Poll

Wie is de mol NIET

Anne-Marie Jung
17 (17.9%)
Hadewych Minis
38 (40%)
Liesbeth Staats
40 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 61

Auteur Topic: Wie is de mol 2012......NIET???  (gelezen 79730 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #60 Gepost op: 19-01-2012, 18:12:14 »
Ik heb trouwens geprobeerd of ik kon opsporen of een van de kandidaten enig kind is. Er komt immers een testvraag in beeld: 'hoeveel broers of zussen heeft de mol'  0 stond niet bij de opties, dus een kandidaat die enig kind is zou afvallen als mol.  Echter lijken ze allemaal een broer of zus te hebben. Alleen van Marit vind ik de bronvermelding iets minder sterk (een naamgenoot op hyves die zegt te weten hoe haar zus heet)


De kandidaten hebben in elk geval minstens:

Tim - 1 Tweelingbroer
Frits - 1 broer
Maarten - 1 zus
William - 1 oudere broer
Liesbeth - 1 jongere broer
Hadewych - 1 oudere broer
Annemarie - 1 zus
Marit - 1 zus (?)


Bronvermelding:


Liesbeth: http://www.mamsatwork.nl/home/2011/04/28/liesbeth-staats-aan-het-woord/

Frits: http://www.bnr.nl/programma/bnrzakendoenmet/827708-1201/wie-is-de-mol-is-een-mindfuck

Tim: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rooyackers,_Kamps_%26_Kamps

Maarten http://www.zwemkroniek.com/whoswho.php?action=1&id=21

William: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/article1290425.ece

Hadewych:  http://maartjedenbreejen.wordpress.com/2006/09/30/hadewych-minis/

Annemarie: http://bifisfansite.weblog.nl/?repeat=w3tc

Marit: http://maritten.hyves.nl/forum/938434/SRs_/Namen_van_je_broertjes_zusjes_doopnamen/?pageid=7W64LEVUL0WS4W8G0



Conclusie: We kunnen op basis hiervan niemand afschrijven en behalve dat we dit nu weten heb ik het voor niks uit lopen zoeken :P

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #61 Gepost op: 19-01-2012, 18:14:32 »
En eigenlijk had je dit wel kunnen weten ook, toch? Het was toch een kleine moeite geweest voor de opsteller van de quiz om de optie 'geen broers en/of zussen' op te nemen. Maar ach, het was waarschijnlijk best leuke bezigheidstherapie voor je, nietwaar?  :P
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #62 Gepost op: 19-01-2012, 18:24:45 »
En eigenlijk had je dit wel kunnen weten ook, toch? Het was toch een kleine moeite geweest voor de opsteller van de quiz om de optie 'geen broers en/of zussen' op te nemen. Maar ach, het was waarschijnlijk best leuke bezigheidstherapie voor je, nietwaar?  :P

T koste me maar een kwartiertje :P

Volgens mij was er wel ooit eens een testvraag in beeld geweest waardoor je 1 van de kandidaten als mol kon uitsluiten omdat diegene aan geen van de keuze-opties voldeed. Ik weet alleen niet meer precies welke vraag, welke kandidaat en welk seizoen dit was. (Was het niet Jan of Art vorig jaar die we op die manier konden afstrepen?)


T was in elk geval het proberen waard, en nu hoeven jullie het niet meer te doen :P

Offline belg

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #63 Gepost op: 19-01-2012, 18:38:14 »
Voor zover ik het mij herinner:

Seizoen 9, 'als hoeveelste reed de mol met de strijdwagen bij Ben Hur?'

Opties: als eerste, als tweede, als derde, niet.

Maar er waren vier personen die met de strijdwagen hadden gereden, dus die vierde (Dennis?) zou hierdoor de mol niet meer zijn geweest.

 

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2012, 20:28:15 »
Op basis van de proef met de rooksignalen en alleen bij voorwaarde dat de Mol haar werk goed heeft gedaan, kun je bij wijze van spreken iedereen die niet duidelijk communiceerde met de rooksignalen, of diegenen die de opdracht lieten slagen afschrijven als hoofdverdachte. Dat zijn dus Tim, Anne-Marie, Frits en Maarten. Zij hadden indien ze de Mol waren alle kans om dit geld uit de pot te houden en enerzijds de rooksignalen perfect door te seinen of om anderzijds de boodschap goed te ontvangen.

Misschien is deze redenering te kort door de bocht voor sommigen maar hun namen heb ik dus mentaal in het grijs gezet. Indien ze echt nog straffe stoten gaan uithalen de komende weken kunnen ze terug in aanmerking komen als Mol maar voorlopig zie ik ze niet meer als Mol. Mol-af dus voor vier personen.

Offline Demolition

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2012, 20:28:47 »
In de mol-test op de site van de Avro zat ook eens de vraag:

"Wie stond er aan de linkerkant van de mol op de groepsfoto?" (of iets dergelijks).

Daardoor kon je de persoon uiterst rechts op de groepsfoto al uitsluiten als mol, die had immers niemand links naast zich staan. Misschien kan iemand zich de exacte vraag nog herinneren?

 

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2012, 20:34:19 »
Op basis van de proef met de rooksignalen en alleen bij voorwaarde dat de Mol haar werk goed heeft gedaan, kun je bij wijze van spreken iedereen die niet duidelijk communiceerde met de rooksignalen, of diegenen die de opdracht lieten slagen afschrijven als hoofdverdachte. Dat zijn dus Tim, Anne-Marie, Frits en Maarten. Zij hadden indien ze de Mol waren alle kans om dit geld uit de pot te houden en enerzijds de rooksignalen perfect door te seinen of om anderzijds de boodschap goed te ontvangen.

Misschien is deze redenering te kort door de bocht voor sommigen maar hun namen heb ik dus mentaal in het grijs gezet. Indien ze echt nog straffe stoten gaan uithalen de komende weken kunnen ze terug in aanmerking komen als Mol maar voorlopig zie ik ze niet meer als Mol. Mol-af dus voor vier personen.
Ik snap je redenering, maar hoe geloofwaardig zou het geweest zijn als Frits of Anne-Marie ineens met de juiste code was komen aanzetten, na dat prutswerk van Dio en Tim? Die trouwens sowieso al de verkeerde code aan het doorseinen waren (toch? 3 ipv 4 ofzo?)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2012, 23:31:28 »
Na de aflevering van vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat dit jaar niemand de mol is. ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #68 Gepost op: 20-01-2012, 01:32:24 »
T koste me maar een kwartiertje :P

Volgens mij was er wel ooit eens een testvraag in beeld geweest waardoor je 1 van de kandidaten als mol kon uitsluiten omdat diegene aan geen van de keuze-opties voldeed. Ik weet alleen niet meer precies welke vraag, welke kandidaat en welk seizoen dit was. (Was het niet Jan of Art vorig jaar die we op die manier konden afstrepen?)


T was in elk geval het proberen waard, en nu hoeven jullie het niet meer te doen :P

Oh.....  :-\\   Als dat echt zo is, dat neem ik mijn licht-sarcastische opmerking al duizend maal sorry zeggende terug   ::sorry::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #69 Gepost op: 20-01-2012, 02:51:35 »
Beter kan opnieuw niet!!!

Wie is de mol NIET  Poll gesloten:
Anne-Marie Jung    - 11 (8.9%)
Frits Huffnagel    - 24 (19.5%)
Hadewych Minis    - 16 (13%)
Liesbeth Staats    - 4 (3.3%)
Maarten van der Weijden    - 33 (26.8%) ::regenboog::
Marit van Bohemen    - 11 (8.9%)
Tim Kamps    - 10 (8.1%)
William Spaaij    - 14 (11.4%)
   
Totaal aantal stemmen: 45
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #70 Gepost op: 20-01-2012, 07:45:50 »
Na de aflevering van vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat dit jaar niemand de mol is. ::ok::

Yeah.. that..  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #71 Gepost op: 20-01-2012, 07:52:19 »
Dat zijn dus Tim, Anne-Marie, Frits en Maarten. Zij hadden indien ze de Mol waren alle kans om dit geld uit de pot te houden en enerzijds de rooksignalen perfect door te seinen of om anderzijds de boodschap goed te ontvangen.

Eens vwb Tim en Maarten (uiteraard  ::tandpastasmiley:: ), omdat Tim als hij had willen mollen, hetzij met voorkennis hetzij met een educated guess beter zelf het heft in handen had kunnen nemen en daar goed had kunnen doorseinen.

Voor wat betreft Anne-Marie en Frits: beiden zaten in principe op een plek om de opdracht te doen slagen. Het punt is alleen dat door het geklungel van team 3 niet geloofwaardig zou zijn dat de mol de juiste code eruit zou halen tov de andere kandidaat (of de kijker for that matter). Dus ik denk niet dat je daar veel uit afleiden kan.

Mogelijk was de opzet toch dat deze opdracht zou slagen gezien het feit dat 1 persoon mocht gokken en in feite de hele opdracht in handen had. De mol kan als 1 van de 9, maar zoveel doen uiteraard.  :)

Dus ik denk niet dat er veel (sluitende) conclusies te verbinden zijn aan deze opdracht. Toch denk ik dat als Tim de mol zou zijn, hij beter zijn best had kunnen doen want juist door dit gedrag kreeg hij (onnodig) verdenking op zich van een aantal mensen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #72 Gepost op: 20-01-2012, 11:00:40 »
Stemmen kan weer!
The sun came up and reality set in.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #73 Gepost op: 20-01-2012, 15:09:12 »
Na de aflevering van vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat dit jaar niemand de mol is. ::ok::

Nou echt he. Te veel onmols gedrag en degenen die niet zo opvallen zijn enorm verdacht  :-\\
No Milk today???

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #74 Gepost op: 20-01-2012, 15:13:12 »
Nou echt he. Te veel onmols gedrag en degenen die niet zo opvallen zijn enorm verdacht  :-\\

Dat is juist goed toch? Beter dan de klaagzangen over dat iedereen teveel molt, en je daardoor de mol niet meer kunt vinden. Het is een behoorlijk integere, enthousiaste groep, waar een mol misschien sneller opvalt dan normaal. Reden temeer voor de mol om voorzichtig aan te doen.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #75 Gepost op: 20-01-2012, 15:15:00 »
Dat is juist goed toch? Beter dan de klaagzangen over dat iedereen teveel molt, en je daardoor de mol niet meer kunt vinden. Het is een behoorlijk integere, enthousiaste groep, waar een mol misschien sneller opvalt dan normaal. Reden temeer voor de mol om voorzichtig aan te doen.
  De :-\\ smiley staat er omdat ik het nu ook niet meer weet ;) Het is geen klacht.
No Milk today???

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #76 Gepost op: 20-01-2012, 15:33:14 »
Ik vind het vinden van een Mol anders erg moeilijk  :-[...

..nu Maarten afgevallen is, is Marit de mol (voor mij althans) niet!
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #77 Gepost op: 20-01-2012, 15:40:49 »
Iedereen behalve Liesbeth en Anne-Marie.   ::jaja:: ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #78 Gepost op: 20-01-2012, 16:32:46 »
Ook wel een criterium is: wie huilt is de mol niet. Weliswaar konden Inge en Kim ook wel een traantje laten maar zo emotioneel als gisteren bij de exit Frits en Anne Marie waren en de ontlading van Hadewych bij Dio geeft mij toch een streepgevoel. Liesbeth en Marit schieten vooral toe om te troosten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #79 Gepost op: 20-01-2012, 16:35:58 »
Waarom zijn ze dan niet de mol? De groep bouwt toch een band met elkaar op, de mol kan toch ook huilen omdat zijn/haar vriend weggaat?
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth