Auteur Topic: Moppen over Belgen  (gelezen 11537 keer)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Moppen over Belgen
« Reactie #40 Gepost op: 30-03-2003, 12:37:06 »
ok de enige belgenmop die ik ken. wees gewaarschuwd, hij is flauw!!

zitten twee mannen tegenover elkaar in de trein. zegt de ene man: ik weet nog een leuke belgenmop. waarop de ander zegt: ik ben een belg!!  >:(
OOOOOww. geeft niks zegt die andere weer, vertel ik 'm wel 2 keer!!  ;D

Lowprofile

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 30-03-2003, 12:47:09 »

Patient: "Nou, vind ik helemaal niet zo erg hoor"
Kom, we zullen medelijden hebben met Groeneman en de andere Nederlanders die hier niet durven te zetten dat ze de mop niet begrijpen. En als ze ook al niet weten dat Elmar geheime boodschappen zet, lukt het zeker niet.
de zin hierboven, begint en eindigt met typisch Nederlandse stopwoordjes, die een Vlaming niet (of nooit) zal gebruiken.
Maw een Vlaming ziet onmiddellijk dat deze zin door een Hollander wordt uitgesproken en zal er direct een zwaar NL-accent aan toevoegen.
A & K zal dit wel niet in dank afnemen, maar dus zoals zij dacht dat Nederlanders spraken ...

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 30-03-2003, 13:05:13 »
A & K zal dit wel niet in dank afnemen, maar dus zoals zij dacht dat Nederlanders spraken ...

waarom zou ik dit nie in dank afnemen?  :)

banaan begint met een b, soms met een s

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #43 Gepost op: 30-03-2003, 14:38:05 »
Nou, die zin staat me nog goed bij, hoor!

Take a glorious bite out of the whole world

Groenenman

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 30-03-2003, 17:18:38 »
Aha, bedankt voor de uitleg Low Profile ( en een beetje Gotcha ). Toch vindt ik het een stomme mop  (zal wel aan mij liggen ;D)

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #45 Gepost op: 30-03-2003, 17:35:05 »
Aha, bedankt voor de uitleg Low Profile ( en een beetje Gotcha ). Toch vindt ik het een stomme mop  (zal wel aan mij liggen ;D)
Maar wel subtiel... Je hebt er tenslotte toch een hele poos over gedaan om ze te begrijpen.
Maar zoals je ziet als we wat samenwerken, Vlamingen en Nederlanders, dan kunnen we alles aan.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Groenenman

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 30-03-2003, 17:42:51 »
Zouden we dan ook de oorlog in Irak kunnen stoppen ? ???

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 31-03-2003, 07:43:38 »
Waarom niet...
We zenden gewoon constant "De Mol" uit, zowel in de VS als in Irak.
Hebben ze geen tijd meer om aan oorlog te denken.  ;)

Offline Talpa

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 31-03-2003, 13:07:52 »
volgens mij weten beide partijen al lang wie de mol is ;)

voor meer moppen:
http://home.planet.nl/~blade068/taalgein/belg.htm

Groenenman

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 31-03-2003, 15:45:12 »
De meeste moppen die ik heb gelezen ken ik ook alleeen dan in belgen versie

Offline Storm

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 31-03-2003, 16:40:21 »
Een Belg is met vakantie in Schotland. Tijdens een wandeling ontmoet hij een schaapherder met een grote kudde schapen. De Belg vraagt aan de herder: "Als ik raad, uit hoeveel schapen jouw kudde bestaat, mag ik er dan een hebben?" "Ja hoor" zegt de herder, waarop de Belg zegt: "167 stuks". Dat is precies goed. De Belg bedankt de herder, zoekt een mooi schaap uit, en loopt weg met het dier over zijn schouder. De herder rent achter de Belg aan, en vraagt: "als ik raad, uit welk land jij komt, mag ik dan mijn hond terug?"

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #51 Gepost op: 31-03-2003, 16:49:34 »
Een Nederlander, een Duitser en een Belg zijn in het zwembad. Als ze van de duikplank springen mogen ze een wens doen.
De Nederlander gaat eerst. Hij neemt een aanloop, roept "cola" en het hele bad zit opeens vol met cola. Hij springt erin en drinkt het op.
Daarna gaat de Duitser. Hij neemt een aanloop, roept "bier", het hele bad vol bier, springt erin en drinkt het op.
Dan de Belg. Hij neemt een aanloop en struikelt. "SHIT!!!!"....

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #52 Gepost op: 31-03-2003, 17:36:33 »
een belg rijdt met een vrachtwagen vol Kippen in Engeland over een landweggetje, als plots de laadklep open springt en veel kippen los rond rennen.

Een boer die het allemaal ziet, maant de Belgische chauffeur tot kalmte, "keep Quite, Keep Quiet". Waarop de boer antwoordt:" wat nu Kiep kwijt, ik ben wel twintig kiepen kwijt.""

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #53 Gepost op: 31-03-2003, 17:55:23 »
Het is dan wel geen Belgen mop maar goed...

Een man met een bochel en een man in een rolstoel zitten in het cafe. Rond een uur of 12 besluiten ze naar huis te gaan. Omdat de man met de bochel aan zijn vrouw had beloofd om op tijd thuis te zijn besluit hij binnendoor over het kerkhof te gaan. De man in de rolstoel vind het er te griezelig uit zien en besluit om de normale route te nemen.
De man met de bochel loopt stoer naar binnen, maar op een gegeven moment vind hij het ook wel eng worden. Opeens hoort hij achter hem een stem. "Wat heb jij op je rug?" Verschrikt draait hij zich om. Er staat een geest voor hem. "Wat heb jij op je rug?" vraagt de geest weer (op een spooky manier uitspreken.)  "Eheh"  stameld de man. "Ik heb een bochel op mijn rug."  "Ah" zegt de geest "Dan neem ik jou bochel" en pakt de bochel van de man en zet het op zijn rug. De man kan ineens weer rechtop staan. "Bedankt!" roept hij en rent vrolijk naar huis.
De volgende dag zit hij weer in het cafe en komt de man in de rolstoel tegen. "He? Waar is je bochel?" vraagt de man in de rolstoel verbaast en de man die eerst een bochel had legt uit wat er gebeurd is. "Dan ga ik vanavond ook over het kerkhof!" zegt de man in de rolstoel blij.
Rond een uur of 12 rijdt de man het kerhof op. Op een gegeven moment hoort ook hij een stem achter zich. "Wat heb jij op je rug?"  De man draait zich om en antwoord verbaast "Eh, niks"  "Hier, een bochel."

Groenenman

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 31-03-2003, 19:35:52 »
Hier nog een :

een belg stapt de winkel binnen waar hij een paar dagen geleden een kettingzaag heeft gekocht.
potverdilekes zegt hij boos tegen de verkoper.
ik heb er een heel weekend over gedaan om een boom om te zagen.
eens even kijken zegt de verkoper en start de zaag, waarop de belg hem verbaasd vraagt:wat is dat voor geluid?

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #55 Gepost op: 31-03-2003, 19:46:49 »
Een Nederlander en een Belg staan teplassen langs de weg. Zegt de Belg tegen de Nederlander "Wat heb jij een grote straal zeg!!!!!" Waarop de Nederlander zegt " Dat kun jij ook als je je gulp open doet!!!"

Groenenman

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 31-03-2003, 19:54:32 »
Wat is de nieuwste uitvinding vd Belgen?

Antwoord : ( sleep )
Dat je in een Stacaravan ook kunt Zitten!

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 1-04-2003, 06:04:52 »
Wat is de nieuwste uitvinding vd Belgen?

Antwoord : ( sleep )
Dat je in een Stacaravan ook kunt Zitten!
lol
Ik dacht nochtans dat het net de Nederlanders waren die steeds dit soort aanhangsels achter hun wagen kleven. Niet te verwonderen dat de files bij jullie dus dubbel zo groot zijn dan bij ons
lol

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #58 Gepost op: 1-04-2003, 13:35:04 »
Hoe je een arrogante Nederlander effe op zijn plaats zet:  ;)

Een Belg zit te genieten van zijn ontbijt, dat uit koffie, croissants, boter & jam bestaat, wanneer een Nederlander die kauwgum kauwt naast hem komt zitten en ongevraagd een gesprek begint.
De Nederlander: "Dus jullie Belgen eten het HELE broodje op?"
De Belg: "Ja natuurlijk."
De Nederlander (die irritant belletjes zit te blazen met zijn
kauwgum): "Wij niet, in Nederland eten wij alleen de binnenkant op. De korstjes sparen wij op in een container, recycleren we, bakken opnieuw broodjes en verkopen die weer aan België."
De Nederlander: "Eten jullie die broodjes met jam?"
De Belg: "Ja natuurlijk."
De Nederlander (nog irritanter sliertjes trekkend uit zijn mond met de kauwgum): "Wij niet, in Nederland eten we alleen vers fruit, we verzamelen alle schillen, pitten en restanten in een container, recycleren ze en maken er jam van, dan verkopen we dat weer aan België."
De Belg: "Hebben jullie ook seks in Nederland?"
De Nederlander: "Ja, natuurlijk."
De Belg: "En wat doen jullie met de condooms?"
De Nederlander: "Ja zeg, die gooien we weg natuurlijk!!!"
De Belg: "Wij niet, in België verzamelen we ze in een container, recycleren ze en smelten ze om tot kauwgum en verkopen die weer aan Nederland." ;)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Groenenman

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: 1-04-2003, 16:15:28 »
 ;D