Jawadde, het is duidelijk dat enige kritiek op Mol Tim heel wat reactie uitlokt. Ik had helemaal niet de bedoeling om een discussie uit te lokken of zo, en al zeker niet om mensen diep te laten zuchten. Daar moet ik nl. alleen maar zelf diep van zuchten. Wilde alleen maar mijn bedenkingen posten bij de Molmail maar ik sta nog altijd achter mijn post, en ik sta niet alleen met die mening lees ik.
Je verwoordt precies het gevoel dat ik ook bij Tim heb, FenikXII.
*Zucht*.
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, ik heb er zelf ook een ietwat dubbel gevoel bij.
Maar om dat te beschilderen als 'geen slimme mol' zou ik absoluut niet van toepassing vinden eerlijk gezegd. Gezien waar hij mee weg zou zijn gekomen (in dat scenario) gaat dat gewoon niet op.
Liesbeth en Anne-Marie hebben vele malen meer verdenking op zich gekregen. Hoewel Tim wel genoemd is lijkt niemand hun verdenking op hem hard te willen maken, althans voor zover we hebben gezien.
(...)
Overigens kan ik je commentaar op Tim en zijn tactiek niet geheel rijmen met je verdenking op Art vorig jaar. Waarom was die dan zoveel subtieler en slimmer dan Tim volgens jou..
Ik ben niet weg van Hadewych ivm de onnodige onmolse zaken, maar ik vind dat we wie het ook wordt, sws een leukere mol hebben dan vorig jaar.
Ik vroeg Fenix ernaar omdat hij voor zover ik me kan herinneren echt Art verdacht.
Je hebt gelijk, Tim is een beetje de Art van dit jaar en in zekere zin was William dat ook, alleen was van hem extra duidelijk dat hij kandidaat was. En ja, eigenlijk zie ik nu ook wel in dat Art inderdaad vrij irritant was met al zijn opzichtig gedoe. Maarja je weet hoe dat gaat, je kiest aan het begin een Mol uit en daar stap je later nog zeer moeilijk van af ... Art was ook nog eens één van de weinigen die ik op voorhand kende, en als ik kon kiezen tussen hem en Patrick als Mol, ja dan is mijn keuze duidelijk. Eigenlijk was het ook een beetje wishful thinking, zoals bij Jayne, want diep vanbinnen wist ik wel dat het Patrick was.
Ik begrijp dat je het een beetje dubbel vindt dat ik nu iets tegen Tim zou hebben als Mol. Laat dit duidelijk zijn, ik heb absoluut niks tegen Tim persoonlijk. Maar ik vind het persoonlijk niet zo'n fijne tactiek van hem, dat gespeelde nonchalante. Je hebt absoluut gelijk als je zegt dat Tim het subtieler speelt dan Art. Maar als hij het toch blijkt te zijn laat hij, voor mij althans, echt serieuze steken vallen. Dan heb ik het meer over zijn gedrag dan het geld dat hij heeft binnengebracht. Maarja misschien is dit weer een nieuwe tactiek, die van de slordige, nonchalante Mol die doet alsof hij niet alles begrijpt en het soms allemaal even niet meer weet. Hij is wel consequent daarin moet ik zeggen, van de eerste tot de meest recente aflevering meet hij zich die houding aan. Bij Art kwam het, zo vond ik toch, meer doordacht over. Bij Tim lijkt het meer impulsief, zonder nadenken reageren maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk ... zeker als dit echt zijn strategie is als Mol zijnde.
Het verschil met Art is ook, of dat zou volgens jullie nog moeten blijken, Art was uiteindelijk kandidaat en niet de Mol zoals sommigen hierboven Tim nú al bestempelen. En je hebt gelijk natuurlijk, ik verdacht Art ... maar ik had er volgens mij ook bijgezegd dat ik Patrick doorhad, en voor 100% na dat slecht staaltje acteren bij het winnen van de vrijstelling. Er was geen twijfel meer mogelijk maar toch heb ik ervoor gekozen om Art te blijven verdedigen omdat ik dat gewoon leuker vond dan mij bij de andere Patrick-verdenkers te voegen. Ik had echt geen zin om Patrick te verdedigen ... Hij sprak me eerlijk gezegd niet zo aan als Mol. Ik heb nu een soortgelijk gevoel bij Tim ... dus je zal zien, hij zal weer de Mol zijn haha. Maar dan ben ik nog altijd niet verplicht om Tim aan te duiden als Mol omdat iedereen dat nu doet hè. Ik treed ook al eens graag buiten de
(door schaapjes?) platgetreden paden.
Ervan uitgaande dat Tim de Mol is vind ik het bij nader inzien niet slim van een Mol om zo de nadruk daarop te leggen. Als Mol heb je het m.i. al moeilijk genoeg. Maar als hij het is, speelt hij met vuur dus kan je hem na de ontknoping best wel een Mol met lef noemen, al zou ik wel eens willen zien dat hij zich opeens keihard verspreekt.
Oh wat ben ik slecht. En dat is nu net het risico van al die uitspraken die hij doet in deze extra filmpjes. Ik ben meer gewonnen voor de discrete aanpak van Anne-Marie bv. die tenminste niet van de daken schreeuwt dat zij de Mol is. Dat zou ze anders wel goed kunnen doen met haar zoetgevooisde dragende stem.