Wat zou ik doen als ik de mol was bij de lintjesopdracht?
Ik zou als 3e starten. Waarom? :
Het doel is zoveel mogelijk lintjes binnen krijgen en ervoor zorgen dat minstens 1 kandi het niet haalt. Dit betekent het meeste verlies voor de pot.
Als 3e loper kan ik inschatten hoeveel lintjes mijn voorgangers al moeten hebben binnengebracht, zodat ik precies weet wat een redelijk, onverdacht, aantal zal zijn om zelf mee te nemen. (Elise: "Ik heb zelfs lintjes teruggehangen" !!!!!!!)
Ik kan tot het laatste moment afwachten met binnenkomen zodat ik zeker weet dat de kandi die na mij komt niet op tijd is. Zo heb ik tot het einde aan toe in de hand dat de opdracht zal mislukken én geld zal kosten. Om dit een handje te helpen kan ik de route een beetje erg moeilijk gaan maken voor de 4e loper, want ik hang natuurlijk liever de held uit door het nét wél te halen.
Elise verspreekt zich ernstig wanneer ze verbaasd vraagt of Ron er nog niet is. Viel dit buiten haar plannetje? (veel gemiste lintjes)
Oke, tot zover 1 theorie.
Waarom wachtten Ferdi en Ron niet gewoon op de volgers? Is 1 van hen soms de mol? Maar als zij gewone kandi's zijn weten zij immers niet hoeveel lintjes er zijn en als hoeveelste zij gestart zijn...dan kun je dus maar beter doorgaan!
Waarom gingen René, Patricia en Ferdi Elise juist aanmoedigen om het te halen? Dat ging toch geld kosten, ze hadden er beter aan gedaan haar juist tegen te houden en aan te sporen niet op tijd binnen te komen! Tenzij de mol in dát groepje (R, P & F) zit natuurlijk...
Waarom rende Ron voorbij? Omdat hij de mol is? Maar hij heeft de pot juist geld bespaard door niet binnen te komen...
Als laatste loper kun je natuurlijk ook prima saboteren. Je komt gewoon niet op tijd binnen, klaar.
Patricia kon lintjes achterhouden, maar da's niet de meest logische actie. Beter ervoor te zorgen dat niet iedereen het zou kunnen halen, terwijl er wel veel lintjes gepakt kunnen worden.
René tenslotte zat toch wel in een positie waarin je heel goed kan mollen. Je maakt gewoon de weg naar de hut 3x langer dan bedoeld en zo heb je eigenlijk veel te weinig lintjes om de hele weg goed voor iedereen aan te geven....
(en Ron was per ongeluk de korte route gerend???, wie zal het zeggen....ik heb hem in ieder geval nooit dat bos in zien gaan???)
Kortom....Ik weet het niet meer !!! :-\