Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 208184 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #540 Gepost op: 24-02-2012, 09:20:45 »
Zij zat bij de belangrijkste Molopdracht in deze serie ; de onderhandelings opdracht in afl. 4, op de meest gunstige positie en zorgde ervoor dat de hele pot geleegd werd, hoe Mols wil je het hebben?

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #541 Gepost op: 24-02-2012, 10:08:48 »
Zij zat bij de belangrijkste Molopdracht in deze serie ; de onderhandelings opdracht in afl. 4, op de meest gunstige positie en zorgde ervoor dat de hele pot geleegd werd, hoe Mols wil je het hebben?

Volgens mij zat Liesbeth op de minst gunstige positie en Frits op de gunstigste (zie ander topic hierover)

En je kan niet zeker weten dat Liesbeth ervoor gezorgd heeft dat de pot geleegd werd, eerst waren een hoop mensen overtuigd dat Frits dat had gedaan, toen nog meer dat Tim het was (including me) en nu weer Liesbeth.

Niets is wat het lijkt, en het lijkt dat Liesbeth de pot heeft leeggehaald daar.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #542 Gepost op: 24-02-2012, 10:30:36 »
Sorry, maar ik denk dat we die hele onderhandelingsopdracht niet zo serieus moeten nemen. Er is gewoon wat random gestemd, en ik denk dat de Mol daar met voorkennis uiteindelijk een kant kon kiezen. Durf te wedden dat ze (Liesbeth) gewoon mocht zien waarop de andere kandidaten stemden en uiteindelijk de meest gunstigste kant gekozen heeft.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline FCO

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #543 Gepost op: 24-02-2012, 10:35:13 »
Waarom zijn de meeste toch zo negatief over Liesbeth als zij de mol zou zijn? Komt dat omdat iedereen met Tim ernaast zat en Hadewych en William gewoon populairder zijn?

Ik vind Liesbeth iig een leuke mol, is weer eens wat anders dan een mol die hoogtevrees, claustrofobie en al die andere dingen faked. Ze probeert het spelletje echt te spelen, zonder te cheaten

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #544 Gepost op: 24-02-2012, 10:47:18 »
Ik zou Liesbeth ook wel een leuke Mol vinden  ::jaja::. Maar dan zou ze het wel moeten hebben van Tim denk ik toch wel. Als hij er niet was (hij was ook zo verdacht..) dan was het voor iedereen zo klaar als een klontje (voor de kijkers, niet de kandidaten).
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #545 Gepost op: 24-02-2012, 10:58:12 »
Ik heb niet zo'n zin om 28 pagina's door te spitten, dus een grote kans dat dit al genoemd is, maar dit is misschien een hint naar Liesbeth:

De tweede tweet van Ikbendemol van dit jaar, 4 januari 2012:
Citaat
Waar mijn collega nog samen met een geit, kippen en andere passagiers was, sta ik er alleen voor. Zie me morgen 20:30 u. Ned 1. #widm
De eerste woorden van aflevering 1:
Citaat van: Liesbeth
Helemaal alleen.
Beide dee zinnetjes zijn uitentreure herhaald, maar dat in beide hetzelfde woord voorkomt vind ik opvallend.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline KarlijnIsMolFan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #546 Gepost op: 24-02-2012, 11:13:28 »
Ik heb niet zo'n zin om 28 pagina's door te spitten, dus een grote kans dat dit al genoemd is, maar dit is misschien een hint naar Liesbeth:

De tweede tweet van Ikbendemol van dit jaar, 4 januari 2012:De eerste woorden van aflevering 1:Beide dee zinnetjes zijn uitentreure herhaald, maar dat in beide hetzelfde woord voorkomt vind ik opvallend.

Dat was me nog niet opgevallen maar ik vind het wel een hele sterke hint!
nu kom ik nog meer in de liesbeth tunnel.  :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #547 Gepost op: 24-02-2012, 11:36:14 »
In principe kan in mijn ogen vanwege logica alleen Liesbeth nog de mol zijn, vanwege de simpele reden dat ze:
A) het minste geld heeft opgebracht.
b) het mollogo op haar foto in de onderwateropdracht miste.. (dat zou wel een hint moeten zijn anders is het nogal een rare fout en worden mensen bewust op een verkeerd been gezet dmv nephints)
c) ze een sleutel positie had in de onderhandelingen.

Maar.. er zijn heel veel hints in de titels en in de afleveringen die naar Hadewych wijzen.. maar dit kunnen allemaal toeval hints zijn.. maar mijn gevoel neigt nu ook heel sterk naar hadewych, ookal heeft zij wel verschillende keren geld opgebracht..
Ze had er naar mijn mening al lang uit moeten liggen, dus de reden dat ze toch maar blijft geeft mij de indruk dat zij ook best de mol zou kunnen zijn...

Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #548 Gepost op: 24-02-2012, 11:40:18 »
Citaat
dat zou wel een hint moeten zijn anders is het nogal een rare fout en worden mensen bewust op een verkeerd been gezet dmv nephints)
of een foutje dat wel eens door mensen wordt gemaakt, zelfs door de widm makers. Zie de gespiegelde leader van Soundos vorig jaar. En dus niet meteen bewust op het verkeerde been zetten.

Verder eens met je analyse :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #549 Gepost op: 24-02-2012, 11:42:01 »
ja maar dan hebben ze die fout gemaakt en op de foto onder water en op de foto op het bord.. en ze zijn ook nog eens groter..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #550 Gepost op: 24-02-2012, 11:55:07 »
Trouwens over de mensen die Liesbeth té verdacht vinden... doet me een beetje denken aan Kim in seizoen 10, die achteraf ook de Mol bleek te zijn maar door veel mensen een dikke streep is gezet omdat ze zo verdacht was.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #551 Gepost op: 24-02-2012, 12:00:58 »
ja maar dan hebben ze die fout gemaakt en op de foto onder water en op de foto op het bord.. en ze zijn ook nog eens groter..
ze proberen ons constant op het verkeerde been te zetten met vreemde 'hints'    ...en het lukt ze nog ook  ::rofl::
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #552 Gepost op: 24-02-2012, 15:22:46 »
ze proberen ons constant op het verkeerde been te zetten met vreemde 'hints'    ...en het lukt ze nog ook  ::rofl::

inderdaad, dan schiet die verschrikkelijke montage door mijn hoofd van het gesprek met de mol voor de abseil-opdracht.

Offline Hoppaa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #553 Gepost op: 24-02-2012, 15:44:02 »
Is iemand dit ook al opgevallen:

Aflevering 4 bij de tandem opdracht gaat elke tekst op het bord over iets dat diegene gedaan heeft, behalve het bord van Liesbeth, deze gaat alleen op haar naam:

Anne-Marie - Nee, nou wordt ie mooi!
Marit - Gaat het weer een beetje?
Hadewych - Gulpje
Frits - I AM
William - Hoog kijk omhoog
Liesbeth - Palindroom
Tim - 3-1 = 2

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #554 Gepost op: 24-02-2012, 16:08:22 »
net nog even de western opdracht teruggekeken en ook daar schiet Liesbeth Tim gewoon af ookal zegt ie dat ie geld heeft.. haar reactie... ja ik heb niet voor niets een gun..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #555 Gepost op: 24-02-2012, 16:14:29 »
Trouwens over de mensen die Liesbeth té verdacht vinden... doet me een beetje denken aan Kim in seizoen 10, die achteraf ook de Mol bleek te zijn maar door veel mensen een dikke streep is gezet omdat ze zo verdacht was.
Ja, maar het verschil is wat mij betreft toch echt in de edit die ze krijgen.
Kim werd duidelijk in de schaduw gehouden, terwijl Sanne of Arjen een veel verdachtere edit kregen.  :)

Ik heb Kim 3 afleveringen ontkend en daarna besloten dat ze het gewoon - helaas- was.
Dus de deceptie kwam bij mij dat jaar een stukje vroeger dan bij veel anderen.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #556 Gepost op: 24-02-2012, 17:01:56 »
Op basis van 3 dingen weet ik haast zeker wie de mol is: Liesbeth

1. Bij de duikopdracht met de foto's van de ouders staan op alle foto's van de kandidaten een wit kadertje met daarop het WidM logo, behalve bij de foto van Liesbeth.
Toen aan het eind van de opdracht Marit alles op de juiste volgorde moest zetten was de foto van Liesbeths ouders iets groter dan de andere foto's
Zie onderstaande afbeelding met schermprintjes


2. Bij de onderhandelingen over Marit en William gaat Frits samen met Liesbeth en Tim voor toch de executie voort te zetten maar al het geld te behouden. Frits en Tim kiezen gewoon voor het rode kaartje, maar Liesbeth kiest voor groen, dat betekend executie wordt stop gezet maar omdat dit niet unaniem is wordt de pot weer op € 0,- gezet.

3. Bij de brug opdracht waarvan ze moesten abseilen en omhoog klimmen. Moest de mol tegen Art zeggen wie wel of niet zou gaan.
Voorspelde de mol het goed was het - € 500 had de mol het fout dan kwam er € 500 bij.
Tim, Annemarie en Liesbeth hadden hierbij - € 500


Ook heb ik nog een twijfel gevalletje, toen ik van de week even een stuk van aflevering 1 terug keek zag ik bij de foto opdracht dat de Mol die in t begin door Art werd losgelaten in de middle of nowhere die 2 foto's had.
Op het stukje van die foto vind ik dat die het meeste vergelijkkennis toont met die foto van Liesbeth, want op de foto van de Mol zie je een lichtblauw stukje beetje schuin omhoog lopen en op die foto van Liesbeth komt deze foto terug.
De jacht is geopend

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #557 Gepost op: 24-02-2012, 17:19:39 »
mooi gevonden van die foto's.. maar zie op alle 3 de foto's dat wel terugkomen.. maar het meest op die van AM.. verder lijkt het ook alsof er nog meer foto's onder de molfoto zitten..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #558 Gepost op: 24-02-2012, 17:26:04 »
Voor mij is het (na het vertrek van Tim) ook duidelijk dat Liesbeth de mol is. Zij is de enige overblijvende van de drie kandidaten die in de onderhandelingsopdracht rood heeft afgesproken. Maar iemand is naar groen geswitcht waardoor de pot op € 0 kwam: de mol. Bovendien heeft Liesbeth van de drie finalisten duidelijk het minst in de pot gebracht.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 17:36:59 door Luc »

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #559 Gepost op: 24-02-2012, 17:42:04 »
mooi gevonden van die foto's.. maar zie op alle 3 de foto's dat wel terugkomen.. maar het meest op die van AM.. verder lijkt het ook alsof er nog meer foto's onder de molfoto zitten..
Bij de foto van AM is die strook aan de skyline heel erg duidelijk, en in de wolken is er ook nog een patroon te zien, maar op die van de mol is het niet te zien de details in de wolken
De jacht is geopend