Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 208176 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #520 Gepost op: 23-02-2012, 22:10:13 »
Qua gezichtsuitdrukkingen in deze aflevering vind ik Liesbeth een echte kandidaat.

Wat mij een beetje doet twijfelen is dat in het gesprek met Annemarie naar voren kwam dat Liesbeth had gehuild, maar aan de andere kant kan het voor een Mol natuurlijk net zo goed even te veel worden, een Mol is immers ook maar een mens.  ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #521 Gepost op: 23-02-2012, 22:18:08 »
Wat mij een beetje doet twijfelen is dat in het gesprek met Annemarie naar voren kwam dat Liesbeth had gehuild, maar aan de andere kant kan het voor een Mol natuurlijk net zo goed even te veel worden, een Mol is immers ook maar een mens.  ::tandpastasmiley::

Ik begreep juist dat Anne-Marie gehuild had, maar ik kan er naast zitten. (Zit ik met wie de Mol is ook altijd. ;))

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #522 Gepost op: 23-02-2012, 22:22:54 »
Ik begreep juist dat Anne-Marie gehuild had, maar ik kan er naast zitten. (Zit ik met wie de Mol is ook altijd. ;))
Ik dacht ook Anne-Marie hoor.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #523 Gepost op: 23-02-2012, 22:24:35 »
Volgens mij ook Anne-Marie. Want ze is altijd stil en heeft geen klik met de andere kandidaten. Ik denk dat Liesbeth haar een steuntje in de rug wou geven met wat meiden praat.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #524 Gepost op: 23-02-2012, 22:31:29 »
Jullie hebben gelijk, ik heb het even teruggeluisterd, Annemarie zegt "je hebt me zien huilen" (ik verstond in eerste instantie, "ik heb je zien huilen")  daarop knikt Liesbeth en zegt "ja klopt, we zitten er allemaal wel eens doorheen".

Mooi, is die twijfel voor mij ook nog weggenomen.  ::jaja::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #525 Gepost op: 23-02-2012, 22:31:44 »
(Ja, dit kunnen de makers vooraf niet bedacht hebben, maar ik vond het toch grappig. Dit zou wel verklaren waarom die 1 euro van Tim mee werd geteld.)
Weet je. Dat zou best kunnen. Aangezien Art het had over 8600 euro terwijl het toen al 8601 was. Wat ik al raar vond. Maar dit is wel een plausibele verklaring.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline KarlijnIsMolFan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #526 Gepost op: 23-02-2012, 22:43:36 »
Ik zit helemaal in de Liesbeth tunnel   ;D (en een heel klein beetje in die van Hadewych...)
Al vanaf het begin is zij mijn mol, ;p
ik weet het nu haast zeker, ook als we terug kijken op de onderhandelings opdracht: (ik weet niet of iemand hier dit nu al eerder heeft op gemerkt)
Hadewych en Annemarie zeiden 'We stemmen groen', en ik ga er vanuit dat ze dat ook hebben gedaan.
Frits, Tim en Liesbeth zouden rood stemmen, 1 van hun heeft dat niet gedaan. Waarschijnlijk heeft de mol groen ipv rood gestemt zodat de hele pot leeg zou gaan. Frits en Tim liggen er allebei uit, zijn dus niet de mol en hebben dus waarschijnlijk niet express zitten mollen (want als kandidaat wil je natuurlijk winnen, wel met een groot geldbedrag).
Dan blijft alleen Liesbeth nog over die natuurlijk express groen heeft gestemd en zo de HELE pot heeft 'weggegooit'
Zit heel erg in een tunnel dus het zou uiteindelijk helemaal fout kunnen zijn haha.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2012, 22:47:14 door KarlijnIsMolFan »

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #527 Gepost op: 23-02-2012, 22:45:19 »
ik weet het nu haast zeker, ook als we terug kijken op de onderhandelings opdracht: (ik weet niet of iemand hier dit nu al eerder heeft op gemerkt)

Nee, je bent de eerste...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #528 Gepost op: 23-02-2012, 23:45:50 »
Op twee momenten in deze aflevering probeert Liesbeth op een goede positie terecht te komen.

1. In opdracht 1 steekt ze direct haar hand op als Art om een vrijwilliger vraagt die goed kan leren en observeren. Als ook Hadewych wil laat ze zich snel overrulen.

2. In opdracht 2 wil ze graag als eerste door de doolhof heen. Zo kan zij de rest verkeerd sturen. Tim wil dat ook, Liesbeth lijkt niet erg aan te dringen.

Is dit een mol die graag de beste positie wil maar niet teveel wil opvallen ? Dus niet wil aandringen als ze de groep niet meekrijgt?

Waarom krijgt ze trouwens de groep niet mee? Vertrouwt niemand haar?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #529 Gepost op: 23-02-2012, 23:59:59 »
Liesbeth is de mol niet, ze is geen actrice en als je op haar mimiek let komt die heel natuurlijk over. Ze is ook niet iemand die eens gek doet zoals Hadewych, ze lijkt een serieus iemand, een mol heeft toch vaak meer schwung. Ook hoe ze baalde dat ze er met het kwartetten uit lag en inderdaad Lukie ze zat niet in de beste molpositie en deed haar best er ook niet voor verder. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze de mol is ::).

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #530 Gepost op: 24-02-2012, 00:03:01 »
in mijn ogen heeft Liesbeth een kwartetpokerface. Je ziet zelden iets aan haar mimiek.
Als zij te veel zou aandringen, zou haar dat verdacht maken. Gewoon wel proberen en dan zien wat er van komt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #531 Gepost op: 24-02-2012, 00:07:49 »
als je op haar mimiek let komt die heel natuurlijk over.
Grappig dat jij dat vindt; ik denk daar namelijk totaal tegengesteld over...

En inderdaad, ze probeert vaak als eerste te gaan: bij het jokerspel in aflevering 3 (daar lukte het), en bij de "zoek Art"-opdracht in Almería in aflevering 5 (daar lukte het en kwam ze in een sleutelrol, helaas voor haar deed Hadewych het heel goed daar). En daar was het "twee mensen met een scherpe blik". Nu is het "goed observeren".

Ik vond het overigens wel raar lopen dat plotseling Hadewych die positie kreeg in die verkleedopdracht foto-opdracht sorry :P Vooral omdat Hadewych daar al in dezelfde seconde helemaal niet blij mee leek te zijn...

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #532 Gepost op: 24-02-2012, 00:14:05 »
In het doolhof lijkt Liesbeth niet precies zo te lopen zoals Tim dat aangeeft. Molactie?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #533 Gepost op: 24-02-2012, 00:40:41 »
Ik vind dat Liesbeth bij twee achtereenvolgende eliminaties zo ongelofelijk emotieloos reageert als zij als laatste over is en de voorlaatste een rood scherm krijgt, dat zij oftewel de mol moet zijn of dat ze een zombie is.

Offline sanne959

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #534 Gepost op: 24-02-2012, 00:42:16 »
In aflevering 1 op 1:09 lijkt het alsof het vliegtuigwrak op het strand ligt, de plek waar Liesbeth is gedropt. Misschien zie ik het verkeerd, maar later is het vliegtuig toch echt omringd door land en is er geen zee te zien. Misschien een mogelijke hint naar Liesbeth?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #535 Gepost op: 24-02-2012, 00:45:35 »
Ook hier ga ik de vraag stellen: ik ben op zoek naar 1 goed argument dat Liesbeth zou vrijpleiten als mol. Ik heb er in ieder geval geen enkel kunnen ontdekken.
(En dan heb ik het dus over acties en niet over hoe ze in beeld gebracht wordt.)

Offline Singingjoyce

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #536 Gepost op: 24-02-2012, 00:50:16 »
Er was natuurlijk al eerder gezegd dat al die kruizen in de afleveringen een hint kunnen zijn naar Liesbeth omdat ze haar benen altijd gekruist heeft bij de executie. Wat mij opviel was dat er deze aflevering een slow motion shot was van Liesbeth terwijl ze haar benen kruist en vervolgens haar armen ook nog eens. Hint?

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #537 Gepost op: 24-02-2012, 01:26:48 »
2. In opdracht 2 wil ze graag als eerste door de doolhof heen. Zo kan zij de rest verkeerd sturen. Tim wil dat ook, Liesbeth lijkt niet erg aan te dringen.

Maar waarom ging liet ze op dat moment de 1250 liggen en pakte ze de 750?

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #538 Gepost op: 24-02-2012, 07:41:28 »
voor de genen die haar TE verdacht vinden, the main goal blijft gewoon de pot leeghalen, ookal word je fdaardoor verdacht. ik denk dat zij haar snel liet overhalen bij bijde opdrachten zodat ze onverdacht was. en wat Eddy v zegt vroeg ik me ook al af. ik denk dat niet verdacht wil lijken en als ze binnen komt komt er toh maar 750 in de pot. Liesbeth is (jammer genoeg) de mol  ;)
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #539 Gepost op: 24-02-2012, 09:15:54 »
Ik vind Liesbeth niet verdacht. Ik vind haar een typische haantje-de-voorste. Iemand die - zelfs zonder te weten wat er gaat gebeuren - altijd overal haar hand opsteekt en de eerste wil zijn.
Dat gedrag (en haar verjaardag) heeft er voor gezorgd dat Liesbeth meer dan andere kandidaten op strategisch goede posities zat. Alleen heeft ze daar (als ze de mol is) nauwelijks gebruik van gemaakt. En dat is raar. Waarom als mol zo opvallend altijd als eerste je hand opsteken en er vervolgens niks mee doen?

Ik ben even lui en quote gewoon een post van Qper uit een ander topic:

Liesbeth zit ook regelmatig op de beste positie, maar geeft daar niet altijd de beste invulling aan. Zo mag ze van Art de groep samenstellen bij de rondleiding, maar zet ze zichzelf niet op de toren neer. Sterker nog, ze zet er de meest vertrouwde kandidaten neer en molt zelf ook niet in de groep waarin ze zichzelf plaatst.

In de tandemopdracht begint zij met Frits aan de opdracht, maar schakelt ze zichzelf meteen uit doordat ze gelijk naar de bunker met palindroom rijden.

Op de brug plaatst ze zichzelf in het laatste (en duurste duel), hoewel ze eigenlijk 3 mensen op Tim wilde hebben. Het is echter niet Liesbeth maar Annemarie die het langste stand houdt tegen Frits. Kan ze als mol niet beter afzijdig blijven tot Frits de andere 2 beiden afschiet?

Daarnaast zijn er ook genoeg plekken waar Liesbeth wel de goede positie heeft, maar de molactie heel ergens anders kan liggen.

Liesbeth pakt op de trap de porto en gaat het langst door, maar als Annemarie, Tim of Hadewych ergens gelogen heeft is het leed allang geschied dankzij iemand anders op een mindere positie. Bij de jokers is zij direct de eerste, maar lang niet de enige die een joker pakt. Nog los van de vraag of de mol een joker pakt. Ook bij de aggregaten heeft ze een goede positie, maar kan evenzogoed door haar als door Tim gemold zijn.