Een Belg komt een cafe binnen en vraagt:"Waar is het toilet?" De ober zegt:"Dat is verstopt". De Belg weer:"Dat geeft niet, dan zoek ik hem wel".
Een Belg en een Hollander staan in Afrika plotseling tegen over een woedende leeuw. De hollander gooide een steen, maar miste de leeuw. Roept de Hollander:"Lopen, zo hard als je kunt". Zegt de Belg:"Waarom zal ik lopen, jij gooide toch die steen".
Waarom is de lucht in Belgie zo zuiver? Omdat ze daar met de ramen dicht slapen.
Waarom rijdt er in Belgie een mestkar met de bruidstoet mee? Om de vliegen van het bruidspaar te houden.
Waarom hebben de Belgen binnenkort een nationale feestdag? Dan is het 100 jaar geleden dat ze "rechtop lopen" hebben ingevoerd.
Waarom hebben de Belgen 's maandags zulke bekraste gezichten? Omdat ze 's zondags met mes en vork hebben gegeten.
Hoeveel Belgen zijn er nodig om een koe te melken? Vierentwintig, vier houden de tepels vast en twintig schudden de koe op en neer.
Op de optiebeurs loopt een Belgische stagaire rond met een aardappel in zijn borstzakje. Aan het eind van de dag vraagt iemand aan de Belg waarom hij met een aardappel in zijn borstzakje rondloopt. Zegt de Belg: "Zonder pieper bereik je hier niks."
Een Belg werkt als reparateur van deurbellen bij een bedrijf. Als hij na z'n eerste klus terug komt zegt de baas: "Zo.. Dat heb je snel gedaan." "Ik heb niks gedaan; ik heb wel 5x aangebeld maar ze deden gewoon niet open."
In Belgie doen ze tegenwoordig fluor in de mayonaise. dat is niet om hun tanden te poetsen, maar ze zijn bang dat ze gaatjes in de frieten krijgen.
Een belg wordt aangereden door een vrachtauto , en de vrachtautochauffeur rijdt door. De gendarme verschijnt en vraagt naar het nummer van de auto. Belg: Allee zunne, dat heb ik niet kunnen lezen, maar zijn naam stond er wel op hoor. Gendarme: Hoe heette die vant dan ? Belg : MAX LAADVERMOGEN
De 100 miljoenste auto passeert de Brieneroordbrug en wordt door een politieman naar de vluchtstrook gedirigeerd. "Gefeliciteerd meneer," zegt de agent, "u heeft een bedrag van 1000 gulden gewonnen." Zegt de man achter het stuur: "Fijn, dan heb ik eindelijk geld om mijn rijbewijs te gaan helen." Zegt de vrouw naast hem: "Let maar niet op hem, agent, hij is dronken." Roept de grijsaard achterin: "Ik zei je toch dat je met een gestolen auto nooit verkomt." De 100 miljoenste auto passeert de Brieneroordbrug en wordt door een politieman naar de vluchtstrook gedirigeerd. "Gefeliciteerd meneer," zegt de agent, "u heeft een bedrag van 1000 gulden gewonnen." Zegt de man achter het stuur: "Fijn, dan heb ik eindelijk geld om mijn rijbewijs te gaan helen." Zegt de vrouw naast hem: "Let maar niet op hem, agent, hij is dronken." Roept de grijsaard achterin: "Ik zei je toch dat je met een gestolen auto nooit verkomt."
Een Belg moest een spoorboom meten. Hij probeerde om in die paal omhoog te klimmen, maar hij viel er steeds uit. Komt de conducteur buiten en vraagt of hij de spoorbomen niet makkelijker kan laten zakken. "Nee", antwoord de Belg, "want ik moet de hoogte meten en niet de lengte".
Een Nederlander en een Belg werken bij een aannemer. De Nederlander is opzichter. De Belg vraagt zich af waarom hij en zijn landgenoten wel moeten werken en de Nederlander niet. Hij gat naar de opzichter en vraagt het. "Kijk", zegt deze, "dat is een kwestie van intelligentie". Hij legt zijn hand tegen de muur en zegt tegen de Belg: "Sla er maar eens op". De Belg slaat en de opzichter trekt snel zijn hand weg. Als de Belg terug komt bij zijn collega's zegt hij: "Het is een kwestie van impelledingen". Hij legt zijn hand tegen zijn voorhoofd en zegt: "Sla er nu maar eens hard tegen aan".
Zitten 99 Belgen en 1 Nederlander in een vliegtuig. Plotseling valt de bodem uit de vliegtuig. Alle 100 kunnen nog net het plafond vastpakken met hun handen. De piloot zegt dat zoveel mogelijk gedumpt moet worden, omdat ze te zwaar zijn. Alle bagage wordt gedumpt , maar dat is nog niet genoeg volgens de piloot. "Er moet er 1 springen!" zegt de piloot. "Ik zal wel spingen!" zegt de Nederlander. De Nederlander springt. "Nu wil het net!" zegt de piloot. Omdat ze zo blij waren, klaptten alle Belgen in hun HANDEN....
Het vertrekschema op een vliegveld in Duitsland ziet er als volgt uit: Vertrek naar Canada 11.30 Vertrek naar Nederland 12.45 Vertrek naar Belgie als de grote wijzer op de 12 staat en de kleine wijzer op de 3
Wat is een belg op een driewieler ? -Een stuntman