Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 208124 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #620 Gepost op: 2-03-2012, 18:01:30 »
Omdat Liesbeth geen kwartetten had is het niet logisch om geen optie voor Liesbeth in de test te gooien. Dan zouden de kandidaten dus sowieso 1 vraag fout hebben. :P

Ik denk dat het gewoon een (montage)fout is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline TheErwin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #621 Gepost op: 2-03-2012, 18:24:50 »
Ik hoop nog steeds dat Liesbeth het is, want dan had ik het weer snel goed.  :P
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 18:32:25 door TheErwin »

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #622 Gepost op: 2-03-2012, 19:04:04 »
Iets wat mij opviel bij het kijken van de herhaling: Volgens mij was het Hadewych die aan Liesbeth vroeg of ze binnen of buiten zit. Vlak daarna wordt de verbinding verbroken en zie je Liesbeth haar telefoon dichtklappen.

Of Liesbeth binnen of buiten zit is toch vrij essentieel voor de speurtocht. Door het opnoemen van plaatsen hadden de anderen uiteindelijk toch wel naar Ronda gevraagd, maar als ze er niet aan denken om binnen te zoeken vinden ze Liesbeth toch niet. En uitgerekend op het moment dat Liesbeth díe vraag moet beantwoorden wordt de verbinding verbroken.

Ik weet niet veel van mobiele telefoons dus 100% zeker weet ik het niet, maar is het niet mogelijk dat Liesbeth expres de verbinding verbreekt door de telefoon dicht te klappen op het moment dat de anderen een essentieel stukje info (te) vroeg te weten zouden komen? En zou dat dan geen mooie Molactie zijn?
 
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #623 Gepost op: 2-03-2012, 19:39:02 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Kan een molactie zijn... Het kan inderdaad kloppen dat de verbinding verbroken wordt als de telefoon dichtgeklapt wordt (had ik vroege ook). Echter... ik denk niet dat er daadwerkelijk een timer op de telefoon zit, maar dat er een mannetje achter de camera staat die na 30 seconden heftig naar Liesbeth zit te gebaren dat ze op moet hangen.  ::zwaai::

(Ik had overigens bij het tweede telefoontje het gevoel dat AM op een knopje drukte en de verbinding verbrak... maar dat heb ik volgens mij te danken aan een heftige vorm van tunnelvisie.)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #624 Gepost op: 2-03-2012, 19:42:59 »
maar dat er een mannetje achter de camera staat die na 30 seconden heftig naar Liesbeth zit te gebaren dat ze op moet hangen.  ::zwaai::
[/i]
jp ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #625 Gepost op: 4-03-2012, 15:13:17 »
Ik moest zoeken op de 2de pagina naar het topic van Liesbeth!  ::rofl::

Mogelijke hint. Leeftijd Liesbeth 37-38. (Shot voor de finale)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #626 Gepost op: 4-03-2012, 15:24:29 »
Kan een molactie zijn... Het kan inderdaad kloppen dat de verbinding verbroken wordt als de telefoon dichtgeklapt wordt (had ik vroege ook). Echter... ik denk niet dat er daadwerkelijk een timer op de telefoon zit, maar dat er een mannetje achter de camera staat die na 30 seconden heftig naar Liesbeth zit te gebaren dat ze op moet hangen.  ::zwaai::

(Ik had overigens bij het tweede telefoontje het gevoel dat AM op een knopje drukte en de verbinding verbrak... maar dat heb ik volgens mij te danken aan een heftige vorm van tunnelvisie.)

tijdens proefwerken hebben wij zo'n apparaatje, dat als stoorzender dient.
waardoor er geen bereik is en je dus niet de antwoorden kunt smsen.

misschien hebben ze daar ook zo'n soort apparaatje gehad die naar 30sec werd aangezet waardoor er dus geen bereik was en de verbinding weg viel.

eerlijk gezegd denk ik niet dat liesbeth zelf de verbinding heeft verbroken. ze keek, en dan vooral in het begin, verbaasder dan die andere 2 toen de verbinding werd verbroken.
en weer ondergronds......

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #627 Gepost op: 4-03-2012, 18:14:43 »
bij aflevering 1  bij de glesjer opdracht zou je dan bij de lokaliseren of bij het vinden van de kokers zitten als je mol bent. ik zelf zou bij vinden van de kokers want dan kan je lege of negatieve kokers pakken

stel dat liesbeth wel kokers heeft gevonden maar niet gepakt heeft omdat er maar 3 lagen 1 lege koker +500euro
-500euro. bij 5 kokers heb je dan 3 lege kokers 1 met +500 en 1 met -500 euro.       

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #628 Gepost op: 4-03-2012, 19:13:20 »
tijdens proefwerken hebben wij zo'n apparaatje, dat als stoorzender dient.
waardoor er geen bereik is en je dus niet de antwoorden kunt smsen.

misschien hebben ze daar ook zo'n soort apparaatje gehad die naar 30sec werd aangezet waardoor er dus geen bereik was en de verbinding weg viel.

eerlijk gezegd denk ik niet dat liesbeth zelf de verbinding heeft verbroken. ze keek, en dan vooral in het begin, verbaasder dan die andere 2 toen de verbinding werd verbroken.

Ik denk van wel, soms zei ze: Shit ik moet weer ophangen

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #629 Gepost op: 4-03-2012, 19:19:56 »
Ik denk van wel, soms zei ze: Shit ik moet weer ophangen

Kun je daar bewijs van posten?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #630 Gepost op: 4-03-2012, 19:36:36 »
Kun je daar bewijs van posten?

Op 9:53 u.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #631 Gepost op: 4-03-2012, 19:44:58 »
Op 9:53 u.



Thanks!  ::bravo::

Maar ik hoor haar daar "owh 30 seconden weer voorbij, shit" zeggen NA de "verbinding verbroken toon" en daarNA pas de telefoon dicht klappen..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #632 Gepost op: 4-03-2012, 20:15:33 »
Hé jongens, misschien nog een aardige hint die volgens mij nog niet is genoemd.

De enige naam (voor- of achter-) van alle tien de kandidaten die je kunt maken uit de letters van het woord "stierenvechtersarena" is STAATS. Alle andere namen bevatten letters die niet in stierenvechtersarena voorkomen (vetgedrukte letters komen niet voor in stierenvechtersarena):
Marion Pauw
Diorno Braaf
Maarten van der Weijden
Marit van Bohemen
Frits Huffnagel
William Spaaij
Tim Kamps
Hadewych Minis
Anne-Marie Jung
Liesbeth Staats
Art Rooijakkers

Toeval? Misschien (Staats bevat nu eenmaal veel makkelijke letters). Maar ook een hele makkelijke hint om bewust in te bouwen. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #633 Gepost op: 4-03-2012, 20:34:19 »
Ik vind ook dat Liesbeth, voor ze aanklikt wie de Mol is bij de test, eerst heel langzaam met de muis over haar eigen naam gaat. Daarnaast vind ik bepaalde zinsnedes van haar echt bij een mol passen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #634 Gepost op: 4-03-2012, 23:28:00 »
De enige naam (voor- of achter-) van alle tien de kandidaten die je kunt maken uit de letters van het woord "stierenvechtersarena" is STAATS.

Leuk idee, maar ik was pas echt enthousiast geweest als je van iemand voor- en achternaam kon maken.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #635 Gepost op: 4-03-2012, 23:54:32 »
 ;D

Elke keer als ik dit topic zie denk ik: Inderdaad, Liesbeth is niet de mol nee.  :-X

Ik heb me de hele serie weerhouden dit te posten maar ach nu we aan het einde zijn.  ::tandpastasmiley::
Nooit in Liesbeth geloofd, deels door ontkenning, deels door waarname van dingen, niet alleen in edit.
Wat me het meest overtuigde is denk ik dat ze gewoon geen 'mol' type is..

Ja maar er is elk jaar een ander type etc.. Tot op zekere hoogte waar.
Maar alle Mollen delen wel iets, een bepaald soort charisma. De een trekt de één meer aan dan de ander, maar een zakelijke journalistmol, nee. Daarmee krijg je het publiek niet warm. ::ohno::
Achteraf moet het met een leuke dot slagroom en een verse aardbei aan het -grote- publiek worden gepresenteerd, en dan moet het er met zoete koek ingaan.

Dat zie ik bij Liesbeth niet gebeuren. Niet alleen door haar wat afstandelijke(r) persoonlijkheid (ze lijkt me erg aardig trouwens maar komt wel anders over), maar ook door de manier waarop ze in de edit weergegeven wordt. Niet alleen verdacht maar bepaalde dingen komen gewoon sterker naar voren. Als ze echt de Mol was hadden ze haar voor het gewone, grote kijkerspubliek veel aantrekkelijker gemaakt als Mol, door haar kwaliteiten te benadrukken. (Die heeft ze in overvloed, methinks).

Dus het gaat mij niet alleen om 'verdacht maken' maar vooral ook 'wenselijk' maken en een Molspersona, een Mols alter-ego te maken wat mensen kunnen zien en herkennen op het moment dat het in de eindaflevering wordt gepresenteerd. (Niet alleen het verrassingseffect hoewel dat wel een rol speelt denk ik zo, zeker in de montage dit jaar).

Ik merk dat veel mensen die Liesbeth wel verdenken alleen maar hopen dat ze het is omdat:
1. Ze het dan vanaf het begin 'goed hebben' (ook al zijn ze vaak niet bepaald positief).
2. Willen dat het vooral duidelijk is en Liesbeth heeft de meest duidelijke molsacties op haar naam, met op het eerste gezicht weinig twijfelgevallen of vraagtekens.

Ik merk echter dat diezelfde mensen dat eigenlijk meer willen om redenen die niks met de Mol te maken hebben maar dat het meer gaat om een 'kijk, case closed' verhaal, en niet omdat Liesbeth als mol ze erg aanspreekt. Sterker nog ik lees vaker dan niet dat ze het eigenlijk niet willen.
En als zíj het al niet willen, waarom zou het 'gewoon kijkende' publiek het dan wél willen?

Ze is nog steeds één van de drie finalisten, dus, alles ligt nog open. Maar ik heb hier nog steeds geen argumenten gelezen die me van gedachten doen veranderen over wat ik als grootste struikelblokken zie bij dit scenario.  ::ohno:: (En ja, nee de Mol is in de laatste series wel vaker niet degene die het meest of het meest duidelijk gemold heeft. Eigenlijk in het merendeel van de series, zeker als het de betere mollen betreft. ;) )
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 00:01:59 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #636 Gepost op: 5-03-2012, 00:04:44 »
Heb beide "omhelzingen"nog eens bekeken.
In eerste instantie denk je dat de tweede omhelzing een spiegeling is van de eerste, maar dat klopt NIET.

BIj beide omhelzingen staat A-M vooraan, met de rug naar de camera..
Aan het eind van de aflevering zie je Hade rechts achter A-M en Liesbeth (met een verborgen gezicht) links achter A-M.

Bij de promo dus weer A-M op de rug vooraan, maar Hade links en Liesbeth (met gezicht verborgen) rechts..

Dat kan dus NIET als het vanuit 180 graden tegenovergestelde richting gefilmd is.. We zouden AM dan niet op de rug maar in het gezicht moeten zien!!!!!!  ::oink::

Of is het gewoon laat en kan ik ff niet meer logisch nadenken?? HELP!!!   :-[ 

Maar als ik gelijk heb, wat kunnen we er dan uit afleiden?? Dan zou het 2x gefilmd moeten zijn (en dus 1x geacteerd), maar wat is het doel?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 00:07:43 door Whiskers »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #637 Gepost op: 5-03-2012, 00:19:57 »
Heb beide "omhelzingen"nog eens bekeken.
In eerste instantie denk je dat de tweede omhelzing een spiegeling is van de eerste, maar dat klopt NIET.

BIj beide omhelzingen staat A-M vooraan, met de rug naar de camera..
Aan het eind van de aflevering zie je Hade rechts achter A-M en Liesbeth (met een verborgen gezicht) links achter A-M.

Bij de promo dus weer A-M op de rug vooraan, maar Hade links en Liesbeth (met gezicht verborgen) rechts..

Dat kan dus NIET als het vanuit 180 graden tegenovergestelde richting gefilmd is.. We zouden AM dan niet op de rug maar in het gezicht moeten zien!!!!!!  ::oink::

Of is het gewoon laat en kan ik ff niet meer logisch nadenken?? HELP!!!   :-[ 

Maar als ik gelijk heb, wat kunnen we er dan uit afleiden?? Dan zou het 2x gefilmd moeten zijn (en dus 1x geacteerd), maar wat is het doel?

Het is wel gespiegeld, alleen anders dan jij bedoeld.
Zie mijn reactie in het topic over aflevering 9.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #638 Gepost op: 5-03-2012, 00:38:03 »
Het is wel gespiegeld, alleen anders dan jij bedoeld.
Zie mijn reactie in het topic over aflevering 9.

Ik heb het gezien ..  :-[ :-[
Zou je in dat topic aub mijn aanvullende vragen willen beantwoorden? Dank alvast!!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 10:01:20 door Whiskers »

Offline Milamber

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #639 Gepost op: 5-03-2012, 09:57:49 »
Waarom is er op de officiële site van WIDM bij het kopje kandidaten een groene vingerafdruk geplaatst bij Liesbeth? Bij de afvallers staat een rode, maar de groene is uniek voor Liesbeth. Is zij de winnaar of de Mol?