mijn gedeeltelijke analyse:
rene en patricia hebben een enorme hekel aan elkaar. Patricia vind dat rene het werk maar moet doen en wil checken of hij de lintjes wel goed ophangt. Vervolgens zien we haar een lintje weghalen MAAR ook weer terughangen. Ze is ook heel gestresst of het wel goed lukt met de lintjes en oprecht pissig als lintjes blijken te missen of dat ferdi er teveel heeft weggehaald. Niet mols.
Dan zie je Ferdi er zoveel weghalen en "intelligente" richtingaanwijzers neerleggen. Tsja, is hij daardoor de mol? Hij zegt later dat hij wist dat het sowieso zou gaan mislukken dus dan maar veel linten weghalen. Waardoor er dus veel van de pot afgaat omdat meneer zoveel linten bij zich had. Voegt toe dat het is om zich zelf verdacht te maken. Als hij de mol was zou hij dan richtingaanwijzingen maken, hoe vaag ook? gewoon linten weghalen en doorlopen is toch veel efficienter?
Daarna komt Ron rennend (waarom rennend?) en hij loopt feilloos de route, alsof hij die al weet. Je ziet hem bij zo'n tak bij de driesprong zonder aarzelen rechtsaf gaan, later zie je elise daar rechtdoorlopen, wat op zich logisch is, als je lintjes zoekt loop je gewoon rechtdoor en je gaat niet zomaar rechtsaf als daar een tak ligt.
later klaagt ron dat de aanwijzingen van ferdi zo onduidelijk waren! terwijl hij er geen problemen mee had zo te zien.
elise is oprecht aan het zoeken en vind het uiteindelijk binnen de tijd ook nog. Als mol is het toch veel makkelijker om het niet te vinden of net te laat binnen te komen? genoeg redenen om geloofwaardig het niet gevonden te hebben.
Dan de molstape.
ze krijgen een doos met apparatuur. Dan roept ferdi aafke en zegt: we hebben een aanwijzing! een echte!
Hoe weet hij dat het een aanwijzing is? misschien is het wel angela die op tape een nieuwe opdracht komt geven? vind ik vreemd.
Ron slaapt "toevallig" en niemand maakt hem wakker. De rest sliep niet en werd erbij gehaald. In het dagboek vd mol staat: ik wist precies wanneer de tape bij de kandidaten binnenzou komen en kon me dus uitgebreid verkneukelen. In bed zeker! Zien ze je ook niet raar een zenuwachtig rondlopen.
Alle kandi's kijken ingespannen naar de tape om iets te kunnen ontmaskeren of snappen, en m.i. duidelijk dat ze dat echt voor het eerst zien. Alleen aafke kijkt een beetje vaag met een lachje, alsof ze het al kent?
"jullie zijn nu al een aantal dagen bij elkaar, alleen ik heb een andere opdracht - de boel saboteren. Tot nu toe ......... als ik een keer in mijn vingers knip gaat het goed, als ik twee keer in mijn vingers knip ......" (en nog wat meer maar dit weet ik nog zo uit mijn hoofd)
Is er iemand die dit op kan nemen en dan door allerlei geluidsfilters kan halen zodat de stem duidelijker wordt?
Later bij de biecht vind ferdi dat het er zo dik bovenop lag dat die molstape zo naar hem wees. Was dat zo? ik vond nl helemaal niet dat het naar hem wees maar goed.
meerdere kandi's klagen vandaag dat "het er te dik bovenop lag". Aafke over Ferdi en ferdi over chandrika ("slechte b acteur in gtst").
goed hier laat ik het even bij