Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 249003 keer)

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #160 Gepost op: 28-01-2012, 03:56:27 »
Ervan uitgaande dat de mol in de onderhandelgroep zit en de gesprekken op volgorde zijn zoals het gemonteerd is kun je dit zeggen:
De mol zit het liefst in de laatste groep, dan heb je de meeste info over wat voorgangers hebben gezegd te gaan doen. De laatste groep zijn Tim en Frits. Frits begint twee keer over rood, hij heeft zo kans dat er een meerderheid voor rood komt. Dus ik denk niet dat Frits de mol is. Dus dan blijft Tim over.
Bij de foto-opdracht heeft Tim of Liesbeth foto 5 weggehaald, mijn gok is Tim ook omdat hij Liesbeth terug haalt.
Verder de 3-1=2 van Tim viel mij meteen op, ook omdat ik die equatie al eerder zelf had bedacht aan de hand van de -1 dingen die eerder opvielen. Ik ga steeds verder de Tim tunnel in, was er heel even uit en richting die van Anne-Marie aan het gaan, maar ben na deze aflevering snel teruggegaan.

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #161 Gepost op: 28-01-2012, 14:54:00 »
Na het doorlezen van dit tunneltopic ( ;)) begin ik ineens te twijfelen of ik op Tim moet gaan overstappen...

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #162 Gepost op: 28-01-2012, 14:57:30 »
Tim blijft bij mij voor alsnog ook zeer duidelijk op de eerste plaats staan.. Ook met de laatste opdracht kan hij makkelijk zijn rode stem groen hebben gemaakt..
(net zoals frits en Liesbeth overigens) maar ik vind Tim toch nog steeds het meest verdacht..
We zijn het weer erg eens  ;D...
William is bij mij iig uit de top 3 gezakt, waar Frits met grote sprongen zijn entree heeft gemaakt!  ::tandpastasmiley::...
Maar Tim blijft verdachte nummer 1, met inmiddels Liesbeth als goede 2e...

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #163 Gepost op: 28-01-2012, 20:28:27 »
Tim is de mol: net bij de tandemopdracht was zijn bord 3-1=2. In aflevering 1 zette de mol in de allereerste opdracht de tijd van 3 uur naar 2 uur dus 3-1=2!!
Dit is de hint! Deze tunnel verlaat ik niet meer!  ;D

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #164 Gepost op: 28-01-2012, 20:54:24 »
Dit is de hint! Deze tunnel verlaat ik niet meer!  ;D
Of het slaat op -= (Minis) ;D
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #165 Gepost op: 28-01-2012, 21:38:12 »
Tim is de mol: net bij de tandemopdracht was zijn bord 3-1=2. In aflevering 1 zette de mol in de allereerste opdracht de tijd van 3 uur naar 2 uur dus 3-1=2!!
Eindelijk vindt iemand een simpele, logische en duidelijke hint :) Goed gevonden ::vergroot:: Ik zie eigenlijk maar één minpuntje aan deze hint en dat is dat 3-1=2 ook heel makkelijk te verklaren is als het trio dat een duo werd. Edit maar eigenlijk is dat ook wel weer een hele goede dekmantel om de hint niet al te overduidelijk te maken... /edit Maar goed, deze hint zie ik voor me in de reünieaflevering en dat maakt 'm goed. :)


Alleen verdenk ik Tim niet... ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2012, 21:40:23 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #166 Gepost op: 28-01-2012, 21:44:29 »
Of het slaat op -= (Minis) ;D

Ze stond wel te wachten bij dat bord.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #167 Gepost op: 28-01-2012, 21:56:29 »
Of het slaat op -= (Minis) ;D
Eindelijk vindt iemand een simpele, logische en duidelijke hint :) Goed gevonden ::vergroot:: Ik zie eigenlijk maar één minpuntje aan deze hint en dat is dat 3-1=2 ook heel makkelijk te verklaren is als het trio dat een duo werd. Edit maar eigenlijk is dat ook wel weer een hele goede dekmantel om de hint niet al te overduidelijk te maken... /edit Maar goed, deze hint zie ik voor me in de reünieaflevering en dat maakt 'm goed. :)


Alleen verdenk ik Tim niet... ::rofl::
Beiden snap ik, maar het is overduidelijk toch? Deze hint is echt voor de kijkers erin geplaatst, alhoewel de oplettende kandidaat er zeker ook wat mee moet kunnen.
Heb net de eerste aflevering nog een stukje teruggekeken (prachtige beelden trouwens!), en er is complete verwarring als Art benadrukt dat er 3 uur is verspeeld.
Bijna alle kandidaten geven aan dat ze het gevoel hebben lang geen 3 uur verspeeld te hebben.

Vervolgens wordt in deze aflevering 3-1=2 duidelijk gelinkt aan Tim. Hij staat onder het bord, en ook de kandidaten koppelen dit aan hem. Sterker nog, het is ook het goede antwoord, want er wordt geld verdiend!

Nee, voor mij is het duidelijk 3-1=2 hoort bij Tim. En wat een mooie hint!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #168 Gepost op: 29-01-2012, 05:01:31 »
Mooie hint...duidelijk in beeld edoch, daar blijft het bij: mooie hint (misschien?).
Maar wel een zééér vage "mol"....?
Niet vooruit te bránden..
Studeerde niet op vragen, ziet niks, bedenkt niks, vergeet alles??? Heeft niet zo'n zin in dit of dat, dat andere maakt trouwerns ook niet uit...pfffffffffft...
Dit geeft hij ook aan vanaf introductie afl. 1, maar is voor mij geen excuus.
Bij zowat alles in de biecht is hij vaag.
Geeft aan niet op te letten, niks te vragen want hij hoort het wel, want iedereen vertelt hem alles. "Vergeet" te studeren dus weet zogenaamd de helft niet.
Of je bent een lakse kandidaat, of een lakse Mol (die niet in mijn Mollenstraatje past).

Te makkelijk.
Mol?
Neen....liever niet.
Hoe aardig hij ook zal zijn.
Geen zin in!
"Ow Loebas, wat akelig!", -vind ik ook, vandaar. Excuus.
Mol met gemakzucht is heerlijk, maar pas in de aller-allerlaatste aflevering!
Dus Tim (lees:productie), nu peper in den spreekwoordelijke r**t.
Merci. En anders exit imho

edit: maak geen vrinden in deesch tunnel ...:)
Maar zoek mee hoor! En dat meen ik ook nog eens!

Maar zoek nu ff naar een b'tje pit.

 :-[
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 05:09:45 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #169 Gepost op: 29-01-2012, 10:50:19 »
Beiden snap ik, maar het is overduidelijk toch? Deze hint is echt voor de kijkers erin geplaatst, alhoewel de oplettende kandidaat er zeker ook wat mee moet kunnen.

Kandidaten kunnen er niks mee, die weten niet dat in aflevering 1 de tijd is verzet, dus zullen geen link maken met 3 uur -1 uur = 2 uur.

Naar de kijker toe vind ik de hint wel erg sterk. Ze hadden namelijk tientallen dingen kunnen opschrijven om aan Tim te koppelen (Monica, Da Silva, Tweeling, Trio, Rooijackers, Lubach), maar kiezen uitgerekend (no pun intended) voor deze optie. 

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #170 Gepost op: 29-01-2012, 18:44:39 »
Kandidaten kunnen er niks mee, die weten niet dat in aflevering 1 de tijd is verzet, dus zullen geen link maken met 3 uur -1 uur = 2 uur.

Naar de kijker toe vind ik de hint wel erg sterk. Ze hadden namelijk tientallen dingen kunnen opschrijven om aan Tim te koppelen (Monica, Da Silva, Tweeling, Trio, Rooijackers, Lubach), maar kiezen uitgerekend (no pun intended) voor deze optie. 

Er is nog een trio van Tim tot een duo gereduceerd. Met zijn broer en Bor Rooyackers zat hij in Rooyackers, Kamps & Kamps.  Nu trekken de broers zonder Rooyackers langs de theaters. Ga er in mei heen.

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #171 Gepost op: 29-01-2012, 19:17:35 »
ja alles kan idd..
maar was meer als reactie dat men zei dat de heren rood zouden gaan en alle dames groen..
maar liesbeth ging volgens mij ook mee in rood..

Dat kan nooit, 2 rood, 3 groen. Óf Frits/Tim moet toch groen zijn gegaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #172 Gepost op: 29-01-2012, 21:01:47 »
Dat kan nooit, 2 rood, 3 groen. Óf Frits/Tim moet toch groen zijn gegaan

Een prachtige opdracht om de gezichtsuitdrukkingen te lezen. Wanneer Art de groep feliciteert met de eerste groene stem aanvaarden de blondines dankbaar het compliment (aardig van jullie). Liesbeth zit er stijf onbewogen bij en accepteert niet. Zij heeft namelijk net als Frits rood gestemd. En als je de hele stemprocedure focust op Tim zie je zijn non-surprise dat er toch een 3e groene stem is en dat alle geld de pot uitgaat. Een Dennis in het kwadraat, met de lol van het potverteren al achter de rug zat hij er ongemakkelijk bij, wist zich geen houding te geven.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2012, 21:04:21 »
Dat kan nooit, 2 rood, 3 groen. Óf Frits/Tim moet toch groen zijn gegaan.

haha ja maar dat is toch ook net wat er gebeurd is.. dat was toch juist de grote clue van de uitslag.. dat een van de 3 (Tim, frits of Liesbeth) die op rood zouden stemmen waarschijnlijk toch van stem is veranderd..

Volgens mij wasde keuze wat we van iedereen gezien hadden als volgt.

Hadewych wilde groen in beide gesprekken
AM wilde groen ook in beide gesprekken
Liesbeth wilde eerst groen stemmen maar in t gesprek met frits kwamen ze beide op de conclusie dat rood slimmer was (toen viel het kwartje bij Liesbeth)
Tim eerst groen later ging hij met Frits mee voor rood (frits stelde dit voor Tim stemde daar mee in)
Frits beide gesprekken rood.. ( in gesprek 1 kwam hij gezamelijk met Liesbeth tot deze conclusie in gesprek 2 haalt hij Tim hier toe over)

Dus uiteindelijk hadden we dan 2 groen en 3 rood, en zou de pot niet veranderen, maar wel iemand eruit..

Maar nu lijkt het op eerste gezicht dus dat iemand zich niet aan de afspraak rood heeft gehouden en toch groen heeft gestemd..

« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 21:11:17 door xaniapops »
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #174 Gepost op: 29-01-2012, 21:12:56 »
Ze hadden inderdaad een taakverdeling in boot 1.
Annemarie zou de op bordjes letten.
Frits zou het schrijfbord vasthouden
Tim zou schrijven

Volgens mij was Maarten daar in die boot en Frits niet. Die was toen zo mol S P O R T E R S aan het schrijven :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #175 Gepost op: 29-01-2012, 21:21:11 »
hihi idd lo...


Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #176 Gepost op: 29-01-2012, 21:51:41 »
Klopt, mijn laatste post hier was alweer van 5 dagen geleden, ben paar daagjes weggeweest  :-X ::zwaai::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2012, 19:49:22 »
Ik heb trouwens geroepen toen Maarten afviel: Marit zat nooit in de grootste groep, dus als Marit de mol is, is het logisch dat Maarten afvalt met zijn tactiek.

Met Marit zo goed als afgeschreven is het kijken wie er nog meer in de eerste 3 aflevering weinig in de grootste groepen zaten... En wie bevond zich daar (na Marit) het minst in: Juist, Tim zat slechts 5x in de grootste groep (van de dingen die ik geteld heb... welke slaapkamer, welke ontbijttafel, welke haarkleur etc niet). 

Toch weer iets wat mij sterkt in mijn gevoel dat Tim de mol is, boven Liesbeth. (Plus dat uitgerekend Liesbeth het vaakst in de grote groep zit)


Vanuit Maarten's perspectief:

Vliegtuig:
5 andere mensen komen wel aan (William, Hadewych, Frits, Annemarie, Dio)
Gletsjer:
5 andere mensen gaan kokers zoeken (Marit, Marion, William, Liesbeth, Tim)
Vrijstelling:
6 andere mensen hebben geen vrijstelling: (William, Dio, Hadewych, Marion, Annemarie, Liesbeth)
Brug:
3 andere mensen in het laatste duel: (Frits, Liesbeth, Annemarie)
3 andere mensen in het tweede duel: (Tim, Marion, Hadewych)
Trap:
1 groep
Rooksignalen:
8 andere mensen bij de tonnen: (Tim, Frits, Dio, William, Hadewych, Liesbeth, Marit, Annemarie)
Jeep:
3 mensen bij maarten in de auto: (Liesbeth, Hadewych, Tim)
3 andere mensen in de andere auto (Marit, Annemarie, William)
Speedboot
3 mensen in de andere boot: Frits, Liesbeth, William
Jokers
4 anderen die een joker pakken: Liesbeth, Frits, Annemarie, Hadewych
Rondleiding
6 anderen bij de rondleiding: Liesbeth, Frits, Annemarie, Hadewych, William, Tim
4 anderen die niet naar binnen willen: Liesbeth, Frits, Annemarie, Hadewych

Liesbeth: 9 
Hadewych: 8
Annemarie: 8
William: 7
Frits: 7
Tim: 5
Marit: 3

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2012, 21:11:29 »
Tja. Ben er tot nu toe niet wild van maar je komt moeilijk om 'm heen, onderhand.  :-\\

Ik vraag me wel af waarom ze het er zo dik bovenop leggen mocht in dat geval.  ::) Of is dit ipv een mollende kandidaat mol-cover een kandidaat die de mol uithangt maar ook is- cover oid.  ???

Ben nog niet helemaal om - zie nog steeds bep. andere mensen liever als mol maar ik zie de kansen daarop allengs slinken.

Weet niet of het al eerder gemeld is hier maar Tims vader zat op een soort kruiwagen zei William.
Kruiwagens vervoeren uiteraard grond, wanneer je in de grond gaat graven of spitten.  ;)
(i.e. 'grond verplaatsen').
« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 21:13:56 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2012, 21:25:55 »
Ik vraag me wel af waarom ze het er zo dik bovenop leggen mocht in dat geval. 

Ik heb dat bij Liesbeth eigenlijk vele malen sterker. Veel potentiële molacties, vaak een gunstige positie en wordt ook af en toe voorgetrokken door Art. (Eerste bij de jokeropdracht, mag de groepsindeling maken bij de rondleiding)