Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 208274 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #160 Gepost op: 20-01-2012, 18:16:54 »
Als mol was het op de "toren" wel heel erg gemakkelijk geweest om het nummer niet te raden. Eem bus of ferrari is zo gemist. Bij de tonen kun je je vergissen en de "instinker" van de 4 eilanden lag helemaal voor de hand...
Maar goed, Maarten stond er bij. Je kan ook niet alles maken om een opdracht te laten mislukken.

Wie weet dachten ze het nummer al eerder te weten (waarbij de mol wist dat het fout was)... ik kan mij voorstellen dat de crew niet wil dat half reykjavik plat belt. Je moet dan gaan puzzelen waar de fout zit. Als Maarten dan zegt dat IJsland ook een eiland is, is het op den duur lastig om vol te houden dat het niet zo is.

Voor de hand liggend is het overigens niet.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #161 Gepost op: 20-01-2012, 18:43:03 »
ook liesbeth zorgt voor lichte twijfel bij de toren door te opperen maar het zal toch niet zo blijven dat we niet naar binnen mogen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #162 Gepost op: 20-01-2012, 18:49:26 »
ook liesbeth zorgt voor lichte twijfel bij de toren door te opperen maar het zal toch niet zo blijven dat we niet naar binnen mogen..

Ik weet wel dat Hadewych en Anne-Marie duidelijk zeggen dat Tim en William niet naar binnen moeten, maar ik hoor er geen Liesbeth in, maar een van deze dames. 40:18 in de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 18:51:54 door Heinz »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #163 Gepost op: 20-01-2012, 18:55:18 »
Jij als echte molloot moet toch weten dat dat niet haar eigen telefoon is. Ik ga er tenminste vanuit dat ze die nog steeds moeten inleveren.
Daarbij herkende ze anders haar eigen ringtone nog niet eens. Was niettemin wel een vaag telefoontje maar dat hebben we wel eerder gezien...

Dat was inderdaad altijd zo, maar door het Twittergedrag van de kandidaten dit jaar is er het vermoeden dat ze dit keer wél hun telefoons mochten houden. Liesbeth verwachtte klaarblijkelijk geen telefoontje en reageert wat verbaasd als de telefoon overgaat. Als het dan ook nog lijkt alsof ze weet wie er belt vind ik dat op z'n minst opvallend. Al kan het natuurlijk net zo goed zijn dat er al groepsgewijs nummers waren uitgewisseld.

Dit lijstje met Twittergedrag sterkt dat vermoeden:
Dio tweette weer op 20 mei
Hadewych tweette weer op 20 mei
Liesbeth tweette weer op 20 mei
Anne-Marie tweette weer op 21 mei
William tweette weer op 24 mei
Frits 24 mei
Maarten 25 mei

« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 19:20:11 door Lautjuh »

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #164 Gepost op: 20-01-2012, 18:55:38 »
Liesbeth vergeleek Marit met Rapunzel in een biecht na de toren-opdracht.

Ter info:
Rapunzel is een sprookje van de gebroeders Grimm.
Alle sprookjes van Grimm zijn verzameld en genummerd.
En wat denken jullie .... precies .... sprookje nummer 12 is het sprookje van Rapunzel, ook wel Raponsje in het Nederlands.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #165 Gepost op: 20-01-2012, 18:57:56 »
Ik weet wel dat Hadewych en Anne-Marie duidelijk zeggen dat Tim en William niet naar binnen moeten, maar ik hoor er geen Liesbeth in, maar een van deze dames. 40:18 in de aflevering.

ow ik dacht juist wel Liesbeth te horen maar das mede omdat de andere dames zo fel tegen zijn en omdat liesbeth ook al in haar biecht iets zegt in de trant van we mochten NIET naar binnen, maar wat moesten we daar dan doen?

dat sloot een beetje aan bij het geen wat er later gezegd werd door de vrouwestem..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #166 Gepost op: 20-01-2012, 19:10:42 »
Maar als ze de mol is, dan wist ze dat het iets met nummers en getallen was. Dan kies je als mol niet voor Maarten. Verder is Maarten ook nog eens de minst mollende persoon. Kies dan iemand zoals Tim of William voor op de toren.

Als ze de mol is waarom heeft ze dan voor Maarten en Marit gekozen?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #167 Gepost op: 20-01-2012, 19:15:24 »
Nou b.v (is maar theorietje)
Omdat die namen met de M van mol beginnen..
het was geen rekening opdracht op de toren..

het was iets wat zelf kinderen hadden kunnen doen.. was dingen tellen die je ziet.. dus ubereasy.. had iedereen kunnen staan.. maarja waarom niet leuk de 2 mensen met de M van mol kiezen als mol zijnde.. en wellicht wilde ze juist de fanatiekere mensen zoals william en Tim (die bekend staan om het creeeren van verwarring) wel in de andere groep houden hopende op idd verwarring en doordenkerij van die 2 dat NIET naar binnen stiekem toch WEL naar binnen moest zijn...

Ik hoop niet dat Liesbeth de mol is, vind haar te opvallende mol..
maargoed vooralsnog is ze wel mijn meest verdachte vrouwelijke kandidaat.. al hoop ik toch op  Tim of william..
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 19:17:44 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #168 Gepost op: 20-01-2012, 19:22:11 »
Ik hoop niet dat Liesbeth de mol is, vind haar te opvallende mol..
Eens!
Omnia vincit amor

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #169 Gepost op: 20-01-2012, 19:30:09 »
ja en dan is die hint van het groene pakje en de rest in het rood.. ook wel heeeeeeeeeel duidelijk... en dat al in afl 3...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #170 Gepost op: 20-01-2012, 19:31:08 »
Als mol zul je zo'n tactische keuze denk ik niet op voorletter baseren. Verder denk ik dat als ze Tim en William er neer had gezet dat dat tellen nog best eens fout had kunnen gaan. Die hadden dan verwacht dat de ander zou tellen enzo.
En ook al hadden Tim en William het nummer goed, dan zouden ze het heel warrig hebben doorgegeven.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #171 Gepost op: 20-01-2012, 19:48:57 »
wellicht..
maar de mol moet soms ook hints plaatsen en geven (dat wordt vast ook vantevoren bepaalt).. dus misschien was dit wel een moment om een hint in het spel te gooien..

Ik zie iig geen reden om haar vanwege deze keuze compleet weg te strepen als mol? waarom zou ze mol dan niet kunnen zijn volgens jou?
alleen omdat ze voor marit en maarten koos? Omdat er wellicht mensen waren die het slechter zouden kunnen hebben gedaan op die toren? zoals Maarten zelf al zei, het was absoluut niet moeilijk.. en zelfs al zouden mensen b.v maar 3 eilanden hebben gerekend als je dan belt kom je dr snel genoeg achter dat het nummer niet klopt dus zul je verder moeten gaan zoeken..

ik hoop alleen dat Liesbeth juist niet de mol is, omdat juist alles zo opvallend naar haar wijst en ze nogal opvallende mol is dan,..
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 19:53:09 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: "Ik ben de mol"
« Reactie #172 Gepost op: 20-01-2012, 19:52:26 »
Waar dan? ik kan het niet vinden. Lijkt me wel dat dit samengevoegd kan worden met het Liesbeth topic.

Ze zegt er in elk geval nog iets achter aan. Volgens mij eerst het woordje "Hij". Mogelijk is het iets van: "'Ik ben de mol,' hij heeft het echt staan in zijn boekje."

Ik zie het ook nergens staan?
Het is moelijk te verstaan maar ze zegt ook nog iets van: "als je het heel snel achter elkaar leest dan brabbel brabbel. Ik ben de mol, brabbel brabbel." Zal inderdaad wel een grapje zijn in de trant van "ik ben de mol, dat is duidelijk".

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: "Ik ben de mol"
« Reactie #173 Gepost op: 20-01-2012, 19:56:30 »
jawel oud nieuwe..staat al op verschillende plaatsen vermeldt dat ze dit zegt... ook op o.a de colum die geschreven is en die Liesbeth zelf hiernaast op twitter en ook heinz al een keer heeft aangehaald..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #174 Gepost op: 20-01-2012, 20:04:00 »
Liesbeth zit vaker in een goede (mol-)positie. Idd ook bij die jokers. Maar als Mol maakt ze wel weer een rare keuze bij de rondleiding/toren-opdracht. Ze had dan toch zelf op de toren moeten gaan staan, zou je denken? Enige positie waar je zeker weet dat je kunt proberen te saboteren. Als Mol de toren in rennen zou echt té obvious zijn geweest en wat kun je anders doen in die groep?
En dan nog Marit en Maarten kiezen! Degenen die de opdracht waarschijnlijk het beste zullen uitvoeren. Had dan William en Tim gekozen ofzo, die hadden de opdracht vast wel verpest.

Helemaal mee eens, voor mij de winnaar en niet de mol

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #175 Gepost op: 20-01-2012, 21:06:00 »
Dat was inderdaad altijd zo, maar door het Twittergedrag van de kandidaten dit jaar is er het vermoeden dat ze dit keer wél hun telefoons mochten houden. Liesbeth verwachtte klaarblijkelijk geen telefoontje en reageert wat verbaasd als de telefoon overgaat. Als het dan ook nog lijkt alsof ze weet wie er belt vind ik dat op z'n minst opvallend. Al kan het natuurlijk net zo goed zijn dat er al groepsgewijs nummers waren uitgewisseld.

Dit lijstje met Twittergedrag sterkt dat vermoeden:
Dio tweette weer op 20 mei
Hadewych tweette weer op 20 mei
Liesbeth tweette weer op 20 mei
Anne-Marie tweette weer op 21 mei
William tweette weer op 24 mei
Frits 24 mei
Maarten 25 mei

Klinkt logsich. Dan moesten ze dit jaar waarschijnlijk alleen tijdens de opdrachten alles inleveren.

Uiteraard zullen alle nummer bij vertrek (of al eerder) uitgewisseld zijn. Toch denk ik dat Liesbeth niet op haar eigen telefoon werd gebeld. Ze reageerde pas laat op de ringtone en ik verwacht dat zij zelf ook wel een andere ringtone heeft.

Bij de rondleiding zei William volgens mij dat ze een telefoon hadden meegekregen.
Die telefoon leek verdacht veel op die Liesbeth eerder die dag.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #176 Gepost op: 20-01-2012, 21:16:41 »
Klinkt logsich. Dan moesten ze dit jaar waarschijnlijk alleen tijdens de opdrachten alles inleveren.

Uiteraard zullen alle nummer bij vertrek (of al eerder) uitgewisseld zijn. Toch denk ik dat Liesbeth niet op haar eigen telefoon werd gebeld. Ze reageerde pas laat op de ringtone en ik verwacht dat zij zelf ook wel een andere ringtone heeft.

Bij de rondleiding zei William volgens mij dat ze een telefoon hadden meegekregen.
Die telefoon leek verdacht veel op die Liesbeth eerder die dag.


Oke, dat zou goed kunnen hoor, dat het niet haar telefoon was. Wat Twittergedrag betreft kan het zo te zien in ieder geval wel. Ik ga de aflevering straks nog maar weer eens kijken en op de telefoon van Tim letten. Enne, ook mensen met het label 'echte molloot', wat de definitie daarvan ook mag zijn, kunnen het wel eens fout hebben hè. Ik heb helaas ook niet 24/7 de tijd om alles te checken en dubbelchecken. ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #177 Gepost op: 20-01-2012, 23:52:37 »
Helemaal mee eens, voor mij de winnaar en niet de mol
Ik denk vooralsnog ook dat Liesbeth de winnaar is, idd. Er wordt door de montage al vanaf afl. 1 wel duidelijk aandacht op haar gevestigd, op een wat mysterieuze manier. Vandaar ook dat ze door half Nederland inmiddels verdacht wordt.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #178 Gepost op: 20-01-2012, 23:54:24 »
Ik denk vooralsnog ook dat Liesbeth de winnaar is, idd. Er wordt door de montage al vanaf afl. 1 wel duidelijk aandacht op haar gevestigd, op een wat mysterieuze manier. Vandaar ook dat ze door half Nederland inmiddels verdacht wordt.

Ik had Maarten als schot voor de boeg winnaar in de pool, maar daarna steeds Liesbeth. Dus van mij mag het  :D

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #179 Gepost op: 21-01-2012, 00:19:20 »
Ik denk ook dat ze de winnaar is. Er wordt bij haar heel veel nadruk op 1ste gelegd. Dus denk dat ze 1ste wordt.
Is opletten wie ze verdenkt..