover is.

De kandidaten krijgen as donderdag de kans om contact te krijgen met de mol in ruil voor een joker!

Belooft dus een zeer leuke aflevering te worden! ::ok::
Een chat sessie met de mol of zoiets zou wel leuk zijn... maar een joker? Dat zou wel oneerlijk zijn, in elk geval als er komende aflevering geen jokers te verdienen zijn. Het is dan dom geluk als je een joker bewaard heb.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #234 Gepost op: 20-02-2011, 21:33:08 »
Ik zag net een reclame voor WIDM aankomende donderdag.

ik snap nu waar de tekst: "het is zover" voor staat.

In afl. 1 zegt PJ: de mol neemt contact met je op als het zover is.

De kandidaten krijgen as donderdag de kans om contact te krijgen met de mol in ruil voor een joker!

Belooft dus een zeer leuke aflevering te worden! ::ok::
Soundos en Anna hebben helemaal geen joker meer. Lijkt me een beetje vreemd.
Hoe luidde die reclame precies.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #235 Gepost op: 20-02-2011, 22:13:37 »
ik weet het niet precies.. het ging zo snel..

het begon zo:
-nog 4 kandidaten
-1 mol
en toen kreeg je zo'n flashback van afl. 1: PJ: De mol neemt contact met je op als het zover is.
-testbeeld: het is zover

je kreeg naast dat beeld van "het is zover" in de test nog allemaal van die beelden: "heb jij de mol al ontmaskerd"

Art maakt een envelop open: kaartje met daarop: (art leest voor): je kunt contact krijgen met de mol in ruil voor een joker.

karin zegt nog iets, ik weet niet meer wat..
------------------------------------
ik heb er zin in donderdag

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7
« Reactie #236 Gepost op: 20-02-2011, 22:17:11 »
Ik ben erg benieuwd  :P kan iemand de promo voor afl 8 misschien uploaden? Zou wel leuk zijn, alvast bedankt :) ::ok::
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 22:18:50 door mollenvanger20 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 7
« Reactie #237 Gepost op: 20-02-2011, 23:38:17 »
Art maakt een envelop open: kaartje met daarop: (art leest voor): je kunt contact krijgen met de mol in ruil voor een joker.
Aanbod kan voor iedere kandidaat anders zijn. Misschien krijgt Soundos bijvoorbeeld wel een anti-joker, dat één goed beantwoorde vraag fout wordt gerekend. >:D
The British are not impressed.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #238 Gepost op: 21-02-2011, 10:00:42 »
Is wel spannend voor de kandidaten als ze hun test gewoon zitten te maken en ineens staat er 'Het is zover' ipv een vraag.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 7
« Reactie #239 Gepost op: 21-02-2011, 17:46:19 »
Heb eventjes mijn bedenkingen over deze aflevering op digitaal papier gezet. Waarschuwing voor de lange post.

Opdracht 1: Onderwaterlabyrinth
Anna gaat weer als eerste erg fanatiek de zee in. Komt later met niks terug. Ok ze had een excuus maar dat geldde maar voor de laatste minuten van het spel. Daarvoor had ze ook kokers kunnen pakken. Verdacht dus. Al dacht ze misschien, vorige keer heb ik genoeg gepakt. Dit keer pak ik eens geen kokers. ;D
Karin keert ook met niks terug. Zoals altijd maakt dat haar verdacht.
Soundos komt met het geniale idee om als keeper de kokers in de mandjes te gaan gooien. Ze gooit de kokers van anderen in de mand maar volgens zo’n methode doe je dus zelf geen moeite om zelf kokers te gaan pakken. Dit kan een subtiele mollenactie zijn. Zeker als later blijkt dat ze zelf maar 3 kokers heeft kunnen bijbrengen tot de pot. Er lagen toch oh zoveel kokers Soundos! ::oink:: Ze laat ook kokers vallen, nadat ze eraan zit te prullen.
Art vindt niks tot hij plots een koker richting Patrick gooit, hij gaat ze dus zelf niet brengen. Heeft Patrick opeens Soundos’ positie ingenomen als keeper?
Patrick beweert dat hij 5 kokers naar het mandje bracht, 2 van Pepijn, 1 van Art en 2 van zichzelf. Lijkt me iets teveel van het goede.

Wat is er verdiend: € 900 (9 kokers)
Maar hoeveel kokers brachten de kandidaten? Volgens de uitleg van de kandidaten brengt Soundos er 3, Art (1), Pepijn (4), Patrick (2), Karin (0) en Anna (0). Dat maakt 10 kokers. Dus liegt iemand. Patrick beweert dat hij de koker van Art heeft gebracht (niet gelogen want we zien Art de koker naar Patrick gooien), 2 van Pepijn (niet zeker), en 2 van zichzelf (helemaal niet zeker). Dat zijn er 5. Tel die 2 andere van Pepijn (geloofwaardig want hij is kandidaat) erbij ... plus de 3 van Soundos. Dat zijn dus 10 jokers want Karin en Anna pakken niks.

Dus lijkt het erop dat ofwel Patrick ofwel Soundos liegen. Het is helemaal niet zeker dat zij het desbetreffende aantal hebben binnengebracht dat ze aan de andere kandidaten vertellen. Btw de Mol zal heus wel kokers hebben laten verdwijnen, dat hoeft niemand gezien te hebben.


Opdracht 2: Vulkaan

Karin schept in de bus al voor zichzelf en waarschijnlijk ook voor Soundos een bange sfeer door constant te beweren dat ze het niet ziet zitten om de vulkaan te beklimmen. Ideaal als ze de Mol is.

1e kist (€ 2400): Art en Patrick vallen op omdat ze van bij het begin telkens de kleinere kist meenemen zonder te controleren of die ook lichter is. Wanneer Art bij de 1e kist valt wil Patrick prompt de kist laten staan wat de groep uiteraard niet toelaat. Art bevestigt meteen daarop: "Ik ben nu al voor een kleinere".
Anna gooit het idee in de groep om de kist te dragen zoals je een doodskist draagt. Is dus een positieve actie want het blijkt daardoor draaglijker.

2e kist: Art wil meteen gaan voor de kleinere.
Soundos en Karin houden de groep op met hun bange gedrag.

3e kist (€ 1200): Zonder controleren zegt Art dat de kist sowieso veel lichter is natuurlijk: "Ik vind dat we deze moeten doen hoor". Patrick springt mee op de kar en wil ook de kleine. Het mindere geld lijkt hem weinig te doen.

4e kist (€ 600) Het zijn alweer Patrick en Art die de boel verstoren door weer te willen gaan voor de kleinere maar dit keer zwaardere kist. Patrick: "Ik denk dat die makkelijker ..." Art gaat erin mee en wil eerst niet afgeven maar Anna en Pepijn laten het dit keer niet toe. Karin gaat mee in de redenering en ze besluiten de kist te laten staan en de minder zware te nemen.
Art vraagt later ook nog eens “gaat die of niet?"

Conclusie: Anna en Pepijn deden goed hun best, Karin en Soundos vertragen de groep, Art en Patrick proberen de proef te saboteren.

Alvorens ze de vulkaan aflopen lijkt het erop dat Karin dat niet ziet zitten. Karin: "Ik ga daar toch niet van af." Art benadrukt daarop, "echt iedereen moet ervan af?" Hij maakt Karin daarmee nog wat angstiger. Maar later gaat ze dan doodleuk van die vulkaan af, plots is ze helemaal niet meer ziek of bang. Iedereen prijst Karin de hemel in en ze heeft weer heel wat vertrouwen gewonnen. Waauw Karin je bent een held, alvast de held van afl. 7. Iedereen lijkt het fiasco van de eerste opdracht te vergeten.
Soundos haalt het niet. Dat betekent 200 € minder maar 't is absoluut niet zoals Art eerder de indruk wekte dat iedereen onder moest zijn. Maar kom Soundos heeft het ondanks haar angst geprobeerd.

...