Poll

Wie is de mol NIET

Anne-Marie Jung
17 (17.9%)
Hadewych Minis
38 (40%)
Liesbeth Staats
40 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 61

Auteur Topic: Wie is de mol 2012......NIET???  (gelezen 79750 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #220 Gepost op: 2-03-2012, 15:58:13 »
Het gebeuren bij de brug heeft m'n laatste twijfels weggenomen: Anne-Marie en Hadewych zijn de Mol niet.

Maar Liesbeth heeft het daar óók heel goed gedaan. Ze heeft zelfs de zon in de gaten zitten houden. Ze had veel vager kunnen doen.
Kortom: volgens mij kunnen we uit deze opdracht helaas niets afleiden  :(
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #221 Gepost op: 2-03-2012, 16:09:05 »
Het gebeuren bij de brug heeft m'n laatste twijfels weggenomen: Anne-Marie en Hadewych zijn de Mol niet.
Grappig.
Ik dacht juist dat Liesbeth in de minste positie zat om te mollen.
Natuurlijk kon ze foutief ja of nee antwoorden op de vragen maar dat was wel erg duidelijk voor de kandidaten en de kijkers.  ;)
De Mol zat wat mij betreft duidelijk in de bus, dat is de meest logische plek om niet iets te kunnen saboteren in deze opdracht imo.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 16:31:50 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #222 Gepost op: 2-03-2012, 16:19:15 »
Grappig.
Ik dacht juist dat Liesbeth in de minste positie zat om te mollen.
Natuurlijk kon ze foutief ja of nee antwoorden op de vragen maar dat was wel erg duidelijk voor de kanidaten en de kijkers.  ;)
De Mol zat wat mij betreft duidelijk in de bus, dat is de meest logische plek om niet iets te kunnen saboteren in deze opdracht imo.  ::jaja::

Ik zou zeggen dat je op beiden plekken prima kan mollen, maar dat er vrij weinig gemold is. Ik moest aan George denken die uitlegt dat hij ook een keer wil voelen hoe het is om met de groep een succes te delen. En misschien gunt de Mol de andere dames de 2,5k extra wel.

Er kan buiten beeld ook nog van alles gebeurt zijn bedenk ik me net, telefoon eerder wegdrukken dan 30 seconden, liegen, verkeerd doorgeven etc ;-) maar dat zien we donderdag dan wel.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #223 Gepost op: 2-03-2012, 16:30:21 »
En misschien gunt de Mol de andere dames de 2,5k extra wel.

"Och nou, wat een leuke groep, laat ik alle opdrachten maar naar mijn volle potentie meedoen zodat de winnares toch nog een leuk zakcentje aan dit avontuur overhoudt." ... ??? Alsof die BN'ers arm zijn. En alsof dat de taak is van de Mol.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #224 Gepost op: 2-03-2012, 16:34:18 »
"Och nou, wat een leuke groep, laat ik alle opdrachten maar naar mijn volle potentie meedoen zodat de winnares toch nog een leuk zakcentje aan dit avontuur overhoudt." ... ??? Alsof die BN'ers arm zijn. En alsof dat de taak is van de Mol.

Als de makers vinden dat de laatste opdracht slagen moet, dan gebeurt dat. Zou denk ik niet voor het eerst zijn. Geeft een wat vrolijker afsluiting.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #225 Gepost op: 2-03-2012, 16:38:14 »
Als de makers vinden dat de laatste opdracht slagen moet, dan gebeurt dat. Zou denk ik niet voor het eerst zijn. Geeft een wat vrolijker afsluiting.

Dat staat los van een Mol die denkt: "Oh, ik vind mijn medekandidaten zo leuk dat ik ze een extraatje gun." De makers zijn de Mol niet. En onzinnig is het natuurlijk wel, mocht dit echt zo gebeuren. Dan kunnen ze net zo goed die hele opdracht niet meer uitvoeren, maar die €2500 gewoon in de pot stoppen. De opdrachten worden toch net zo goed gedaan om te kijken wie verdacht is en wie niet? Als de productie dan zegt: die opzet gooien we het raam uit en iedereen strijdt voor de winst... Ja, dat vind ik wel een beetje misleiding naar je kijkers toe.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #226 Gepost op: 2-03-2012, 16:46:28 »
Dat staat los van een Mol die denkt: "Oh, ik vind mijn medekandidaten zo leuk dat ik ze een extraatje gun." De makers zijn de Mol niet. En onzinnig is het natuurlijk wel, mocht dit echt zo gebeuren. Dan kunnen ze net zo goed die hele opdracht niet meer uitvoeren, maar die €2500 gewoon in de pot stoppen. De opdrachten worden toch net zo goed gedaan om te kijken wie verdacht is en wie niet? Als de productie dan zegt: die opzet gooien we het raam uit en iedereen strijdt voor de winst... Ja, dat vind ik wel een beetje misleiding naar je kijkers toe.

En waarom niet, off camera is al uitgesproken dat ze beiden weten dat het Anne-Marie is, dus waarom zou ze ze niets gunnen.
Of wat ik al zei: misschien wil de Mol ook wel eens delen in het groepsgevoel.

En de aanname dat BNers geld zat hebben is best wel een verkeerde, ja er zijn er bij die nooit meer hoeven te werken, Maar ik weet zeker dat voor het merendeel van de kandidaten in WIDM dit seizoen een potje van 12.500 euro best lekker is. Zou eigenlijk niemand kunnen bedenken van die groep die het financieel helemaal niets uit maakt

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #227 Gepost op: 2-03-2012, 16:53:36 »
Dat staat los van een Mol die denkt: "Oh, ik vind mijn medekandidaten zo leuk dat ik ze een extraatje gun." De makers zijn de Mol niet. En onzinnig is het natuurlijk wel, mocht dit echt zo gebeuren. Dan kunnen ze net zo goed die hele opdracht niet meer uitvoeren, maar die €2500 gewoon in de pot stoppen. De opdrachten worden toch net zo goed gedaan om te kijken wie verdacht is en wie niet? Als de productie dan zegt: die opzet gooien we het raam uit en iedereen strijdt voor de winst... Ja, dat vind ik wel een beetje misleiding naar je kijkers toe.

Volgens mij gaat het gewoon om een beetje spannende televisie waarbij het voor de kijker niet altijd te voorspellen is of er gewonnen of verloren wordt. Terwijl dat natuurlijk best afgesproken kan zijn met de mol, deze opdracht mag slagen (maar niet te opvallend natuurlijk).
Ik denk dus inderdaad dat het er los van staat, sterker nog, ik denk niet dat de mol vooraf gaat bepalen of zij/hij alleen maar gaat saboteren of juist meehelpt. Dit gaat in overleg met de productie, daar ben ik van overtuigd. Heeft niets met misleiding te maken, maar alleen maar met : hoe houden we het leuk voor de kijker. Ik denk dat de gemiddelde kijker snel afhaakt als van te voren al vast staat dat het toch weer mislukt.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 16:55:20 door tureluurs »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #228 Gepost op: 2-03-2012, 16:54:52 »
Als de makers vinden dat de laatste opdracht slagen moet, dan gebeurt dat. Zou denk ik niet voor het eerst zijn. Geeft een wat vrolijker afsluiting.

De laatste opdracht slaagt best vaak

2012: Ontvoering: Liesbeth wordt gevonden
2011: Boomtopopdracht: Er wordt geldt gevonden
2010: Ninja's: Er wordt liefst 3050 euro gepakt
2009: Doodskus: Lukt niet
2008: Zangraven: Er worden 3 goudstaven gevonden en 1500 euro verdiend
2007: Navigeren op zee: Er wordt geen geld verdiend omdat Paul kiest voor met 4 naar de finale
2006: Zoutvlakte: Er wordt 1350 euro verdiend
2005: Golfen en Dilemma's. Yvon saboteert de golfopdracht (Nyoman) en de dilemma's gedeeltelijk.

Van de BN mollen hebben alleen Jon en Yvon een finaleopdracht succesvol gesaboteerd, waarbij je bij Yvon nog eens moet aantekenen dat die opdrachten een individueler karakter hadden en voor Jon dat hij een duidelijke sleutelpositie had. Daarnaast slaagde onder Inge de finaleopdracht niet, maar zoals gewoonlijk dat seizoen had ze daar zelf weer eens geen enkele invloed op.


Dat zijn inclusief de mol van dit jaar toch al 6 van de 8 BN-mollen die de finaleopdracht niet (succesvol) gesaboteerd hebben.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #229 Gepost op: 2-03-2012, 16:57:50 »
De laatste opdracht slaagt best vaak

....


Dat zijn inclusief de mol van dit jaar toch al 6 van de 8 BN-mollen die de finaleopdracht niet (succesvol) gesaboteerd hebben.


Wellicht hangt het ook van de hoogte van de pot af. Maar als kandidaten het laten mislukken kan niemand er iets aan doen natuurlijk.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #230 Gepost op: 2-03-2012, 17:03:32 »
A-M die bewust verkeerd rijdt? Die traag is als de weg gevraagd moet worden (laat Hade vaak het woord doen).

Hade die de telefoon heeft en dus antwoorden verkeerd kan doorgeven. Die boetes e.d. wil riskeren. Maar die ook heel fanatiek overkomt omdat die A-M een ***** slak is.

Lies ... niet alle antwoorden en vragen hebben we gehoord.

Ben niet overtuigd van de onschuld van A-M en Hade.
Amandla Awethu

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #231 Gepost op: 2-03-2012, 17:38:59 »
Dat staat los van een Mol die denkt: "Oh, ik vind mijn medekandidaten zo leuk dat ik ze een extraatje gun." De makers zijn de Mol niet. En onzinnig is het natuurlijk wel, mocht dit echt zo gebeuren. Dan kunnen ze net zo goed die hele opdracht niet meer uitvoeren, maar die €2500 gewoon in de pot stoppen. De opdrachten worden toch net zo goed gedaan om te kijken wie verdacht is en wie niet? Als de productie dan zegt: die opzet gooien we het raam uit en iedereen strijdt voor de winst... Ja, dat vind ik wel een beetje misleiding naar je kijkers toe.
Het is misschien ook wel misleiding maar het gebeurd... er is ooit een dagboek gepost van een oud deelnemer, waarin, zo ver ik mij kan herinneren, stond dat er soepel omgegaan werd met de tijd tijdens een opdracht waar ze iets zwaars moesten versjouwen. Als ze echt willen dat een opdracht slaagt, dan gebeurd dat ook.

Hetzelfde, maar dan omgekeerd, leek een beetje te gebeuren in het labyrinth (afl.8 ): Anne-Marie moest en zou afgetikt worden. De bandana-man was bij haar eerder in het labyrith, werd actiever aangestuurd en ging rennen terwijl hij bij de andere kandidaten slechts snelwandelde.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #232 Gepost op: 2-03-2012, 19:33:45 »
Ik denk dat bij de laatste opdracht de Mol niet echt gesaboteerd heeft. Eigenlijk hadden ze alle 3 een sleutelpositie. Ze hadden elkaar nodig om de opdracht te kunnen slagen. Dat Liesbeth juiste antwoorden gaf (en misschien wel gedeeltelijk juiste antwoorden..) wilt niet zeggen dat ze niet de Mol is. Wat nou als ze allemaal foute antwoorden gezegd had? Dan hadden we geen opdracht. En dan hadden we natuurlijk geen leuke finale, als de kandidaten niet verder konden komen dan hun hotelkamer. Dus ik denk dat wel degelijk de productie iets te zeggen had in die laatste opdracht (hints geven, een richting aangeven, extra tijd geven, in plaats van 5 keer bellen 10 keer bellen..).

Maar hoe had je sowieso dan kunnen Mollen? Gevangen zitten > foute antwoorden geven (= geen opdracht en een saaie finale). Op zoek gaan naar Liesbeth > de auto in de fik steken? Vraag me af hoe je daar echt hebt kunnen saboteren (en bovendien zonder dat het opvalt aangezien je intiem met zijn 2en bent).
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #233 Gepost op: 2-03-2012, 19:43:47 »
...hints geven, een richting aangeven, extra tijd geven, in plaats van 5 keer bellen 10 keer bellen...
...de tijd stop zetten om Hade en AM te laten poseren voor een foto met het busje... en nog één... en nog één. Want molloten verdienen leuke backstage foto's voor bij de molmail, daar mag je best even de opdracht voor stilleggen. ::)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #234 Gepost op: 2-03-2012, 21:35:47 »
Het is misschien ook wel misleiding maar het gebeurd... er is ooit een dagboek gepost van een oud deelnemer, waarin, zo ver ik mij kan herinneren, stond dat er soepel omgegaan werd met de tijd tijdens een opdracht waar ze iets zwaars moesten versjouwen. Als ze echt willen dat een opdracht slaagt, dan gebeurd dat ook.

Hetzelfde, maar dan omgekeerd, leek een beetje te gebeuren in het labyrinth (afl.8 ): Anne-Marie moest en zou afgetikt worden. De bandana-man was bij haar eerder in het labyrith, werd actiever aangestuurd en ging rennen terwijl hij bij de andere kandidaten slechts snelwandelde.

Dat heb ik ooit eens gelezen geloof ik ja.. Speelde WIDM zich toen niet af in Canada ofzo?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #235 Gepost op: 2-03-2012, 21:39:10 »
Dat heb ik ooit eens gelezen geloof ik ja.. Speelde WIDM zich toen niet af in Canada ofzo?
Uhmmm... Ik kan me als naam iets van "Jules" herinneren... heb even op de site van Heinz gekeken en dan gaat het volgens mij om Julien. Dat is dan inderdaad seizoen 4 in Canada.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #236 Gepost op: 2-03-2012, 21:43:07 »
Uhmmm... Ik kan me als naam iets van "Jules" herinneren... heb even op de site van Heinz gekeken en dan gaat het volgens mij om Julien. Dat is dan inderdaad seizoen 4 in Canada.
Ach dank! En mooi dat mijn geheugen zo slecht nog niet is  ::joehoe::

Want ben pas gaan kijken vanaf seizoen 5 (BN-ers)  :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #237 Gepost op: 2-03-2012, 21:46:40 »
Je kunt dat HIER  nog eens nalezen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #238 Gepost op: 2-03-2012, 21:48:03 »
Je kunt dat HIER  nog eens nalezen.

Lief, dank je!!  ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2012......NIET???
« Reactie #239 Gepost op: 3-03-2012, 12:47:35 »
Ze wist toen al dat ze de mol zou zijn in seizoen 12, en kijkt zo onschuldig mogelijk.


OT: ik heb aan de hand van de laatste seconde van de aftiteling Hadewych als mogelijke mol afgeschreven, en dat was ook de vraag in dit topic. Hier krijgt zij dan ook mijn stem.