Poll

Wie is de mol NIET

Anne-Marie Jung
17 (17.9%)
Hadewych Minis
38 (40%)
Liesbeth Staats
40 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 61

Auteur Topic: Wie is de mol 2012......NIET???  (gelezen 79773 keer)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #140 Gepost op: 13-02-2012, 21:31:31 »
Niet waar: De andere kandidaten (behalve natuurlijk de Mol) weten namelijk niet dat Marit mee kan luisteren (of wat haar taak in deze opdracht verder is), en aangezien hij zelf niet zijn eigen foto neer mag zetten (direct na de zwemtocht) én hij Marit niet meer mag beïnvloeden als ze erbij is gehaald, is het kwaad hier dus al geschied, zonder dat hij of iemand anders er iets aan kan doen!

Perfecte Molactie dus! :-)

(En ook al had Tim hier nog wel iets kunnen veranderen wil het niet zeggen dat het verkeerd neerzetten van een foto geen Molactie kan zijn ... wat had de Mol nog meer kunnen doen als hij/zij niet zelf kon kiezen of hij/zij in de eerste, tweede of derde groep ging, en toevallig in de eerste groep terecht kwam? ... alles wél goed neerzetten zou dan een overbodige kandidaatsactie zijn, maar dat doen AM & H dus niet)

Oh ja, dat gedeelte van die foto's neerzetten was ik even vergeten, sorry (maar luisterde Marit hen ook niet al af terwijl ze aan het duiken waren, of vergis ik me nu?). Maar dan nog, Anne-Marie en Hadewych zeggen duidelijk hun rijtje af, Tim had dat ook kunnen doen of hij kon ook gewoon opgemerkt hebben dat hij fout stond, los van het feit dat hij niet wist dat Marit hem niet kon horen, was dat ook wel een logische reactie.

...wat de mol nog had kunnen doen? Er zijn toch heel veel molmogelijkheden: onduidelijk een rijtje communiceren (gedaan door de overige 4), een foto missen (ook door een paar kandidaten gedaan) of de andere kandidaat fout proberen 'leiden' zodat ze een foto overslaan, meer dan 1 foto niet herkennen enzovoort.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #141 Gepost op: 13-02-2012, 21:52:15 »
Waarom is William de mol niet? Heeft hij geld opgehaald?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #142 Gepost op: 13-02-2012, 22:08:54 »
Waarom is William de mol niet? Heeft hij geld opgehaald?
Belangrijkste reden om een streep door zijn naam te zetten is dat hij niet heeft meegedaan aan het onderhandelen. Daarnaast is hij in sommige opdrachten bloedje fanatiek.

Op mijn lijstje staat hij inmiddels wel hoger als Liesbeth en Hadewych.  ::oink::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #143 Gepost op: 13-02-2012, 22:50:05 »
...wat de mol nog had kunnen doen? Er zijn toch heel veel molmogelijkheden: onduidelijk een rijtje communiceren (gedaan door de overige 4), een foto missen (ook door een paar kandidaten gedaan) of de andere kandidaat fout proberen 'leiden' zodat ze een foto overslaan, meer dan 1 foto niet herkennen enzovoort.

De gewone kandidaten wisten helemaal niet dat Marit nog een herkansing zou krijgen én dat ze hen kon horen. Het feit dat AM & Hadewych juist wel zo duidelijk een rijtje opnoemen ... dat bovendien niet klopt .. vind ik dus juist verdacht. En waarom niet helemaal verkeerd? Dat zou je te verdacht maken bij je medespeler. Hadewych kiest, zodra ze doorheeft dat Anne-MArie foto 3 niet kan plaatsen ook precies die kandidaat uit waarover makkelijk verwarring kan ontstaan .. want bijv. Liesbeth en Frits zijn heel duidelijk - Tims vader is niet duidelijk genoeg voor Anne-Marie om te zeggen ('Hé, dit is Tim, dus foto 3 moet wel Marit zijn').  Had ze Frits gekozen, dan was dit zeker wel gebeurd. Blijkbaar wist Hadewych hier dus precies wie ze moest kiezen.

Als Anne-Marie niet zo oplettend was geweest had ze misschien nog wat extra verwarring kunnen zaaien, maar echt nodig was 't niet, de opdracht was al zo goed als zeker mislukt

(Enige mogelijkheid waardoor de opdracht toch nog zou kunnen lukken zou zijn dat Tim en Liesbeth ook heel duidelijk het hele rijtje zouden gaan herhalen en Marit hen meer zou vertrouwen dan Anne-Marie en Hadewych ... maar waarom zouden ze dat doen .. Het is - als je niet weet dat er iemand meeluistert - helemaal niet logisch of vanzelfsprekend dat je die namen zo duidelijk nog eens gaat opnoemen na je zwemtocht - dat doe je volgens mij alleen als Mol met voorkennis die weet dat ie hiermee verwarring kan zaaien bij Marit!)

Als je 't mij vraagt is dit dus een subtiele en slimme Molactie van Hadewych. In ieder geval niet iets wat je weg kunt zetten als 'stomme kandidaatsactie - Hadewych kan hierdoor niet de Mol zijn'!
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 22:59:15 door tumtum »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #144 Gepost op: 13-02-2012, 23:00:29 »
Tot nu toe sluit ik uit Hadewych en William
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #145 Gepost op: 13-02-2012, 23:05:24 »
Als je 't mij vraagt is dit dus een subtiele en slimme Molactie van Hadewych. In ieder geval niet iets wat je weg kunt zetten als 'stomme kandidaatsactie - Hadewych kan hierdoor niet de Mol zijn'!
Wacht even, nu ben je mij kwijt (maar ik ben moe, ik zal je bericht nog een 4e x lezen).
Contradictie. "Goed molsactie (subtiel en slim, maar ze kan het niet zijn)". Excuus, ik ga weer opnieuw lezen.

Edit;taalfout
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 23:07:53 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #146 Gepost op: 13-02-2012, 23:07:28 »
Hadewych, Frits en William. Hm, volgens mij val ik in herhaling.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #147 Gepost op: 13-02-2012, 23:22:23 »
@tumtum: Daar kan je dan gelijk in hebben. Maar kon Marit ze ook horen terwijl ze aan het zwemmen waren, of niet? Anders blijft mijn punt: Tim kon makkelijk in het water gezegd hebben dat dat zijn vader was, dan had Marit het gehoord en dan was de opdracht geslaagd. Want ik heb die hele opdracht bekeken in het licht van 'Marit kan horen wat ze tijdens hun zwemtochtje zeggen', dus dan lijkt het me toch wel onlogisch dat Hadewych zoveel goed doet.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #148 Gepost op: 13-02-2012, 23:25:33 »
Excuus, ik ga weer opnieuw lezen.

Edit;taalfout

Dat zou ik (morgen) inderdaad nog maar eens doen dan :-) Ik bedoelde dus: goeie molactie ... dus NIET een actie waarvan je zegt 'kan de Mol niet zijn' .. Dit schrijf ik erbij omdat ik verschillende mensen heb gezien die juist lijken vonden dat Hadewych op basis van deze actie minder mols zou zijn (want 'ze hebben zo goed die namen opgenoemd'). Vind ik volledig onterecht, ik denk juist het tegenovergestelde, en de rest van het verhaal is de uitleg waarom ik dat vind!

Welterusten :-)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #149 Gepost op: 13-02-2012, 23:31:28 »
@tumtum: Daar kan je dan gelijk in hebben. Maar kon Marit ze ook horen terwijl ze aan het zwemmen waren, of niet? Anders blijft mijn punt: Tim kon makkelijk in het water gezegd hebben dat dat zijn vader was, dan had Marit het gehoord en dan was de opdracht geslaagd. Want ik heb die hele opdracht bekeken in het licht van 'Marit kan horen wat ze tijdens hun zwemtochtje zeggen', dus dan lijkt het me toch wel onlogisch dat Hadewych zoveel goed doet.

Hmm, misschien heb je gelijk en kon Marit de kandidaten ook horen tijdens het zwemmen ... maar daar lijkt het niet op, omdat Marit zegt dat alleen Hadewych en Anne-Marie haar informatie hadden gegeven. Volgens mij kon Marit alleen het einde van de zwemtocht horen, inclusief het overleg bij Art, als ze de foto's moeten neerzetten. (Ik moet de opdracht maar weer eens opnieuw bekijken)

Maar als ze toch iets kon horen, dan was het voor Mol Hadewych toch beter om in ieder geval een fout te maken dan helemaal geen fouten. En ze kan niet nog meer fout doen omdat Anne-Marie natuurlijk ook mensen herkent en het op zou vallen als ze er teveel door elkaar gaat halen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #150 Gepost op: 13-02-2012, 23:33:14 »
Edit: @Alek
Imho weten we niet of de groep weet of Marit de kandidaten horen kan.
Juist de kandidaten dit mededelen neigt tot (onechte-)molacties.
Enige wat wij horen is Art die het (voor camera -en kijkers-) het sbeknopte script aan het vertellen is.
Kandidaten (en Mol) krijgen -denk ik, weet ik bijna zeker- meer duidelijke instructies (buiten beeld), bij elke opdracht.
Wie zal niet vragen (als kandidaat en Mol) wat Marit gaat doen? Ik wel!

Dus tasten in duister in deze....?
50/50 denk ik.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2012, 23:36:05 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #151 Gepost op: 13-02-2012, 23:34:17 »
ik zeg vragenvuur!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #152 Gepost op: 13-02-2012, 23:41:51 »
Dat zou ik (morgen) inderdaad nog maar eens doen dan :-) Ik bedoelde dus: goeie molactie ... dus NIET een actie waarvan je zegt 'kan de Mol niet zijn' .. Dit schrijf ik erbij omdat ik verschillende mensen heb gezien die juist lijken vonden dat Hadewych op basis van deze actie minder mols zou zijn (want 'ze hebben zo goed die namen opgenoemd'). Vind ik volledig onterecht, ik denk juist het tegenovergestelde, en de rest van het verhaal is de uitleg waarom ik dat vind!

Welterusten :-)
Zat 'm in de laatste quote, ik meende even dat je jezelf tegensprak, maar neen:) !!!
Ben (duurde even) meer wakker dan ik vreesde:)
Excuus.
En een welgemeend welterusten terug!
 ;)
Omnia vincit amor

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #153 Gepost op: 14-02-2012, 00:02:05 »
Edit: @Alek
Imho weten we niet of de groep weet of Marit de kandidaten horen kan.
Juist de kandidaten dit mededelen neigt tot (onechte-)molacties.
Enige wat wij horen is Art die het (voor camera -en kijkers-) het sbeknopte script aan het vertellen is.
Kandidaten (en Mol) krijgen -denk ik, weet ik bijna zeker- meer duidelijke instructies (buiten beeld), bij elke opdracht.
Wie zal niet vragen (als kandidaat en Mol) wat Marit gaat doen? Ik wel!

Dus tasten in duister in deze....?
50/50 denk ik.

Ik denk dat als iemand iets gevraagd heeft, het antwoord niet gegeven is. Dat is deel van het spel. Volgens mij is het duidelijk - en een open deur - dat de kandidaten het niet weten.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #154 Gepost op: 14-02-2012, 09:25:58 »
@tumtum: Ah ja, oké. Als ze hen dan inderdaad niet kan horen tijdens het snorkelen, is het inderdaad wel mols van Hadewych. Zo niet, dan zou ze volgens mij wel een groot risico hebben genomen als mol. Ik heb die opdracht bekeken vanuit de tweede veronderstelling, maar ja, nood om ze dan maar eens te herbekijken  :)

en @Loebas: Ik denk dat het vrij duidelijk was dat de kandidaten niet wisten dat Marit hen kon horen, anders zou heel het punt van de opdracht wat verloren gaan. Het ging vooral erover of dat Marit ze alleen kon horen toen ze de foto moesten plaatsen, of ook tijdens hun snorkeltochtje  ;)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #155 Gepost op: 15-02-2012, 23:12:35 »
Ik stemde op William, Liesbeth en Tim. Zalig, zo tegen de massa stemmen! ::tandpastasmiley::

Ik blijf ermee in mijn maag zitten dat William Frits niet uitkoos om tegen te duelleren in het westerndorp. Hij had die € 1500 zomaar kunnen afpakken en dat deed hij niet! Zonde voor een Mol.

Liesbeth, ja lijkt me duidelijk. Iedereen verdenkt haar en dat mag niet! Ze snapt trouwens niks van puzzels, een Mol moet toch een klein beetje initiatief tonen en die vispuzzel in de war gooien.

Dat geldt tegenwoordig ook voor Tim. Het halve forum verdenkt Tim, en die is ook nog eens teveel met zichzelf bezig. Zichzelf verdacht maken en van die dingen. Het ligt er allemaal veel te dik op. Hij speelt het té overdreven en wil het veel te graag zelf zijn, vandaar al die domme grapjes.

Blijft over, de Mol is een vrouw zoals Frits al doorhad. ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #156 Gepost op: 16-02-2012, 14:13:10 »

Liesbeth, ja lijkt me duidelijk. Iedereen verdenkt haar en dat mag niet! Ze snapt trouwens niks van puzzels, een Mol moet toch een klein beetje initiatief tonen en die vispuzzel in de war gooien.

Dat geldt tegenwoordig ook voor Tim. Het halve forum verdenkt Tim, en die is ook nog eens teveel met zichzelf bezig. Zichzelf verdacht maken en van die dingen. Het ligt er allemaal veel te dik op. Hij speelt het té overdreven en wil het veel te graag zelf zijn, vandaar al die domme grapjes.

Blijft over, de Mol is een vrouw zoals Frits al doorhad. ;D
Nou, als ik het hier allemaal zo lees, en ook op .nl, dan lijkt het er steeds meer op dat de meesten op Hadewych als mol zitten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #157 Gepost op: 17-02-2012, 02:50:00 »
We hadden het weer keurig voor elkaar in deze poll, G-root kan er zijn taart wel op aanpassen ::tandpastasmiley::

Wie is de mol NIET
Anne-Marie Jung    - 34 (23.9%)
Hadewych Minis    - 24 (16.9%)
Liesbeth Staats    - 26 (18.3%)
Tim Kamps    - 10 (7%)
William Spaaij    - 48 (33.8%)
   
Totaal aantal stemmen: 63
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #158 Gepost op: 17-02-2012, 09:12:29 »
We hadden het weer keurig voor elkaar in deze poll, G-root kan er zijn taart wel op aanpassen ::tandpastasmiley::

De taarten hadden de afvaller ook goed deze week  :P . Wel leuk om te kijken wat er vaker goed zat, deze poll of de taarten.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #159 Gepost op: 17-02-2012, 10:28:36 »
De taarten hadden de afvaller ook goed deze week  :P

 ::ok::

Oh gut. Al mijn doorgestreepte kandidaten zijn eruit. AM staat nu nog op laag pitje maar door de leuke hints ben ik zelfs dáár niet helemaal zeker van. ::zweet::