Ik heb vandaag de derde aflevering nog eens bekeken. Ik heb vooral de lintjesopdracht bekeken en opgeschreven wat er in deze opdracht gebeurd is. De tijden hieronder zijn de tijden die in beeld zijn en ik ben er vanuit gegaan dat deze ongeveer kloppen.
2:00:00 Start van de opdracht. René en Patricia hebben 1 uur om de route uit te zetten met behulp van de lintjes.
1:51:52 René en Patricia hangen hun eerste lintje op. Patricia geeft de GPS-ontvanger aan René en loopt terug om het lintje te controleren en haalt hem weer los.
1:15:03 René en Patricia zijn op het punt dat ze de weg verlaten en het bos in moeten. Ferdi start op dit tijdstip.
1:00:03 Patricia en René komen aan bij de Hearst Lodge. Ze hebben er dus een uur overgedaan. Ron start met lopen.
0:45:00 Ferdi loopt door het bos. Elise begint met lopen.
?:??:?? Ferdi komt aan bij de hut. Hij heeft er dus 30 tot 45 minuten over gedaan.
?:??:?? Ron loopt langs de hut. Dit is inderdaad de Hearst Lodge:
- De scene begint met een totaalshot van de hut.
- Angela vertelt in haar voice-over dat Ron het eindpunt voorbij loopt.
- Als Ron voorbij loopt, zie je op de achtergrond een bordje met "Hearst Lodge".
Dat laatste beeld is van voren genomen. Als je aanneemt dat Ron op dat moment het laatste lintje wegneemt, kan de cameraploeg inderdaad even de tijd gehad hebben om door te lopen en dat beeld te maken.
Ron heeft er 15 tot 30 minuten over gedaan om de hut te bereiken. Dat komt overeen met de 15 tot 20 minuten die hij zegt dat hij erover gedaan heeft. Waarschijnlijk komt Ron net na Ferdi bij de hut aan als de rest de lintjes van Ferdi telt.
0:30:00 Chandrika begint met lopen. Patricia ondervraagt Ferdi over het lintje voor de hut.
0:00:30 Elise rent naar de hut toe en komt na drie kwartier net op tijd binnen.
Ron en Chandrika worden pas later met de auto teruggebracht naar de hut.
Ik blijf bij mijn gedachte dat Ron de Mol is. Als je een half uur lang geen lintje tegenkomt, zou je toch teruglopen naar het punt waar je het laatste lintje gezien hebt.