Als we 2 minuten na de uitzending hadden beslist dat Astrid als vertrekker bij aflevering 5 hoort, dan was er niet echt een probleem. Iedere Poolstemmer wist dan waar hij aan toe was.
Wat maakt het uit wat jullie na 2 minuten na de uitzending besloten hebben? Ik bedoel; pas toen ik Compuart's post in dit topic las snapte ik welk systeem jullie wilden hanteren. Daarvoor dacht ik gewoon dat die eerste executie voor afl. 5 zou gelden.
Veel mensen gaan er van uit dat er aan het eind van afl. 6 weer iemand afvalt. Dat is nog maar zeer de vraag. We kunnen echt alles verwachten.
Hoe de executie van aflevering 6 zal verlopen, doet in casu niet terzake. Of er wel of niet iemand in die executieronde (die bij afl. 6 hoort) is weer een ander verhaal; stel er valt bv. niemand af, dan reken je alle antwoorden gewoon goed.
Dan zien we Astrid in afl. 6 vertrekken, maar moeten we het toch gaan fout rekenen als iemand dat heeft ingevuld in de pool. :-\ Erg lullig, want we hebben niet aan de deelnemens van de Pool duidelijk gemaakt dat Astrid bij afl. 5 hoort.
Nee, als diegene Astrid goed had willen hebben als afvaller had diegene Astrid moeten invullen als afvaller in aflvering 5. En als er dus weer zo'n situatie ontstaat dat er niemand afvalt kun je het weer goed rekenen zoals ook in afl. 3 is gebeurd.
En omdat we dat niet gedaan hebben en er toch veel onduidelijkheid heerst, zijn we genoodzaakt om het goed te rekenen. Of je Astrid bij afl. 5 of bij afl. 6 hebt ingevuld als afvaler maakt dan niet uit. Beide wordt goedgerekent. Net als bij een examen. Is een vraag niet goed of te onduidelijk, dan wordt zowel antwoord A als B goed gerekend.
Je kunt niet een half uur voor het einde van een examen toch duidelijkheid gaan verschaffen en vervolgens fout gaan rekenen. Dat is niet eerlijk t.o.v. de mensen die al klaar waren en de zaal hebben verlaten.
Onduidelijkheid is er sowieso, welk systeem jullie ook willen hanteren. Immers, ik ging er vanuit net als robbie dat die eerste executie bij aflevering 5 ging horen. Dus het argument dat 'het besluit al genomen is en dat het nu niet meer veranderd kan worden, want dan weten mensen niet hoe het zit' gaat niet op, want ik denk dat er meer mensen denken dat het zal gaan zoals robbie en ik dachten, gelet ook op de overweldigende reacties vóór dat (logische) systeem in dit topic...
Desnoods gooien we nog een sticky topic tegenaan in het hoofd-forum of sturen alle pool-deelnemers een mailtje oid...
Want ook al blijf je dit systeem hanteren wat jullie nu voorstaan, de onduidelijkheid blijft bij iedereen die dit topic niet heeft doorgelezen lijkt me.