Auteur Topic: Wie is de Mol in de Media  (gelezen 233684 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #520 Gepost op: 22-03-2012, 14:02:35 »
Hoezo noemt Anton het de "grote" hint als het ten eerst heel kort wordt genoemd in de finale aflevering en verder NIET vermeld wordt op de AVRO site.

Dat is inderdaad raar. Toch is het helaas wel de "grootste" hint van dit jaar, omdat jongens/jungens in elke aflevering voorkwam en er verder geen grote hint was.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #521 Gepost op: 22-03-2012, 14:04:49 »
Dat is inderdaad raar. Toch is het helaas wel de "grootste" hint van dit jaar, omdat jongens/jungens in elke aflevering voorkwam en er verder geen grote hint was.

Het werd door Art wel expliciet genoemd in de arena, "of is dat niet meer gepast nu er drie dames in de finale staan?".
Maar het blijft raar dat het verder nergens wordt genoemd. De kijkers die niet op fora zitten/Art gesproken hebben/actief zijn rondom WIDM zullen eigenlijk nooit weten dat dit een hint was.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #522 Gepost op: 22-03-2012, 14:07:28 »
Ik vind het een heel leuk interview, waar ze echter best een editor naar hadden mogen laten kijken.

Er zaten nog twee kleine spelfoutjes in, die er nu uit zijn gehaald. Maar de antwoorden van Anton zijn echt vrijwel altijd precies zoals hij het gezegd heeft. Dat vond ik persoonlijk erg belangrijk, aangezien je door een woord verkeerd te zetten een hele andere betekenis kan hebben. Dat is ook de reden dat het interview grotendeels spreektaal is. ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #523 Gepost op: 22-03-2012, 14:11:56 »
Als je deze quote er bij pakt:

Citaat
Het leukste aan het programma is misschien wel dat je op zoek bent naar iets wat je eigenlijk helemaal niet wil vinden.

Anton: "Dat hebben we in Thailand wel gezien (seizoen 8, red.) met de gebarenhint van Inge Ipenburg. Toen was het wel eigenlijk 100 procent duidelijk dat zij het was. Dat werd niet echt als leuk ervaren door de kijkers. Maar het bewijst wel dat de Mol wel degelijk gevonden kan worden. Sindsdien moeten we er alles aan doen om te voorkomen dat het nog eens gebeurt."

Dit jaar is dus eigenlijk het zelfde gebeurd, alleen was de "grote" hint wat moeilijker te interpreteren. Dus misschien waren ze bij de AVRO wel bang om het publiekelijk in de finale aflevering te stoppen. Met als gevolg dat iedereen zou zeggen/denken dat ze het allang wisten.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #524 Gepost op: 22-03-2012, 14:22:16 »
Er zaten nog twee kleine spelfoutjes in, die er nu uit zijn gehaald. Maar de antwoorden van Anton zijn echt vrijwel altijd precies zoals hij het gezegd heeft. Dat vond ik persoonlijk erg belangrijk, aangezien je door een woord verkeerd te zetten een hele andere betekenis kan hebben. Dat is ook de reden dat het interview grotendeels spreektaal is. ;)

Oh, dit is jouw interview? ::ok:: Dat Anton letterlijk is geciteerd is ook goed te zien. Het staat er precies zoals hij het zou vertellen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #525 Gepost op: 22-03-2012, 14:30:14 »
Er staat overigens een foutje in:

Citaat
Anton: "Dat hebben we in Thailand wel gezien (seizoen 8, red.) met de gebarenhint van Inge Ipenburg. Toen was het wel eigenlijk 100 procent duidelijk dat zij het was. Dat werd niet echt als leuk ervaren door de kijkers. Maar het bewijst wel dat de Mol wel degelijk gevonden kan worden. Sindsdien moeten we er alles aan doen om te voorkomen dat het nog eens gebeurt."

Seizoen 7 speelde zich af in Thailand. Seizoen 8 was Mexico.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #526 Gepost op: 22-03-2012, 14:31:37 »
Er staat overigens een foutje in:

Seizoen 7 speelde zich af in Thailand. Seizoen 8 was Mexico.

Ah, bedankt. ;)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #527 Gepost op: 22-03-2012, 14:33:13 »
Superleuk interview!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #528 Gepost op: 22-03-2012, 14:41:14 »
Als je deze quote er bij pakt:

Dit jaar is dus eigenlijk het zelfde gebeurd, alleen was de "grote" hint wat moeilijker te interpreteren. Dus misschien waren ze bij de AVRO wel bang om het publiekelijk in de finale aflevering te stoppen. Met als gevolg dat iedereen zou zeggen/denken dat ze het allang wisten.
Dat lijkt me een vreemde gedachtegang. Juist in de finale maakt het niet meer uit wat iedereen roept. Het probleem is als de mol vóór de finale "definitief" gevonden wordt. Dat is hier nooit het geval geweest. Inges gebarenhint kón geen toeval zijn. De jongenshint is altijd naast als hint, ook interpreteerbaar geweest als "gewoon" Arts aanspreekterm. Het was niet zo dat iedereen definitief Anne-Marie ging verdenken toen dit ontdekt werd.

En wat mensen achteraf zeggen lijkt me vreemd om daar iets aan te gaan doen. Mensen zeggen altijd achteraf dat ze het van tevoren wisten ;) Zolang ze dat maar niet van tevoren zeggen ;)

Daarnaast. Het is genoemd in aflevering 10. Weliswaar kort en misschien wat cryptisch, maar het is genoemd.


Verder overigens echt heel mooi interview, geeft toch wel weer nieuwe informatie. Goede vragen gesteld. ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #529 Gepost op: 22-03-2012, 17:58:36 »
Dit is wel vreemd trouwens. Michiel Devlieger ontkracht dat er op korte termijn een nieuwe serie komt, terwijl één van de Vlamingen juist wel vertelt dat er mogelijk een nieuwe serie komt. ???

Citaat
Over de Belgische Mol gesproken, ik las in het Belgische tijdschrift Humo dat de mogelijkheden voor een vierde Belgische Mol weer open lagen. Wat weten jullie daarvan?
 
Anton: "Laatst zat ik in de kroeg met één van de makers en toen vertelde hij dat. Hij zei dat ik het niet verder moest vertellen en dat heb ik dan ook niet gedaan. Maar nu stond het van de week in de Humo en dan is het openbaar."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #530 Gepost op: 22-03-2012, 17:59:24 »
mooi interview tinuzzzzzz ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #531 Gepost op: 22-03-2012, 18:11:35 »

 Mensen zeggen altijd achteraf dat ze het van tevoren wisten ;) Zolang ze dat maar niet van tevoren zeggen ;)


Dat is een soort Nostradamus-voorspelling. Bij grote rampen wordt vaak naar voren gehaald dat deze rare monnik het allemaal al eeuwen geleden onder woorden heeft gebracht. Maar dat hoor je nooit vooraf. Kan ook niet, want dan komt de ''voorspelling'' niet uit omdat mensen daarnaar gaan handelen.

Het klopt: mensen melden zich soms zelfs op een forum aan om te gaan beweren dat ze het allemaal al wisten. Deden ze dan dan maar rond de eerste uitzending, na de ontknoping verliest het immers elke geloofwaardigheid.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #532 Gepost op: 22-03-2012, 18:19:28 »
Dit is wel vreemd trouwens. Michiel Devlieger ontkracht dat er op korte termijn een nieuwe serie komt, terwijl één van de Vlamingen juist wel vertelt dat er mogelijk een nieuwe serie komt. ???


Ik denk dat Michiel Devlieger probeert de verwachtingen te temperen. Ik lees tussen zijn woorden ook door: 'we gaan eraan werken maar het zal waarschijnlijk nog niet dit jaar worden'. Als meerdere andere media berichten over een eventuele De Mol 4 zal er wel een kern van waarheid inzitten, alleen zullen ze vast nog in een heel vroeg stadium zitten en is nog niets zeker.

Rustig afwachten dan maar (of onrustig, zoals ik :P )
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #533 Gepost op: 22-03-2012, 20:47:56 »
Of hyperkinetisch ADHD onrustig... zoals ik  ;D

PS: heb nu ook het interview gelezen, erg leuk!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #534 Gepost op: 22-03-2012, 20:53:46 »
Anton: "Dat gebeurt weleens inderdaad. Zal ik je heel eerlijk vertellen over... Nee, dat moet ik niet zeggen. Ander voorbeeld, die boot bij de executie, waar de letters AJ blauw waren. Na afloop in de montage kom je dat tegen en is dat een leuk idee. Maar verder ga ik niet uitweiden, dat is niet leuk."

Sorry hoor maar... als ze die beelden niet waren tegengekomen ofzo, wat was er dan nog overgebleven? ??? :-\\ De AJ op het gokautomaat, de AM in die hal en dat ze worst fashion mol was en wilde graven? That's all? Ohja en Jungens.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #535 Gepost op: 22-03-2012, 21:01:26 »
Anton: "Dat gebeurt weleens inderdaad. Zal ik je heel eerlijk vertellen over... Nee, dat moet ik niet zeggen. Ander voorbeeld, die boot bij de executie, waar de letters AJ blauw waren. Na afloop in de montage kom je dat tegen en is dat een leuk idee. Maar verder ga ik niet uitweiden, dat is niet leuk."

Sorry hoor maar... als ze die beelden niet waren tegengekomen ofzo, wat was er dan nog overgebleven? ??? :-\\ De AJ op het gokautomaat, de AM in die hal en dat ze worst fashion mol was en wilde graven? That's all? Ohja en Jungens.

en het geld

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #536 Gepost op: 22-03-2012, 22:20:45 »
Leuk interview! Maakt het toch een beetje goed dat ie er zondag niet kon zijn wegens afzwemmen van zijn dochter, waarop Els opmerkte dat ze nog nooit gehoord had van afzwemmen op zondag.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #537 Gepost op: 22-03-2012, 23:19:24 »

Rustig afwachten dan maar (of onrustig, zoals ik :P )

Ik zit in hetzelfde schuitje. ;) De gedachte alleen al aan een vierde reeks is zo fantastisch dat ik niet meer te houden ben. ::rofl::

Het interview van Anton was ook interessant. Zo krijgen we een beter zicht op hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Fijn ook dat hij de superioriteit van de Vlamingen erkent. ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #538 Gepost op: 23-03-2012, 08:15:42 »
Sorry hoor maar... als ze die beelden niet waren tegengekomen ofzo, wat was er dan nog overgebleven? ??? :-\\ De AJ op het gokautomaat, de AM in die hal en dat ze worst fashion mol was en wilde graven? That's all? Ohja en Jungens.
Gelukkig gaat het om de sabotages van de Mol en niet om wat kijkers allemaal van 3 toevallige letters of cijfers weten te maken.

Ze kunnen net zo goed géén van die gekke hints erin steken, want eigenlijk draait het (in mijn ogen) toch vooral om het vinden van De Mol door sabotage acties? Als er in het leger of weet ik veel waar een Mol zit, dan staan er ook niet overal verborgen aanwijzingen naar wie dat is.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #539 Gepost op: 23-03-2012, 16:41:45 »
Ze kunnen net zo goed géén van die gekke hints erin steken, want eigenlijk draait het (in mijn ogen) toch vooral om het vinden van De Mol door sabotage acties?

Anton zei vorig jaar op de fandag dat hem dat wel een leuk idee leek, een keer een serie zonder hints.

Als er in het leger of weet ik veel waar een Mol zit, dan staan er ook niet overal verborgen aanwijzingen naar wie dat is.

Nee, maar dat lijkt me wel een grappig, Monty Python-achtig scenario!  ::rofl::

Sergeant opent met: "Jongens!"
Soldaat 1 fluistert tegen soldaat 2: "Volgens mij zegt hij dat alleen maar omdat de mol Luitenant Jung is..."
Soldaat 3: "Sergeant ik heb net een grote letter G op een boom gezien! Ik denk dat het een hint is dat George de mol is. U ook?"
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!