Poll

Op welke positie zet jij de mol?

Kandidaat 1
5 (10.4%)
Kandidaat 2
4 (8.3%)
Kandidaat 3
11 (22.9%)
Kandidaat 4
9 (18.8%)
Kandidaat 5
19 (39.6%)

Totaal aantal stemmen: 34

Auteur Topic: De (beste) positie van de mol  (gelezen 33682 keer)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #20 Gepost op: 26-01-2012, 17:47:00 »
Ik zit redelijk in dubio over de stadsopdracht.. Wat is de beste locatie? In het groepje met Mamaloe mee, zodat de verdenking niet op jou komt te liggen als er niet gebeld wordt, maar vervolgens toch de verwarring in de groep zaaien over het naar binnen gaan van de toren?
Of toch boven op die toren om te zorgen dat er niet gebeld wordt.. Maar omdat je daar maar met z'n tweeën staat ligt de verdenking wel écht snel op jou als er iets misgaat. En dat was nu al helemaal geweest, als er iets mis was gegaan daarboven had Marit veel verdenkingen erbij gehad, nu Maarten weg is..
Maar omdat het goed ging zijn er veel mensen overtuigd dat ze het niet is :P Ik denk dus dat met Mamaloe mee logischer zou zijn, omdat de toren verdenkingsgevoelig is...

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2012, 17:47:51 »
Even een testje. Het idee is simpel, analyseer de positie van de mol per opdracht. Na iedere 1-2 dag(en) komt er een nieuwe opdracht waarover je je mening kan geven. Eens kijken of de meerderheid zo een kandidaat weet aan te wijzen die volgens jullie het meest in een mollenpositie zit. Opdrachten waarbij mensen niet zelf kunnen kiezen voor een positie worden niet meegeteld.

BELANGRIJK: Stem hier objectief op de mollenpositie, dus niet op een positie omdat hier jou mol zit.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2012, 17:52:59 »
Lastige, omdat vanuit beide positie's het nodige te mollen is. Ik heb echter toch voor de zoekers gekozen omdat die uiteindelijk bepalen waar de vinders de kokers zouden moeten vinden. Zij bepalen uiteindelijk hoe makkelijk het de vinders gaan krijgen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2012, 18:21:23 »
De vinders. Als mol weet je natuurlijk welk kokertje van elk setje de negatieve euro's bevat.
Goede jacht!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2012, 18:30:00 »
Leuk topic. Ik speel ook wel eens met het idee om voor beste positie voor de Mol maar ook voor of iets een kandidaat- of een molactie is, forummers te laten stemmen (voor m'n taarten).
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2012, 18:32:28 »
er is al een 'beste-positie-topic''. Wat maakt dit topic zo anders dan het topic dat er al is?

Kan dit worden gecombineerd met het bestaande topic?

Daarin kun je immers ook je suggesties per opdracht kwijt, lijkt me.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2012, 18:33:36 »
Wat maakt dit topic zo anders dan het topic dat er al is?

Misschien de Poll ? Ik denk dat meer mensen die even invullen dan dat ze posten in het topic ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #27 Gepost op: 26-01-2012, 18:38:42 »
OK, maar dan nog is het thema hetzelfde, ook dan zouden die twee topics gecombineerd kunnen worden, toch?


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2012, 18:42:23 »
Waarbij Marit mol-af is, wat veel mensen hier betreft. Toch?

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #29 Gepost op: 26-01-2012, 20:27:23 »
Ik zit redelijk in dubio over de stadsopdracht.. Wat is de beste locatie? In het groepje met Mamaloe mee, zodat de verdenking niet op jou komt te liggen als er niet gebeld wordt, maar vervolgens toch de verwarring in de groep zaaien over het naar binnen gaan van de toren?
Of toch boven op die toren om te zorgen dat er niet gebeld wordt.. Maar omdat je daar maar met z'n tweeën staat ligt de verdenking wel écht snel op jou als er iets misgaat. En dat was nu al helemaal geweest, als er iets mis was gegaan daarboven had Marit veel verdenkingen erbij gehad, nu Maarten weg is..
Maar omdat het goed ging zijn er veel mensen overtuigd dat ze het niet is :P Ik denk dus dat met Mamaloe mee logischer zou zijn, omdat de toren verdenkingsgevoelig is...

maar alleen dan als Liesbeth de mol is, want zei kiest de groepen en als Liesbeth niet de mol is heeft de mol zelf hier weinig invloed op.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2012, 14:21:20 »
Allereerst maar even zeggen dat de mol voor mij niet perse aan de onderhandelingen heeft deelgenomen.

Stel dat de mol aan de onderhandelingen deelneemt, dan is het voor de programmamakers niet te regisseren wie wat zal stemmen. Wel zullen ze de mol een sleutelpositie geven in de onderhandelingen. De onderhandelingen gingen als volgt:

Ronde 1) Kandidaat 1 - Kandidaat 2
Ronde 2) Kandidaat 3 - Kandidaat 4
Ronde 3) Kandidaat 5 - Kandidaat 1
Ronde 4) Kandidaat 2 - Kandidaat 4
Ronde 5) Kandidaat 5 - Kandidaat 3

Welke kandidaat heeft de beste positie om het overzicht op de andere kandidaten te houden en het stemgedrag te beinvloeden? Probeer het objectief te houden, danku.


Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2012, 14:43:54 »
Dat is wiskundig gezien kandidaat 5

Heeft zelf met 1 en 3 gepraat en kan van 1 en 3 horen hoe het gesprek met 2 en 4 ging.

Kandidaat 1 weet alleen van zijn eigen gesprekken met 1 en 5.

De overige kandidaten zitten ertussen in, die hebben 2 eigen gesprekken en info over 1 vorig gesprek.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2012, 14:51:32 »
jep heb ik ook voor gestemd.. kandidaat 5 vanwege dezelfde redenatie als Ed uiteraard
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2012, 14:54:37 »
Kandidaat 4 kan natuurlijk ook aan alle informatie komen. Praat zelf met kandidaat 3, en als laatst met kandidaat 5 die dan al heeft kunnen horen wat kandidaat 1 doet, en kandidaat 1 heeft op dat moment al met kandidaat 2 gepraat. Zit een extra persoon tussen dus maakt het natuurlijk wat 'onbetrouwbaarder' voor die persoon.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2012, 14:56:16 »
Kandidaat 4 kan natuurlijk ook aan alle informatie komen. Praat zelf met kandidaat 3, en als laatst met kandidaat 5 die dan al heeft kunnen horen wat kandidaat 1 doet, en kandidaat 1 heeft op dat moment al met kandidaat 2 gepraat. Zit een extra persoon tussen dus maakt het natuurlijk wat 'onbetrouwbaarder' voor die persoon.
Ik denk dat je kandidaat 3 bedoelt inderdaad.

Kandidaat 1 praat in weze alleen met 2 en 5
Kandidaat 2 praat in weze alleen met 1, 4 en 3
Kandidaat 3 praat in weze met iedereen
Kandidaat 4 praat in weze alleen met 3, 2 en 1
Kandidaat 5 praat in weze met iedereen
🜃

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2012, 15:00:51 »
Toch blijf ik bij 5, die in beide gesprekken meteen al over kennis uit eerdere gesprekken kan beschikken.

3 moet in zijn eerste gesprek iets gaan beginnen zonder kennis, daarbij is de kennis die 3 hoort van 5, die het weer van 1 heeft wat 2 gezegd heeft. Dat zijn de meest mogelijke tussenstappen onderhand, hoe betrouwbaar is het dan nog allemaal. Bovendien kan 3 daarna niet meer iemand anders sturen met die kennis.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #36 Gepost op: 27-01-2012, 15:16:58 »
De Mol zal in zijn eerste gesprek allereerst willen aansturen op executie gaat niet door, zodat in ieder geval 1 iemand voor die kleur kiest. In zijn tweede gesprek, na kennis te hebben gedeeld met de tweede gesprekspartner, kan de Mol dan aansturen op executie gaat door. Dit hebben zowel Liesbeth als Tim gedaan, echter bevond Liesbeth zich in de minst gunstigste positie voor de Mol, aangezien zij slechts met 2 andere kandidaten gesproken heeft.

Conclusie: Tim is de Mol ::jaja::
🜃

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #37 Gepost op: 27-01-2012, 15:34:53 »
Ik denk positie 1, volgens mij was dat Liesbeth.

Kandidaat 1 kan kandidaat 2 één kant op sturen en later kandidaat 5 de andere kant op.  Vervolgens praten 2 en 5 alleen nog met 3 en 4. Als er een verschillende mening is tussen kandidaat 2 en 5, kan dit dus niet meer goed komen.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #38 Gepost op: 27-01-2012, 16:03:09 »
Ik denk positie 1, volgens mij was dat Liesbeth.

Kandidaat 1 kan kandidaat 2 één kant op sturen en later kandidaat 5 de andere kant op.  Vervolgens praten 2 en 5 alleen nog met 3 en 4. Als er een verschillende mening is tussen kandidaat 2 en 5, kan dit dus niet meer goed komen.

Waarom zo'n risico nemen? waarom niet iedereen lekker naar groen sturen en dan met een rode tegenstem van zichzelf de pot wegspelen. nu stuurt ze kandidaat 5 met rood weg, die beinvloed misschien kandidaat 2 ook voor rood, maar die was misschien wel tot dezelfde conclusie gekomen een gesprek eerder en heeft kandidaat 2 of 3, welk hij ook gesproken heeft overgehaald tot rood. en dan heb je 3 rode stemmen en geen manier voor Liesbeth om daar achter te komen en daar is de pot weer. Liesbeth zat met afstand op de meest slechte positie in dit spel.

Anne-Marie en Hadewich horen alleen maar groen uit voorgaande gesprekken en spreken beiden ook tweemaal groen af. Dan nog voor rood kiezen zou de perfecte mol actie zijn, alleen zou dat moeten inhouden dat er 2 uit de groep liesbeth, tim en frits gewisseld moeten zijn naar groen (twee kandidaten die zo stom zouden spelen geloof ik niet)

Alleen Frits en Tim weten bijna zeker wat de uitslag zal worden en kunnen met hun eigen stem de boel volledig op zijn kop zetten een van de twee doet dat ook.

Frits hamert teveel op Rood, want die ziet als kandidaat echt het gevaar, als hij de mol was en zelf al twee kandidaten overtuigt om rood te stemmen, moet er nog maar 1 andere rood stemmen en de pot blijft erin. kleeft ook weer een risico aan, al kan hij weten wat anne-marie en hadewich gaan stemmen als Tim en liesbeth dit verteld hebben. De reactie van Liesbeth die er pas achterkwam (of speelde natuurlijk) in gesprek 2 voor haar wat het echte gevaar was, moet hem doen vermoeden dat er al veel over groen is gesproken.

Tim daarintegen weet al van een groene stem van anne-marie en een rode van Frits, en eventueel rood van Liesbeth en heel misschien via via de groene stem van Hadewich. Hij kan heel veilig groen stemmen en vrijwel zeker weten dat er maar 2 rode stemmen in zullen zitten.

In mijn ogen speelt de Mol dit het beste door iedereen naar Groen te sturen en zelf rood te stemmen, probeerd iemand rood er door te krijgen hierin meegaan en zelf voor groen stemmen. Frits begon zelf een keer over rood -> risico voor de mol, liesbeth zat op een slechte positie, begint zelf over rood tegen Frits -> risico (al vond ik dat ze eigenlijk samen vrijwel tegelijk tot die conclusie kwamen)

De andere twee dames hebben zichzelf hiermee volledig ontmaskert als niet mol in mijn ogen.

Blijft alleen Tim over als mijn Mol en wat is dit een ongelooflijke mindfuck zeg!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De (beste) positie van de mol
« Reactie #39 Gepost op: 27-01-2012, 18:21:13 »
Waarom zo'n risico nemen? waarom niet iedereen lekker naar groen sturen en dan met een rode tegenstem van zichzelf de pot wegspelen...
Je hebt een goed punt. Ik ga er nog eens over na denken en daarin meenemen hoe het in elkaar zou steken als niet iedereen (m.u.v. Frits) in eerste instantie voor groen willen gaan... en hoe de mol weinig verdacht blijft.